Stránka 11 z 12
Napsal: stř pro 12, 2007 06:08
od Wolf
JmJ píše:Ja myslim, ze motoru rizenemu modernimi systemy nemuze vice oktanovy benzin ublizit. S predstihem pohne detonacni cidlo, bohatost ovlivni lambda. Nejhorsi varianta muze byt, ze projedes nadrz s malym vykonem a velkou spotrebou. Nic vic nic min.
Presne tak a snad to ani nejak nesnizi vykon, otazkou je, nakolik ho zvysi. Ja ho nekdy davam do Bary pro jizdu po dalnici, nicmene v mensich otackach je potom trochu gumova. Vysledkem potom jsou treba i pomalejsi rozjezdy nez na 95 (i v Trnave jsem ho tam po certech mel a pri rozjezdu ve sprintu to bylo znat
). W.
Napsal: stř pro 12, 2007 09:41
od Marek
Je potřeba si především uvědomit, že každá řídicí jednotka motoru má určitým způsobem naprogramovaný software, který je rozdělen do jednotlivých datových polí. Každé datové pole ovládá nějakou veličinu a má vždy určitý rozsah, něco jako "reguluj OD..... DO......".
Teoreticky u takového motoru je jedno, které palivo použiji, ovšem praxe je jiná.
Vysvětlím prakticky: Motor má výrobcem doporučeno palivo o oktanovém čísle 95. Alternativně je dovoleno použít palivo o oktanovém čísle 91. Pokud u takového motoru použiji například palivo o oktanovém číslu 100, může se stát, že datová pole řídicí jednotky nemají potřebný rozsah regulace předstihu a v důsledku toho motor nebude schopen takové palivo spolehlivě spálit. Bude pracovat s nižším předstihem než je v danou chvíli potřeba, což může míti při dlouhodobém používání za následek poškození motoru (přehřívání a následné závažné poškození ventilů, pístů a tím ztráta kompresních tlaků).
Naopak - výrobce předepisuje použití paliva o oktanovém číslu 98, alternativně (za cenu mírného snížení maxima krouticího momentu) lze použít palivo o oktanovém číslu 95. Pokud do tohoto motoru použiji palivo o ještě nižším oktanovém číslu, jistojistě způsobím skutečnost, že řídicí jednotka nebude schopna uregulovat předstih pod hranici klepání, motor bude klepat v důsledku velkého předstihu zážehu a poškodí se. Nehledě k jiným jevům, jako je předčasná smrt svíček, vysoká spotřeba paliva, ohromné emise (poškození KATu) a další nepříjemné důsledky.
Proto si myslím, že každý by měl do motoru používat pouze taková paliva, jaká výrobce motoru předepisuje.
Napsal: stř pro 12, 2007 21:46
od Dusan
Napsal: čtv pro 13, 2007 06:39
od Wolf
To je vsechno pravda, ale hodne zalezi i v jake je motor kondici. Jenom zaneseni spalovaciho prostoru nekvalitnim palivem a pripadne i spalovanim mazaciho oleje (
nebo nedejboze LPG
) muze s oktanovym narokem tak zacloumat, ze i kvalitni ridici jednotka Bosch bude na hranicich rozsahu. Nemam rad Bosch
. W.
Napsal: čtv pro 13, 2007 08:18
od Marek
Wolf píše:To je vsechno pravda, ale hodne zalezi i v jake je motor kondici. Jenom zaneseni spalovaciho prostoru nekvalitnim palivem a pripadne i spalovanim mazaciho oleje (
nebo nedejboze LPG
) muze s oktanovym narokem tak zacloumat, ze i kvalitni ridici jednotka Bosch bude na hranicich rozsahu. Nemam rad Bosch
. W.
To jistě..............
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt prosinec 13, 2007 12:40 ]
Hej Vy dvá!!!
Máte snad něco proti LPG a zapalování Bosch???
Já jen, jestli to nemám brát jako osobní urážku ...
... vrrr!!! L.
PS:
....
Napsal: čtv led 03, 2008 14:34
od dmatej
Jen bych možná poupravil Marka, jakožto programátor - sice nevím jaké rozsahy ty jednotky mívají, ale spíš bych hádal že mezní hodnoty budou záviset na hardwaru - tj. na tom, CO ten počítač řídí.
"Polopaticky" řečeno, když se "něco" může otočit v rozsahu 0° až 7°, zatímco jednotka zvládne 0° až 10°, může se jednotka třeba postavit na hlavu, ale neotočí tím.
