Stránka 12 z 40

Napsal: stř úno 09, 2011 00:19
od dmatej
VELKÝ klíč mám, chceš půjčit?

Chladič zacínovat? Podle toho kde teče ...? Hypotéza :)

Napsal: stř úno 09, 2011 09:47
od Luděk Musil
Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.

Napsal: stř úno 09, 2011 10:19
od Petr HC
Luděk Musil píše:
Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.
Nic nevařit - až dá nové obložení, zase by to vybrušoval. Stačí tam dát "bajlák" -příložku z plechu 2-3 mm tvaru U , případně ji k rozpěrce "heftnout". Ruční nebrzdí, (resp brzdí málo) poněvadž se páka od lanka opře o domek ložiska (a zase je to o pákách,jak psal L.M.).

Napsal: stř úno 09, 2011 10:36
od Hurikán
Luděk Musil píše:
Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.
Tak pozor! Tady musím zásadně nesouhlasit a trvat na tom, co jsem napsal. Kdysi dávno (když jsem sám autům ještě moc nerozuměl) mě v jednom servisu právě takto opravili funkci RB. Vůbec jsem o způsobu provedení nevěděl a s výsledkem byl naprosto spokojen. Na vše jsem přišel až po několika letech, kdy jsem vzdau vyměnil pakny a chtěl osadit nové bubny. Ty tam nešly zaBoha nasadit. Nakonec jsem celý mechanismus rozebral a zjistil, že výřezy v rozpínací páce byly zavařeny a to zhruba o výše uvedenou hodnotu. Po odbroušení závarků šlo všech no složit tak jak mělo a RB fungovala správně. Čili v případě většího opotřebení bubnů lze tento zásah použít. Já netvrdím, že je to ideální řešení, ale tvrdím, že to jde! ;)

Napsal: stř úno 09, 2011 10:45
od Luděk Musil
MacGyver píše:Obrázek
Alberte - potom je někde chyba ... odhadl bych to na Tvůj harddisk.
Koukneme-li se na obrázek a zkusíme tu brzdovou páku v místě rozpěrky posunout dozadu tak si budeme na 100% jisti, že spodní část (se zobáčkem na lano ruční brzdy) bude stále uvnitř pakny? L.

Napsal: stř úno 09, 2011 10:54
od Hurikán
Luďo, obrázek mě funguje, ovšem i kdyby tomu tak nebylo, tak bych si trval na svém, což také činím. Při zavaření části rozpěrky dojde totiž jak k posunutí paken směrem ven (na čemž se umoří větší část závaru), tak samozřejmě i k částečnému posunu páky RB.

Aby ale nedošlo k omylu, tak ještě jednou zopakuju, že tohle je jen nouzová oprava pro případ nadlimitně ojetých bubnů! Použití této metody není správné, leč v některých specifických případech účinné. ;)

Napsal: stř úno 09, 2011 11:10
od Luděk Musil
Hurikán píše:Při zavaření části rozpěrky dojde totiž jak k posunutí paken směrem ven (na čemž se umoří větší část závaru), tak samozřejmě i k částečnému posunu páky RB.
Aha! Pochopil jsem tedy správně, že se jedná o zavaření "dorazu" pro paknu, nikolivěk pro páku ruční brzdy? Je-li tomu tak, potom by to mohlo být o toho 0,5 - 1 cm díky nadměrnému opotřebení bubnů. Naskýtá se ale otázka, jak se k tomuto problému postaví brzdový váleček resp. jeho manžety a těsnicí gumky.
A oprava brzd tímto způsobem se mi tedy vůbec, ale vůbec nelíbí! Přece jen je to součást auta na níž závisí naše bezpečnost a mnohdy i život! Když se auto nerozjede (závada motoru) tak se dohromady nic neděje, ale pokud nezastaví (závada brzd) tak jsou následky mnohdy fatální. L.

