Stránka 11 z 35

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: ned črc 12, 2015 21:46
od Cory
Kombik ma zatial 388km, dnesna cesta mala 120km a bolo citit, ze na konci cesty sa motor spraval vyrazne pokojnejsie ako na začiatku. V niektorych rezimoch je zmes stale bohata, musim odsledovat, v ktorych. Sviecky maju nahnedlu farbu, no myslim, ze by mohli byt svetlejsie.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pon črc 13, 2015 08:38
od dvk
Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pon črc 13, 2015 15:35
od Vašátor
dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé :D

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 14, 2015 08:58
od dvk
Aha, ok, mě se právě jedná o starý karburátorový motor, takže děkuji.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 14, 2015 11:16
od Cory
Vašátor píše:
dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé :D
Ono prave 1,5 16V ma zmes nastavenu dost bohato oproti inym kalibraciam :P Najskôr asi skusim vytiahnut predstih, mozno to mnozstvo zmesi nestiha zhoriet, co by vysvetlovala aj hlasena chyba "nizka uroven signalu detonacneho cidla".

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pát črc 17, 2015 20:15
od Cory
Opät raz som zdvojnasobil cenu toho vozidla. Asi by som mal premenovat temu, pretoze posledný pol rok je Priora náhradou za 21044 :mrgreen:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: ned črc 19, 2015 14:23
od Cory
Opat som sa presvedcil, ze menej je niekedy viac. Po peripetiach s nastavovanim bohatosti som vcera vyhodil velke vstreky z Peugeotu a nasadil opat male originalne. Vykon siel rapidne dolu, no nakoniec som trafil take kalibracie, s ktorymi to zacalo ist ako utrhnute z retaze. Myslím, že začínam byť dočasne spokojny. Ozaj, neviete niekto, ake vystupne napatie dava detonacne cidlo? Mam s nim nejaky problem, ktory bude zrejme v kabelazi, pretoze vystupne napatie sa mi zda dost male, nieco okolo 0,02V a trochu vyssie.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pon črc 20, 2015 20:34
od Cory
Dnes som sa hral s detonacnym cidlom, stale hlasilo nizku uroven, vyskusal som 3 a vsetky to iste, tak som pristupil k zvysovaniu predstihu a k uprave riadenia podla detonacii..v urcitych okamihoch chybu este vyhodi, ale je to lepsie...vykon siel hore o dost, podla prepoctov RJ sa krutiaci moment priblizuje k 180 :shock: Asi budem musiet naspat vratit velke vstreky, pretoze nad 3500ot pri plnom plyne to zacne skakat a lambda vyskoci na 1,250, co znamena chudbnu zmes. Dlzka vstreku sa pri plnom plyne do 3500ot dostane na 20ms.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pon črc 20, 2015 21:23
od Majo
vidim, ze mas ovela viac trpezlivosti nez ja. No.... len sa to poriadne nauc, aby si mi vedel povedat co mam spravit ked budem mat hotove moje :mrgreen:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 21, 2015 08:04
od Yellow01
Co to nechat naladit na brzdě?

