Stránka 11 z 21
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 12:14
od skautmalenovice
Díky za rady, za chvíli to zkusíme. Nicméně objevil se další problém: Při startování se startér točí jako blázen, ale mám pocit, že to neháže jiskru -> motor naskočí, ale až tak po 40-50 sekundách točení. Takže to nechci dál trápit. Rozdělovač jsem kontroloval, svíčky taky.
Problém bude asi jinde, protože při jízdě auto občas jakoby cuká. Silné cukání přichází při jízdě do kopce. Můj laický pohled -> špatné zásobování benzínem.
Celý problém z ničeho nic. Během jízdy.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 12:26
od smajchl
kdyz odpojis vystup z pumpy paliva melo by to pri pumpovani packou hodne strikat, muzes mit v haji ventilky v pumpe...
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 14:04
od Křečík Barbuška
Malý zdvih membrány pal. čerpadla - silná podložka mezi blokem a pumpou. V Tůmovi jest popsáno jak má moc vystupovat tlačná tyčka z bloku. Co se týče dlouhého startování tak "padající" benzin díky ventilkům v pumpě v kombinaci s odparem benzínu z plovákovky při rozhicovaném motoru s čímž toho moc nenaděláš. Před studeným startem zkus ručně napumpovat jestli se to nezlepší. Tam je ovšem potíž když ti motor zrovna zastaví s tyčkou vylezlou na maximum, to pak nenapumpuješ nic
.
Membrána akcelerační pumpičky (čtveratý deklík na straně první komory) těsní?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 14:20
od smajchl
U 2101 mi padalo palivo taky kvuli uplne prodysny hadici vzadu u nadrze, takze i zkontrolovat hadice jestli nejsou stolety a tvrdy je good point..
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 15:31
od Jelen
Ty odvzdušňováky na brzdách - já to povolil tak, že jsem na něj natloukl kladivem o číslo menší ořech goly. Jak je to měkký, tak se to poddá. Ale bacha, ne moc, aby bylo kam strčit tyčku goly, protože když to tam zaleze moc, tak máš smůlu...
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 15:39
od skautmalenovice
Zkontroloval jsem těsnění a hadičky, vše v pořádku. Napumpování nepomáhá, studený start trvá stejně dlouho jako teplý. Vypozoroval jsem jednu věc, že z té "trubičky" na karburátoru kape docela dost benzín - při startování .
PS: vzhledem k počasí a potoku u tábora jezdila Nivka i v 60cm bahna a vody.
Jelen píše:Ty odvzdušňováky na brzdách - já to povolil tak, že jsem na něj natloukl kladivem o číslo menší ořech goly. Jak je to měkký, tak se to poddá. Ale bacha, ne moc, aby bylo kam strčit tyčku goly, protože když to tam zaleze moc, tak máš smůlu...
Přesně toto řešení jsme zvolili... ještě trochu to "zmenšíme" a nasadíme na to ořech. Snad to půjde, už moc nezbývá
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: sob črc 05, 2014 17:11
od valda1971
"z té "trubičky" na karburátoru kape docela dost benzín" - to by zas poukazovalo na benzínu moc - přechlastaný karbec. Sundat víčko a zkontrolovat funkci jehlového ventilu v plovákovce (mně se kdysi vyšrouboval a benzín tekl kolem závitu, ač ventil zavřel) a také kontrolu plováku - není-li třeba děravý a celý ten mechanizmus jest-li má volný-lehký chod.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: ned črc 06, 2014 19:53
od skautmalenovice
Zítra s tím jedu do Otrokovic. Vše výše zmíněné je zkontrolováno. Dneska jsem startoval celkem 10 krát a z toho poue dvakrát to nešlo (trápilo se to minutu). Ve zbývajících případech to naskočilo na první dobrou.
Cukání je nejčastější při jízdě do kopce, čím větší kopec, tím častěji se objeví cukání a já musím přeřadit. Ještě jsem si všiml, že
z výfuku začala kapat voda... při jízdě i stání s volnoběhem.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: ned črc 06, 2014 21:48
od KULICAK
Voda z výfuku kape normálně,do té doby,než se pořádně ohřeje celé výfukové potrubí,ve studeném potrubí vzniká tak zvaná kondenzace ochlazených plynu z motoru.Pokud kape voda i z horkého výfuku,tak to je většinou špatné,někdy jde rovnou i pára,ale to se motor rychle ohřívá a po té i rychle vařit a po většinou to vaří i do expanzky.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon črc 07, 2014 06:20
od dvk
Ty prasátka bych dal určitě nové. I když to teď nějak povlolíš, tak problém odvzdušnění akorát odložíš na příště, kdy už ten odvzdušňovák nepůjde vůbec. Vzhledem k ceně dílů bych nad tím vůbec nepřemýšlel a časově je výměna prasátka snad rychlejší a snadnější, než páčit zarezlý odvzdušňovák. Doporučuju koupit si rovnou i zadní trubky, pokud už nejsou nedávno měněné, často při demontáži prasátka se načatá trubka ukroutí.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon črc 07, 2014 22:00
od skautmalenovice
Díly jsem dnes nakoupil: prasátka, trubičky, odvzdušňováky i prachovky. Snad se k tomu zítra dostanu.
A teď ke startování a "poskakování" při jízdě do kopce: Startování jede již na první dobrou, netuším co zabralo. Ale velký problém v kopcích -> dušení a kašlání motoru, stále přetrvává.
Dneska jsme karbec před kopcem pořádně prostříkli čističem karburátoru. Obří kopec jsme vyjeli v klidu, ale po dalších 30 minutách jízdy byly s kopci opět problémy. Tak si říkám, že je rozhodně něco špatně s karbecem - ale která část?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: čtv črc 10, 2014 06:55
od skautmalenovice
Už je vše vyřešeno a Nivka šlape jako za mlada. V M-Caru mechanik konstatoval, že nechápe, proč tam máme 2 palivové filtry navíc, že to musel dělat nějaký Pepík. Oba byly totálně zanesené a ucpané. Jeden jsme vyměnili za nový a druhý šel pryč natrvalo. A hotovo. Dokonce už není problém s otáčkami.
A peněženku to nebolelo - 40,- Kč.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: čtv črc 10, 2014 08:16
od Majo
a to je este jeden filtrik na vstupe do karbu, ale to je taky velmi nudzovy
pevne verim, ze ste nechali ten jeden pred palivovym cerpadlom aby bolo aj to chranene
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pát črc 11, 2014 05:09
od skautmalenovice
Přesně tak - a zrušili jsme filtr, který byl na hadici před ventilovým víkem (mezi čerpadlem a karbecem).
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: ned črc 13, 2014 11:15
od radek mb
Je zajímavé, jak takové "kraviny" dokážou člověku otrávit život.