Stránka 11 z 29
Napsal: úte úno 17, 2009 17:47
od plavec
Tak to tam asi nemám, zítra to omrknu.Nebude to na připojení mlhovek?
Napsal: stř úno 18, 2009 13:10
od tavri
netuším, jsou to slabé vodiče, nevypadá to na silový obvod, spíš nějaké kontrolní-ovládací... tak mě napadly ty kontrolky od destiček, když se tu zmiňovaly...
na jedné straně jeden drát, na druhé dva
Napsal: stř úno 18, 2009 18:59
od FOMA
hmm,taky jsem dnes na to mrknul,ale žádný plonk. dráty tam nemám,k destičkám mi táhnou ze svazku.
Napsal: čtv úno 19, 2009 10:18
od tavri
Zadní brzdy - pakny - kolik na nich máte najeto?
...mám pořád původní (naj. 91 tis. km),
loni v lednu (80tis.) jsem je kontroloval, byly ok, letos mi to vzadu nějak škrábe, při brždění nepříjemně zvukově drhnou...
Napsal: čtv úno 19, 2009 13:57
od plavec
tavri píše:plavec píše:Zkus to vyfotit, vůbec nevím oč jde.
Na pravé straně mám ten konektor zapojen a vede kamsi do kabiny- je tam špatně vidět kvůli lpg
a pak to mám tak jako Ty- vede do toho svazku (husího krku) a ztrácí se kdesi pod chladičem.Zkusím to ještě rozpojit a spojit co to udělá. Něco mi říká, že to bude k alternátoru ale proč?
Napsal: sob úno 21, 2009 21:14
od dmatej
Nevím, jestli jsou pakny stejný jako na Kalině, ale mě taky prdel hučí - když je to studený, anebo když je to studený a je mokro. Jinak ne ... brzdí to dobře.
Napsal: sob úno 21, 2009 23:10
od Hurikán
Při dlouhé jízdě v mokru mě taky na 05ce hučí zadní brzdy. Po častějším brždění se to postupně ztratí. Všechno je ale zcela OX. Nikdy mě to na žádném autě nedělalo, takže to bude s největší pravděpodobností vinou materiálu obložení paken zadních brzd.
Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Každopádně je to dobrý námět na některý sraz, kde by se mohl uskutečnit srovnávací test brzd mezi jednotlivými modely.
Napsal: ned úno 22, 2009 08:00
od zelvotron
Hurikán píše: Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Mám za to, že destičky samara a 10 jsou stejný a rozdíl je jen v tom, že těžiště jejich plochy působí u 10 na větším poloměru kotouče => vetší brzdící moment. A pak už je jen otázka jestli to zvýšení je uměrný vetší hmotnosti.
Hurikán píše: Každopádně je to dobrý námět na některý sraz, kde by se mohl uskutečnit srovnávací test brzd mezi jednotlivými modely.
zelvotron 4. 2. píše: Jinak já jsem pro praktickej pokus, tohle je pořád teoretizování, kdyžtak mi to připomeňte na srazu
Jsem pro, aspoň ty Kamy dřív sjedu
Napsal: ned úno 22, 2009 11:18
od rudo.
Mne tiež v zadu hučali brzdy len za mokra. Nepískali, ako keby bolo zodreté obloženie, ale-šuchot hluk. Dôvod? Podlepované brzdové obloženie na pakniach.
Mne tiež auto nebrzdilo. Dôvod? Poodlepované obloženie, tečúci valček na jednej strane v zadu, zdvihnutý zadok a nenastavený regulátor tlaku.
Neopotrebované pakne=zadok nebrzdí
LADA+výborný servis=výborné brzdy
Napsal: ned úno 22, 2009 12:28
od Erik
Hurikán píše:Když jste tady rozebírali účinnost brzd, tak mě napadla ještě jedna nezmíněná možnost. Na 211x je většina brzd shodná se Samarou. Největší rozdíl je ve větším průměru kotoučů a tedy i plochy obložení. Jelikož jsou, aspoň jak jsem pochopil, samotné brzdící pístky stejné jako na Samaře, která má kotouče menší, nemůže být jádro pudla zde? Při stejné síle působící na pedál a tím i stejném tlaku pístku a současně větší ploše obložení, je na 1cm2 vyvíjen vlastně nižší tlak než v Samaře a proto nemůže být účinnost brzd při stejném tlaku na pedál stejná.
