Stránka 107 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte čer 26, 2012 16:42
od MartasBrno
Hmm, jen aby něčemu nezačalo to dublování adres vadit... Zajímavé...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte čer 26, 2012 18:40
od Hurikán
V tomto případě to 100% ničemu vadit nebude. WAN na LAN a opačně přímo nevidí a pro registr Netboxu se "opticky" vůbec nic nezměnilo, takže K-L může být v naprostém klidu. Vím o mnoha místech, kde to takto naprosto spolehlivě funguje již řadu let k plné spokojenosti uživatele i providera. :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř čer 27, 2012 14:29
od dvk
Debata v jiném vlákně mě inspirovala k otázce: potkají se u řemenové 1300 písty s ventilama, když se řemen rozškubne ? :mrgreen:

Ptám se čistě prakticky, mám nový řemen, auto najeté bůhvíkolik, tak přemýšlím, jestli jej preventivně nevyměnit ...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř čer 27, 2012 14:36
od Hurikán
Ne! Písty mají plnohodnotná vybrání na ventily, takže baci baci nehrozí. Dalo by se říct, že na přetržení řemenu je motor stavěný. :D

Řemenový motor má tu výhodu, že jej můžu s klidem točit až někam k 8.000 Tak se toho neboj. :D

Motor sice přetržení řemenu přežije, ale myslím si, že za ty eventuelní komplikace na silnici to nestojí a je tedy vhodné řemen vyměnit preventivně. Zvlášť při jeho směšné ceně. :idea:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř čer 27, 2012 14:39
od dvk
Ok, díky, hned su klidnější. Mrknu na to jak budu měnit olej.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř čer 27, 2012 17:52
od Křečík Barbuška
Též mám potvrzenu nepotkatelnost krabicového řemenu od předchozího majitele žlutého oře. Osobně mám vyzkoušenu "funkcionalitu" s přesazením o dva zuby ... vznikne z toho pak traktor :-) . Řemen vyměň, označ polohu palce při poloze rozvodových kol na ryskách a ulož starý řemen spolu s klíči 8-10 a 13-17 do kufru. Po telefonu pak případnou výměnu řemene zvládne i drahá polovička.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř čer 27, 2012 17:55
od Cory
Vymena remena u 05? Do hodiny to mas hotove aj s prestavkou na kavu, cigaretu a wc :D

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv čer 28, 2012 06:55
od dvk
Tak jo, dám se do toho. Výměna po telefonu ... hmmm, včera jsme zase cvičně jezdili v polích a jako nechcu polovičku podceňovat, ale řemen bych jí ještě na výměnu nedal :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pon črc 02, 2012 11:58
od Marek89
Mam jeden elektrikarsky problem a neviem ho odstranit.

Ked mam zapnute radio, hraje normalne. Ked zapnem ventilator ci na 1 alebo na 2, tak zacne rusit radio,robi to iba na tuneri, proste take pukanie. Napadlo ma skusit odrusit ventilator nejakym kondenzatorom, ale to asi nebude pomoc.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte črc 03, 2012 23:05
od Hurikán
Z popisu konkrétního rušení nejsem úplně nejchytřejší. Když už, tak by se rušení mělo projevovat vrčením nebo bzučením. Teď mě napadá pár věcí:

- začalo to dělat až v poslední době, nebo tyto projevy jsou od počátku montáže rádia?
- na jakých rozsazích se rušení projevuje? VKV/SV/DV?
- zkontroluj kvalitu propojení antény s rádiem. Zejména zapojení kabelu do konektoru. Dej pozor na dobrý kontakt stínění a pokud možno odstínění i v konektoru (správným oříznutím kabelu)
- projdi ukostření rádia. Důležitý je jak dobrý kontakt, tak i dostačující průřez vodiče. Pro informaci - já jsem použil 4mm2 (na silnější vodič se nedá nasadit špička kontaktu ISO konektoru) a mám klid.
- mrkni na dobré ukostření ventilátoru (očko na černém kabelu pod matičkou držící kastlík topení)

Teď už mě toho víc nenapadá. Mám po dnešku (v centru Štatlu 37°C ve stínu) už uvařený mozek. :violent2:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř črc 04, 2012 07:16
od Marek89
Zacalo to robit pred cca tyzdnom. Na VKV. Ukostrenie radia je ok, pozriem ukostrenie ventilatora.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř črc 04, 2012 22:07
od Petr HC
Ocituji zde odpověď z dnešní SZ Markovi 89, poněvadž se to může hodit i ostatním.
Už jsem to zde psal, ale bylo to smazáno tak, jako řada jiných univerzálně použitelných přispěvků :
Komutátorový motor běží bezproblémově a neruší příjem radia, pokud je komutátor čistý ,není vydřený od uhlíků, mezi lamelami nevyčnívá izolace (ale ani není v rovině - musí být "zaškrábnutá" pod úroveň lamel). Komutátor nesmí "házet", nesmí být volná ložiska a uhlíky (kartáče) musí být dostatečně dlouhé a mít správný přítlak. Vizuálně nesmí uhlíky jiskřit (jemné namodralé "perlení" není nazávadu).
Při kontrole miliohmmetrem musí vykazovat kterékoli sousední a kterékoli protilehlé lamely stejný odpor. Lepší než miliohmmetr je měření ohmovou metodou, t.j. nechat obvodem protékat proud cca 2 - 5 A a měřit úbytek napětí na cívkách (zde pozor na případně přerušenou cívku !!! - měřit postupně od nejvyššího napěťového rozsahu !!! ).
Zapeklitou závadou je mezizávitový zkrat vinutí kotvy, ale ten nelze zjistit běžně dostupnými prostředky (měřič impedance a činitele jakosti cívky nemá každý). U nízkonapěťových motorů je to však velice vzácná závada. Častější závada je přechodový odpor konce vinutí zalisovaného do lamely (místo klasického zapájení). To je ale už "šlendrián" .
Závada vinutí kotvy se dá zjistit i měřením proudu motoru pomocí osciloskopu.
Samozřejmě musí být v pořadku i výrobcem instalované odrušovací prvky.
Řeč je o ss motorech s cizím buzením permanentními magnety. U motorů s vinutým statorem (seriové, derivační, kompoudní) by se dalo pokračovatve výčtu dalších možných závad. To ale dnes není u moderních vozů aktuální.
Snad je to už všechno. Když tak mě někdo doplňte.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob črc 07, 2012 22:27
od MartasBrno
Marku, kam máš rádio ukostřené?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob črc 07, 2012 22:30
od Marek89
ukostrene ho mam o skrutku ktora drzi 07 panel autoradia. Ale aj ked natiahnem priamo kostru z baterky, nepomoze to.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned črc 08, 2012 12:04
od MartasBrno
Jo, jen jestli to místo kam to máš ukostřené není pod tím stejným šroubkem jako je ventilátor :-)
Těžko říct, odrušování může být duchařina. Ale tím, že ti to nastalo až v poslední dobš by mělo jít něco vysledovat.