Stránka 11 z 20

Napsal: pát led 08, 2010 02:45
od Jan Vašák
Tak kostření jsem zkontroloval, vyčistil a úspěch žádný. Pokles napětí trvá, ale ještě zkusím zkontrolovat kostření pod palubkou. To čidlo detonací zkusím zkontrolovat, ale nevím jak a ani jak funguje. No prostě v zimě mám fakt smůlu. Před rokem ventilátor topení a teď tohle.
Ještě mě napadlo nějaké relé, které má vliv na startování, ale to se fakt v téhle zimě nehledá dobře. Prostě nevím.

Napsal: pát led 08, 2010 07:10
od Erik
To čidlo detonací snímá "výbuchy" v motoru a díky tomu pak je pak hýbáno s předstihem. Nevím, zda jde nějak zkontrolovat, chtělo by to, aby Ti někdo z auta vymontoval svoje funkční a ty jsi ho vyzkoušel na svém autě. Je nasunuté na šroubu, který kouká z bloku motoru směrem dopředu (k chladiči) a je to zajištěno matkou.
Mimochodem to nízké napětí mi to ukazovalo také, ale to bylo kvůli tomu, jak jsem hodně startoval a ono to nechytalo.

Napsal: pát led 08, 2010 12:03
od zelvotron
To čidlo detonací chyba 0327 mě to taky hlásí pořád ale běh motoru jinak normální. Umístění jak píše Erik, ale u 16V je tam hodně blbej přístup, kvůli sacímu potrubí. Prostrčit ruku okolo sacího potrubí 3. válce a víceméně nahmatat, je těsně pod hlavou na bloku zhruba uprostřed. Lepší je na to jít zespodu, ovšem za cenu sundavání plechu pod motorem.

Napsal: pát led 08, 2010 18:18
od plavec
Jan Vašák píše:No prostě v zimě mám fakt smůlu. Před rokem ventilátor topení a teď tohle.
To teda jo. :(

Napsal: pát led 08, 2010 22:00
od Petr HC
Erik píše: To čidlo detonací snímá "výbuchy" v motoru a díky tomu pak je pak hýbáno s předstihem. Nevím, zda jde nějak zkontrolovat, chtělo by to, aby Ti někdo z auta vymontoval svoje ...
"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad .
Čidlo detonací - dále ČD a čidlo nerovné dráhy (GEO)
Toto čidlo je v podstatě krystalový mikrofon, jehož signál ŘJ vyhodnocuje pomocí t.zv. okénkového diskriminátoru . Laicky řečeno je-li hluk motoru ve "zdravých mezích" neděje se nic. Překročí-li hluk motoru určitou mez (detonace) ubírá ŘJ předstih. Pokud ŘJ zjistí slabý signál (pod mezí normálního hluku) je hlášena chyba čidla Je - li hluk trvale vysoký (uvolněné čidlo se klepe) je rovněž hlášena chyba. Proto jediný správný diagnostický postup je měřit ,zda se signál ČD pohybuje ve "zdravých mezích". Mimo jiné to umí SW ICD . Prohlédněte si přiloženou tabulku . Oblasti prudké akcelerace jsou podbarveny žlutě .
Dodoatek : ČD spolupracuje s dalším čidlem t.zv GEO neboli snimačem nerovné cesty (pracuje na stejném principu) a to proto, že otřesy od vozovky leží ve stejném frekvenčním pásmu jako detonace motoru . Jeho činnost na nerovné vozovce blokuje činnost ČD (montováno až na vozech od Euro3 ) . Obě čidla jsou prakticky neopravitelná ,ale častou závadou je svod (špatná izolace přívodů - jde o vysokoimpedanční čidla) nebo jejich uvolnění (zejména ČD musí být přitaženo správným momentem 20 - 27 Nm)
P.S. Dejte prosím do FAQ- Čidla ...

Napsal: sob led 09, 2010 09:52
od plavec
Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.

Napsal: sob led 09, 2010 10:18
od Petr HC
plavec píše:
Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.
Pokud přesně víš, co si v takovém případě můžeš dovolit - prosím , ale třeba v případě " výměnkaření" lambda sondy je vysoká pravděpodobnost, že zničíš i tu vypůjčenou .
P.S. Ještě dávám dodatek k předešlému příspěvku.

