Stránka 108 z 342

Napsal: pon čer 28, 2010 18:18
od zelvotron
Na Želpage se spekuluje o vysoký rychlosti přes výměnu, s tím, že vlak normálně jezdí po traťový koleji, ale teď měl postaveno do odbočky. Nedávno jsem zažil podobnou situaci, kdy mašinfíra zapomněl na to, že je zavřená jedna traťová kolej a ze stanice se rozjel na plnej ceres, odhadem to bylo min. tak + 20 až 30 a už to bylo na hraně.

Napsal: pon čer 28, 2010 18:35
od Laďuša
Hm, na novinkah aktualizovali, na rozhovor do videa si vybrali evidentně toho nejzasvěcenějšího odporníka na železnici, co byl zrovna poblíž.... ,,Auto tam nebylo určitě, to by nepadaly troleje" :mrgreen: Muj ty božíčku, to je ale cyp :lol:

Napsal: pon čer 28, 2010 19:33
od Michal Pokorný
http://litomericky.denik.cz/nehody/2010 ... ehoda.html

No to jsem si mohl myslet, že Blesk to rozjede ve velkém stylu
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi ... aneno.html
"Tři přední vagony osobního vlaku City Elefant tu těsně před železničním přejezdem vykolejily" :roll:

Napsal: úte čer 29, 2010 08:09
od Laďuša
Michal Pokorný píše:Tři přední vagony osobního vlaku City Elefant tu těsně před železničním přejezdem vykolejily

:laughing3: Tak to mi ho vyndej, když pominu, že celá souprava je třívozová, vagon sám o sobě je tam jenom jeden (řídící vůz prostě neni vagon), tak by mě zajímalo, kam řadí hnací vůz, kterej zůstal na kolejích :mrgreen:

Jinak to začíná bejt jasný, vypadá to na chybu strojvůdce. Vysoká rychlost do odbočky.

Taky jsem si přečet názory na novinkach, no doporučuju, chcete-li se kvalitně pobavit. Některý lidi jsou tak hloupí, až to bolí :roll:
Pár citátů:
"A to jel ještě pomalu, normálně to tam perou ještě rychleji. Čekal jsem tuhle zprávu, protože když jedete autem a vidíte jak Vás vedle na kolejišti tento vlak bleskurychle predjíždí, přitom Vaše rychlost už taky není nijak malá, tak Vám dojde, že jede rychleji než by v dané části měl. "
"Jezdím občas rychlíky na trati Ústí n. l. - Praha a zpět. Ještě jsem nezažila, že by některý z nich jel v těch místech 50km rychlostí a jako řidička mám slušný odhad. Od poslední zastávky před Ústím to páni strojvedoucí napálí, vlak se vždy nebezpečně kýve do stran, drncá, rachotí atd. Tady je výsledek. Tragédie - zmařený život, spousta bolesti a obrovské hmotné škody. Pro pár minut delšího stání na ústeckém hl. nádraží."

Nechápu lidi, co o danej problematice ví s prominutím velký hovno a v diskuzích si hrajou na spasitele. Jejich kvalifikace je ta, že občas jedou autem podél trati... :roll: Bohužel většina lidí je na tom podobně a tak se holt pobaví jenom hrstka.

Napsal: úte čer 29, 2010 11:12
od Honza 21061
O tomhle jsme se už zrovna s jedním fírou bavili asi měsíc před touto nehodou... Jak gumokolové si naivně myslí, že ve městě budou vlaky jezdit 50 km/h, když drážní těleso je zcela samostatná věc se svými pravidly.
Prej "jako řidič dokáže rychlost odhadnout" :lol: Já jsem profesionál a přesto si netroufám při jízdě vlakem rychlost odhadovat přesně, trefím se v rozsahu cca 20-30 km/h. Rozhodně nepoznám, jestli vlak jede 140, nebo 150, nebo 70/80.

Výhybky v tom místě jsou pro vjezd odbočkou na 50 km/h, před vjezdem je podle fírů celkem složitá signalizační soustava se spoustou cesťáků na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost.
Jinak v novinách to celkem předčasně stáhli na dvě možné příčiny, ale mohlo jich být daleko víc. Klidně mohla nastat i "vyloučená" porucha na návěstění, na opakovači... cokoliv. Strojvedoucí mohl mít zdravotní indispozici atd.

Napsal: úte čer 29, 2010 14:01
od Laďuša
Já bych se držel toho nejpravděpodobnějšího, prostě rutinně čekal, že se pojede rovně... Indispozice sice možná je, ale to se spíš nebrzdí, než zrychluje, to bych netipoval.

Napsal: úte čer 29, 2010 15:41
od Saša
Jak všichni asi víme vyšinulo se to kvůli rychlosti (108km/h místo 50 na vyhybce) Teď je ovšem otázka proč ? Člověk nebo technika ? O drážních systémech vím "prd" , ale je to poměrně moderní trať a C.E. zrovna zastaralý také není . Teď otázka není tam přenos informace co je na návěstidle do kabiny strojvedoucího ? A navíc proč by vlak sám nemohl automaticky brzdit v případě že nemá rovně volno a jede neodpovídající rychlostí . V dnešní době to přeci nemůže být problém , nebo alespoň varovná signalizace v kabině .

Napsal: úte čer 29, 2010 15:44
od Křečík Barbuška
Na www.zelpage.cz je k tomu celkem rozumná diskuze, je tam i jeden velice rozumný a pravděpodobný scénář, samozřejmě jak to doopravdy bylo se možná dozvíme, až skončí vyšetřování. Každopádně je to velice smutná událost.

