Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Fábie.

Příspěvek od Jan Vaníček »

Neříkám, že ten test je popsaný skvěle. Přesto jsme s tím nikdo nejeli, tak nekritizujme. Já bych si to sice nikdy nekoupil (míněno tříválcový motor), ale vždyť mě nikdo nenutí - mají i jiné motory. Obecně nás nikdo nenutí, koupit si škodovku.
Přesto věřím, že řadě lidí tento nejslabší motor dobře poslouží. Ne každý jezdí dálky, ne každý najede to, co já. (má žena jezdí denně a přesto za rok najede ca tolik, co já za pouhý měsíc :D ). Že vím o čem píšu, mohu deklarovat na podobné zkušenosti s Berlingem.
Měl jsem současně několik let auto s motorem 1,4B, 55kW což je na takovou krabici málo a 1,6B 81kW, s tím to už utíká dobře. I s tím slabším jsem jel s rakví na střeše přes půl Německa po dálnici, jedině, kde tomu docházel dech byly táhlé kopce. Na předjíždění samozřejmě hrůza, ale má paní s tím byla naprosto spokojená a na 80% cest, které byly v okruhu 15 km absolutně dostatečné, a ani mě to nevadilo. Když jsme jeli dál, až na výjimky, jezdili jsme tím silnějším, které mělo dymamiku a nižší spotřebu.
Víte že OCT3 má standardně motory 1,6 ve dvou motorizacích 66kW a 77kW? Rozdíl je též pouze v softu motoru (ověřováno), rozdíl v nákupní ceně celých 35tis.! Když jsem švagrové objednával auto, zariskoval jsem a vzal tu slabší verzi s lepší výbavou. Rozdíl mezi tímto a 77kW (které jsem tehdy měl zrovna půjčené) jsem prakticky nezaznamenal (samozřejmě proti mému 110kW to je markantní).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:Tak já myslím, že to blbě jet nemusí. Vím, jak jezdila jedničková Fabia s motorem MPi 44kW - najel jsem s ní poměrně dost a vůbec to nejelo špatně. Tak proč by 55kW v litrovém tříválci nemohlo jet?
Třeba proto, že to ohv mělo 120 Nm a htp litr má 95 ?

K těm jízdním vlastnostem, prý to má nějakou fičůru, že to v zatáčce samo přibrzďujě vnitřní přední kolo, čímž se dosahuje těch super vlastnostní, jsem zvědav na životnost kotoučů a destiček.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: Fábie.

Příspěvek od Chester »

Jan Vaníček píše: Přesto jsme s tím nikdo nejeli, tak nekritizujme.
:twisted:


Na město a okresky pro klidného řidiče bude stačit.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

zelvotron píše:Třeba proto, že to ohv mělo 120 Nm a htp litr má 95 ?

K těm jízdním vlastnostem, prý to má nějakou fičůru, že to v zatáčce samo přibrzďujě vnitřní přední kolo, čímž se dosahuje těch super vlastnostní, jsem zvědav na životnost kotoučů a destiček.
Rozdíl v točivém momentu bude klidně eliminován rozložením převodů. Rozdíl v dynamice obou jmenovaných vozů tak bude minimální, možná dokonce žádný. Prostě tomu dají o 15% kratší kvalty a pojede obé úplně stejně ;-).

Ta fičůra, jak jsi vtipně nazval, není nic jiného než staré dobré (nebo méně dobré) ESP. Ovšem moc bych se divil, že by to pracovalo při každém průjezdu zatáčkou. Předně k tomu není žádný rozumný důvod a potom by to popíralo veškeré platné zákonitosti ovládání vozidla. V případě krizové situace ANO, tam tomu rozumím. Ale v běžném provozu je to nesmysl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

V podstatě ano, je to nadstavba esp, ale s tím rozdílem, že to pracuje skoro neustále, nikoliv jen v krizovým momentu. Kratší kvalty pochybuju, ten základ má právě mít dlouhý, delší jak 55kw aby měl co nejmenší CO2 a tím snižoval flotilový emise.

