Stránka 11 z 25

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv úno 28, 2013 02:25
od jacek
Tak a je to tady, neodvratně, nemilosrdně. Napřed žiguly, teď stopadesátčtyřky. :(
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... gn=e15news

Až na ten hodně tendenční závěr článku dobrý...co všechno se nesvede na letadlo, když je sovětské/ruské. To přistání v poli u Prahy přes vedení VN byl docela husarský kousek posádky, vezli tehdy plný éro cigaret. Tak si dovedete představit, jak tam okolo bylo potom živo. :lol: Většina havárií tohohle typu šla na vrub chybám ruských bohatýrů za kniplem, tedy za beranama, nebo odfláknuté pozemní obsluze. Asi tak, jak u těch Poláků, a novinář chybu posádky nenápadně svede na éro. Ve službách ČSA, TS, bezpečnostní letky, později armády (vládní letky) to byly oblíbené a výkonné mašiny, rychlejší (skoro 1000 km/h) a o dost kapacitnější, než dnešní Airbusy. Žádná supertechnika, ale za ty roky u nás ani jedna kraksna. Prý to spočítali, a svezlo se jím na celém světě 1,5 miliardy lidí! :shock:

"The safety records for tu-154 are not so bad. Its just that the maintenance of these aircraft can sometimes be poor. The plane itself is great. more than 30 years in service and still carries people safely".

Naštěstí budou asi někde létat ještě dlouho...

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv úno 28, 2013 06:53
od Jelen
Maintenance can bee poor, to je pravda, zvlast v zemich daleko za sluncem. Ale to, ze se prestaly vyrabet neznamena, ze prestanou litat. Jeste tu budou dlouho. Maji nastupce, stejne tak, jako klasicke Boeingy 737 300-500, taky se nedelaji od roku 1994, tusim. Ted se delaji NGcka. Tak stejne je na tom Tupolev s tim novym TU-204. 154 je dobra masina, ale se zastaralymy motory. A na tuhle masinu moc nejdou dat vysokoobtokove motory.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv úno 28, 2013 15:57
od Laďuša
No, píšou, že 4 stroje jsou eště rozdělaný, ale že už je prostě nikdo nechce. Takže se nejedná o ňáký násilný ukončení výroby, nýbrž o vývoj, takže v tutom případě s tim nelze nesouhlasit.

Dálkovky

Napsal: stř bře 27, 2013 08:11
od Teepee
Dočetl jsem tuhle knížku
Miloš Kvapil, Dálkovky, Zlatá éra ČSA
http://www.kosmas.cz/knihy/175196/dalkovky/

Doporučuji, hezké čtení, jen to není knížka s americkým koncem, končí v podstatě blbě. :cry: :cry: :cry:

Obrázek

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 08:25
od Jelen
Končí blbě pro to, že byla dopsána v krizový době. Teď je na obzoru A-330 CSA :-) musíme věřit :-)

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 08:54
od Teepee
Jelen píše:Končí blbě pro to, že byla dopsána v krizový době. Teď je na obzoru A-330 CSA :-) musíme věřit :-)
To rád budu věřit. Po přečtení knížky jsem začal ČSA vnímat jinak, s větší hrdostí, a budu jen moc rád, když by to tak mohlo být i nadále.
Jestli chceš a nečetls, pujčím Ti jí na přečtení.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 08:59
od mceza
ČSA má teď obrovské ztráty a pravděpodobně bude ještě mnohem hůř :(

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 09:41
od Jelen
Uvidime, kazdopadne ja to vidim z jineho uhlu, zevnitr. Petre, necetl jsem, rad si prectu.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 19:01
od Laďuša
No náš národní leteckej dopravce bude korejskej, ne? Něco takovýho proběhlo před pár dny zprávama.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: stř bře 27, 2013 19:56
od Jelen
No, Korejci koupili 44% společnosti.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv bře 28, 2013 07:51
od Teepee
No a Plzeňský pivo je, pokud vím jihoafrický, Škodovka je německá atd. ... :(

