Stránka 11 z 14

Napsal: sob led 17, 2009 21:44
od Štěpán
To Metelka:
Tak já mám 180 a přítelkyně jen 3 cm míň a že by byli nějaký problémy s prostorem pro nohy, tak to nepociťuju. Sedačka je uprostřed krajních poloh. Sice vzádu je to trrochu stísněnější a na dlohý cesty to není, ale vepředu je místa dost jak u nohou, tak i nad hlavou. Je to vyslověně dokonalý auto do města pro manželku s dvěma dětma do 10let a týdením nákupem pro celou rodinu. :P

To Plavec:
Má to 4 polohy. Spodní servisni, jízdní, terenní a horní servisní. Na žádnou ze servisních poloh se nesmí jezdit. Maximálně tak popojíždět někde na parkovišti s rychlosti tak do 5km/h. Terenní poloha je oprotí jízdní tak o 5cm vejš a ta je spíš tak na ježdění kolem 20 - 40km/h a jen na nutné přejetí větších nerovnosti. Jinak předek má rozdíl mezi spodní a horní servisní polohou rozdíl tak 20cm a zadek tak 25cm.

To Laďuša:

:evil: I na tebe jednou dojde... :P

Napsal: sob led 17, 2009 22:02
od dmatej
Tata přešel po Volze na Citrony, koupil si svoje první nový auto - BX. Ono to taky umělo být kostitřasem, když se to vytáhlo nahoru na "offrouda".
Po zkušenostech s věčně rozsypanou Xantií je pak zas opustil ...

Napsal: sob led 17, 2009 23:18
od tonda
Štěpán Getsko - jsi nadšený ze Xantie, to je dobře.
Hlavně sleduj plech v predním blatníku kolem mailerů - ten když shnije tak mailer /pístnice/ vystřelí do motorového prostoru a vyboulí kapotu. Je lepší to včas spravit než k tomu ještě měnit kapotu. U Tebe by to snad ještě nemělo být shnilé když je to rok 99.
Vyčisti a namaž přepouštěcí ventily pod autem aby šli lehce. Ať to v tom servisu když to chtějí dát do "servisní polohy" jak píšeš, nevypadlo po prvním posunutí páky táhlo ze zadního ventilu protože je zahnilý a nepohyblivý.

Napsal: ned led 18, 2009 08:40
od Štěpán
Z Xanty jsem v celku spokojenej. Jedině co mě štve, že některý díly jsou hodně drahý. Jinak o těch bolístkách xantie už něco vím. Ve předu ty držáky koulopera u mě vypadají ještě celkem dobře.

Ty jsi někdy měl xantii?

Napsal: ned led 18, 2009 09:11
od plavec
dmatej píše:BX. Ono to taky umělo být kostitřasem, když se to vytáhlo nahoru na "offrouda".
Znám, zkusil jsem. :lol:

Napsal: pát úno 13, 2009 20:27
od Štěpán
Už je tomu jeden rok a jeden týden, co jsem si pořídíl v pořadí už svoje třetí auto. Jak jistě víte, tak to byl Citroen XANTIA break 1,9 TD. V době koupě mělo auto najeto cca 153 700km. V současné době to má nalítáno cca 171 150km. Za tu dobu jsem dokázal spálit odhadem tak 1050l nafty s průměrnou spotřebou těsně pod 6l/100km. Vyměnil jsem rozvody, napínak řemene, 4 pérovací koule ( mimochodem jsem tam dal KOMFORTY ), komplet spojku, brzdové destičky, baterii, dvakrát mot. olej, převodový olej a filtry včetně pylového do klimatizace a doplnění klimatizace. Taky jsem musel vyměnit levé zpětné zrcátko ( vandalismus )

Auto mě stálo 87 000,-Kč a kdybych věděl v době koupě jeho skutečnej stav, tak bych za něj víc jak 80 000,-nikdy nedal, ale co se dá dělat. Holt za blbost a neznalost se platí. Do náhradních dílů, provozních kapalin a baterie jsem už dal celkem cca 24 880,-Kč. Nutno podotknout, že v celkové ceně ( cca 4 200,-Kč ) je zahrnuta i výměna chladiče v důsledku mé neopatrne výměny spojky ( nechtěně jsem ráčnou klíče prorazil mikroskopickou trhlinku na chladiči a tak jsem radši pro klid duše ho vyměnil za novej i když se potom dírka zatáhla a už to neteklo. )

