Stránka 11 z 34

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 04, 2017 12:05
od Viktor.A
Mne uz obcas presmykne tak pozrem ci mam este kam stelovat.

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 04, 2017 15:25
od Hurikán
Ty jsi nastavení spojky ještě nezkontroloval?! :axe: Tím jsi měl hned začít!

Životnost spojky je různá a závisí na mnoha faktorech, takže se nedá jednoduše udat určitá hodnota. Záleží jak na kvalitě materiálu, tak i na řidiči, resp. na kombinaci obého.

Třeba na mé předchozí nulapětce vydržela celá spojka od novoty cca 200.000 km. Z těch 200.000 km bylo cca 150.000 km najeto po městě :!: Jenže auto mělo za celou dobu života jen dva majitele/řidiče. První Pan Řidič profesionál (měl naježděno několik milionů km) najezdil cca 120.000 km a potom já najezdil dalších cca 90.000 km.

Na mé současné nulapětce vydržela spojka (lamela i přítlačák) jen cca 50.000 km. Po předchozím majiteli důchodci!!! jsem musel spojku vyměnit hned, jak jsem auto koupil.

To samé se dá říct (napsat) i o brzdách. Nyní mě destičky vydrží cca 20-25.000 km, ale byly doby, kdy jsem nové destičky sjel až na kov za nějakých 7-9.000 km. 8)

Tož tak. ;)

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 04, 2017 18:53
od Laďuša
Několik miliónů... Kdybych třeba vzal 3 milióny a 40 let služby, tak to máme 205 km denně. Viděl jsem hodně fotek zasloužilých šoférů, kde jim bylo třeba gratulováno k milionu kilometrů bez zaviněný nehody. Byli to už pánové v letech...
Ale abych nebyl už tolik mimo téma, tak když jsem svoje auto koupil, bylo mi řečeno, že mam spojku na konci životnosti. Od tý doby jsme najel 20 tisíc a nepozoruju žádnou změnu :)

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 04, 2017 20:17
od Jan Vaníček
Výdrž spojky je skutečně věštění z koule. Pokud ji je možno ještě seřídit, nestresoval bych se. Na moji Ladě 06 první spojka vydržela jen 80tis.. Mělo to dva důvody, ač otec profík, tak se s tím autem tahali často těžké vleky a máme doma špatné manévrování a tím šla spojka dopryč, druhou věcí byly moje řidičské začátky. Je to taky zatím jediné auto, u kterého jsem za dobu provozu měnil lamelu. Teda druhé, teď zrovna měním motor v mém F600D a hlavní důvod, proč jsem se do toho konečně pustil je právě prokluzující se spojka (což už občasně dělalo 3 roky, seřídit již nešlo). Je to druhá lamela průměru asi 17cm a vydržela úctyhodných 150tis (přežila dvě GO motoru) a moje jezdecké začátky v ca 10ti letech a chápání, jak to vlastně se spojkou a rozjezdem je.
Když už to tu teda takto plevelím, tak švagrovi se zdálo, že na jeho OC 1 (1,6MPI) se při 150 tis. začne klouzat spojka -zabírala ůplně na konci. No teď to má 270 a spojka pořád stejná.
Dříve profíci opravdu tolik nenajezdili, jezdilo se daleko pomaleji. Otec měl na autobuse po 12letech služby plaketu 750 tic bez nehod, milion už neudělal, protože mu tehdy přes dovolenou sešrotovali jeho milovaný autobus(ŠL 11) a novej nechtěl, tak se na to vykašlal.
Jak rychle odchází na Ladě destičky taky nechápu (minimum 25tis, maximum 50tis), když na Octáviích s podstatně větším výkonem (přes 100kW) najíždím na destičky 120-150tis. Honza

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 11, 2017 14:51
od Viktor.A
A zas mi tam cosi chrasti/skre v tom motorovom priestore. Uz ma to prestava bavit, rozmyslam ze to nekomu zatisnem do dvora tu mas 500€ a sprav mi z toho motor. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 11, 2017 16:24
od Luky
Na služebáku opravuji podobné problémy zesílením rádia :wink:

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 11, 2017 16:28
od Viktor.A
Luky píše:Na služebáku opravuji podobné problémy zesílením rádia :wink:
Nato nemam dobre radio ale ked pustim fukar je to najkultivovanejsie auto strednej eu. Len skoda ze len z vnutra :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř led 11, 2017 16:52
od Viktor.A
Znelo to ako ked ac chlonce naprazdno potom som to pocul z filtrboxu chvilu zas z olejoveho filtra tak som kazdemu rozdal jednu dobre mierenu pastou aby sa spravali seriozne a pomohlo :D

Edit: nepomohlo

Re: Čavdar 21011

Napsal: čtv led 12, 2017 10:32
od Viktor.A
Oprava: Je to taky utrapeny bzucivy zvuk (naposledy som neco pocul ked umieral pionier) vychadza z motora. Jeden chlapik ma teoriu ze to mozu byt ventile alebo hlava.

Re: Čavdar 21011

Napsal: čtv led 12, 2017 21:24
od Vašátor
Když chytneš za řemenici vodní pumpy, nemá ložisko vůli? Stejně tak alternátor.

Re: Čavdar 21011

Napsal: pát led 13, 2017 09:59
od Jan Vaníček
Nevím, jestli tam máš posilovač brzd, pokud ano, mrkni se na přívodní hadici, jestli někde nemá prasklinu/trhlinu. Měl jsem to a myslel jsem, že mám zadřený motor, než jsem na to přišel. Honza

Re: Čavdar 21011

Napsal: pát led 13, 2017 11:20
od Viko
Posilovač tam neni, tipujem to na ložisko alternátora alebo vodnej pumpy, aj keď sme s tým včera hrglovali a vôľu sme neobjavili. Aspoň som mu namontoval výkonnejšie rádio. :D (môj grundig :cry: )

Re: Čavdar 21011

Napsal: pát led 13, 2017 12:41
od Luky
Viko píše:som mu namontoval výkonnejšie rádio
A je opraveno :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: pát led 13, 2017 15:56
od Viktor.A
No dnes do prace som si vypeckoval Punkovice a po zvuku z motora ani chyru :D :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: ned úno 05, 2017 01:17
od Viktor.A
No tak som sa dnes konecne pozrel na vyfuk aby som zistil co tam teda robi ten zvuk jak ked sa pasie stado krav. A nakoniec to bola obijmka ktora sa srobuje o prevodovku. Srob vyhlasil jednostrannu nezavyslost a odporucal sa do psich dir. Som to prisroboval a uz to nerobi taky randal. No a ten bzuciaci zvuk co siel z okolia predku motora sa stratil sam.

P.s. Dnes idem kupit novu hlavu aj so vsetkyma picicinka (ventile vahadla gufera a ine oné. Mozno aj zvody)