Napsal: stř úno 09, 2011 11:28
od Hurikán
Ano, pochopil's to správně. Asi jsem to zpočátku napsal ne úplně jednoznačně. :oops:

Luďo, já s tímto zásahem také nesouhlasím. Sice se nic stát nemusí, jenže nikde nemáš tu 100% jistotu. Mě to takhle udělali v servisu, kam jsem si dal auto opravit před STK. Ze své vlastní zkušenosti s touto "opravou" můžu napsat jen tolik, že několik let naprosto spolehlivě fungovala a kdybych nakonec neměnil pakny a nedával nové bubny, tak bych na to asi ani nepřišel. Celkově jsem s tím mohl najezdit cca 30 tkm. Válečky to kupodivu přežily, jen prachovky byly "trošku" víc natažené. :D

Napsal: stř úno 09, 2011 13:01
od Sid
Ja by som nedoporučoval všeliaké nadvárania. Načo také hlúposti. Aby sa za každú cenu dodralo staré obloženie až do tla?Je to škoda roboty a času. A podľa mňa aj neprípustné barbarstvo. Veď tie diely na Ladu niesú drahé. Proste vymeň pakne, lanovod, prípadne aj bubny. A dôkladne skontroluj aj brzdové valčeky. Predsa len už majú toho za sebou dosť. Potom skontroluj aj regulátor tlaku v zadných brzdách, trubky a ak nebola dlho menená brzdová kvapalina, tak vymeň aj tú.

Napsal: stř úno 09, 2011 15:38
od Křečík Barbuška
Těch 5mm je obvyklých, ale je to strašný zlozvyk za který bych sekal ruce. Měl jsem takhle "opravené" brzdy na kombálu. Ještě, že jsem měl rozpěrky z pozůstalosti.

Napsal: stř úno 09, 2011 16:33
od Saša
A já myslel že jsem před roky u 02 "oběvil svět" když jsem ty rozpěrky také navařil . A při výměně paken za nové jsem také brousil . Jako nouzovka na pár desítek tisíc km proč ne .

Napsal: stř úno 09, 2011 20:52
od MacGyver
To já i nové prasátka mam, i jednu paknu jsem našel, ta je mi ale samotná na nic. Teď se k zadnímu kolu nedostanu, takže to bohužel zkouknout nemůžu, ani přeměřit buben. Vrhnu se na to ale hned, jakmile složím to, co mam zrovna rozdělané. Já ty brzdy rozdělával jen proto, abych se kouknul, jak na to jsou. Když mi říkali, že to nebrzdí, tak jsem čekal pakny úplně bez obložení, nebo nějaké tekoucí prase, zovna tuto se mi zdálo ne zrovna v pořádku, proto jsem ho sem dal, jestli je ten prach normální, nebo ne. Zdál se mi ten prach i takový vlhký, ale kapalina mi nikdy neutíkala. Na brzdy si ale sám netroufám, protože je to co bych chtěl mít 100% v pořádku a zas tak moc si zase nevěřím, přesně jak říkal Luděk Musil, jezdit to může, ale brzdit to musí. Dám to nejspíš svému dvornímu mechanikovi. Skoro s tím nejezdím, tak to ještě chvilku počká.
dmatej, jé dík za nabídku, ale dneska jsem si koupil ořech, šlo to s ním perfektně, jen jsem si golu nastavil 1. dílem výfuku, co se válel nas polici. Chladič už asi cínovanej byl, našel jsem na něm kousky cínu. Když mám ale už další staronovej, tak ho tam nejspíš vrazim. Dneska jsem neměl moc času, tak jsem jen povolil tu řemenici a vyměnil gufero, přitom jsem se pěkně navstekal, nejdřív nešlo starý ven, potom zase nový dovnitř. Nakonec se ale dílo podařilo.
Nevím, jestli mám měnit ty rozvody, už je mám koupený, i z auta skoro všechno co musí ven vyndaný, zase když je vyndám rozhodim si předstih, a když jsem dneska zkoušel napínat řetěz, tak jsem potom ho potom prohnul maximálně tak o 1 cm, je to moc, nebo ta pružinka v napínáku nemá takovou sílu, aby napla řetez tolik, abych ho pak neprohnul vůbec. Hrál jsem si tedy aspoň se žárovkou a zkoušel jsem, jak se valstně nastavuje předstih. Žárovka se mi vždycky rozsvítila cca centimetr pod nejspodnější ryskou (na 1. a 4. válec) o se mi nějak nezdá, nemůže to být známka vytáhlého řetězu, že mi byl nastaven předstih takhle až za horní úvrať? Je taky docela dost možný, že něco dělám špatně. Nechá se vůbec nějak změřit opotřebení řetězu, asi jen zase nějakým specielním přípravkem.
Jo a když bych vyndaval napínák, je třeba si na něco dávat pozor? Mám ho nejdřív zatlačit co nejvíc zpátky, utáhnout převlečnou matici a vyndat? Jen jsem četl v jiném tématu, že dmatej s ním měl nějaké problémy a utrhnul šroub, tak se toho trochu bojím.
Malá ochutnávka bordelu, co mi tam vznikl.
Obrázek Obrázek

