Stránka 12 z 124

Napsal: čtv srp 19, 2010 13:34
od Marek
Atex píše:
Marek píše: Pokud má někdo upravený motor na brzdě, nikdy nemůže zakouřit.
Ale notak Marku, nic se nema prehanet. Ja jsem jeste "nekouriciho" diesla nepotkal. Ani nemecke TDi jakehokoliv roku vyroby, ani BMW, ani JTD.... At uz novy, nebo stary, slapne na plyn a za nim se vsichni dusi v cernem smradu.
Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej :wink:. Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.




Jinak v zásadě si myslím, že moderní technologie sice život zachránit nemusejí, ale v případě nehody je s "moderními technologiemi" přežití mnohem pravděpodobnější.

Když jsem měl Ladu, taky jsem byl obrovsky spokojen a je dodnes mou srdeční záležitostí. Avšak vzpomenu-li na sedadla bez anatomického vedení, bez opěrek hlavy, bez zadních bezpečnostních pasů, bez jediného airbagu a bez ABS, těžké řízení s malým rejdem, docela se hrozím až děsím. Říkám si: "Jak jsi s takovým vozem mohl v té dnešní džungli vůbec jezdit?" Fakt už bych se s takovým autem dneska bál.

Buďte soudní. Především vy, srdcaři a ultras. Já jsem taky LADA srdcař, asi největší nebo jeden z největších, co po téhle planetě chodí, ale na rozdíl od vás jsem soudný. V sedmdesátých a osmdesátých, kdy po našich cestách jezdilo dvacetkrát méně aut a LADA patřila k nejrychlejším, nejkomfortnějším a nejbezpečnějším vozům, určitě nebylo co řešit. Ale dneska je to problém.
Ladu miluju proto, že v době, kdy byla vyrobena a ještě nějaký čas potom byla velmi pokroková, kvalitně zpracovaná, bezpečná, rychlá a komfortní. Jen máloktrý vůz RVHP mohl Ladě konkurovat - troufám si tvrdit, že žádný. A dokonce i některé vozy "imperialistického západu" nebyly lepší než Lada. V mnoha ohledech byla Lada vývojově na výši především tím, že v ní byly použity nové technologie, které v jiných vozech přišly mnohem později (pět ložisek na klice, rozvod OHC s jednozvratnými vahadly, dvoustupňové karburátory, kotoučové brzdy, plnoprůtokový systém filtrace oleje v motoru s dlouhým intervalem výměny, a mnoho dalších věcí). Ale, pánové, buďte, prosím, soudní a uznejte, že Lada (mám na mysli zadokolky a Samary) je už skoro dvě desítky let za zenitem a pomalu, leč jistě se z ní stává pouze srdcařská relikvie nebo veterán. Pro běžné cestování v dnešní době a dnešním provozu se stává nevhodnou a čím dál méně bezpečnou variantou.

Nevěřím tomu, že dokážete udržet provozuschopnou Ladu "navěky", jak tu bylo napsáno. To je názor člověka bez zkušeností, závazků a zodpovědnosti za někoho jiného než sebe sama. Zkušený člověk s rodinou by totiž nic tak pitomého napsat nemohl. Já osobně (a myslím, že to není jen za mne, ale za drtivou většinu lidí) bych své děti v Ladě nevozil. V dnešní době prostě ne. Bojím se o ně. Ne proto, že by je mohla ohrozit Lada jako stroj, leč proto, že v konkurenci moderních strojů Lada prostě neobstojí - mám na mysli především bezpečnost.
Ať se mnohým nelíbí Fabia - ani mně se nelíbí (nejen zvenčí, ale i zevnitř k ní mám mnoho výhrad), ale je třeba si uvědomit, že Fabia patří k nejbezpečnějším vozům své třídy!!! Je těžká? Je robustní? Je neohrabaná? Je v ní méně prostoru než byste čekali? ANO, protože je bezpečná.

