Stránka 102 z 117
Napsal: pon črc 19, 2010 19:03
od Lada Rider
Marťas, ale bud rad, ze to je len blokova schema.
Napsal: úte črc 20, 2010 10:02
od vintera
ondra 07, hlavní rozdíl mezi olejem 40 a 60 je v jiné viskozitě (hustotě, tekutosti) při stejné teplotě. Olej 60 má větší viskozitu něžli 50, 40, tj. při určité teplotě oleje např. 100 stupńů je takzvaně hustší a lépe drží celistvý olejivý film na povrchu součástek. Do teploty 100 stupňů jsou však vlastnosti oleje téměř shodné, podstaný rozdíl nastává až po překročení, proto se viskozita olejů udává ve vztahu k těmto vyšším teplotám, kdy jsou rozdíly znatelné.
Běžný provoz auta vyžaduje olej stanovený výrobcem motoru, pouze extrémní podmínky provozu (tropy, závody, opotřebení) kdy se může olej např. přehřívat (lépe je chladič oleje), nebo nadměrné vůle (oldmobily) odůvodńují použití viskoznějšího oleje. Ještě je však vzít v potaz také čerpatelnost tohoto hustšího oleje při teplotách nízkých, což vyjadřuje vždy první číslo oleje např. 10W40 je tekutější v nižších teplotách nežli 15w40. Vždy se jedná o určitý kompromis. Hustší olej lépe maže v kritických teplotách přehřívání, což by nemělo normálně nastávat. Dříve se oleje běžně rozdělovaly na zimní řidší a letní hustší a takto prodávaly, dnes se požívají již velmi omezeně. Proto označení např. 10w40 označuje olej tzv. univerzální celoroční (vývoj postoupil) stím, že první číslo znamená tekutost v nízké teplotě, druhé při vysoké.
Napsal: úte črc 20, 2010 11:43
od Atex
Chtel bych se zeptat na jaky moment bych mel dotahnout hlavu, na kolik se dotahuje na originalnim tesneni. Jsem si jisty ze par lidi tady to delalo, tak mi nekdo poradi. Srouby jsem ja dotahl nejprve na 20NM podle poradi Lada motoru, pak 40 a nakonec 50NM.
Napsal: úte črc 20, 2010 13:42
od Štěpán
Atexi. Dotáhni je prostě podle citu. Já jsem nikde žádnou hodnotu nenašel a dotahoval jsem je s citem. O něco míň, než na ladě. Odhadem tak do 100Nm.
Napsal: úte črc 20, 2010 14:36
od Ondra 07
Atex píše:Chtel bych se zeptat na jaky moment bych mel dotahnout hlavu, na kolik se dotahuje na originalnim tesneni. Jsem si jisty ze par lidi tady to delalo, tak mi nekdo poradi. Srouby jsem ja dotahl nejprve na 20NM podle poradi Lada motoru, pak 40 a nakonec 50NM.
Vycemene to mas spravne, prirucka pro dvoulitr pravi:
1) 20NM
2) 40NM
3) utahnout o 90°
4) dotahnout o 90°
Poradi jako u ziga, od stredu ke krajum.
Štěpán Getsko píše:Atexi. Dotáhni je prostě podle citu...
To si asi rikal i ten monter ktery mel s tou hlavou co docineni a skoncilo to vis jak...
Napsal: úte črc 20, 2010 21:43
od Atex
No ted kdyz to mam na tech 50NM, tak dvakrat po 90°. To je pro mne optimalni, kdyz mam to celokovove tesneni, to se dotahuje vice. Diky
Napsal: stř črc 21, 2010 13:24
od Ondra 07
Atex píše: To je pro mne optimalni, kdyz mam to celokovove tesneni, to se dotahuje vice. Diky
A srouby jsi nechal puvodni asi co? Ikdyz nove by asi byli lepsi, ale kde na to porad brat... S tim celkovovym jsi me docela nadchl, jestli budu srovnavat hlavu tak se tomu stejne nevyhnu, budu potrebovat vyssi nez seriove. Taky muzes pak zvysit tlak jak jsi psal a nemusis se bat ze vylitne.
Napsal: čtv črc 22, 2010 19:20
od Atex
No takze motor je po smrti. Tesneni absolutne vubec netesnilo, nebo nevim ja se dostalo behem dvou minut tolik vody do oleje. Nez jsem dobehl zpet k zapalovani motor vypnout, motor delal strasny rachot. Sundal jsem ventilova vika a hlava byla plna vody. Dokaze m i nekdo vysvetlit jak se tam toho tolik dostalo behem dvou minut? Protoze ja to nechapu ....