Nijak to ale nic nemění na tom, co Marek napsal. Čili možná zkusím tu N98, co Beruška na to
Těžko na to ale budu jezdit pořád ...
Napsal: čtv led 03, 2008 19:18
od Jelen
Já mám u toho svýho škopku na natural o litr a půl menší spotřebu, než na special. Je to možné?
Napsal: pát led 04, 2008 20:48
od Pavel04
hm vidis tak to si asi mel blbe nastavenej predstih
Napsal: sob led 05, 2008 19:58
od Marek
Taky si myslím...........
Pokud jezdíš na 91 oktanů a předstih máš nastavený podle příruček, tedy na 96 oktanů (Super 96 už bohužel neexistuje
), pak je to naprosto reálně možné. Jezdil jsi sice na speciál, ale měl jsi blbě nastavený motor, proto vysoká spotřeba (a nejen to.............).
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: úte led 15, 2013 22:39
od MartasBrno
Nějaké základy ohledně benzinu. Zhruba 100 stran, anglicky. Pěkně zpracované. Vhodnější téma jsem nenašel.
http://www.chevronwithtechron.com/produ ... Review.pdf
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: stř led 16, 2013 14:17
od Luděk Musil
100 stran anglicky. Pouhé přečtení jedné stránky tohoto textu (bez překladu) by mi zabralo tak hodinu, s překladem tak den. Tolik času nemám
. L.
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: stř led 16, 2013 19:22
od Marek
Náčelníku - beztak jezdíš na propan, tak co študuješ o benzinu?
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: stř led 16, 2013 19:25
od MartasBrno
Nejsou tam žádné zázraky. Ale spíš jednoduše všechno pohromadě. Hodně z toho tady už lidi dávno vědí. Pěkné jsou sem tam obrázky, třeba ta popsaná destilační křivka se mi líbila. Jsou probrány základní vlastnosti paliva, jejich měření a praktický význam jednotlivých ukazatelů. Smysl toho je asi ten, že si lidi uvědomí, co je to za vědu, namíchat palivo takové, aby dobře sloužilo a co všechno se dá pokazit palivem špatným. Je dobré si uvědomit, že autorem je výrobce paliv, který si tím taky dělá reklamu.
Možná se dá jaksi dedukovat, co vše se umí pokazit na autě při používání nekvalitního paliva, jak je to s aditivy v benzínech, jejich historický vývoj a funkce v té které době.
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: pon črc 07, 2014 07:12
od Teepee
Je možné, aby se náhražka olova (
PB, výrobce MoraviaChem, staršího data výroby) v benzinu N95 nějak srážela a způsobovala jeho zakalení?
U eMBéčka jsem kvůli ucpávání přívodu paliva nečistotami ze standardní nádrže nasadil jakožto dočasnou nádrž plastový světlý 5l kanystr od destilky a najezdil asi 100km.
No a ve skleněném odkalovači je už zase lehce zakalený - mléčný benzín!
Když si vzpomenu, co šlo za špínu a mléčný benzín ze standardní nádrže a když to zkonfrontuji s tím, že cesta
eMBéčkem kolem světa byla provázena neustálým ucpáváním karburátoru nečistotami z nádrže, mám podezření, že to mají na svědomí právě Aditiva pro ochranu ventilových sedel. Na druhou stranu jsem o tom nikdy neslyšel a to na benzín s aditivy aut jezdí ještě docela dost (120ky atd.)
Koupil jsem aditivum nové, (
Benadit, výrobce VIF) a můj druhý dotaz zní, proč jsou některá aditiva světlá jako tento VIF a jiná jsou zelená, či hnědá? Není jich víc druhů?
Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Napsal: pon črc 07, 2014 11:58
od Marek
Obarvení je, domnívám se, pouze obchodní záležitost - nemá valný význam.
Já například používám dlouhé roky do nafty Super Diesel Additiv od VIF a oni mají letní hnědý a zimní zelený. Možná je to proto, abys hned na první pohled poznal, co máš v rukách. Zda je jiné složení, to si netroufám odhadovat. Ale domnívám se, že ta zimní aditiva asi budou mít nějaké složky proti gelovatění nafty v nízkých teplotách. Naopak letní budou mít složky proti pěnění za vysokých teplot. Ale to jsou jen dohady. Navíc aditiva do benzinu jsou svým složením úplně jiná než naftová.