Stránka 109 z 342

Napsal: úte čer 29, 2010 19:24
od Michal Pokorný
zelvotron píše:Řeknu vám, že dobrej pocit z toho nemám, tenkrát jsem seděl zrovna v prvním voze v horním patře hned na začátku na straně, která by šla na zem a taky jsem jeli s řídícím vozem vpředu.
Tak to já už nahoru vůbec nelezu, za prvé je to mnohdy o mořskou nemoc a za druhé se nahoru musí po schodech.
Ale jinak...... prostě stalo se, někdy jindy a někde jinde to může zase odnést nějaká jiná část soupravy. Stát se může cokoliv, a kdyby měl člověk celý život přemýšlet nad tím jak a kde eliminovat nějaké nebezpečí, tak nebude dělat nic jiného.
Prostě, když je možnost, nasednu tak, abych to měl v cílové stanici co nejblíže k podchodu a hotovo 8)

Napsal: úte čer 29, 2010 19:26
od Honza 21061
Zabezpečovač MIREL používaný na Slovensku, u nás ho známe z lokomotiv 350 a rakouské Taurusy ho mají taky namontovaný, generuje i brzdnou křivku, takže když nedochází ke zpomalování vlaku, práskne rychlobrzda.

Tam je problém zase v těch křivkách, které jsou nastavené napevno a nerespektují aktuální podmínky trati, ze 160 km/h podle bzdné křivky na 30 km/h (40 u novější verze), je jenom několik sekund na reakci, takže se v tomhle případě Mirel přepíná do "manuálu", aby nepráskl. Je dost náročný na vlastní obsluhu a tak může odvádět více pozornosti od sledování tratě, nelze předmačkávat tlačítko bdělosti atd., ale když se s ním fíra naučí dobře dělat, je na vlastní zabezpečení lepší než klasická naše LS. Už jenom tím přepnutím do manuálu fíra dává najevo, že návěst zaregistroval a žije.

Napsal: úte čer 29, 2010 22:40
od zelvotron
Michal Pokorný píše:Prostě, když je možnost, nasednu tak, abych to měl v cílové stanici co nejblíže k podchodu a hotovo 8)
jj, proto jsem taky byl vepředu, jel jsem na Masaryčku :D
Jinak já nahoru lezu zásadně, dole je většinou v létě pěkná lednice, sakra proč ten krám nemůže mít otvírací okýnka...

Co se týká zabzař tak rozumně mi přišel německej systém INDUSI, což je bodovej systém, pokud v daným místě (obvykle návěstidlo se snížením rychlosti) jede vlak víc jak +10 oproti návěstěný rychlosti, tak zastaví.

Napsal: pát črc 02, 2010 22:01
od Michal Pokorný

Napsal: ned črc 04, 2010 09:51
od Laďuša
,,Vážení cestující, z důvodu nehody na trati Olomouc - Grygov bude mezinárodní vlak EC 121 Košičan na svém odjezdu asi 60 minut opožděn. Ohlášená doba zpoždění se může změnit." ... ,,Vážení cestující, mezinárodní vlak EC 121 Košičan bude mimořádně ukončen ve stanici Olomouc hlavní nádraží. Žádáme cestující, aby vystoupili z vlaku."

Malý navnadění na chystanou reportáž z výletu do Olomouce... Respektive z jeho závěrečný části :mrgreen:

Napsal: úte črc 06, 2010 14:48
od Michal Pokorný

Napsal: úte črc 06, 2010 18:02
od Křečík Barbuška
Nač se rozčilovat, stejně se jednoho dne ČD a.s. přejmenují na DB AG, toto jen jedno z nakročení tímto směrem.

Napsal: úte črc 06, 2010 21:49
od Hurikán
Koko Loko píše:Nač se rozčilovat, stejně se jednoho dne ČD a.s. přejmenují na DB AG, toto jen jedno z nakročení tímto směrem.
e-e. Společnost se bude jmenovat BB GmBH a bude součástí koncernu DB AG. :D

Pořád by byla tato možnost lepší, než postupná likvidace a nahrazení spojů vlaky od zmetka Jančury. :|

Napsal: stř črc 07, 2010 20:41
od Michal Pokorný
Tak mne dnes z nádražky bezpečně domů dovezla "Kůča" http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =28/182934
tímto jí i panu strojvedoucímu děkuji :P

Napsal: čtv črc 08, 2010 12:30
od Michal Pokorný
Dnes jsem se do Ústí n.L. , konkrétně úsekem, který je po nehodě bez proudu, dostal za vydatné podpory tohoto stroje http://varecka.rajce.idnes.cz/Zeleznice/#750253-7.JPG
- v současné době vypadá STRAŠNĚ - postupně se odlupující všechny vrstvy laku a čoudí jako hořící skládka pneumatik.
Neznám tedy systém klimatizace a vůbec cirkulaci vzduchu v Elefantu, ale v úseku, kde proud ještě je a makal jak Elefant tak 750, se uvnitř vozu rozvinul značně nepříjemný pach naftových spalin :pale:
K-L by si jistě přišel na své :P

Navíc celou cestu nějaká cca sedmdesátiletá dáma celkem hlasitě a hlavně "odborně" hodnotila jak příčiny nehody, tak následky. Nakonec se jí ještě nepozdávala doba opravy kolejí.
Někdy skutečně platí mlčeti zlato. Měl jsem tísíce chutí vrazit jí moje noviny, ať si raději čte a mlčí :roll:

Napsal: pát črc 09, 2010 10:13
od Laďuša
Michal Pokorný píše:dostal za vydatné podpory tohoto stroje
Jé, to je focený v Plzni :)
Michal Pokorný píše:celkem hlasitě a hlavně "odborně" hodnotila jak příčiny nehody, tak následky
Z takových by mi prask...

Napsal: pát črc 09, 2010 14:16
od Michal Pokorný

Napsal: pát črc 09, 2010 15:21
od Křečík Barbuška
MP, jak to tam teď u vás vypadá se spožděním rychlíků z a do Práhe? Je nějaký výhled na termín plného zprovoznění trati?

Napsal: pát črc 09, 2010 15:28
od Michal Pokorný
Je to různé, od Prahy ve většině případů jedou na čas, zpoždění mívají směrem ku Praze (kolem 10 min.)
Osobáky jsou na tom o poznání hůře (někdy i 15-30 min.)

Napsal: pát črc 09, 2010 15:40
od Křečík Barbuška
Těch 10 min. pro rychlík, není, až tak moc velká tragédie.