Stránka 104 z 124

Re: Fábie.

Napsal: pát říj 17, 2014 20:00
od Jan Vaníček
Neříkám, že ten test je popsaný skvěle. Přesto jsme s tím nikdo nejeli, tak nekritizujme. Já bych si to sice nikdy nekoupil (míněno tříválcový motor), ale vždyť mě nikdo nenutí - mají i jiné motory. Obecně nás nikdo nenutí, koupit si škodovku.
Přesto věřím, že řadě lidí tento nejslabší motor dobře poslouží. Ne každý jezdí dálky, ne každý najede to, co já. (má žena jezdí denně a přesto za rok najede ca tolik, co já za pouhý měsíc :D ). Že vím o čem píšu, mohu deklarovat na podobné zkušenosti s Berlingem.
Měl jsem současně několik let auto s motorem 1,4B, 55kW což je na takovou krabici málo a 1,6B 81kW, s tím to už utíká dobře. I s tím slabším jsem jel s rakví na střeše přes půl Německa po dálnici, jedině, kde tomu docházel dech byly táhlé kopce. Na předjíždění samozřejmě hrůza, ale má paní s tím byla naprosto spokojená a na 80% cest, které byly v okruhu 15 km absolutně dostatečné, a ani mě to nevadilo. Když jsme jeli dál, až na výjimky, jezdili jsme tím silnějším, které mělo dymamiku a nižší spotřebu.
Víte že OCT3 má standardně motory 1,6 ve dvou motorizacích 66kW a 77kW? Rozdíl je též pouze v softu motoru (ověřováno), rozdíl v nákupní ceně celých 35tis.! Když jsem švagrové objednával auto, zariskoval jsem a vzal tu slabší verzi s lepší výbavou. Rozdíl mezi tímto a 77kW (které jsem tehdy měl zrovna půjčené) jsem prakticky nezaznamenal (samozřejmě proti mému 110kW to je markantní).

Re: Fábie.

Napsal: pát říj 17, 2014 20:08
od zelvotron
Marek píše:Tak já myslím, že to blbě jet nemusí. Vím, jak jezdila jedničková Fabia s motorem MPi 44kW - najel jsem s ní poměrně dost a vůbec to nejelo špatně. Tak proč by 55kW v litrovém tříválci nemohlo jet?
Třeba proto, že to ohv mělo 120 Nm a htp litr má 95 ?

K těm jízdním vlastnostem, prý to má nějakou fičůru, že to v zatáčce samo přibrzďujě vnitřní přední kolo, čímž se dosahuje těch super vlastnostní, jsem zvědav na životnost kotoučů a destiček.

Re: Fábie.

Napsal: sob říj 18, 2014 19:23
od Chester
Jan Vaníček píše: Přesto jsme s tím nikdo nejeli, tak nekritizujme.
:twisted:


Na město a okresky pro klidného řidiče bude stačit.

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 19, 2014 10:44
od Marek
zelvotron píše:Třeba proto, že to ohv mělo 120 Nm a htp litr má 95 ?

K těm jízdním vlastnostem, prý to má nějakou fičůru, že to v zatáčce samo přibrzďujě vnitřní přední kolo, čímž se dosahuje těch super vlastnostní, jsem zvědav na životnost kotoučů a destiček.
Rozdíl v točivém momentu bude klidně eliminován rozložením převodů. Rozdíl v dynamice obou jmenovaných vozů tak bude minimální, možná dokonce žádný. Prostě tomu dají o 15% kratší kvalty a pojede obé úplně stejně ;-).

Ta fičůra, jak jsi vtipně nazval, není nic jiného než staré dobré (nebo méně dobré) ESP. Ovšem moc bych se divil, že by to pracovalo při každém průjezdu zatáčkou. Předně k tomu není žádný rozumný důvod a potom by to popíralo veškeré platné zákonitosti ovládání vozidla. V případě krizové situace ANO, tam tomu rozumím. Ale v běžném provozu je to nesmysl.

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 19, 2014 16:15
od zelvotron
V podstatě ano, je to nadstavba esp, ale s tím rozdílem, že to pracuje skoro neustále, nikoliv jen v krizovým momentu. Kratší kvalty pochybuju, ten základ má právě mít dlouhý, delší jak 55kw aby měl co nejmenší CO2 a tím snižoval flotilový emise.

Na jednu stranu je to stabilizací, která nezasahuje příliš brzy, ale hlavně systémem XDS+, který má za úkol v zatáčce přibrzďovat vnitřní přední kolo. Jeho práce je znatelná, spolehlivá a bez negativního dopadu koncepce s motorem vpředu a hnanými předními koly.
http://www.auto.cz/skoda-fabia-iii-jizd ... 7-kw-83578

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 19, 2014 17:31
od Marek
Nic proti dlouhým kvaltům. Ale musí na to být motor ;-).

