Stránka 11 z 35
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: ned črc 12, 2015 21:46
od Cory
Kombik ma zatial 388km, dnesna cesta mala 120km a bolo citit, ze na konci cesty sa motor spraval vyrazne pokojnejsie ako na začiatku. V niektorych rezimoch je zmes stale bohata, musim odsledovat, v ktorych. Sviecky maju nahnedlu farbu, no myslim, ze by mohli byt svetlejsie.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pon črc 13, 2015 08:38
od dvk
Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pon črc 13, 2015 15:35
od Vašátor
dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 14, 2015 08:58
od dvk
Aha, ok, mě se právě jedná o starý karburátorový motor, takže děkuji.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 14, 2015 11:16
od Cory
Vašátor píše:dvk píše:Tmavé svíčky - bohatá směs, světlé (bílé) svíčky - chudá směs, je to tak ?
Ne tak docela. Tato poučka totiž platí pro karburátorové motory. U vstřikování je to trošku jiné, moderní řídící systém vstřikování dokáže udržet motor při chudé směsi, bílé svíčky jsou pak zcela běžné. Respektive ne úplně bílé, ale špinavě bílé
Ono prave 1,5 16V ma zmes nastavenu dost bohato oproti inym kalibraciam
Najskôr asi skusim vytiahnut predstih, mozno to mnozstvo zmesi nestiha zhoriet, co by vysvetlovala aj hlasena chyba "nizka uroven signalu detonacneho cidla".
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pát črc 17, 2015 20:15
od Cory
Opät raz som zdvojnasobil cenu toho vozidla. Asi by som mal premenovat temu, pretoze posledný pol rok je Priora náhradou za 21044
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: ned črc 19, 2015 14:23
od Cory
Opat som sa presvedcil, ze menej je niekedy viac. Po peripetiach s nastavovanim bohatosti som vcera vyhodil velke vstreky z Peugeotu a nasadil opat male originalne. Vykon siel rapidne dolu, no nakoniec som trafil take kalibracie, s ktorymi to zacalo ist ako utrhnute z retaze. Myslím, že začínam byť dočasne spokojny. Ozaj, neviete niekto, ake vystupne napatie dava detonacne cidlo? Mam s nim nejaky problem, ktory bude zrejme v kabelazi, pretoze vystupne napatie sa mi zda dost male, nieco okolo 0,02V a trochu vyssie.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pon črc 20, 2015 20:34
od Cory
Dnes som sa hral s detonacnym cidlom, stale hlasilo nizku uroven, vyskusal som 3 a vsetky to iste, tak som pristupil k zvysovaniu predstihu a k uprave riadenia podla detonacii..v urcitych okamihoch chybu este vyhodi, ale je to lepsie...vykon siel hore o dost, podla prepoctov RJ sa krutiaci moment priblizuje k 180
Asi budem musiet naspat vratit velke vstreky, pretoze nad 3500ot pri plnom plyne to zacne skakat a lambda vyskoci na 1,250, co znamena chudbnu zmes. Dlzka vstreku sa pri plnom plyne do 3500ot dostane na 20ms.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: pon črc 20, 2015 21:23
od Majo
vidim, ze mas ovela viac trpezlivosti nez ja. No.... len sa to poriadne nauc, aby si mi vedel povedat co mam spravit ked budem mat hotove moje
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 21, 2015 08:04
od Yellow01
Co to nechat naladit na brzdě?
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 21, 2015 08:38
od Luděk Musil
Yellow01 píše:Co to nechat naladit na brzdě?
To už není taková legrace ... a blíží se to k nudě
.
Pak by byl čas na jiné "aktivity" a následky těchto jiných "aktivit" mají za následek co?
Nebudeš mít čas na auto.
