Stránka 102 z 342
Napsal: úte čer 01, 2010 09:25
od Michal Pokorný
Muzejní noc na nádraží:
Noční prezentace Zubrnické museální železnice,
noční nasvícení nádraží a exponátů,
svezení na akumulátorovém voziku,
ve 21 hod začátek promítání filmu Hlídač č. 47 (realizace za pomoci ZMŽ)
http://www.zmz.cz/novinky/noc_2010.pdf
Napsal: úte čer 01, 2010 09:49
od Teepee
Laďuša píše:
Určitej smysl to dává, úspora uhlí ňáká proběhne a parní stroj bude o něco míň zatíženej... Na druhou stranu přibyde spotřeba nafty, opotřebení motorový lokomotivy, která navíc nemůže sloužit jinde v tu chvíli...
A co protipožární důvody? Mašina v plný zátěži vyfoukne daleko víc rozžhavenýho uhlí, než když si jen tak hoví zezadu strkaná.
Zachování oběhu strojů je blbost, tam i zpátky by si to mohla dovézt pára na vlastním triku.
Každopádně Albatros na Křivoklát-Ex jezdí sám, ale třeba vršovickej čtyřkolák mívá vzadu Báru.
Napsal: úte čer 01, 2010 16:18
od karloslt
Laďuša píše:
Ale stejně, dyť Kremák je těžká nákladní lokomotiva, ňákých 7 vozů tomu nemůže dělat problém! Nechápu smysl tutoho.
Barunka na postrku má jen jeden hlavní důvod - vytápění soupravy. Druhý důvod i u těhle souprav je dodržování jízdních dob. Pařák na brambory uměl tahat neskutečné zátěže, ale taky jakou rychlostí, žejo... No a do třetice je Minikůprem zmíněné snížení opotřebení stroje a úspora za uhlí.
Laďuša: o víkendech je menší turnusová potřeba mašin, takže ta mašina zas tak nechybí.
Napsal: úte čer 01, 2010 16:22
od Laďuša
Tak a máme to, je vidět, že Karloslt je od fochu.
Napsal: úte čer 01, 2010 20:06
od Hurikán
karloslt píše:hlavní důvod - vytápění soupravy
Asi budu vypadat jako blbec, ale proč by nemohlo být topení zapojené na parní mašinu? Vždyť i v době páry se ve vagónech (některých) topilo. Je to dáno jiným systémem topení, nebo tím, že třeba tahle konkrétní mašina nemá na topení vlaku výstup?
A ještě jeden rejpaneček - na co je v létě potřeba topení?
Napsal: úte čer 01, 2010 21:21
od Laďuša
Hurikán píše:ale proč by nemohlo být topení zapojené na parní mašinu? Vždyť i v době páry se ve vagónech (některých) topilo. Je to dáno jiným systémem topení, nebo tím, že třeba tahle konkrétní mašina nemá na topení vlaku výstup?
Ty jo, tak teď jsem zase dostanej
Ani vlastně z hlavy nevim, jestli Kremák má topení, neb nákladní mašina ho sice nepotřebuje, ale na druhou stranu zdroj topiva tam je (zrovna tak elektrický nákladní topení vlaku mají). Koukaje na obrázky, tak hadici topení nevidim, ale jakejsi bazmek pod čelníkem je, tak se to možná na tuty mašiny nasazovalo jenom v případě potřeby... Á, tak ne, vrhnul jsem se do svý sbírky pohledů, našel si Kremáky, a hle, hadice topení je na svým místě. Je tam vidět i souprava u některých pohlednic (i v zimě), ale na tom už neni rozeznat, jestli na konci postrk je a nebo neni.
A v létě samože topení neni třeba, ale mikulášský jízdy, ze který bylo to video, ze kterýho tuta diskuze vzešla, se tušim jezdí na svatýho Mikuláše
Ale blbost, teď mě to trklo, taky se necham kdečim zmást...