Máme na firmě Fabii II 1,6TDi 55kW (motor CAYA) a to má tak dlouhé kvalty, že se s tím skoro nedá jezdit. Na pětku to má při 1500 otáčkách skoro 90.
Sice papírově to má maximum krouťáku v nízkých otáčkách, ale když je to slabé a auto těžké, je to k zlosti. Je to lenoch a žere jak protrženej. S Octavií 1,9TDi 77kW (BXE) jezdím o litr níž.

Re: Fábie.

Napsal: úte říj 28, 2014 15:11
od Křečík Barbuška
Mno, tančík 1.2 HTP má již přes 57. tis. a čeká jej druhá výměna oleje. Ze zájmu jsem koukl kolik ho tam je. Po prvotním vytažení měrky jsem na ní objevil chuchvalce čehosi šíleně černého, hnus. Druhé měřící vytažení odhalilo, že té hmoty je tak nějak mezi ryskami blíže k horní půlce. Nemohu sice tvrdit, že tomu oleji něco je, ale ve svém autě bych si toto nepěstoval.

Re: Fábie.

Napsal: úte říj 28, 2014 16:10
od Marek
LongLife výměnný interval je konkrétně u motorů HTP vražedný. Jak se tu mluvilo o tom spalování oleje ve filtru, protože je tento bezprostředně vedle KATu ............... Vražda.

Re: Fábie.

Napsal: stř říj 29, 2014 20:39
od zelvotron
HTP škodovka umožňovala provozovat v longlajfu? To je tedy masakr, my sme měnili olej každej rok.

Re: Fábie.

Napsal: stř říj 29, 2014 21:20
od Křečík Barbuška
Tancikem myslim Roomstera, vnasice tak zmatek do topicu 8) .

Re: Fábie.

Napsal: stř říj 29, 2014 22:12
od zelvotron
však to je jedno a to samý, akorát htp v romstru musí bejt ještě větší síla jak ve fabce. Si pamatuju jak jsem ho jednou před sebou tlačil při předjíždění někde u veselí nad lužnicí, tři kiláky rovinky, an docela i vyrazil, já za ním, krásně volno, no předjíždění jsem za ním dokončoval asi na čtvrt plynu :)

Re: Fábie.

Napsal: stř říj 29, 2014 22:15
od Křečík Barbuška
Jo s touhle motorizaci se proste nenudis. V podstate kazde odpoledne kdy to odstavuji se divim, ze jsem prezil tu velkorysou rezervu vykonu :-) .

Re: Fábie.

Napsal: čtv říj 30, 2014 09:56
od Marek
Od modelového roku 2001 má škodovka motory, které lze provozovat na LongLife oleje. Ve všech modelech. Vyznačují se TOG senzorem v olejové vaně (u HTP v blízkosti vany) a přístrojovou deskou, která umí s tímto systémem pracovat.

Re: Fábie.

Napsal: čtv říj 30, 2014 09:58
od JmJ
Marek píše:Od modelového roku 2001 má škodovka motory, které lze provozovat na LongLife oleje. Ve všech modelech.
Longlife oil - shorlife engine? :-)

Re: Fábie.

Napsal: čtv říj 30, 2014 10:06
od Marek
On ten LongLife systém není špatný a konkrétně u VW propracovaný. Tu propracovanost spatřuju v té flexibilitě výměny - motor si sám řekne, kdy olej vyměnit podle způsobu užívání. To je dle mého názoru mnohem lepší, než pevný LongLife interval (třeba na pevno nastavených 30.000 km u Renaultu).
Ovšem LL systém se vyplatí jen u motorů, které hodně najedou. Jinak se to moc nevyplácí a z hlediska životnosti motoru je to spíš na zlost.

Pochopitelně platí, teď jako kdysi, že olej v motoru víc trpí, pokud motor jezdí málo, jezdí krátké trasy a je často studený. Systém LL u koncernu tohle umí vyhodnotit a pro optimální výměnu oleje i zohlednit (počítá počet startů a spotřebované palivo, také vyhodnocuje množství sazí v oleji). Třeba ten zmíněný Renault ovšem žádné takové senzory nemá a olej se tak mění v pevném intervalu, bez ohledu na způsob užívání.

Proto taky (dejme tomu stará TDi Octavia) umí na LL olej najet třeba i 48 tisíc km, ale třeba taky jen 18 tisíc km. Flexibilní interval výměny je nastaven na 15 - 50 tisíc km (nebo 2 roky provozu) a výměnu si vůz určí sám právě na základě informací o provozu a způsobu užívání vozidla.