Stránka 12 z 23

Napsal: pát led 28, 2011 16:56
od Saša
Kolikrát to budu psát . Chudá směs = napětí Lambdasondy 100 -200 mV . Bohatá 800 - 900 mV .
Ve volnoběhu na zahřátém motoru musí smyčka Lambdy kmitat Chudá/bohatá .
POZOR ! Lambda z Felície má jako skoro jediná z dvoustavových sond odlišné elektrické zapojení ! Signálová zem není "natvrdo" spojeno se zemí (GND) jak je to u jiných , ale má tam vřazen odpor 10 ohm !
Pokud tam dáte jinou , může to ŘJ vyhodnotit jako chybu .
Jestli Lambda hlásí pořád bohatou směs tak skus povolit hadici k posilovači a pomalu připouštěj na volnoběh do sání "falešný" vzduch . Lambda musí v určitém okamžiku ohlásit směs chudou a ŘJ musí zareagovat prodloužením doby vstřiku .
Vždyť vstřikování je v podstatě velmi jednoduché .
Máš připojenu kontrolku CH-E ?

Napsal: pát led 28, 2011 18:53
od luboš
Jednoduchý to je ale dělá to tlak paliva moc velkej připojil sem ktomu měřák do 3bar a ručička hned vylítla až zaroh, když sem snížil napěří čerpadla tak pořát moc ale chod motoru byl lepší mapětí čerpadla cca 6V.
Kontrolku CH-E to pokud vím nemá :(

Napsal: pát led 28, 2011 23:58
od MartasBrno
Tak ten tlak by měl být právě 3bar. že by regulátor tlaku?

Napsal: sob led 29, 2011 08:54
od luboš
Tlak čerpadla má bejt 3bar, za chodu motoru se má snížit na 2,5 bar. Takže musím sehnat jiný čerpadlo tohle dává velkej tlak.

Napsal: sob led 29, 2011 10:07
od Petr HC
luboš píše:Tlak čerpadla má bejt 3bar, za chodu motoru se má snížit na 2,5 bar. Takže musím sehnat jiný čerpadlo tohle dává velkej tlak.
Tlak čerpadla může (a musí) být podstatně větší, než výsledný tlak na sběrnici trysek. Výsledný tlak nastaví redukční ventil (RV) a pokud ten nemá kam přebytečné množství (a v důsledku toho tlak paliva) kam přepustit, (malý průřez zpětného potrubí - poloviční průměr klade min. 4násobný protitlak) stoupne tlak před tryskami. ŘJ je naprogramována tak, aby při jmenovitém tlaku paliva byla lambda sonda(LS) schopna prostřednictvím ŘJ "uregulovat" ideální poměr palivo/vzduch (dobu otevření trysek). I trysky jsou konstruovány tak, že se spolehlivě zavírají při jmenovitém tlaku paliva.
Takže problém vidím v malém průřezu zpětného vedení od RV . Zkusil bych nechat odtékat přepad paliva silnější plastovou hadičkou do pomocné nádoby a pokud tlak klesne, je to ono. Samozřejmě tam mohou být i jiné problémy, ale čerpadlo ani LS to podle mně nebude.
Nejprve se musí nastavit odpovídající vstupní podmínky a pak teprve hledat problémy.

Napsal: sob led 29, 2011 10:39
od luboš
To stou pomocnou nádobou mě napadlo taky vyskouším to ale prvně si koupím manometr s odpovídajícím rozsahem. Jinak měření sem prováděl podle návodu v servisním manuálu: Když se odpojí podtlak od regulátoru tlaku tak se zavře zpětné potrubí a tlak má bejt 3bar a vtuhle chvíli nemá průřez vracečky na nic vliv ne? (tlak byl věčí ikdyž sem snížil napětí čerpadla na polovinu proto si myslím že je čerpadlo moc silný)
Ptal sem se nato i v servisu a tam mi řekli že zkoušeli zaměnit čerpadla mezi dvouma typama felicijí uz si nevspomínám kterejma a že motor nakočil nešel dootáček a hulilo se z vejfuku to je to co to dělá mě.

Napsal: sob led 29, 2011 10:57
od Saša
luboš píše:Když se odpojí podtlak od regulátoru tlaku tak se zavře zpětné potrubí a tlak má bejt 3bar a vtuhle chvíli nemá průřez vracečky na nic vliv ne?
Odpověď zní NE . Regulátor s podtlakovou regulací je i po odpojení podtlaku pořád regulátor nastaven dejme tomu na 3 bar . Podtlaková regulace pouze při přidání plynu posune regulaci o něco výš - třeba na 3.5 bar a tím pomůže ŘJ nakrmit motor .
Manometr nesháněj - běž si ho koupit do první prodejny s instalatérskýma potřebama (na vodu) stojí cca do 200 kč .

Napsal: sob led 29, 2011 11:06
od luboš
Stím manometrem na vodu počítám na palivo sou předražený.

Napsal: pon led 31, 2011 19:36
od luboš
Tlak paliva změřenej 2,6bar s odtokem do kanystru a 2,7 s odtokem do nádrže, s odpojeným podtlakem 3,1bar s odtokem do kanystru a 3,3 do nádrže na chodu motoru se nic nezměnilo.
Tady je video jak to šlape.

Napsal: pon led 31, 2011 20:04
od Jan Vaníček
Samozřejmě, že to dušení může mít více příčin, ale ten zvuk není asi úplně nejlepší a pokud je plně nabitá baterka, řekl bych, že ten motor má velký předstih.

Napsal: pon led 31, 2011 20:10
od MartasBrno
Co je ten zvuk takové to kvílení, jakoby serva na klapce? To jsi nějak řešil jestli je to dobře nebo ne? A předstih - Je správně umístěné čidlo kliky?

Napsal: pon led 31, 2011 20:24
od luboš
Baterka je nabytá a na klice žádný čidlo nejni je v rozdělovači a to pískání prej některý feldy dělaj.

Napsal: pon led 31, 2011 20:31
od MartasBrno
Aha. Pardon. No, přišlo mi to dost hlasitý. Mimochodem, jak ten motor pozná že akceleruješ? Podle snímače klapky? Jinak to pozná až podle lambdy, která řekne chudou směs. Víš, jestli je to chudé nebo bohaté? Mohlo by být možná vadné to snímání polohy klapky.

Napsal: pon led 31, 2011 20:36
od luboš
To mě taky napadlo asi na tom nechám udělat diagnostiku.

Napsal: úte úno 01, 2011 16:50
od Saša
Po shlédnutí videa mne napadá následující . Je zapojeno měření podtlaku v sacím potrubí ? Vstřikují vstřikovače ve správném pořadí ? Co teplotní čidla .