Stránka 11 z 26
Spotřeba
Napsal: úte srp 07, 2007 19:06
od Miči
Kolik vám berou auta? Zajímá mě kolik bere 1500 a 1300. Jestli můžete napsat kolik vám to bere s těžkou a lehkou nohou. A Kde převážně jezdíte (město, mimo město, kopcovitá, nebo spíš rovná krajina). Za odpověď dík
Napsal: úte srp 07, 2007 20:16
od Křečík Barbuška
Miči píše:... kdy bude nejbližší lada sraz a kde? Nějak se tady v tom fóru zatím ztrácím...
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4975&start=0 Co se týče spotřeby, tak mě pětka brala v létě 8l město při běžném stylu jízdy a cca. kolem 7,5l mimo město při ostřejším i běžném stylu jízdy, při 4q a funkční soustavě ekonomizéru.
Napsal: úte srp 07, 2007 20:29
od Laďuša
Napsal: čtv srp 09, 2007 18:11
od Miči
Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L. Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko, Sytič zavírá, rozdělovač s podtlakem je špičkovej, ventily nejsou podpálený, olej to nebere... Každej válec natlačí rovnejch 10 (měření tlaku po vyšroubování svíček, otvorem pro svíčky). Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím. Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank. Díky dvoukomorovýmu karburátoru jsem použil trysky s menším průměrem (teda opravdu nepatrně). Podařilo se to tak, že stačí "odložit" nohu na pedál auto zrychluje samo (tj. plynový pedál je sešlápnut jen asi 8-12mm podle opravdu náročného měření, těsně za jeho volným chodem samo) stejně jako s původníma tryskama v hlavní komoře a spotřeba klesla o nula nic... Samo, že je mi jasný, že když na to šlápnu tak si to zákonitě vezme (mě opět bohužel 10-11L), ale řekněme, že za ten pocit to při tom sešlápnutí stojí. Tj. naposled jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.
Tak jestli někdo víte co by se s tou spotřebou dalo dělat budu Vám vděčnej za nějaký info.
Napsal: čtv srp 09, 2007 18:18
od Nulašestka
Co brzdy? Nedrhnou?
Napsal: čtv srp 09, 2007 19:57
od Křečík Barbuška
Co máš na mysli tím uškrceným volnoběhem a směsí? Co tam máš přesně za Ozóna? S ekonomizerém nebo holý? Pojmem elektromagnet znamená pneuventil? U mě se na Ozónu osvědčilo sporonatryskování II. komory 130/150 místo původních 162/170, I. komoru jsem měl origo, tedy 107/170. Na ty brzdy koukni, ty udělají hodně, hlavně přední tuhnou.
Napsal: čtv srp 09, 2007 20:24
od Myso
9L v kopcovitom terene je asi umerne 1300vke...
Napsal: ned srp 12, 2007 01:33
od Miči
to nulašestka: brzdy jsou taky komplet po GO, pro jistotu jsem si auto zvedl a kola se krásně volně točí, dokonce má auto i nový ložiska na kolech, takže přibržďování to asi nebude (jestli nemá moc velkej odpor ložisko na kardanu jsem ještě nezkoušel). Ale dík za nápad.
to Koko Loko: Takže brzdy viz víše. Trysky jsou 107/170 na první a na druhý 162/170 na druhý (po dnešním dalším pokusu), ale jak vyjezdím nádrž tak zkusím dát druhou komoru tak jak ty 130/150. Ale mám trochu strach, že to v kopci už nebude ono co? Jinak jo myslel jsem pneuventil. A teď ten ekonomizér - vzhledem k tomu, že k autu nemám prakticky žádnej materiál, tak si nejsem zrovna jistej co je myšlený ekonomizérem, karbec jsem rozdělal už dvakrát takže stačí pouze naznačit. Volnoběh a směs - směs mám nastavenou takto: šroubek bohatosti jsem zatočil na doraz (jemně samo) a potom s ním pootočil o 320° (pouzdra jsem vyhodil). No a volnoběh k bohatosti jsem nastavil na hranici, kde motor po zahřádí necukal (se nezastavoval). Auto jede pořád normálně, ale v kopcovitý krajině sice řekněmě většinu mimo město pořád 9+ L/100km. Budu rád za každej nápad.
to Myso: no jo, ale ono to ostatním, když to nehoněj umí brát i míň
a já bych se celkem nutně potřeboval dostat o něco níž. Najivní sice nejsem - je mi jasný, že na vzduch to jezdit nebude, ale 9L by to brát nemuselo...
Napsal: ned srp 12, 2007 07:50
od JmJ
Miči píše:Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L.
Pokud jezdis vice mene kole mesta (10 - 20 km) a mas 4 kvalt, tak je to asi celkem normalni. Po kromerizi a kolem nej (hanacka rovina, obcas hrb) s 5 kvaltem jezdim za 8.5.
Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko,
Proc uskrceny? Volnobeh musi byt serizeny optimalne. Tedy spravna bohatost a spravne otacky. Ochuzenim smesi krom poskozeni motoru niceho zajimaveho nedosahnes, zvlast v kopcich. Spokojeny volnobeh = spokojeny beh pod plynem.
Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím.
Pokud mas osazen Ozon s ekonomizerem, tak vyuzivej brzdeni motorem kde to jde. Ekonomizer, pokud spravne funguje, odpoji pri brzdeni motorem (otacky cca nad 1500 rpm, pusteni plynovy pedal) dodavku paliva. Usetris par deci benzinu a trochu brzdovych desticek a kotoucu.
Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank.
Je pomerne velky rozdil ve spotrebe v mestskem provozu a na delsi trase a to zvlast u vozu s nerizenym motorem (s karburatorem). Mam za to, ze i moderni vozy o podobne kubature nejezdi po meste za 6 litru. Spis tak k tem 7.5 az 8 (no flame). Po 20 let starem aute nemuzes chtit to co po autech s motory rizenymi pocitacem.
Pomerne dulezity je i udaj o spotrebe z jizdy rekneme na 300 km. Tam by ses mel pohybovat kolem 7.5 pri rozumne jizde (kolem 100 km/h) se 4 kvaltem a kolem 7 - 7.3 pri normalni jizde do 120 km/h s 5kvaltem.
jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.
Zkus nepredjizdet fabie a normalne jezdit
. Nevim jaky tankujes benzin, ale ten nejlevnejsi nemusi byt nejlepsi. Spatny benzin => vic tomu slapes na krk => vetsi spotreba => vyjde to stejne jako drazsi kvalitni benzin a jeste si nasranej, ze to nejede. Zkus nabrat na delsi trasu treba Shell (normalni natural 95).
Veskerym "skrcenim" dosahnes temer vzdy jen snizeni vykonu, coz vede k tomu, ze mas tendenci na to vic slapat, takze to vic tocis a stejne to zere zas tolik jak pred tim a jeste se to trapi.
Ja ted odjel dovolenou v krkonosich, na jednu nadrz 520 km, jizda "tam" na 3 etapy po cca 100 km, na miste pojizdeni tak 6 km prudky zkopec a se studenym motorem zas 6 km prudky dokopec. Nabral sem palivo Avanti v prostejove a zdalo se mi, ze to jede nejak tupe. Druhou komoru sem nesetril, aby to jelo jak sem chtel. Spotreba 7.0 litru. Motor stejny jako ten tvuj, difera pomalejsi (kombik) a 5 kvalt.
Napsal: ned srp 12, 2007 22:55
od Miči
to Jmj: moc dík za odpověď... jinak beru pouze natural 95 a pouze u shellu, protože v Třebíči se ostatní benzínky proslavili vodou v benzínu... Volnoběh mám nastavenej spokojeně tak uvidíme jak to zase vyjde ta spotřeba. Ještě k tomu ekonomizéru - jak to vypadá, stačí, když mi to trochu popíšeš, karbec už jsem rozebral 2x akorát nevím co mám hledat
Napsal: pon srp 13, 2007 06:09
od Luděk Musil
Součástí ekonomizéru (kolegové, kteří toto vlastní, prominou, že to napíšu asi nepřesně a nekompletně) je:
- mikrospínač u táhla akcelerátoru (nachází se na "zadní" straně karburátoru)
- "černá" skříňka (připojená 4 konektory v patici "někam" do el. sítě, na levém blatníku)
- el.mag. ventil
Snad je to komplet. Já osobně to znám víceméně z doslechu.
Zkus se podívat do Tůmy str. 104 (
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/105.htm ).
L.
Edit: tak jsem se taky podíval na tu stránku a je tam toho trošku víc
. L.
Napsal: pon srp 13, 2007 09:14
od Myso
tak som to pridal do lexikonu nech v tom nemame bordel. takze ekonomizer - ked tak mi napiste co som tam zvrzal alebo co sa da napisat lepsie
Napsal: pon srp 13, 2007 11:21
od Miči
Díky za popis, takže ekonomizér tam mám, ještě bych potřeboval nějakej tip jak zkontrolovat jestli funguje...
Napsal: pon srp 13, 2007 11:26
od Myso
no ja to kontrolujem tak ze pridam plyn (rukou v motorovom priestore), zaroven stlacim ten mikrospinac a ked sa dostanes niekde na uroven 1600 otacok tak by to malo zacat cvakat a znizovat a zvysovat otacky.
Napsal: pon srp 13, 2007 14:38
od Křečík Barbuška
Tak jak píše Myšo, jen doplním, vlez si na
www.ladaklub.com (pak technika a po ní knihovna) a tam si postahuj Tůmu či Koppa, kde je tato soustava a zkouška její funkce detailně popsaná, koneckonců v těch knihách je popsáno téměř vše podstatné o Ladách.