Napsal: stř úno 09, 2011 21:03
od Jelen
Kapalina ti sice neutíkala, ale teče ti tam olej z diferáku, přes gufero. Proto to blátíčko.

Předstihu se neboj, ten nastavíš s prstem v nose. Spíš si dej bacha, ať nepřehodíš rozvody, třeba o zub.

Napsal: stř úno 09, 2011 21:44
od Křečík Barbuška
Když už to máš takhle rozhozené, tak ty rozvody udělej. Pokud si nejsi jist s nastavením předstihu nezoufej. Před rozhozením nastav všechno na rysky a označ si polohu nohy rozdělovače a palce. Po výměně řetězu se to sice trošku pohne, ale to nevadí, až to všechno ustavíš, protoč ručně motor ve směru otáčení a nastav značku na řemenici proti první malé rysce, nebo mezi ně. Potom povol rozdělovač a se zaplým zapalováním a odpojeným vn šlauchem k cívce, přiblíženým ke kostře pootáčej decentně nohou rozdělovače, až v něm praskne výboj (pokud tedy nemáš elzap, tam takhle raději ne-e. Je vhodné, aby praskací polohy bylo dosaženo pohybem takovým směrem, aby odstředivka nepružila. Kontrola stroboskopem je samozřejmě žádoucí.

P.S. Mám tu volné nasyslené pakny Lucas, vhodné pro Tvůj stroj, nechám za čtyři kila. Ač mám pocit, že je nepotřebuješ.

Napsal: stř úno 09, 2011 21:47
od dmatej
Napínák je v pohodě, jen nepřetahuj ty šroubky/šteftíky, co ho drží. Pokud je nějakej exot vyměnil, nemusí mít řádnou pevnost a přetrhnout je vůbec není problém.
Problém je spíš tlumič řetězu, to co dneska prodávaj praská v ohybu! Zkontrolovat, mělo by být trochu poznat, jak moc je to zeslabený nebo i naprasklý. Takovej tam vůbec nedávej.

Na předstih si nejlíp půjči lampu, takovej problém to není.

Mě čeká guferko asi u Kaliny, je tam trochu oleje nacákanýho na krytu. A to jsem nedávno trochu přetočil nad cca 6200 ot. - holt na dvojku jsem předjížděl renaulta, kterej jezdil v obci 40 a do další křižovatky od křižovatky nebylo moc místa, jen kousek dva pruhy, a ten pacholek se najednou nechtěl nechat. Ale Beruška mu to vysvětlila :D
Než se do ní pustím, chtěl bych napřed zprovoznit Laďku, ale možná budou první Berušky brzdy ... to by nemělo být zas tolik práce ... jenže jak začnu, udělám všechno, to je mi jasný :lol:

Jelene, diferáku? Vpředu?