Stránka 11 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř črc 20, 2016 17:34
od JmJ
Nez porovnavat 76 K a 40 K, tak je potreba porovnat cca 600 - 650 K a 40 K a to mame (v te lepsi variante) 6,7 %. To jen tak bokem, at tu nedelame uplne nesmyslne uzavery ;-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř črc 20, 2016 17:54
od zelvotron
Marek píše: Plánujeme, že bychom si to nechali tak max. 5 let, aby to bylo ještě relativně slušně prodejné.
Nic jiného se na těch motorech nekazí.
jenže počítej zase že právě kvůli špatný pověsti těch motorů půjde cena rapidněji dolu než u toho galaxy, navíc je to rencek a kromě kombíku a sedanu s dost zvláštním designem a to si prostě moc cenu držet nebude :wink:

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř črc 20, 2016 17:57
od Marek
Jenže provozem si to na sebe vydělá. Je málo motorů, které při takovém výkonu a komfortu svezení jsou úspornější, než právě tyhle. Když bych nadále (čistě teoreticky) jezdil s Galaxy, případně si pořídil jiný vůz s průměrnou spotřebou kolem 6,5-7 litrů, anebo budu jezdit s tímhle motorem, pak při mém nájezdu 20000+ km ročně ušetřím minimálně 12 tisíc Kč na palivu. A možná 15 tisíc Kč, pokud budu jezdit trochu víc nebo se zvednou ceny paliv. Mně se to nezdá málo, mně to připadá hodně! Protože pokud takové osmileté Mégane v opravdu dobrém stavu koupím za sto tisíc, pak po pěti letech ho prodám za čtyřicet, ale šedesát mi vydělal na palivu, takže jsem de-facto na svých :-).

Navíc si rozhodně nemyslím, že by ty motory měly špatnou pověst. Jsou velice rozšířené a oblíbené, zejména v menších vozech typu Clio, Sandero, Logan, Modus, Twingo. Nicméně dávají se i do větších vozů typu Scénic a do šesti modelů Nissanu. Jsou i v Dusteru, kde dostávají slušně pod wocas. Právě díky spotřebě jsou těžko překonatelné. Z hlavy si fakt nevzpomínám na žádný vůz jiné značky, který by stál jen za pomyšlení při srovnání výkonů a spotřeby paliva - fakt ne. A to do aut dělám.
Dělají se v široké škále výkonů, od nějakých 48 až do 81 kW. Kdyby byly tyhle motory blbé, nikdo by je nechtěl. Asi by pak automobilce nestálo za to do jejich vývoje neustále investovat. Ale lidi je kupují. Tak jak to teda je? ;-)
Já si tedy myslím, že lidi znají motory HTP a právě díky jejich pověsti, která se přetřásá nejen u piva, ale i v médiích, jsou jako zákazníci velice opatrní. Takže už si dávají mnohem větší pozor na to, co kupují. Navíc Renault je levný - jak nový, tak ojetý, takže i když se na něm tu a tam něco vytetelí, můžu si říct buď "mám levné auto, dalo se to čekat", anebo "levně jsem koupil, o to víc prostředků mám na opravy". Aspoň já to tak vidím.

Je to malolitrážní přeplňovaný motor s vysokou mírou přeplňování (mám na mysli ten můj). Jeho zatížení je srovnatelné s dvoulitrem o výkonu kolem 110kW. Jako k takovému se k němu musíš chovat. Pak nemůže být problém. Dej mu nové ojniční šály (u mne zbytečná práce, ale pro klid jsou tam), dej mu olej nikoli po 30, ale po 12-15 tisících km, nestůj mu na krku od začátku do konce a ten motor Tě přežije (jako každý motor, když se k němu chováš tak, jak zaslouží).