Napsal: úte čer 29, 2010 16:17
od Laďuša
Já to sleduju na http://www.k-report.net/ a nemůžu si pomoct, asi to bude chyba strojvedoucího. K tutomu závěru to tam spěje, i strojvůdcí a jiný dráhy znalí si to celkem myslí.
Na tej trati je povolená 120km/č a normálně se tam jezdí rovně, teď ale bylo postaveno do odbočky (na jinou kolej) a 5O km/č. Nejspíš rutinní chyba, kdy se prostě s tutim nepočítalo. I už vyšlo najevo, že s tim elfem se jelo 117, když eště strojvůdce stačil použít rychlobrzdu. AVV v daným úseku trati neni, takže řízení vlaku je v rukach fíry. Jak je to s funkcí ZZ a přenášení signálu na stanoviště sám nevim.

Však se to dozvíme, jak to bylo.

Napsal: úte čer 29, 2010 16:51
od Saša
Četl jsem na zelpage jednu zajímavou ůvahu . Jak je možné že na trati kde je povoleno 120 nebo víc se vyskytuje vyhybka s rychlostí V max 50km/h ? Je to rozumné šetřit zrovna tady ? A teď já - pokud tam taková vyhybka už je (třeba jako nouzová) v případě výluky nebo havárie mělo by to být lépe a jasně dáno vícekrát najevo .

Napsal: úte čer 29, 2010 17:19
od Cooper
Saša píše:Četl jsem na zelpage jednu zajímavou ůvahu . Jak je možné že na trati kde je povoleno 120 nebo víc se vyskytuje vyhybka s rychlostí V max 50km/h ? Je to rozumné šetřit zrovna tady ? A teď já - pokud tam taková vyhybka už je (třeba jako nouzová) v případě výluky nebo havárie mělo by to být lépe a jasně dáno vícekrát najevo .
Proč by nemohla být vyhýbka na 50 km/h? Je to tak všude v ČR, i na tratích kde se jezdí 160 km/h. Strojvedoucí má vždy dost času aby na těch padesát zpomalil. Vyhýbky jsou pomalé taky k vůli toho aby se na zhlavích ušetřílo místo. Výhybka na 80 km/h určitě nebude stejně dlouhá jako ta na 40 km/h. Ano, je to o šetření, ale zrovna tohle mi nepřijde jako nějáká obrovská bezpečnostní chyba. Jsou daleko horší místa kde se šetří, jen se podívejte na vozový park, na stav některých tratí...

Napsal: úte čer 29, 2010 18:44
od Michal Pokorný
Nu, tak holt možná chyba strojvedoucího. Alespoň je vidět jaké to je náročné a zodpovědné povolání a přes to se ještě najde pár troubů co jim bude závidět i ty poprděné režijky.
Vždyť člověk je tvor chybující a nedokonalý, každý z nás může v práci udělat chybu, v případě strojvedoucího holt může skončit i takto.

Jak je vidět tak tato souprava patrně v provozu chybí, neboť jsem dnes do Roudnice i z Roudnice jel žabotlamem, což se už se tu moc nevidí.
Navíc to byla souprava o jeden vůz dělší, než ty co tu jezdívaly. Toto neštěstí se patrně dosti rozkřiklo, protože v prvním voze jsme seděli akorát dva :lol: Já a nějaká slečinka s dosti neoduševnělým a nepřítomným výrazem, možná ani nevnímala, že sedí ve vlaku 8)

Já, posilněný alkoholem jsem se cítil zcela bezpečně - celá desetiletí prověřila kvalitu této soupravy a navíc ten strojvedoucí.......
Takový typ "Knížák" - postarší pán, delší prošedivělé vlasy, jako nějaký vyžilý rocker, "americké" sluneční brýle. Tomu se prostě nedá nevěřit :wink:

Napsal: úte čer 29, 2010 18:52
od zelvotron
Tak proč na 50 km/h, spíš je mi trochu zvláštní hodnota, na žal. se obvykle používá 40/60/80. To že není na vyšší rychlost může mít několik důvodu, třeba by se tam ani nevešla...je tam ten přejezd.

Co je na návěstidle se na vlak přenáší, kde se to zjednodušeně zobrazuje, pokud se vlak blíží v výstraze nebo snížení rychlosti musí mašinfíra mačkat tlačítko bdělosti, ale rychlost to už nekontroluje, takže pokud mačká, tak klidně může frčet libovolnou rychlostí bez ohledu na návěstidlo.

Řeknu vám, že dobrej pocit z toho nemám, tenkrát jsem seděl zrovna v prvním voze v horním patře hned na začátku na straně, která by šla na zem a taky jsem jeli s řídícím vozem vpředu. :sad3:

MP: no je fakt, že žabotlamy se spíš "otáčí" už v Kralupech.

Napsal: úte čer 29, 2010 18:52
od Křečík Barbuška
Michal Pokorný píše:Já, posilněný alkoholem jsem se cítil zcela bezpečně - celá desetiletí prověřila kvalitu této soupravy a navíc ten strojvedoucí.......
:mrgreen:

Napsal: úte čer 29, 2010 18:58
od zelvotron
V žabotlamu taky lezu buď dopředu nebo dozadu, není nad cvakání kontroléru :-P a když namoknou kolejnice tak občas i vžůůům