Stránka 11 z 15

Napsal: sob čer 20, 2009 22:39
od honzat
mě se ventilátor spíná ve 102 stupních, ale za jízdy mám teplotu kolem 90 stupnů-podle počítače, ručička nevykazuje pokaždé stejnou hodnotu jako počítač.

Napsal: ned čer 21, 2009 10:47
od rudo.
Podľa toho čo som načítal na RU klube, tak ventilátor ti zapína správne, ale ideálna teplota podľa počítača (tvrdia, že len tá je smerodajná a presná) je 90-95 stupňov. Teplota sa na dlhej trase nemá skoro vôbec meniť. Podstatnejšia zmena teploty nastane len v kolónach a občas na križovatke a to počas leta. Inak v zime na severe RU sa táto Lada nestačí nahrievať na bežnú prevádzkovú teplotu.

Niekto tu už spomínal, že vyvažoval vrtuľu na chladiči. Ako sa to dá? Veľmi by ma to zaujímalo.

Napsal: ned čer 21, 2009 17:33
od plavec
rudo. píše:Teplota sa na dlhej trase nemá skoro vôbec meniť. Podstatnejšia zmena teploty nastane len v kolónach a občas na križovatke a to počas leta
A při jízdě do strmého dlouhého kopce.

Napsal: ned čer 21, 2009 18:50
od Vláďa B
rudo. píše:Niekto tu už spomínal, že vyvažoval vrtuľu na chladiči. Ako sa to dá? Veľmi by ma to zaujímalo.
Asi bych to dělal stejně jako když v práci vyvažuji kola na pásovou pilu. Je zapotřebí mít naprosto přesně vyrovnané dvě kolejničky. Vrtuli umístit na hřídelku a položit na lože. Těžší strana se vždy přetočí dolů. Pak už stačí ubírat materiál dokud vyvažované těleso nezůstane v té poloze do které ho umístím.

Napsal: ned črc 05, 2009 13:45
od rudo.
Vďaka Láďo za radu, no nedokázal som to vyvážiť.
No keď som sa bezradne na tú vrtuľu pozeral, niečo ma napadlo.
Rozmiestnenie štyroch listov je akokeby to boli uši na zajacovi a tak som do medzier dorobil ešte dve uši z plechu aby to bolo súmerne na pohľad vyvážené. Na moje veľké prekvapenie, ono to funguje, chod vrtule je skoro bez vybrácií a s väčším účinkom. Len nenapíšte, že kto by sa stým patlal a pod. Mám to aj nafotené.
Ku teplote motora: vymenil som termostat za nový a je pokoj. Tí RU majú pravdu, ktorí tvrdia, že teplota motora je stále 90 stupńov a to pevne a zmení sa to len v zápchach. Najazdil som asi 200 km a neviem čo je prehrievanie a zopínanie ventilátora. Vyslovene mám pocit, že som trápil pred tým motor aj keď voda nevrela, 95 stupńov a viac je veľa treba to riešiť na rozdiel od názoru niektorých RU, ktorí tvrdia,že to riešiť netreba.

Napsal: ned črc 05, 2009 15:33
od Dusan
LE aby si nemusel davat pre d ventilator ...sietku z drotu...ked ti ta vrtula odleti do chladica....

Napsal: ned črc 05, 2009 20:26
od rudo.
Aháá, to som nevedel, ešte že si mi poradil. Ďakujem za radu.

Napsal: stř srp 12, 2009 07:28
od r520
tak výměna termostatu pomohla. akorát dřív byla teplota hodně pod 90 a teď je tesně nad 90. mám dodělaný ruční spouštění větráku....

stalo se mi, že auto začalo "skákat" při rozjezdu, netáhlo, občas jelo na tři válce. vyměnil jsem kabely, svíčky a nic. pak jsme si všimli, že se povolila kovová svěrka hadice sání. a zas je vše ok. :D docela mě to vylekalo.

akorát mi teď velmi lehce svítí pořád kontrolka baterie. když nastartuju, svítí silně a hned se jakoby vypne. ale za tmy je vidět, že svítí tak se třetinovou intenzitou.

auto v klidu startuje, jezdí, baterie je "pod vodou". může to být jen chyba kontrolky?

Napsal: stř srp 12, 2009 07:34
od Cory
skor chyba diod?

Napsal: stř srp 12, 2009 15:47
od FOMA
taky to vidím na diody(pmocné-budící)jedna z nich je vadná nebo,,ukopnutá,,auto se tváří,že dobíjí no sice i dobíjí ale nedostaneš z toho plný výkon.

Napsal: čtv srp 13, 2009 12:20
od r520
to foma: takže je potřeba něco opravit?

Napsal: čtv srp 13, 2009 12:44
od Wolf
r520 píše:...akorát mi teď velmi lehce svítí pořád kontrolka baterie. když nastartuju, svítí silně a hned se jakoby vypne. ale za tmy je vidět, že svítí tak se třetinovou intenzitou...
podobnou závadu jsem měl před léty ještě v záruce a vyměnili mi celý alternátor

Napsal: čtv srp 13, 2009 16:39
od plavec
r520 píše:to foma: takže je potřeba něco opravit?
Vyndej alternátor a zanes jej k eletrikáři, on už si poradí.Zřejmě bude přiletovávat nové diody, či tak něco. :wink:

Napsal: čtv srp 13, 2009 18:36
od FOMA
r520 píše:to foma: takže je potřeba něco opravit?
ano,diodový blok,takže alt.ven a rozebrat,pokud tomu sám nehovíš tak to zanes nějakému autoelektrikáři,bývá to docela běžná závada u 9ti diodových altíků :)

Napsal: čtv srp 13, 2009 20:23
od Fišer Jiří
Ano mohu potvrdit ,je to diodovým blokem,rodičům též prosvěcovala kontrolka dobíjení.Už nevím kolik to stálo myslím kolem 1000Kč.Když tak pročítám příspěvky,tak se objevují stejné závady desítkové řady.Už jenom zapisovat km,v kterých se ta závada objevila a už se na to může člověk připravit. :)