Napsal: čtv črc 22, 2010 19:42
od Yellow01
Co ty šrouby hlavy? Nemají se po každý měnit, protože se vytahujou?
Napsal: čtv črc 22, 2010 19:49
od Štěpán
Mirku, kašli na nějaký měděný těsnění a dej tam originál.
Napsal: čtv črc 22, 2010 19:53
od Ondra 07
Ty vole no neblbni! Kdyz uz jsi byl tak blizko zdarneho osazeni... Ten motor musi byt zaklety, slysel jsem ze italove maji problemy s mazacima kanalama, ktery se v uzkych mistech ucpavaji a dochazi k zadreni kliky nabo vacek, ale tohle vypada spis jako by se nejaky olejovy nebo vodni kanal provalil... Kdyby ti netesnilo pod hlavou tak se ti prece nedostane voda do domecku pro vacky
Aspon ne tak rychle nebo snad jo? Asi blba otazka, ale nazustal ti na bloku nejaky kousek stareho tesneni, ktery by to celokovovy nadzvedl? Nemuze to byt tema "vytahanyma" sroubama? Nekde jsem cetl ze na celokovove se MUSI vzdy dat nove srouby, stare jsou unavene. Pochopil jsem to tak, ze nove srouby tesni diky tomu ze je utahnes na hranici deformce (presnym momentem, nikoli podle citu co ruka da...
) a svou pruznosti pritahujou hlavu k bloku.
Napsal: čtv črc 22, 2010 20:08
od cackler
nikde jsem neviděl, jestli jsi před kovovym těsněnim srovnával dosedací plochy, protože jestli ne, tak těsnit nebude.
Napsal: čtv črc 22, 2010 20:12
od Ondra 07
cackler píše:nikde jsem neviděl, jestli jsi před kovovym těsněnim srovnával dosedací plochy, protože jestli ne, tak těsnit nebude.
To me taky napadlo, ale nechtel jsem rypat... Srovnat minimalne hlavu, blok je dost robustni nato aby se kroutil, ale duralova hlava ta ujede o desetinu ani nevis a je blato na hristi
Napsal: čtv črc 22, 2010 20:30
od Štěpán
Pochopte, chcetě utahovat něco šroubama, který jsou oproti ladě poddimenzovaný a ještě předepsaným momentem, který je určen pro normální těsnění, které se snáze přizpůsobí. S tím kovovým to musíte víc utáhnout - pro závodní účely se používají místo šroubu štefty, které lze víc utáhnout.
Stejně bych já použil klasické těsnění.
Napsal: čtv črc 22, 2010 20:45
od Ondra 07
Štěpán Getsko píše:Pochopte, chcetě utahovat něco šroubama, který jsou oproti ladě poddimenzovaný a ještě předepsaným momentem, který je určen pro normální těsnění, které se snáze přizpůsobí. S tímkovovým to musíte víc utáhnout - pro závodní účely se používají místo šroubu štefty, které lze víc utáhnout.
No vylozene poddimenzovany asi nejsou, spis jsme vsichni zvykli na predimenzovanost vsech lada soucasti... No ale s tema steftama mas pravdu, dalsi vec, ze kdyz sundas i na seriovym motoru hlavu tak by jsi ji pri opetovny montazi mel srovnat a nejakou desetinu mm a pouzit novy srouby aby byl zarucen 100% vysledek. Na lade to tak ale asi nikdo nedela ikdyz putuje hlava na jiny blok nez na ketrym byla treba od vyroby, to je holt vyhoda lada motoru, ze si nechaji takove punky libit. Tady se vsak dostavame do problematiky italskych motoru. Uz jsem to tady asi rikal, ale na lancia foru je jisty clem Karel 6, pokud me pamet neklame a ten ma v tomto ohledu dost zkusenosti, o ktere se podeli. Ja jsem se od nej dozvedel dost zajimavych veci o italech. Nemluve otom, ze provadel i zastavbu dvoulitru do lady a to co odeslo nebyl motor ale myslim prevodovka nebo poloosy, myslim ze je uplne ukroutil, tudis motor mu chodil obstojne
Mirku, jen teda nevim jestli neni na case prjmenovat tema na trochu muziky za hodne penez...
Zalezi na tobe, jak daleko chces zajit a kolik jsi ochoten do toho projektu nalit financi. Bylo by samo krasny udelat ten motor poradne v souteznim stylu, ale otazka jestli to ma smysl. Jako Delta 2.0ieT to nikdy chodit nebude.