Celkově jsem s tímhle autem spokojenej. Sice zatím jsem vrazil do toho hodně peněz, ale nenakoupil jsem zrovna nejlepší kus a jelikož jsem perfekcionalista, tak teď do toho trochu sypu peníze, aby to bylo dle mých představ. Auto je to rychlý, ekonomický, tichý a hlavně téměř dokonale pohodlný ( chybí už jenom autopilot :D )
Jedině co mě na něm štve je to, že jsem ho nekoupil tak o rok pozdějí, to bych za něj v dnešní době dal tak 50 000,-Kč :D

Kdybysi někdo chtěl pořídit taky citrona, tak vřele doporučuje nějakýho s "hydrou" Do doby, než jsem poznal na vlastní kůži, co je to hydropneumatické pérování, tak jsem nevěděl, co je to pohodlné svezení. Vězte, že i LADA 2103 na to, jak je měkká a pohodlná, tak je v porovnání s hydrou tvrda. Pověsti o tom, že hydraulika je na citronech nejvíce poruchová jsou zcestné. Sice jsem vyměnil pérovací koule za 4 200,- ale to bylo taky proto, že snad tam byli ještě původní z výroby a už byli poněkud tvrdší. Nejvíce se mi serou ostatní díly na autě, které se serou i na ostatních autech - klouže spojka, odchází napínak řemenu, žhavící svíčky začínají stávkovat, nebo brzdový desky sjetý až na kov.
No uvidíme, jak se to bude dále projevovat, ale snad jsem z těch největích finančních a závadových dilemat venku. :roll:

Houpání zdar a LADAm též...!!!

Napsal: čtv bře 26, 2009 17:37
od Štěpán
Tempomat

Napsal: ned dub 19, 2009 09:02
od Štěpán

Napsal: čtv dub 23, 2009 19:01
od Štěpán
Tak od výměny motoru už uběhlo skoro 14 dní a až teprve dneska jsem se pokusil o jeho pořádný seřízení. Je to dobrý, až na několik drobnosti. :cry:
Za 1. Je to líný jak prase ( ale je to holt jenom 15-ka no :roll: )
A za 2. Když se otevírá druhá komora v karbeci, tak mám asi 1sekundovou díru v plynu. Teď babo raď :?: Napadá mě přechodová tryska v druhé komoře mezi uzavřenou klapkou a otevřenou. Taková ta ptákovina zavrtana bronzovým šroubem v prostředním dílů karburátoru. Na první komoru je v těch místech elektroventil volnoběhu. Napadá někoho něco?

Napsal: sob dub 25, 2009 18:14
od Štěpán
Tak jsem dneska prošel s ladou technickou... :D

Sice tam byli dvě připomínky, ale... :cry:

Jedna klasicka: " Netěsnost motoru a převodovky " , což u té převodovky to trochu slzí, to jo, ale motor byl před 14 dny měněn a byl suchej a čistej :mrgreen:
A druhá, se kterou už jezdím 3 roky a teprve až teď se na to přišlo je to, že paraboly na potkávačkach, které mám na autě, jsou od někud ze Srbska a podle všeho nejsou v evropě povoleny, respektive ty vypadá, že byli určeny pro Anglii a jiné země s pravostraným řízením. ( A mně bylo furt divný, že špatně vidím chodce a protijedoucí na mě neustále poblikávali, i když jsem měl potkávačky. :oops:

Zjistil jsem taky zajmavou věc. Zatímco na jedný STK-čce jsem měl malinko emise přes povolené hodnoty, tak na té dnešní sem měl emise asi na 50 až 70% maximálně povolených hodnot. Asi by si tam měli líp zkalibrovat analizátor... :twisted:

Celkově se mi přístup těch lidí na STKáčku líbil. :D

ps: Jo a ještě jedna věc. Když chtěl technik vidět zadní světla, tak se taky ptal na mlhovky, abych je rozsvítil. Rozsvítil jsem mu je, a chvilku koukal, jako kdyby nevěřil vlastním očím, a pak ještě jednou chtěl, abych šlápnul na brzdu... :mrgreen:
To už je po druhý, co jsem s těma světlama prošel STKčko a nikomu nic nevadí... :D

Napsal: úte dub 28, 2009 12:58
od Luděk Musil
Hm - pěkný .... ty zadní světla :D
To za prvé a za druhé: když jim nevadily ty zadní světla (o předních nemluvím), tak jsi tam zcela klidně mohl nechat to fiata :D - s tím by jsi určitě taky prošel. L.

