Stránka 11 z 32

Re: Beruška

Napsal: pon lis 19, 2012 13:27
od Teepee
dmatej píše: Zastavil jsem, zjistil, že nemám vodu, nechal chvíli chladit, blbec otevřel expanzku, takže voda si asi ještě povařila, páč ztratila tlak. Nakonec dolil vodu a s nerovnoměrným chodem motoru dojel domů. Motor je od té doby po nastartování tak nějak neklidný, ale voda neubývá - testováno na 20km jízdy a asi 20min na volnoběhu, kdy jsem pečlivě odvzdušnil celé chlazení a dolil docela dost vody.
Jen připomenu, to že si otevřel papinův hrnec krom rizika opařených ruk nevadí, ale říká se, že je důležité nedolívat studenou vodu do rozhicované soustavy (i když nevim, u klasiky, když otevřu radiátor, hnedle do motoru valí studená voda)
Jestli k tomu tlakují hadice a expanzka po pár stech metrech jízdy, pak je to jasné.

Re: Beruška

Napsal: pon lis 19, 2012 16:57
od Jelen
Hlavně to nepodceňuj a nejezdi s tím, může se stát, že se díra v těsnění zvětší natolik, že to nasaje hodně vody, která je, jak všichni víme, nestlačitelná a zdevastuješ si ojnici, píst a v nejhorším případě i kliku.

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 10:20
od dmatej
Po tom dolití se to už chovalo zase celkem rozumně, akorát na mě svítilo CE a po chvíli to zase píplo. Já mám pocit, že se tam pomalu dosrávalo něco jinýho a nakonec to odneslo to těsnění. Doufám, že ne hlava.

Jinak vodu jsem dolíval vždycky přes expanzku a až když to bylo nějakej čas v klidu. Nebo na ohřátým motoru, kde ale bylo chlazení zavodněný, klidně za běhu, než se ta studená voda dostane do motoru, promísí se s tou ohřátou.

Nevim, jak tohle vzniklo. Možná že vodní pumpa nebyla tak OK, jak se zdála, nevim. Když jsem teď o víkendu přišel ke Kalině, hadice od termostatu k chladiči byla prostě prázdná, přitom v expanzce bylo vody dost. Jak k tomuhle může dojít u vypnutýho motoru? Podle mě by chlazení mělo být zavodněné ať se děje co se děje.

Trochu doufám, že se něco dozvím od diagnostiky ... protože ŘJ jsem odpojoval od baterky snad na 20 minut, hodiny se resetovaly, ale CE vzápětí naběhlo zase.

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 10:34
od JmJ
To jako ze je prazdna spodni hadice od chladice nebo horni? Horni se vyprazdnuji na klasice bezne. Kdyz motor vychladne, kapalina se smrsti a hladina v motoru klesne. Pak se da treba menit cidlo teploty na 1.7i "za sucha".

Rekl bych, ze vicko od chladice jen prepousti prebytecny tlak do expanzky, ale pri poklesu tlaku nenasava kapalinu z expanzky do systemu.

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 10:43
od Luděk Musil
Víčko od chladiče je na "klasice" obousměrné. Přes velkou pružinu (a velké těsnění) přepouští přebytečnou teplou vodu do expanzky a při chladnutí motoru si ji zase přes malé těsnění vprostřed víčka natahuje zpátky.
Předpokládám tedy, že tomu tak bude i u novějších modelů (JmJ - desítka , Dmatej - Kalina) :idea: . L.

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 12:27
od dmatej
U novějších modelů je expanzka připojená na dolní hadici mezi termostatem a chladičem. Horní hadice spojuje termostat a chladič. Termostat je tu takový velký uzel na všechno.
Víčko je jen na expanzce a prokazatelně funguje, i když jsem ho zkraje podezříval.

http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=96

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 12:44
od Luděk Musil
dmatej píše:U novějších modelů je expanzka připojená na dolní hadici mezi termostatem a chladičem. Horní hadice spojuje termostat a chladič. Termostat je tu takový velký uzel na všechno.
Víčko je jen na expanzce a prokazatelně funguje, i když jsem ho zkraje podezříval.

http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=96
ntvl :shock: .. zlatej 3-vývodovej termostat. L.

Re: Beruška

Napsal: úte lis 20, 2012 20:28
od zelvotron
A kam je vyvedený odvzdušnění chladiče, ta tenká hadička? U desítky je přímo do expanzky...

Re: Beruška

Napsal: stř lis 21, 2012 08:34
od dmatej
To je na obrázku před ;)
http://www.detala.ru/vaz/getPartsByMode ... 8&group=95

Když se to patřičně natlakuje, tudy to chlístá bubliny a bordel do expanzky.
Vypadá to, že Fridex G+ se po převaření umí moc pěkně srážet na bahno. Expanzku jsem pak vyndal a vymyl do čista, od té doby se to tam už nedělalo, což mě neskonale potěšilo ...

Re: Beruška

Napsal: stř lis 21, 2012 18:25
od zelvotron
Jesi to nebudou spíš zbytky tosolu.

Re: Beruška

Napsal: ned kvě 12, 2013 22:51
od dmatej
Hlásím, že hlava je dole a je to opravdu těsnění. Fotky budou ...
Mátě někdo nějaký grif, jak sundat dolní řemenici na motorech 2108 a vyšších? Jak zaseknout tu řemenici a povolit matku? Matka má normální závit, že jo (ne obrácený)?

Re: Beruška

Napsal: pon kvě 13, 2013 07:46
od Cory
Zaraď 5ku, zatiahni ručku, privolaj niekoho, kto sa k tomu postavi na brzdu, vezmi poriadny kluč a musi ist dole ako nic. Nevrav, že to nejde, pretože mne to išlo.

Re: Beruška

Napsal: pon kvě 13, 2013 08:24
od Teepee
A na klíč je lepší rána kladivem, než-li tah, ale to asi víš.

Re: Beruška

Napsal: pon kvě 13, 2013 23:55
od dmatej
To mi nezabírá, točí se to i přes ručku. Nevím, jak je to možný. Asi přetlačím spojku ...?

Re: Beruška

Napsal: úte kvě 14, 2013 05:54
od Cory
Tak to je niekde chyba. Treba pocitat aj s tym, že je tam nejaky ten chod, kym sa vyrovnaju všetky vôle.