Stránka 11 z 20

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte kvě 14, 2013 18:30
od Ondra52
No tak na tom kondenzátoru co tam teď mám je něco napsáno azbukou a pak CCCP a takovej kosočtverec, to asi vypadá ještě na sovětskej?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř kvě 15, 2013 08:37
od Dusan
Mal som prerazenu tu plastovu priechodku z rozdelovaca, obcas sa vlhka to prebijalo tak ze az zdochlo.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř kvě 15, 2013 09:12
od tomass
CCCP je určitě sovětskej. Teoreticky je starý nejméně 22 let (rozpad SSSR 1991). Možná méně, kdoví jestli předělali nápis na lisu, možná je i starší, nebo mladší. Záleží na stavu. Některé součástky z RVHP fungují bez problému klidně 40 let. Kondenzátor může vyschnout, mít svody, zkrat, nebo taky nemusí (může odejít téměř hned, nebo vydrží dlouho). Obvykle asi většina aut bude mít několikátý kondenzátor. Zkus bez něj, jak jsem psal. Je dobré zkoušet na motoru za studena i za tepla (namontovaný, ale odpojený). Víc se normálním způsobem na kondenzátoru odzkoušet asi nedá. Jediný rozdíl by při dobrém kondenzátoru měla být velikost jiskry na přerušovači.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 11:14
od tomass
Ještě pro Ondru52: V mojí příručce z roku 1993 k elektronickýmu zapalování (auto z roku 1995) je uvedeno i jakési schéma "mezityp" přerušovač s elektronikou. Respektive bude to s klasickým přerušovačem, který ale není ve schématu přímo uveden (hallova sonda ale také není ve schematu a jí ani zapojení neodpovídá). Od cívky vedou jen 1 + 1 drát, oba k elektronice. Kde je umístěná elektronika, kdo ví, jestli je taky na levém blatníku pod ostřikovačem, nebo jí zašili někam jinam. Odhaduju, že to mohlo být v letech přibližně 1983-1988 (před začátkem Samary, nebo i krátce souběžně s ní), pokud tuto elektroniku někam vůbec montovali a nezůstalo to jen na papíře. Patrně měla za úkol pouze zvětšit životnost přerušovače snížením protékajícího proudu přes něj.

Píšu to proto, že pojistka č.10 k elektronice by mohla mít přechoďák. Zrovna teď o víkendu jsem řešil právě tuhle pojistku. Jinak ještě bych juknul na spínací skříňku, případně pomocné relé spínací skříňky - to má být snad pod palubkou. Ještě jsem ho nenašel. Obojí mě taky čeká pro jistotu prověřit.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 11:16
od Cory
Nebude ta elektronika ovladaci blok ekonomizeru? :)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 11:19
od tomass
V příručce je asi 5 variant zapalování pro klasický Lady. Konkrétně ten co jsem právě popisoval nemá ke schematu nic popsáno, možné to je, že je to ekonomizer, ale není tak pojmenovaný.

Nebude to ekonomizer, spínač karburátoru tam tuším není...

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 11:27
od Cory
Minimalne tam budu asi tieto schemy:
- kladivkovy rozdelovač + blok ekonomizeru pre Ozon
- kladivkovy rozdelovač + blok ekonomizeru pre Solex
- bezkontaktny rozdelovač + blok ekonomizeru pre Solex
- bezkontaktny rozdelovač + system AXTEC
- videl som aj schemu AXTEC s riadenim predstihu pomocou detonacneho cidla a bezkontaktu

Konkretne v mojej priručke z roku 1984/85 mam popisane iba klasicke kontaktne zapalovanie s Ozonom (s automatickym sytičom), ale schema obsahuje aj čidlo hornej úvrate a diagnosticku zástrčku :!: :shock:
Nechces to naskenovať alebo odfotiť?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 11:57
od tomass
naskenuju, zítra pošlu.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 12:10
od Vašátor
Spíš vyfoť motorový prostor. :wink:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 12:23
od Cory
Mňa by zaujimali aj tie schemy :)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon kvě 20, 2013 21:35
od MartasBrno
Mně taky :-)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte kvě 21, 2013 11:17
od tomass
Tak asi máte pánové oba pravdu. Bude to spořič benzínu při brzdění motorem. "Řídící elektronika" je tu za jiným účelem, než k zapalování (neúplný překlad).

Zmátlo mě právě to, že tam není přerušovač, ani hallova sonda. Podobným způsobem jsem měl u cívky zapojené zapalování s konstantní jiskrou u F126p podle amatérského radia (schema kolem roku +- 90 ). Zapojovalo se to právě mezi přerušovač a cívku, dále + a -. Odlehčil se proudově přerušovač a cívkou teklo 8 A místo 3,5 A. Hodně to bylo znát na jízdě. Bylo to použitelné na jakékoliv auto s mechanickým přerušovačem. Cívka neměla problém s přehříváním. Byla normálně horká i předtím, kolem 85 stupňů. Lada má cívku jen tak vlažnou, aspoň u mě. Nemělo to samozřejmě homologaci, ale když se dobře schová....

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte kvě 21, 2013 11:31
od Cory
Ano, "RJ" je pre ekonomizer :)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte kvě 21, 2013 15:19
od tomass
Tak vypadají LPG svíčky Brisk zhruba po 12 tis. km. Na všech fotkách vždy 1. válec vlevo. Řekl bych, že dobrý, ale co vy ostatní na to ?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř kvě 22, 2013 12:22
od Marek
Je to chudé. Barva musí jít do hnědé, až červenohnědé. Šedobílý nádech je chudý. Případně to může způsobovat malý předstih nebo jeho špatná regulace.