Napsal: sob bře 08, 2008 15:08
U Ozonu se druhý stupeň otevře taktéž s nášlapem plynu v jakýchkoliv otáčkách, pokud je při tom odjištěna pojistka 2. komory. Tam jde spíše o pravý opak věci a to, aby se s nižší zátěží motoru tato komora postupně uzavírala nezávisle na plynu.
Z praxe jsem to vypozoroval tak, že dokud neprošlápnu pojistku 2. komory, neotevře se, ani když motor točím nad 4000. Samozřejmě nesmí být moc prudký kopec a moc velká zátěž, jinak je potřeba, aby se 2. stupeň odjistil. Ale pokud správně funguje, začne se poté zase sám uzavírat, resp. otevře se jen tolik, kolik potřebuje a kolik mu dovolí ještě naplno neodjištěná pojistka.
- - - - - - - - -
Možný problém s mým Ozonem: Nedávno jsem měnil vzduchový filtr "za provozu" na parkovišti, asi 5 minut po odstavení auta. Všiml jsem si, že na škrticí klapce 2. stupně je vyteklý benzín- zkrátka byla tam menší louže. Může s tím souviset velmi špatná startovatelnost teplého motoru?
Nenastavil jsem hladinu paliva příliš vysoko? Z přepadové trubičky v sání nic neodkapává, prní komora byla suchá, ale v té druhé byl benzín. Asi před rokem a půl jsem hladinu zvedal na předepsanou hodnotu s podezřením, že původní majitel ji snížil kvůli spotřebě. Pokud to nedělal, proč byl plovák nastavený jinak? Věřím, že jsem dodržel přesně postup jak v Tůmovi, tak Jurčenkovi. Tak jestli to s tím nějak souvisí?
- - - - - - - - -
P.S. Ohledně čištění karburátoru. Nevím jaké kdo používá způsoby, já ho rozebral do posledního šroubku a trysky (pravda, emulzní trubice se mi vyndat nepodařilo ), to celé jsem promýval a prostříkával v technickém benzínu a taktéž i ten otočný bazmek odsávání klikovky jsem prostříkl technickým benzínem. - Tam je potřeba rozebrat celou soustavu podložek a pokud není po ruce Jurčenko a nákresy, POPSAT aby se to nepomíchalo!
Nedoporučuji přílišnou snahu, za účelem ještě dokonalejšího vyčištění jsem tam strkal vatu a ta mi tam potom zůstala. Ven jsem ji dostal až poté, co mi ve snaze přilepit ji vteřinovkou na párátko zatvrdla v ohybu... To mi ovšem pomohlo, protože šla dobře vyrazit tenkým šroubovákem. No, byla to radost...
Z praxe jsem to vypozoroval tak, že dokud neprošlápnu pojistku 2. komory, neotevře se, ani když motor točím nad 4000. Samozřejmě nesmí být moc prudký kopec a moc velká zátěž, jinak je potřeba, aby se 2. stupeň odjistil. Ale pokud správně funguje, začne se poté zase sám uzavírat, resp. otevře se jen tolik, kolik potřebuje a kolik mu dovolí ještě naplno neodjištěná pojistka.
- - - - - - - - -
Možný problém s mým Ozonem: Nedávno jsem měnil vzduchový filtr "za provozu" na parkovišti, asi 5 minut po odstavení auta. Všiml jsem si, že na škrticí klapce 2. stupně je vyteklý benzín- zkrátka byla tam menší louže. Může s tím souviset velmi špatná startovatelnost teplého motoru?
Nenastavil jsem hladinu paliva příliš vysoko? Z přepadové trubičky v sání nic neodkapává, prní komora byla suchá, ale v té druhé byl benzín. Asi před rokem a půl jsem hladinu zvedal na předepsanou hodnotu s podezřením, že původní majitel ji snížil kvůli spotřebě. Pokud to nedělal, proč byl plovák nastavený jinak? Věřím, že jsem dodržel přesně postup jak v Tůmovi, tak Jurčenkovi. Tak jestli to s tím nějak souvisí?
- - - - - - - - -
P.S. Ohledně čištění karburátoru. Nevím jaké kdo používá způsoby, já ho rozebral do posledního šroubku a trysky (pravda, emulzní trubice se mi vyndat nepodařilo ), to celé jsem promýval a prostříkával v technickém benzínu a taktéž i ten otočný bazmek odsávání klikovky jsem prostříkl technickým benzínem. - Tam je potřeba rozebrat celou soustavu podložek a pokud není po ruce Jurčenko a nákresy, POPSAT aby se to nepomíchalo!
Nedoporučuji přílišnou snahu, za účelem ještě dokonalejšího vyčištění jsem tam strkal vatu a ta mi tam potom zůstala. Ven jsem ji dostal až poté, co mi ve snaze přilepit ji vteřinovkou na párátko zatvrdla v ohybu... To mi ovšem pomohlo, protože šla dobře vyrazit tenkým šroubovákem. No, byla to radost...