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 21, 2015 08:38
od Luděk Musil
Yellow01 píše:Co to nechat naladit na brzdě?
To už není taková legrace ... a blíží se to k nudě :P .
Pak by byl čas na jiné "aktivity" a následky těchto jiných "aktivit" mají za následek co?
Nebudeš mít čas na auto.
L.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 21, 2015 13:38
od Cory
Ludek to vystihol celkom presne :D aj ked zislo by sa mi viac casu :P Podla diagnostiky sa to da celkom pekne odladit, ale treba na to dvoch. Vcera som mal dost, ked som pri 120km/h musel jednym okom hladat hodnotu s velkostou pisma 10 :mrgreen: Ale ani neviem kde najblizsie je nejaka brzda dostupna, mozno by stalo za to opytat sa na UA. Tam to mam paradoxne najblizsie :mrgreen:
Co sa tyka toho ladenia, je to zdlhave, pretoze treba za kazdym zastavit, vypnut motor, natiahnut mapy a znova skusat. Lepsie by bolo, keby som zakupil RJ Janvar, tam sa to da nastavovat online, za behu motora.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 21, 2015 16:15
od Majo
ja pouzivam funkciu lupa a ine vymozenosti pre kratkozrakych a aj tak mam obcas ho.no na krajicku :weedman:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: úte črc 21, 2015 21:29
od Cory
Hlasim vitazstvo nad detonacnym cidlom!!! Aj po vcerajsom laborovani s detonacnym cidlom a jeho riadenim mi nadalej vyskakovala chyba nizkeho signalu, co dokazovalo aj vystupne napatie na cidle okolo 0,020-0,100V.Nevedel som, ake napatie ma byt na cidle, tak som meral na konektore a nameral som 1,24V. Zdalo sa mi to malo, kedze vacsina cidiel funguje na 12 alebo 5V, tak som rozobral RJ a poprezeral ju. Nenasiel som nic. Na ruskych forach som sa docital, ze pri "zdravom" zvuku motora ma byt vystupne napatie 0,6-1,2V. Skontroloval som konektory na cidle, aj RJ, premeral kabelaz, dokonca kazdy vodic s kazdym, ci nie je nahodou predraty, no nikde ziaden problem. Cidlo ma byt dotiahnute momentom 11-20NM, cize v podstate len tak aby sa volne neotacalo. Ani laborovanie s dotahovanim nemalo efekt. Zrazu som sa docital, ze starsie modely mali cidlo upevnene na štifte a dotiahnute matkou cez podlozku, novsie mali cidlo upevnene šroubom skrz. Sroub som zahodil, zatocil som štift, nasadil čidlo, podlozku, matku a jemne dotiahol. Skoro som si oči vyočil, ked diagnostika ukazala vystupne napatie 0,200V po nieco cez 1,2V a vidiet ze predstih pri detonacii stiahne aj o 10° :shock: :shock: :shock: Tych 0,200V je sice malo, ale to nevadi, trosku zodvihnem predstih.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: sob srp 08, 2015 20:19
od Cory
Kombik ma 800km, vsetky chyby mam odstranene, VV uz tiez nevykazuje zly signal (podarilo sa mi nastavit bohatost zmesi), tak som dnes nasponoval retaz a nastavil ventily. Po skusobnej jazde som sa pustil do dalsieho nastavovania, konkretne som sa venoval rezimu plneho vykonu. V prvom rade ho stacilo "zapnut", pretože Niva ho ma prakticky vypnuty. No a potom sa cudujeme, preco tie nivy su slabe. A nie je to len tým. Už od výroby maju vsetky Lady posunutu krivku predstihu nadol. Dovod je velmi prozaicky - velka odchylka vo vyrobe ozubenych remenic a drziakov snimaca otacok. Tak aby zbytocne niektore motory netrpeli detonaciami (a nemuseli sa potom reklamovat), súdruhovia znížili v celom rozsahu predstih. No a uz sa vobec nemusime cudovat, preco su tie nivy slabe :D Paradoxne moze nastat jav, ze najvykonnejsi bude motor s najchybnejsou remenicou a najchybnejsimi prsiami :mrgreen: No a podme k veci. Skusal som to s origo malymi vstrekmi, ktore mam z 21067 1,5i. V ekonomickom rezime, ked zmes riadi lambda, su tieto vstreky dostacujuce. Horsie to je v rezime plneho vykonu - su nepostacujuce, dlzky vstrekov som vyhnal na maximum a aj tak je zmes extremne chudobna, lambda vykazuje napatie len cca 63mV. Takze to skusim asi znovu s tymi vstrekmi z peugeotu 1,9 mi16, alebo si zaobstaram z nejakej volgy.