Mám pět dětí a bezpečnost je u mě prostě na prvním místě.

Napsal: čtv srp 19, 2010 14:15
od JmJ
Trevor píše:
JmJ píše:Ja pri nejakych 18x cm jsem ve fabii vzadu za ridicem podobne vzrustu nevedel kam mam dat nohy a neustale sem se mlatil hlavou do pantu ci neceho takoveho u patych dveri. Asi jsem nepochopil, jak se v tom ma sedet ;-). Me to tedy rozhodne neoslovilo.

Ono je to asi jedno, vsechno ma nejake pro a proti. Ale pravda je, ze v prostoru a pohodli sedacek sem nejaky extra vyrazny pokrok nezaznamenal. Auto sice pomalu samo jezdi, ale prostor v nem neni nic moc. Obecne.
Zabudol som dodat ze som isiel v fabii kombi takze nad hlavou som mal dost placu. Ono v malych autach toho priestoru proste nie je a je uplne jedno ci je to nove auto alebo stare. No a potom je to aj to ci clovek kupuje nejaku low cost triedu za par korun alebo si proste priplati ze nieco normalne :wink:
To je taky vec. Prece jen ty nase kramy VAZoidni byly stredni trida. Auta ktera stala na tu dobu docela dost penez. Dnes cekam od aut nizsi tridy, ze to bude buh vi co. Koupit si 03/06 VAZa to bylo jako dnes oktavku.

Napsal: čtv srp 19, 2010 14:34
od zelvotron
Marek píše:Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.
Nojo, ale jedno nekouřící tdi na stovku kouřících to moc nevytrhne. :(
Marek píše:Je těžká? Je robustní? Je neohrabaná? Je v ní méně prostoru než byste čekali? ANO, protože je bezpečná.
No nevím, ale srovnatelně bezpečný auta běžně váží o 100 až 200 kg méně a místa je v nich víc, viz Clio II, 206, fiesta mk. 5...

Ale s tou bezpečností obecně souhlasím, je to vlastně jen pravděpodobnost, jedna věc je že je určitá pravděpodobnost, že dojde k nehodě, což do určitý meze nezávisí na vozidle (tj. = pojedu opatrně, předvídat atd., ale stejně je ta pravděpodobost nehody vždycky >0) , ale pak je otázka, když nehodě dojde, s jakou pravděpodobností to bude mít nějaký následky pro posádku a tahle druhá pravděpodobnost, zase záleží skoro výhradně na autě. Stejně jako v tombole, když koupím víc lístků, mám větší pravděpodobnost něco si odnést a volbou bezpečnějšího auta mám zase větší pravděpodobnost vyváznout bez úhony. Samozřejmě zabít se dá ve všem, stejně jak nemusím nic vyhrát i když budu mít hromadu losů.

Napsal: čtv srp 19, 2010 15:12
od Štěpán
Acibuk píše:
Veverka píše: Při vší uctě k moderním vozům a jejich výhodám,vážně si myslíte že bych tu cestu dobrovolně absolvoval na zadním sedadle nějaké moderní cca fábie nebo oktávie?To by byl boží trest!
Při vší úctě, už jsi někdy absolvoval v Ladě dopravní nehodu v rychlosti vyšší než 45 km/h? Já se svou výškou v oktávii problém nemám.
Já jo... :P Bylo asi v 60km/h :roll: A žiju a v nemocnici jsem byl pouze 24hod na pozorování. :P

Napsal: čtv srp 19, 2010 15:27
od JmJ
Acibuk píše:
Veverka píše: Při vší uctě k moderním vozům a jejich výhodám,vážně si myslíte že bych tu cestu dobrovolně absolvoval na zadním sedadle nějaké moderní cca fábie nebo oktávie?To by byl boží trest!
Při vší úctě, už jsi někdy absolvoval v Ladě dopravní nehodu v rychlosti vyšší než 45 km/h? Já se svou výškou v oktávii problém nemám.
ja sem s 2104 vymetl skarpu, spodkem auta nabral betovnou skruz, preskocil najezd ze silnice pres skarpu na pole a zapichl to do skarpy za nim. rychlost cca 50 - 70 km/h. Vylezl sem okynkem, na rameni sem mel flek od pasu a par oderek.

