Napsal: stř úno 09, 2011 00:19
VELKÝ klíč mám, chceš půjčit?
Chladič zacínovat? Podle toho kde teče ...? Hypotéza
Chladič zacínovat? Podle toho kde teče ...? Hypotéza
To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
Nic nevařit - až dá nové obložení, zase by to vybrušoval. Stačí tam dát "bajlák" -příložku z plechu 2-3 mm tvaru U , případně ji k rozpěrce "heftnout". Ruční nebrzdí, (resp brzdí málo) poněvadž se páka od lanka opře o domek ložiska (a zase je to o pákách,jak psal L.M.).Luděk Musil píše:To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
Tak pozor! Tady musím zásadně nesouhlasit a trvat na tom, co jsem napsal. Kdysi dávno (když jsem sám autům ještě moc nerozuměl) mě v jednom servisu právě takto opravili funkci RB. Vůbec jsem o způsobu provedení nevěděl a s výsledkem byl naprosto spokojen. Na vše jsem přišel až po několika letech, kdy jsem vzdau vyměnil pakny a chtěl osadit nové bubny. Ty tam nešly zaBoha nasadit. Nakonec jsem celý mechanismus rozebral a zjistil, že výřezy v rozpínací páce byly zavařeny a to zhruba o výše uvedenou hodnotu. Po odbroušení závarků šlo všech no složit tak jak mělo a RB fungovala správně. Čili v případě většího opotřebení bubnů lze tento zásah použít. Já netvrdím, že je to ideální řešení, ale tvrdím, že to jde!Luděk Musil píše:To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
Alberte - potom je někde chyba ... odhadl bych to na Tvůj harddisk.MacGyver píše:Obrázek
Aha! Pochopil jsem tedy správně, že se jedná o zavaření "dorazu" pro paknu, nikolivěk pro páku ruční brzdy? Je-li tomu tak, potom by to mohlo být o toho 0,5 - 1 cm díky nadměrnému opotřebení bubnů. Naskýtá se ale otázka, jak se k tomuto problému postaví brzdový váleček resp. jeho manžety a těsnicí gumky.Hurikán píše:Při zavaření části rozpěrky dojde totiž jak k posunutí paken směrem ven (na čemž se umoří větší část závaru), tak samozřejmě i k částečnému posunu páky RB.