Napsal: sob led 09, 2010 17:31
od Erik
Petr HC píše:
plavec píše:
Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.
Pokud přesně víš, co si v takovém případě můžeš dovolit - prosím , ale třeba v případě " výměnkaření" lambda sondy je vysoká pravděpodobnost, že zničíš i tu vypůjčenou .
P.S. Ještě dávám dodatek k předešlému příspěvku.
Petře, nevzpomínám si, že bych Honzovi Vašákovi radil, aby měnil lambda sondu. Nezlob se na mě, ale co může pokazit výměnou čidla detonací? Mohl by jsi mi to prosím osvětlit?????
Děkuju. Erik

Napsal: sob led 09, 2010 20:37
od Petr HC
Erik píše: Petře, nevzpomínám si, že bych Honzovi Vašákovi radil, aby měnil lambda sondu. Nezlob se na mě, ale co může pokazit výměnou čidla detonací? Mohl by jsi mi to prosím osvětlit?????
Děkuju. Erik
Příspěvek jsem uvedl slovy "pokud přesně víš..." - tedy šlo o podmiňovací větu . O tom, že bys někomu konkrétnímu radil měnit LS nepadlo ani slovo. Měl jsem tento problém na mysli zcela obecně a vůbec jsem si nepřipustil, že by to někdo - obzvlášť Ty , kterého v žádném případě nepovažuji za laika ,vztahoval na sebe . Když ale čtu řadu příspěvků zde na fóru ,tak se mi zdá ,že spousta přispivatelů by bez takovýchto upozornění klidně vyměnila třeba ŘJ Bosch za ŘJ Janvar samozřejmě s fatálními následky (toto ber jako extrém). Jsou tu i tazatelé, kteří mají problém se spínáním žárovky proti živému vodiči (úmyslně neříkám proti +) nebo proti kostře . I s takovými musíme počítat a pokud možno jim poradit .

Napsal: sob led 09, 2010 21:16
od Erik
Upřímně řečeno, co se odborných znalostí týče, myslím, že Ti nesahám ani po kotníky. Ale nediv se, že jsem se ozval, když si na můj příspěvek o výměně čidla detonací na zkoušku napsal, že výměnkaření považuješ za nejhorší .... Souhlasím s Tebou, že je určitě lepší diagnostika, ale v tomto případě snad opravdu není co pokazit. O lambdě bych to nenapsal. :D

Napsal: pon led 11, 2010 09:04
od Jan Vašák
Tak další hrůzy. Dnes ráno po asi půlhodinovém dělání tunelu ve sněhu, abych vůbec vyjel, mi auto začalo asi po 5ti km ject na 2 válce, což ukazovala i diagnostika (to se moc hodí, zvlášť když i hluchý by to poznal) no a po výměně modulu zapalování za starý a špatný to při normální jízdě zmizelo. V nízkých otáčkách sice pořád pálí blbě na druhém válci, ale ject se s tím dá. No a tak se vydám do Prahy a koupím jiný - už druhý. No a aby toho nebylo málo, "nový" modul je starý rok a účtenka nikde.

Napsal: pon led 11, 2010 09:06
od Jan Vašák
A ještě musím napsat, že na 2 válce s v tomhle sněhu jede opravdu úžasně.

Napsal: pon led 11, 2010 09:52
od Petr HC
Jan Vašák píše:A ještě musím napsat, že na 2 válce s v tomhle sněhu jede opravdu úžasně.
Pokud jede na 2 válce proto, že nejdou vstřiky (dá se otestovat ICD), máš štěstí . Pokud je to proto, že 2 svíčky nepálí , vezmi si ssebou "dlouhé" peníze na nový katalyzátor .

Napsal: pon led 11, 2010 16:52
od Jan Vašák
Tak jsem navštívil hlavní město, modul je v záruce vyměněn a jede to normálně a i na plyn bez vynechávání. Studený start zkusím až večer, ať to pořádně vychladne. Třeba budu mít štěstí. S tím katalyzátorem nevím, ale loni jsem měl prakticky stejný problém, kvůli chodu na dva válce a trvalo to mnohem déle (proto jsem ho tehdy měnil) a technickou jsem letos na jaře v pohodě prošel. Je možné, že ŘJ při závadě v pálení svíček odpojuje vstřiky? Ale stejně po 200 tisících asi není žádný katalyzáror 100%. A technickou ještě rok a půl mám.

Napsal: pon led 11, 2010 17:56
od Petr HC
Jan Vašák píše: Je možné, že ŘJ při závadě v pálení svíček odpojuje vstřiky?
To Ti s jistotou nepovím . Je možné že ano, poněvadž čidlo detonací zřejmě zjistí i nepálící válec . Viz tabulku deton.xls několik příspěvků zpět .