Cena toho Galaxy už snad ani nižší být nemůže. Kdybych z toho udělal králíkárnu, asi by to bylo rozumnější :-). Jenže já nerad králíci.....
Tyhle vozy, zvláště v tomto ročníku (před rokem 2000), si cenu už dávno nedrží, jsou prakticky neprodejné. Můžu být rád, že jsem vůbec našel člověka, který měl zájem a nabídl mi slušnou cenu. Jenže on potřebuje právě tento typ auta. Má koně a tahá vozík s nimi. Proto potřebuje zesílené odpružení náprav a kouli na dvě tuny - a to já mu nabízím (krom jiného).
Cena nového Galaxy na podzim 1998 byla 779 tisíc Kč. Já to v únoru 2007 koupil za 175 tisíc Kč. A ani nechtějte vědět, za kolik se to dneska prodává (pokud to vůbec někdo chce ;-)).

Jenže navzdory tomu ten stav Galaxyny není špatný. Pokud vezmeme v úvahu ujeté kilometry, je to opravdu a bez emocí celkem slušný kus. Po silnicích se pohybují podstatně větší vraždy a některé i modelově novější. Je na tom mnoho věcí uděláno, spousta nových dílů, dávám k tomu sedm sedaček (to není standardní) a druhou sadu zimních kol po jedné sezoně (cca 8 tisíc km). Letní gumy jsou dvě úplně nové, druhé dvě na 50%. Tím prakticky můžeme odečíst cca 10 tisíc Kč dolů, což je přidaná hodnota těchto dílů. Zcela nový výfuk komplet od KATu dozadu, zcela nové zadní brzdy Brembo, tlumiče, pružiny Bilstein, má to tažné na dvě tuny, druhou nejvyšší výbavu a hlavně - vše z výbavy je plně funkční ;-). A když říkám vše, myslím vše. Nové čelní sklo (vyhřívané), nová zrcátka (vyhřívaná), vyhřívané sedačky, všechna okna v elektrice, vše do poslední maličkosti plně funguje. Má to plně funkční klimu, což u tak starých vozů této kategorie je skoro snová záležitost. Má to nezávislé topení ovládané dálkovým ovládáním - pro kempování ve voze velice užitečný pomocník. Přes noc to spotřebuje asi dva až tři litry nafty a 20Ah energie, takže bez problému to nastartuje i na slabší baterku. Nechávám v tom autorádio s navigací, kompletní servisní historii doložím (do poslední gumičky stěračů), STK do 02/2018.
Když to tady tak píšu, říkám si, proč to vlastně prodávám. Ale dělám dobře. Je třeba zbavit se nepotřebných věcí - a já Galaxy skutečně už nepotřebuju. Nechť poslouží tam, kde najde využití.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 08:01
od dvk
Mít dvě stejné auta se stejnou motorizací je jednoznačně velké plus ! :thumbleft: Jedny zkušenosti, jedny díly, jedny intervaly údržby.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 08:06
od Marek
Žena souhlasí.

Teď mi jen vrtá hlavou, zda by přece jen nebylo lepší koupit sice stejný vůz, ale s benzinovým motorem 1,6. Sice bych ztratil tu užitečnou možnost využití dílů na stejných motorech, ale zcela určitě by motor 1,6 byl pro moji paní určitou výhodou. Předně proto, že na rozdíl ode mě ona jezdí i po městě. Řekněme, že možná 50% cest udělá po městě, nebo do 10km. Navíc motory 1,6 od Renaultu jsou velmi spolehlivé, výkonné a především úsporné. Čili nemusel bych asi vůbec nic řešit. Při trochu vyšší průměrné spotřebě by měla vyšší kilometrovou sazbu na cesťáku, čili zas tak tragický rozdíl v nákladech by to pro nás asi nebyl.
Auta s benzinovým motorem jsou na bazaru trochu levnější, což je pro mě jistě taky výhoda.

No, dilema........

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 09:14
od Luděk Musil
Teď máte doma 1,5/78 kW ... ta 1,6 má kolik?
Na spotřebu, resp. ekonomiku provozu bych se asi díval jen okrajově - podstatné je využití a do města je benzín určitě lepší. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 09:20
od JmJ
ze by benzinova 1.6 od rencku byl "vykonny" motor, to bych nemohl rict... jako jede to nejak normalne.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 10:04
od Marek
Má to 83kW při 6000rpm. Někdy se uvádí 82kW. To je na 1,6 docela dost, na technologii MPi řekl bych nadprůměrně. Maximum točivého momentu je na tuto kubaturu rovněž velmi dobrých 152Nm při 4200rpm.

