Stránka 107 z 294
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: úte čer 26, 2012 16:42
od MartasBrno
Hmm, jen aby něčemu nezačalo to dublování adres vadit... Zajímavé...
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: úte čer 26, 2012 18:40
od Hurikán
V tomto případě to 100% ničemu vadit nebude. WAN na LAN a opačně přímo nevidí a pro registr Netboxu se "opticky" vůbec nic nezměnilo, takže K-L může být v naprostém klidu. Vím o mnoha místech, kde to takto naprosto spolehlivě funguje již řadu let k plné spokojenosti uživatele i providera.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř čer 27, 2012 14:29
od dvk
Debata v jiném vlákně mě inspirovala k otázce: potkají se u řemenové 1300 písty s ventilama, když se řemen rozškubne ?
Ptám se čistě prakticky, mám nový řemen, auto najeté bůhvíkolik, tak přemýšlím, jestli jej preventivně nevyměnit ...
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř čer 27, 2012 14:36
od Hurikán
Ne! Písty mají plnohodnotná vybrání na ventily, takže baci baci nehrozí. Dalo by se říct, že na přetržení řemenu je motor stavěný.
Řemenový motor má tu výhodu, že jej můžu s klidem točit až někam k 8.000 Tak se toho neboj.
Motor sice přetržení řemenu přežije, ale myslím si, že za ty eventuelní komplikace na silnici to nestojí a je tedy vhodné řemen vyměnit preventivně. Zvlášť při jeho směšné ceně.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř čer 27, 2012 14:39
od dvk
Ok, díky, hned su klidnější. Mrknu na to jak budu měnit olej.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř čer 27, 2012 17:52
od Křečík Barbuška
Též mám potvrzenu nepotkatelnost krabicového řemenu od předchozího majitele žlutého oře. Osobně mám vyzkoušenu "funkcionalitu" s přesazením o dva zuby ... vznikne z toho pak traktor
. Řemen vyměň, označ polohu palce při poloze rozvodových kol na ryskách a ulož starý řemen spolu s klíči 8-10 a 13-17 do kufru. Po telefonu pak případnou výměnu řemene zvládne i drahá polovička.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř čer 27, 2012 17:55
od Cory
Vymena remena u 05? Do hodiny to mas hotove aj s prestavkou na kavu, cigaretu a wc
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv čer 28, 2012 06:55
od dvk
Tak jo, dám se do toho. Výměna po telefonu ... hmmm, včera jsme zase cvičně jezdili v polích a jako nechcu polovičku podceňovat, ale řemen bych jí ještě na výměnu nedal
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pon črc 02, 2012 11:58
od Marek89
Mam jeden elektrikarsky problem a neviem ho odstranit.
Ked mam zapnute radio, hraje normalne. Ked zapnem ventilator ci na 1 alebo na 2, tak zacne rusit radio,robi to iba na tuneri, proste take pukanie. Napadlo ma skusit odrusit ventilator nejakym kondenzatorom, ale to asi nebude pomoc.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: úte črc 03, 2012 23:05
od Hurikán
Z popisu konkrétního rušení nejsem úplně nejchytřejší. Když už, tak by se rušení mělo projevovat vrčením nebo bzučením. Teď mě napadá pár věcí:
- začalo to dělat až v poslední době, nebo tyto projevy jsou od počátku montáže rádia?
- na jakých rozsazích se rušení projevuje? VKV/SV/DV?
- zkontroluj kvalitu propojení antény s rádiem. Zejména zapojení kabelu do konektoru. Dej pozor na dobrý kontakt stínění a pokud možno odstínění i v konektoru (správným oříznutím kabelu)
- projdi ukostření rádia. Důležitý je jak dobrý kontakt, tak i dostačující průřez vodiče. Pro informaci - já jsem použil 4mm2 (na silnější vodič se nedá nasadit špička kontaktu ISO konektoru) a mám klid.
- mrkni na dobré ukostření ventilátoru (očko na černém kabelu pod matičkou držící kastlík topení)
Teď už mě toho víc nenapadá. Mám po dnešku (v centru Štatlu 37°C ve stínu) už uvařený mozek.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř črc 04, 2012 07:16
od Marek89
Zacalo to robit pred cca tyzdnom. Na VKV. Ukostrenie radia je ok, pozriem ukostrenie ventilatora.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: stř črc 04, 2012 22:07
od Petr HC
Ocituji zde odpověď z dnešní SZ Markovi 89, poněvadž se to může hodit i ostatním.
Už jsem to zde psal, ale bylo to smazáno tak, jako řada jiných univerzálně použitelných přispěvků :
Komutátorový motor běží bezproblémově a neruší příjem radia, pokud je komutátor čistý ,není vydřený od uhlíků, mezi lamelami nevyčnívá izolace (ale ani není v rovině - musí být "zaškrábnutá" pod úroveň lamel). Komutátor nesmí "házet", nesmí být volná ložiska a uhlíky (kartáče) musí být dostatečně dlouhé a mít správný přítlak. Vizuálně nesmí uhlíky jiskřit (jemné namodralé "perlení" není nazávadu).
Při kontrole miliohmmetrem musí vykazovat kterékoli sousední a kterékoli protilehlé lamely stejný odpor. Lepší než miliohmmetr je měření ohmovou metodou, t.j. nechat obvodem protékat proud cca 2 - 5 A a měřit úbytek napětí na cívkách (zde pozor na případně přerušenou cívku !!! - měřit postupně od nejvyššího napěťového rozsahu !!! ).
Zapeklitou závadou je mezizávitový zkrat vinutí kotvy, ale ten nelze zjistit běžně dostupnými prostředky (měřič impedance a činitele jakosti cívky nemá každý). U nízkonapěťových motorů je to však velice vzácná závada. Častější závada je přechodový odpor konce vinutí zalisovaného do lamely (místo klasického zapájení). To je ale už "šlendrián" .
Závada vinutí kotvy se dá zjistit i měřením proudu motoru pomocí osciloskopu.
Samozřejmě musí být v pořadku i výrobcem instalované odrušovací prvky.
Řeč je o ss motorech s cizím buzením permanentními magnety. U motorů s vinutým statorem (seriové, derivační, kompoudní) by se dalo pokračovatve výčtu dalších možných závad. To ale dnes není u moderních vozů aktuální.
Snad je to už všechno. Když tak mě někdo doplňte.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: sob črc 07, 2012 22:27
od MartasBrno
Marku, kam máš rádio ukostřené?
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: sob črc 07, 2012 22:30
od Marek89
ukostrene ho mam o skrutku ktora drzi 07 panel autoradia. Ale aj ked natiahnem priamo kostru z baterky, nepomoze to.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: ned črc 08, 2012 12:04
od MartasBrno
Jo, jen jestli to místo kam to máš ukostřené není pod tím stejným šroubkem jako je ventilátor
Těžko říct, odrušování může být duchařina. Ale tím, že ti to nastalo až v poslední dobš by mělo jít něco vysledovat.