Napsal: úte dub 28, 2009 15:18
od Štěpán
To mě taky Luďku napadlo, ale nechtěl jsem moc riskovat... :D Sám jsem se bál těch emisí. Ten motor má celkově najeto od GO cca 15000km a před těmi 7 lety, co šel poprve na STK, mu bylo naměřeno na emisích asi 50% maximálně povolených hodnot. Pak jsem šel v roce 2005 na STK s původním motorem, kterej měl najeto cca 110 000km a tam to jen o chlup ( cca 2 - 3% ) nevyhovovalo emisím a sám technik si řekl o úplatek, tak jsem mu dal 200,-Kč s tím, že hned po technický jsem stejně chtěl auto odstavit do garáže a udělat kompletní GO auta. Za další dva roky ( 2007 ) jsem šel zase na stejné STK, ale už s jinným motorem ( po GO cca 8000km ) a zase měl špatný emise. Na volnoběh červený, ale při vysších otáčkach to bylo v zeleným. Technik si zase řekl o bakšiš, a tentokrát mu ani nevadily další dva svědci ( asi známý ). Stálo mě to tentokrát o 400,-Kč navíc. Teďka jsem šel na jinou STK a chtěl jsem vědět, jaký to bude jinde a jestli ten motor je na tom opravdu špatně. ( Podotýkám, že ten motor mezi jednou a druhou prohlídkou ujel dohromady tak max. 300km ) Motor byl naprosto v pořádku a ani nebyl zkoušenej ve vyšších otáčkach. Bylo to prostě na volnoběh perfektní. Kdyby to bylo ve vyšších otáčkách, tak by ty exhalace byli jen nepatrně zvýšené, ale pořád by to bylo v normě.
Pak jsem se ještě klepal z toho, že mě můžou masírovat kvůli zadním světlům, ale toho si vůbec nevšimnul, že to je diodový, a né žárovkový. A další slabinou na autě, kterou ale musím co nejdříve vyřešit jsou ložiska na zadních poloosách ( mají už hodně velkou vůli ) a seřídit diferák. ( trochu hučí a vyje ).
Přemejšlím, že příště bych mohl zkusit jít na STK s fiaťáckým motorem a spoléhat na to, že ladu nikdy před tím neviděli. :mrgreen: , ale to bych tu zástavbu musel udělat trochu preciznějc. Hlavně ten vejfuk a filtrbox... :roll:

Napsal: čtv kvě 07, 2009 18:30
od Štěpán
Tak jsem dnes na Xantii nazůl nové zimní papuče... :mrgreen: Jsou to GoodYeary UltraGrip 7. Rozměr 205/60/R15. Objednával jsem je přes internet ( konkretně www.levnepneu.cz ) za 1895,-Kč/kus . Jsou tam vůbec nejlevnější pneumatiky na netu. Původně jsem je objednával s tím, že ať mi to pošlou na dobírku, ale pak jsem viděl, že je ten sklad ve Kbelích ( Praha ), tak jsem si tam hned zajel a cestou zpátky jsem je nechal přezout v jednom pneuservisu za 300,-Kč včetně vyvážení a jednoho nového ventilku. Pravdou je, že kola jsem si sundával a nandával sám, včetně toho, že jsem si použil i svoje nářadí a hever. :D Je to najednou nádhernej pocit, když mi zadek neskáče na těch hranatejch brilantisech od barumu... :mrgreen: ( Jezdil jsem s tím víc než rok a 18 000km )

Napsal: čtv kvě 07, 2009 18:48
od Malda
A jeden by skoro rek, ze uz je leto ... :mrgreen:

Napsal: čtv kvě 07, 2009 19:00
od Štěpán
Zkus někdy zimáky v létě v zatáčce a uvidíš... :wink: Jinak Brilantisy se mi sjížděly zhruba 1 - 1,5mm na 10 000km a kombinovanou spotřebu za minulej měsíc jsem dnes naměřil 5,8 ( V papírech je dle EHK při 90km/h 5,6l/100km ) Takže zas tu spotřebu to asi znatelně nezvyšuje :D Kdybych neměl zimáky v létě vyzkoušený na samaře a minulej rok i brilantisy na Xantii, tak bych tam znovu zimáky nedával... :mrgreen:

ps: Brilantisy jsou na dvě věci. Na hov** a nan nic. :twisted: Doporučuju nekupovat.