Jede to pěkně a na to, že je to čtyřventil, to má vcelku příjemný průběh točivého momentu a není třeba to tak točit, jako některé čtyřventily. Jede to poměrně úsporně. Není problém na delší trati se dostat i pod šestilitrovou hranici. Jinak 6-7 litrů.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 10:58
od Luděk Musil
78 kW x 83 kW ... zanedbatelný rozdíl. Poradil bych Ti - běž do benzínu. Abychom měli srovnání, jak se chovají dvě výkonově stejná auta v rozdílném palivu. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 11:26
od Marek
Na výkon se nejezdí, jezdí se na krouťák. A ten, budu-li uvažovat nejvyšší rychlostní stupeň u obou aut, je o malý kousek lepší pro naftu (asi o tak malý, jako je rozdíl výkonu lepší pro benzin).


Já se spíš přikláním k benzinu. Už proto, že je podle mého názoru blbuvzdornější = ženámvzdornější. A statisticky méně problémový.

Na kratší vzdálenosti žere jakékoliv auto, takže jestli by to jezdilo po městě, bude tam u nafty i benzinu dost podobná spotřeba (řekněme s litrovým rozdílem). Na dálku to bude platit zaměstnavatel mojí ženy, takže to fakt řešit nemusím. A myslím si, že cesťák bude vyšší, než u té nafty - logicky by měl být, když má benzinová verze vyšší spotřebu.


Není bez zajímavosti, že oba jmenované motory mají stejné klikové hřídele. Nevím, zda úplně totožné, ale údajně hlavní i ojniční ložiska mají stejné průměry a oba motory mají stejný zdvih 80,5 mm.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 11:45
od Luděk Musil
Marek píše:Na výkon se nejezdí, jezdí se na krouťák. ... .
Nebudeme o této disciplině (výkon x krouťák, stáří x ujeté km) polemizovat :idea: .
Měl jsem na mysli toto: 2 téměř identická auta, cca stejná kubatura, cca stejný výkon, cca stejný krouťák, rozdílné palivo.
Ono se to bude chovat cca stejně, ale pocitově se Ti bude některé z nich jevit jako lepší. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 11:54
od Marek
Uvidíme, jak to dopadne. Věřím, že celá situace se během několika dnů vyvine. Spíš to vidím na benzin.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv črc 21, 2016 16:12
od zelvotron
To jsi posledně říkal taky :) no ale kdybys měl tu 1,6ku tak aspoň budeš mít zase trochu vazbu na ladu, neb se ten motor dává i do rendlíko-lad.

Jinak si ovšem neodpustím poznámku k tomu točivýmu momentu, ale porovnávat točivej moment dvou různejch motorizací, v případě, že by nebyla totožná převodovka (poměry převodů) je úplně o ničem, potom by se spíš musel porovnávat točivej moment na kolech při určitý rychlosti.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 22, 2016 05:15
od Luděk Musil
zelvotron píše:... porovnávat točivej moment dvou různejch motorizací, v případě, že by nebyla totožná převodovka (poměry převodů) je úplně o ničem... .
Osobně si myslím, že hodnoty výkonu a kroutícího momentu udávané výrobcem určité vypovídací vlastnosti mají.
Alespoň pro první (hrubé) porovnání. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát črc 22, 2016 16:53
od zelvotron
To samozřejmě ano, měl sem jen na mysli to že porovnávat točivý momenty je dost zrádný, protože ono je pěkný říct, že např. 1,4 dýzl s turbem má třeba 250 Nm a 1,4 atmobenzín třeba 130 Nm, jenže s ohledem na zpřevodování to nakonec ten benziňák může mít na kolech větší točivej moment jak ten dýzl. Kupříkladu. V praxi spíš v obou případech budou plus mínus ty hodnoty v určitých rychlostech u obou motorů obdobný a potom obě ty auta budou mít cca stejný dynamický vlastnosti, byť se subjektivně budou chovat jinak. Toť vše.