Ale ono jde o to, alespoň v mém případě, že se ty brzdy rychle přehřály. Brzdily docela dobře, ale brzy uvadly.
Napsal: ned úno 22, 2009 13:33
od rudo.
Presne tak. Ja som zatiaľ to vednutie brzd nezažil, ale to len kôli tomu, že som jazdil za iných pomienok ako ty. Predsa nemám iné auto ako si mal ty Erik.
Takže sme o krok ďalej. Netvrdíme, že to auto nebrzdí, ale že brzdy vednú. Prečo? Väčšina tu tvrdí, že je to o zlej konštrukcii tohoto modelu. No ja si to nemyslím. Samozrejme, že sa môžem mýliť.
No zatiaľ som to nikde nenačítal, že je to tak, akurát tu. Som presvedčený, že keby som problém s brzdami mal ja, tak by som ho vyriešil, ale mňa topánka netlačí. No priznám sa, že toto čo tu o brzdách čítam je strašné a nedá mi nereagovať.
Čo s týmto problémom, ktorý sa na prvý pohľad zdá byť neriešiteľný a pripisuje sa na vrub Lady?
Podľa mňa ak sa má toto auto opraviť, tak min. tak ako to bolo pred tým, alebo aby to bolo lepšie ako pred tým. A prípad brzd je podľa mňa práve druhý prípad.
Takže, podľa vás má zmysel, aby som tu dával stránky typu:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=206213 Má zmysel ten prekladač
Lebo podľa mňa len toto je cesta tie brzdy poriešiť, samozrejme ak sá tie diely dajú kúpiť.
Napsal: ned úno 22, 2009 14:07
od tavri
Zadní brzdy brzdí a vždycky brzdily. Jednak no problém na STK, při testu brždění na štěrku obě zadní kola zanechají stopu a pak to hučení...
Divný je, že neubývají.
Napsal: ned úno 22, 2009 15:21
od rudo.
Nepodarilo sa mi to pustiť cez prekladač, myslím stránku
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?
Tam píše Omadem: Najazdil som 28000 km, hluk zo zadu, akoby sa úplne opotrebovalo obloženie. Bolo pôvodné. Kúpil som nové, nejaké hovnisté, asi začiatok niečoho. V servise dali dole bubny a obloženie bolo ako nové na hrúbku, hovoria, netreba meniť. No naliehal som a vymenili ho. Teraz žiadny hluk, všetko mäkko a komfortne a hlavne brzdí normálne. Takže podľa Omadema, je jedno čo dáme do bubnov, hlavné je je, že tam nie je to čo dávajú v závode.
O brzdových kotúčoch ALNAS:
http://www.alnas.ru/alternative/diski
varianty brzdových kotúčov:http: //
www.exist.ru/cat/cat/parts.aspx?m=86500008andp=6BC00007
Brzdy, porovnanie Lady s inými auto:
http://www.tataauto.ru/news/2004/02/03/205.html
Tieto dva stránky sú uvedené na poslednej stránke.
A ešte:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=205680andstart=0
Napsal: ned úno 22, 2009 20:38
od tavri
Mám dávno koupené nové, čekám až poleví mrazy a pak to kuchnu, vyčistím, popř. vyměním
Napsal: pon úno 23, 2009 08:50
od Erik
Rudo, ono záleží i na stylu jízdy. Mě brzdy zvadly celkem 2 x za těch skoro 6 let, co jsem Ladu měl. Jinak to brzdilo dobře. Byly tam původní kotouče, destičky byly pokaždé jíné, kapalina měněná. Na technické to prošlo. Asi by pomohlo koupit jiné kotouče.