Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku
Napsal: stř dub 28, 2021 07:52
Ano, to je bohužel častý problém. Motory TDI s technologií PD jsou na kvalitu a výměnné intervaly oleje mimořádně náročné. Nejen tím, že dlouhé intervaly výměny oleje jsou "špatně" obecně, ale především tím, že motory s technologií PD mají vlastní specifikaci, kterou je bezpodmínečně nutné dodržovat. Stačí jednou při výměně oleje tuto specifikaci nedodržet a je založeno na problém. Na druhou stranu jsou tyto motory velmi dobré a vydrží. To nové moderní motory se tomu moc rovnat nemohou.
Při dodržení předepsané specifikace oleje je třeba nastavit výměnný interval oleje na maximálně 15000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve, u vozu používaného v městském provozu nebo na kratší cesty bych dokonce uvažoval i o intervalu kratším, řekněme 10-12 tisíc km. V dnešní době olej je cenově velmi dostupný, i s filtrem komplet nevyjde na víc než tisíc korun, tak nemá smysl riskovat. Chápu, že v době, kdy tyto motory přišly a olej do nich stál tisíc korun litr, by to mohl být řekněme větší problém.
Do motoru PD lze použít v zásadě dva typy olejů, resp. oleje dvou specifikací. Původní specifikace pro standardní interval výměny 15000 km je VW 505.01 (ta jednička na konci je nezbytná, právě ta totiž identifikuje olej pro motory PD). Toto jsou obvykle oleje 5W/40 a cenově jsou velice dostupné. Nabízí je většina výrobců. Druhou možností jsou oleje specifikace VW 507.00. Jedná se o univerzálně použitelný olej pro všechny motory VW, včetně motorů PD, s filtry částic, pro standardní i LongLife intervaly. To jsou oleje 5W/30 a jsou považované za jedny z nejkvalitnějších typů olejů na trhu.
Dříve se pro motory PD používaly oleje specifikace VW 506.01. Tato specifikace je dnes prakticky nahrazena právě zmíněnou specifikaci VW 507.00. Byly to oleje 0W/30 určené právě pro motory s prodlouženým, tedy LongLife intervalem výměny. Ovšem jejich používání bylo poněkud úzce specifikované a byly to oleje určené pouze do určitých typů motorů - pokud by byly použity do motorů jiných než k tomu určených, mohlo dojít (a taky docházelo) k závažným poškozením pohonné jednotky. Proto byl tento typ oleje postupně vytlačen z trhu.
Takže buď 505.01 nebo 507.00 (podle mého názoru je to jedno) a interval výměny max. 15000 km. A bude to značka ideál.
Při dodržení předepsané specifikace oleje je třeba nastavit výměnný interval oleje na maximálně 15000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve, u vozu používaného v městském provozu nebo na kratší cesty bych dokonce uvažoval i o intervalu kratším, řekněme 10-12 tisíc km. V dnešní době olej je cenově velmi dostupný, i s filtrem komplet nevyjde na víc než tisíc korun, tak nemá smysl riskovat. Chápu, že v době, kdy tyto motory přišly a olej do nich stál tisíc korun litr, by to mohl být řekněme větší problém.
Do motoru PD lze použít v zásadě dva typy olejů, resp. oleje dvou specifikací. Původní specifikace pro standardní interval výměny 15000 km je VW 505.01 (ta jednička na konci je nezbytná, právě ta totiž identifikuje olej pro motory PD). Toto jsou obvykle oleje 5W/40 a cenově jsou velice dostupné. Nabízí je většina výrobců. Druhou možností jsou oleje specifikace VW 507.00. Jedná se o univerzálně použitelný olej pro všechny motory VW, včetně motorů PD, s filtry částic, pro standardní i LongLife intervaly. To jsou oleje 5W/30 a jsou považované za jedny z nejkvalitnějších typů olejů na trhu.
Dříve se pro motory PD používaly oleje specifikace VW 506.01. Tato specifikace je dnes prakticky nahrazena právě zmíněnou specifikaci VW 507.00. Byly to oleje 0W/30 určené právě pro motory s prodlouženým, tedy LongLife intervalem výměny. Ovšem jejich používání bylo poněkud úzce specifikované a byly to oleje určené pouze do určitých typů motorů - pokud by byly použity do motorů jiných než k tomu určených, mohlo dojít (a taky docházelo) k závažným poškozením pohonné jednotky. Proto byl tento typ oleje postupně vytlačen z trhu.
Takže buď 505.01 nebo 507.00 (podle mého názoru je to jedno) a interval výměny max. 15000 km. A bude to značka ideál.