L.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 21, 2015 13:38
od Cory
Ludek to vystihol celkom presne
aj ked zislo by sa mi viac casu
Podla diagnostiky sa to da celkom pekne odladit, ale treba na to dvoch. Vcera som mal dost, ked som pri 120km/h musel jednym okom hladat hodnotu s velkostou pisma 10
Ale ani neviem kde najblizsie je nejaka brzda dostupna, mozno by stalo za to opytat sa na UA. Tam to mam paradoxne najblizsie
Co sa tyka toho ladenia, je to zdlhave, pretoze treba za kazdym zastavit, vypnut motor, natiahnut mapy a znova skusat. Lepsie by bolo, keby som zakupil RJ Janvar, tam sa to da nastavovat online, za behu motora.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 21, 2015 16:15
od Majo
ja pouzivam funkciu lupa a ine vymozenosti pre kratkozrakych a aj tak mam obcas ho.no na krajicku
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: úte črc 21, 2015 21:29
od Cory
Hlasim vitazstvo nad detonacnym cidlom!!! Aj po vcerajsom laborovani s detonacnym cidlom a jeho riadenim mi nadalej vyskakovala chyba nizkeho signalu, co dokazovalo aj vystupne napatie na cidle okolo 0,020-0,100V.Nevedel som, ake napatie ma byt na cidle, tak som meral na konektore a nameral som 1,24V. Zdalo sa mi to malo, kedze vacsina cidiel funguje na 12 alebo 5V, tak som rozobral RJ a poprezeral ju. Nenasiel som nic. Na ruskych forach som sa docital, ze pri "zdravom" zvuku motora ma byt vystupne napatie 0,6-1,2V. Skontroloval som konektory na cidle, aj RJ, premeral kabelaz, dokonca kazdy vodic s kazdym, ci nie je nahodou predraty, no nikde ziaden problem. Cidlo ma byt dotiahnute momentom 11-20NM, cize v podstate len tak aby sa volne neotacalo. Ani laborovanie s dotahovanim nemalo efekt. Zrazu som sa docital, ze starsie modely mali cidlo upevnene na štifte a dotiahnute matkou cez podlozku, novsie mali cidlo upevnene šroubom skrz. Sroub som zahodil, zatocil som štift, nasadil čidlo, podlozku, matku a jemne dotiahol. Skoro som si oči vyočil, ked diagnostika ukazala vystupne napatie 0,200V po nieco cez 1,2V a vidiet ze predstih pri detonacii stiahne aj o 10°
Tych 0,200V je sice malo, ale to nevadi, trosku zodvihnem predstih.
Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru
Napsal: sob srp 08, 2015 20:19
od Cory
Kombik ma 800km, vsetky chyby mam odstranene, VV uz tiez nevykazuje zly signal (podarilo sa mi nastavit bohatost zmesi), tak som dnes nasponoval retaz a nastavil ventily. Po skusobnej jazde som sa pustil do dalsieho nastavovania, konkretne som sa venoval rezimu plneho vykonu. V prvom rade ho stacilo "zapnut", pretože Niva ho ma prakticky vypnuty. No a potom sa cudujeme, preco tie nivy su slabe. A nie je to len tým. Už od výroby maju vsetky Lady posunutu krivku predstihu nadol. Dovod je velmi prozaicky - velka odchylka vo vyrobe ozubenych remenic a drziakov snimaca otacok. Tak aby zbytocne niektore motory netrpeli detonaciami (a nemuseli sa potom reklamovat), súdruhovia znížili v celom rozsahu predstih. No a uz sa vobec nemusime cudovat, preco su tie nivy slabe
Paradoxne moze nastat jav, ze najvykonnejsi bude motor s najchybnejsou remenicou a najchybnejsimi prsiami
No a podme k veci. Skusal som to s origo malymi vstrekmi, ktore mam z 21067 1,5i. V ekonomickom rezime, ked zmes riadi lambda, su tieto vstreky dostacujuce. Horsie to je v rezime plneho vykonu - su nepostacujuce, dlzky vstrekov som vyhnal na maximum a aj tak je zmes extremne chudobna, lambda vykazuje napatie len cca 63mV. Takze to skusim asi znovu s tymi vstrekmi z peugeotu 1,9 mi16, alebo si zaobstaram z nejakej volgy.