Vse je o nahode. Byt tam strom, asi to ted nepisu.

Napsal: čtv srp 19, 2010 15:34
od Laďuša
JmJ píše:na rameni sem mel flek od pasu a par oderek.
To jsi se musel dost zalomit, když jsi si narval rameno až do pasu :P :mrgreen:

Napsal: čtv srp 19, 2010 15:37
od Sid
Zabiť sa dá aj na bicykli a ešte stále na nich ľudia jazdia.

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:07
od Cooper
Když se tu bavíte o těch Fábiích, respektive Benzín VS. Nafta. Já plánuju si za nějáký přesně nespecifikovaný čas koupit Fábii kombi s líným motorem 1,9 SDI, tedy nafťák bez turba. Údržba je oproti oturbené verzi o třetinu levnější, nemá to dvouhmotový setrvačník, turbo (možná je neporuchové, ale uznejme, je to další věc v motoru) a navíc když se podívám na staré auta, myslím tím fakt neudržované křápy.....Peugeoty, Opely, Fordy....všechno se to tahá po silnicicích ve stařičkém atmosferickém nafťáku. Myslím si že co do životnosti, je atmosférický nafťák největší držák. Kamárd má Ford Fiestu MKII, najeto 750 tisíc. Mají ho od novoty a auto má dokonce původní vstřiky.

Takže jestli to vyjde....Fabie kombi, 1,9 SDI (47 kW, 165 Nm, spotřeba na dálku 4 litry)

Dále musím uznat že k SDI mě přivedl Marek. Původně jsem chtěl tříhrnec 1,4 TDI ;-)

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:09
od dvk
Na jedné straně se řeší kdejaká ergonomie a že tamto a ono v autě není z měkkého plastu a na druhé straně dostanou SPZtku a jezdí po silnicích věci jako čtyřkolky ... absurdní.

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:11
od radek mb
Cooper píše:Fabie kombi, 1,9 SDI (47 kW, 165 Nm, spotřeba na dálku 4 litry)
Spotřeba dobrá,ale je to líný jak veš,měl jsem možnost to projet.

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:23
od Trevor
Sid píše:Zabiť sa dá aj na bicykli a ešte stále na nich ľudia jazdia.
Chlape teba by mali dat preventivne na miesto figuriny a pustit to proti betonu. Potom by si bol asi opatrnejsi co zo seba vypustis.

Napsal: čtv srp 19, 2010 16:33
od Cooper
radek mb píše:potřeba dobrá,ale je to líný jak veš,měl jsem možnost to projet.
Spotřeba je vynikající, no a dle mého, jede to nejede to asi stejně jako Favorit, Felicie, nebo ona opravdu rozšířená Fabie HTP.....

Napsal: čtv srp 19, 2010 17:23
od zelvotron
Škoda, že už se do Fabie nedává SDi :cry: A přitom se vyrábí.

Napsal: čtv srp 19, 2010 17:41
od Cooper
zelvotron píše:A přitom se vyrábí.
Přesně tak, co já vím tak se dává do VW Caddy...2,0 SDi....

Napsal: čtv srp 19, 2010 22:33
od Veverka
acibuk:bavil jsem se o zadnich sedadlech,ve predu by problem nebyl.nehody za sebou mam,nejhorsi byla ve felicii,ale zbrzdena z 90 km v hodine.nikomu se nic nestalo.
Zigul se mimochodem proste vyplati udrzovat vecne.mnohem horsi bezbecnost mam na male motorce mimochodem,fabie ano okta neni vzadu zadne terno,asi jsem vysokej nebo co. 8)