TPMS cez ABS vždy reagovalo a aj bude reagovať oneskorene, práve preto vymysleli to priame meranie cez snímače. Ale ani to v určitých momentoch nemusí reagovať tak rýchlo ako by si človek želal. Ale tak či tak, TPMS je systém na sledovanie hlavne "normálneho" úniku, až nejazdíme na podhustených gumách a to zvládne v pohode aj ten cez ABS. A čo sa týka defektu, tak keď je to len nejaký klinec, tak to tiež zvládnu v pohode oba systémy(je jedno či zasvietia pri 1,8 alebo 1,5). Samozrejme, že všetko sa bavíme za jazdy! No a čo sa týka náhlejšej straty tlaku, alebo straty tlaku počas parkovania, tak vtedy sú jednoznačne lepšie snímače, ale aj tu záleží, že ako sú nastavené samotné snímače a aj celý systém. Ja čo mám skúsenosti so snímačmi, tak na mieste pri naštartovanom aute a spustení tlaku pod 1,8 už to zasvietilo. A tiež pri vypnutom aute(kľúč vybratý a odomknuté auto) náhla úplná strata tlaku(pri servise v pneuservise), po naštartovaní tiež svietila kontrolka. ABS sleduje len zmenu počtu otáčok kolesa. Čiže funguje iba za jazdy a otáčky musí počítať aj s prihliadnutím na jazdu do zákrut, preklz kolies, šmyk,..., takže na zasvietenie kontrolky musí mať systém dlhodobejšie údaje jednotlivých kolies. Ináč na Veste by sa malo dať nastaviť aj tzv. citlivosť, len pri nižšej môže zbytočne plašiť vodiča. No a snímače posielajú za jazdy(cca nad 40-50 km/h) pravidelne údaje(cca každých 5 minút) a pri státi, alebo nízkej rýchlosti posielajú tlak pri náhlej zmene o určitú hodnotu.
Tak či tak, pri "šlusáku" nám netreba žiaden systém, však to počujeme a cítime hneď.

No a na ostatné situácie to je skoro jedno, aj keď snímače sú spoľahlivejšie, hlavne pri parkovaní, ale zasa sú drahšie.

Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko

(04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská

(06_2019 - )