Samozřejmě, že Bardotka topila, dyť akce se jela s vozama Y, který sice eště taky zažily parní topení, ale to se přece na nich už dávno neudržuje. Takže je to jasný, Barča topí vlak elektricky, jak jsme jenom mohli zapochybovat
No jistě, vyhledal jsem obrázky konkrétní jízdy a tlačí lokomotiva řady 749 (konkrétně č. 107), takže tim je to potvrzený nade vší pochybnost.
Napsal: stř čer 02, 2010 06:36
od Teepee
No jo, ale Albatros jezdí i Mikulášský jízdy sám. Asi mají jeho obvyklé kočáry parní topení.
A když se mluví o tom opotřebení, jistě je empiricky zjištěno, kolik kilometrů naběhala která mašina, průměrně, od vyvazovací opravy k opravě. A kolik to mohlo být? 100 000tKm? Asi spíš ještě výrazně víc.
Příležitostné jízdy i kdyby to bylo 500 najetých km za jednu (jede se nejen jízda ale i něco okolo) tak i kdyby se jelo 2x za měsíc, což se nejezdí, tak je to ročně 12 000km. Je to hodně kilometrů, naběhaných s lehkými osobními kočáry? Že se tolik hledí na opotřebení?
Pochopil bych u stroje v tovráním stavu, ale stejně jsou všechny ty stroje po REKO, tak jedině, že se tím ušetří peníze nutné na další velkou opravu, protože se tím oddálí. Ale stejně dřív propadně kotel na čas, tak jedině se měla strkat studená mašinou, se suchými vodojemy a kotlem.
Napsal: stř čer 02, 2010 10:03
od Laďuša
To holt záleží, jaký tam jsou vozy. U ypsilonek z videa s Kremákem je to jasný, historický vozy však parní topení mají (měly by mít) funkční. A Albatros je i rychlej, tak tam se mu nemusí pomáhat s tou dynamikou jízdy.
S tim opotřebením mi to taky jasný neni, proběhy to má celkem veliký a kotel je na čas. Dneska se ty mašiny zrovna nenadřou, takže z tutoho hlediska to celkem odmítam přijmout
I když, třeba se tim pomůže dílu, co vydrží jednu opravu, že takhle vydrží opravy 2. A nebo se rozpadne přesně mezi a bude to horší než lepší
Napsal: stř čer 02, 2010 18:35
od Michal Pokorný
Napsal: stř čer 02, 2010 22:27
od MartasBrno
snad to tu nezahnojím příliš...
co říkáte na tohle?
http://www.youtube.com/watch?v=vbV-oHEhrn4&NR=1
Napsal: pát čer 04, 2010 05:49
od Michal Pokorný
Napsal: pát čer 04, 2010 17:01
od Honza 21061
Do některých vozů s označením ...z, ...ee (WRmz, Ampz, WLABmee, Bpee atd. atd.) je nutno "topit" celoročně, protože mají centrální zdroj energie. Ty vozy, které byly zapřažené v soupravě na videu, už dávno nemají parní topení a Kremák zase nemá topný alternátor, takže topení se zkrátka nekoná, pokud do vozů něco necpe šťávu 3000V ss. (nebo 1500V na bechyňské jednokolejce). Všechny dostupné Zamráčy byly přestavěny z parního na elektrické vytápění souprav a u parojízd bez motorových postrků se zase většinou nasazují Rybáky s parním topením.
Napsal: ned čer 06, 2010 07:51
od Michal Pokorný
Napsal: ned čer 06, 2010 10:31
od Michal Pokorný
Já při úklidu půdy stále něco nacházím..........
Obě jsou označeny rokem 1976
Napsal: ned čer 06, 2010 10:50
od Laďuša
Já ňák nemůžu přít na to, co to vlastně je?
Michale, pěknej článek, JHMD je fakt paráda, byl jsem tam 2008 a rozhodně eště někdy tam musim ject. Kaproun je kouzelná zastávka.