Na jednu stranu je to stabilizací, která nezasahuje příliš brzy, ale hlavně systémem XDS+, který má za úkol v zatáčce přibrzďovat vnitřní přední kolo. Jeho práce je znatelná, spolehlivá a bez negativního dopadu koncepce s motorem vpředu a hnanými předními koly.
http://www.auto.cz/skoda-fabia-iii-jizd ... 7-kw-83578
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Nic proti dlouhým kvaltům. Ale musí na to být motor ;-).

Máme na firmě Fabii II 1,6TDi 55kW (motor CAYA) a to má tak dlouhé kvalty, že se s tím skoro nedá jezdit. Na pětku to má při 1500 otáčkách skoro 90.
Sice papírově to má maximum krouťáku v nízkých otáčkách, ale když je to slabé a auto těžké, je to k zlosti. Je to lenoch a žere jak protrženej. S Octavií 1,9TDi 77kW (BXE) jezdím o litr níž.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mno, tančík 1.2 HTP má již přes 57. tis. a čeká jej druhá výměna oleje. Ze zájmu jsem koukl kolik ho tam je. Po prvotním vytažení měrky jsem na ní objevil chuchvalce čehosi šíleně černého, hnus. Druhé měřící vytažení odhalilo, že té hmoty je tak nějak mezi ryskami blíže k horní půlce. Nemohu sice tvrdit, že tomu oleji něco je, ale ve svém autě bych si toto nepěstoval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

LongLife výměnný interval je konkrétně u motorů HTP vražedný. Jak se tu mluvilo o tom spalování oleje ve filtru, protože je tento bezprostředně vedle KATu ............... Vražda.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

HTP škodovka umožňovala provozovat v longlajfu? To je tedy masakr, my sme měnili olej každej rok.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tancikem myslim Roomstera, vnasice tak zmatek do topicu 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Fábie.

Příspěvek od zelvotron »

však to je jedno a to samý, akorát htp v romstru musí bejt ještě větší síla jak ve fabce. Si pamatuju jak jsem ho jednou před sebou tlačil při předjíždění někde u veselí nad lužnicí, tři kiláky rovinky, an docela i vyrazil, já za ním, krásně volno, no předjíždění jsem za ním dokončoval asi na čtvrt plynu :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jo s touhle motorizaci se proste nenudis. V podstate kazde odpoledne kdy to odstavuji se divim, ze jsem prezil tu velkorysou rezervu vykonu :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

Od modelového roku 2001 má škodovka motory, které lze provozovat na LongLife oleje. Ve všech modelech. Vyznačují se TOG senzorem v olejové vaně (u HTP v blízkosti vany) a přístrojovou deskou, která umí s tímto systémem pracovat.
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv říj 30, 2014 10:03, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6526
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Fábie.

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:Od modelového roku 2001 má škodovka motory, které lze provozovat na LongLife oleje. Ve všech modelech.
Longlife oil - shorlife engine? :-)
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

On ten LongLife systém není špatný a konkrétně u VW propracovaný. Tu propracovanost spatřuju v té flexibilitě výměny - motor si sám řekne, kdy olej vyměnit podle způsobu užívání. To je dle mého názoru mnohem lepší, než pevný LongLife interval (třeba na pevno nastavených 30.000 km u Renaultu).
Ovšem LL systém se vyplatí jen u motorů, které hodně najedou. Jinak se to moc nevyplácí a z hlediska životnosti motoru je to spíš na zlost.

Pochopitelně platí, teď jako kdysi, že olej v motoru víc trpí, pokud motor jezdí málo, jezdí krátké trasy a je často studený. Systém LL u koncernu tohle umí vyhodnotit a pro optimální výměnu oleje i zohlednit (počítá počet startů a spotřebované palivo, také vyhodnocuje množství sazí v oleji). Třeba ten zmíněný Renault ovšem žádné takové senzory nemá a olej se tak mění v pevném intervalu, bez ohledu na způsob užívání.

Proto taky (dejme tomu stará TDi Octavia) umí na LL olej najet třeba i 48 tisíc km, ale třeba taky jen 18 tisíc km. Flexibilní interval výměny je nastaven na 15 - 50 tisíc km (nebo 2 roky provozu) a výměnu si vůz určí sám právě na základě informací o provozu a způsobu užívání vozidla.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“