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: čtv bře 28, 2013 22:23
od MacGyver
No můžete se na to koukat i z druhé strany, alespoň tu ty fabriky stále jsou. I když toho pivovaru je škoda :D a taky je škoda, jak se rozdrolila plzeňská Škoda.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: sob bře 30, 2013 13:23
od Petr HC
Neuvěřitelná manévrovatelnost. RussianJetCA_SU-30.wmv Vygooglete si.
Komentář:
Ruské letectvo má nejlepší bojový letoun na celém světe! Má vektorový tah a pohyb s křidly Canards. Jak uvidíš na video záznamu, malá křidla Canaradjsou úrovni trupu před hlavními křídly. Kouřová stopa ukazuje skutečný let,který je občas v obráceném směru. Toto video zobrazuje let ruského bojového
letadla SU 30MK. Nebudeš věřit tomu, co uvidíš. Bojové tryskové letadlo může z vysokérychlosti zastavit na místě během několika vteřin. Má možnost klesat zadní častí dolů bez zastavení. Letadlo může obnovit let z plochého otáčení do jedné minuty. Tyto manévrovací schopnosti nemá v dneší době žádné jiné letadlo na světě.
Zapni si zvuk při prohlíženi videa.
Toto letadlo je ve středu zájmu vojenských kruhů na celém světě, včetně USA a NATO. Zatím se neví, které státy budou tato letadla vlastnit, ale západní státy doufají, že to nebude Čína.
Hodnocení Vavrince Livermora (USA) z Národní laboratoře :
"Kolegové pracovali na vývoji zcela nového letadla s kontrolou letu a stability ovládání po mnoho let. Křidla Canards a vektorový tah byl také zařazen do vývoje na porovnávání letových vlastností. Žádná současná ani vyvíjená generace našich letadel nemá tyto letové schopnosti. Nemůže se rovnat tomuto ruskému letadlu, které již nyní létá v bojové situaci. Zbankrotovaná ruská letecká výroba nějakým záhadným způsobem předběhla náš složitý, politicky ovlivňovaný letecký průmysl.
Již nyní výrazně předběhla náš výzkum, který se snaží vyvinout letoun pro nový způsob vzdušného boje z blízka.

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: sob bře 30, 2013 21:11
od Crocodile
Podobné video tohoto Suchoje nám na podzim pouštěl učitel na aerodynamiku, který má velký znalosti. A taky chválil. I mezi českými odborníky je názor, že se jedná o úžasný stroj. Bohužel se asi jen tak na nějaké české ukázce neukáže :(

Re: lietadlá a všeličo okolo

Napsal: ned bře 31, 2013 00:25
od jacek
Sice mě pobavil ten strojový překladač :wink: , nicméně podívaná to byla velmi zajímavá. Zvláště, když česká média :butthead: nám něco podobného rozhodně nenabídnou, neb by to mohlo být ideologicky pomýlené 8)

Maně mě tady napadá souvislost s tím vtipem, jak "Američané vynaložili dva milióny $ a vyvinuli pro astronauty propisku, fungující i ve stavu beztíže. Rusové s úspěchem používají karandaš. To je tužka." Zdá se, že některá konvenčnější řešení bývají občas efektivnější, než vnějškově efektní, ale drahé a ne vždy spolehlivé ultra-high převratné technologie.

Na našich air show, jak se teď u nás světácky říká leteckým dnům, předvedení tohoto Su-30 na mnoho let určitě nehrozí. Jednak to není ruská priorita, druhak by je to stálo fůru peněz, pořadatel by to taky nezaplatil a navíc naše úřady velmi úspěšně vymýšlejí podmínky, které účast některých východních států prakticky znemožňují. Musíme se holt spokojit se slovenskými MiGy-29. :(