Stránka 11 z 14

Napsal: pát pro 14, 2007 20:58
od Nemo
Saša píše:Ale musím reagovat "Multiventil" na plynové nádrži uzavírá plnění NIKOLI podle tlaku nýbrž dle hladiny !!! Je tam plovák a na jeho převodu je v určité poloze díra do které zapadne tyčka spojená s plnícím ventilkem který ukončí plnění.
No tos mě Sašo uklidnil, už jsem myslel, že jsem při rozborce multiventilu byl omámen zbytky plynu, a viděl, co tam není, a neviděl , co tam je. :lol:

Ale teď vážně, tenhle systém jsem viděl naživo ( tyčka zapadnuvší do dírky a následné uzavření průtoku tak na 99,5%) možná ale existují i jiné systémy na jiném principu :?:

Marku, viděls to naživo, rozebrané, nebo je to jen teorie?

Edit: ačkoli, ono to na základě tlaku vlastně taky je. Množství kapalné složky v nádrži, tedy výška hladiny-plováku je závislá na tlaku v nádrži.....

Napsal: pát pro 14, 2007 21:06
od Nemo
Marek napsal: "Při překročení přetlaku v nádrži přes 5,5 - 6 Bar se multifunkční ventil otevře jako kohoutek vodovodního řadu a všechen LPG Ti vyteče pod auto. Když píšu všechen, myslím tím všechen, protože multiventil se otevře destruktivně a už není schopen se uzavřít."

To se mi zdá jako neuvěřitelně nebezpečné řešení! Použití běžného přetlakového ventilu, který prostě odfoukne, se mi jeví jako pravděpodobnější......
Asi půjdu rozebrat další multiventil, abych porovnal přístup různých výrobců. :P

Napsal: pát pro 14, 2007 21:29
od Saša
První Multiventily neměli přetlakový ventil ! možná o nich Marek píše. Při případném požáru auta by teoreticky mohla povolit jeho nejtenší část ta kde dochází k magnetickému přenosu informace o hladině plynu. (mohlo by tam dojít k prolomení)
Zítra dodám informaci o tlaku při kterém pojistný ventil otevírá . Ale je to tlak určitě nad 20 bar
Jak psal Marek plnící tlak je opravdu okolo 10 bar Takže při "přeplnění" což se sem tam stane by to začalo odpouštět u stojanu a to se neděje. Proto 5,5-6bar je podivné? Plnící stojan vypína při 13 bar nebo při náhlém zvýšení průtoku.

Napsal: pát pro 14, 2007 21:42
od Nemo
Saša píše:První Multiventily neměli přetlakový ventil ! možná o nich Marek píše............
Ano, takový jsem měl i já ve žluťáčkovi, ale už se tam nevrátí.

Napsal: pát pro 14, 2007 22:13
od utia
Zítra dodám informaci o tlaku při kterém pojistný ventil otevírá . Ale je to tlak určitě nad 20 bar

http://www.lpg.cz/lpgsystemy/lpgsystemy.php
Pisi zde o vypuštění plynu při přetlaku nad 27 bar.

Napsal: pát pro 14, 2007 22:26
od Nemo
A také, že tepelná pojistka vypustí plyn v případě požáru z nádrže.
A dál jsem tam nemohl nenarazit na tohle: http://www.lpg.cz/prislusenstvi/flashlube.php
Jak se vám to jeví?

Napsal: pát pro 14, 2007 22:31
od Saša
Díky za info ! je to tu vše.

Napsal: stř pro 19, 2007 11:59
od Pan Petr
Kluci já mám dotaz,.Pokud mi vypršela životnost bomby, není možný ji nechat po nějáke revidenční prohlídce prodloužit nebo je nutnost ji nechat vyměnit??

Napsal: stř pro 19, 2007 12:07
od Patrac
Pan Petr píše:Kluci já mám dotaz,.Pokud mi vypršela životnost bomby, není možný ji nechat po nějáke revidenční prohlídce prodloužit nebo je nutnost ji nechat vyměnit??
dřív se dala přetalkovat a životnos měla pak ještě 5 let. podle nové vyhlášky se musí měnit. Bohužel.. :(
LPG je holt levné a na něčem se to musí vyrejžovat oproti benzínu

Napsal: stř pro 19, 2007 17:17
od Saša
Nemo píše:Jak se vám to jeví?
No až na tu cenu zajímavé . V sobotu se zeptám známého ze skušebny motorů jestli se tam s tím nějaký dealer nestavil aby provedly ňáký test.

Napsal: stř pro 19, 2007 20:16
od Křečík Barbuška
Nemo píše:Jak se vám to jeví?
Mě se to jeví tak, že po pořízení této věci budou náklady na 100Km stejné jako u benzínu a montáž za 11tis. jsem si mohl odpustit a jezdit na bezproblémové palivo. :)

Napsal: čtv pro 20, 2007 00:33
od Saša
Bezproblémové palivo je LPG až na parkování v podzemních garážích !

Napsal: čtv pro 20, 2007 06:35
od Wolf
Nemo píše:Jak se vám to jeví?
Mne se to libi, mit LPG, nezavaham ani na vterinku :wink: . W.

Napsal: čtv pro 20, 2007 22:03
od utia
Nemo píše:Jak se vám to jeví?
Myslim si ze kdyz se o motor dobre staram tak u Lad je takovy pripravek zbytecna investice. Spis to bude urceno pro moderni motory ktere maji jine vule... Ale rad si necham poradit od zkusenejsich... Nicmene znam par lidi kteri maji na starych autech s LPG najeto cca 200 tis km a bez problemu - vzdyt to uz se skoro blizi konci zivonosti motoru... SKORO :roll:

PS: Ted jsem se dival na zapojeni toho pripravku http://www.lpg.cz/prislusenstvi/obrazky.php, neni to nahodou to same co popisoval nedavno Marek na http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15 :?: :wink:

Napsal: pát pro 21, 2007 11:33
od Pan Petr
Montáž LPG, Brno:

p. Vasil Federko
Jarní 5, Brno
tel: 603767419

Velice sympatickej člověk. Spolehlivej, dobrá domluva. Doporučuju.