Stránka 11 z 12

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pon zář 19, 2011 15:08
od Cory
no ale preco by to nemali sedadla z 03 vydrzat? :D

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pon zář 19, 2011 21:29
od mayo456
lebo si veľký chlap :D

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: ned zář 25, 2011 18:50
od MartasBrno
Tak letos jel na sraz do Jedovnice kombík. Očekávání byla hrozná, protože byl rozhašený a skoro nejel a hlavně nebyl čas ho řešit. Markovy ruce mu vrátily zpět doposud ztracenou sílu a částečně i kultivovanost chodu, což je super. Evidentně ale budu muset pokračovat dále v krasojízdě oprav, protože zřejmě zapalování stále zlobí, občas to jde na dva válce. Dělá to v nízkých otáčkách a větších zatíženích. Když se to jen lechtá, tak ne, nebo méně.
Spaní v kombíku se nezkoušelo, pragmatizmus zvítězil.
No, přecijen jsem ale něco udělal - tedy po příjezdu ze srazu.
Shodil jsem ten zvalchovaný zadní nárazník, odseparoval z něj držáky, torza slz a odsoudil ho k řízenému zániku v peci. No a opravil jsem pochroumané držáky, ze čtyř slz poskládal dvě hezké, jednu rezervní a jednu do šrotu. Odrezil jsem co bylo potřeba vč. držáčku zpětného světla, kladivem jsem mu pozvracel původní tvar silně odlišný od současného a až někdy budu mít čas, tak to všechno natřu a smontuju.

Lidi, je dovolený mít zadní mlhovku namontovanou uprostřed, tedy ne na straně? Vím, že nová auta to tak někdy mají, ale nevím, jestli je to opravdu všeobecně povolená varianta.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: stř zář 28, 2011 09:18
od MartasBrno
jo, jednu věc jsem nenapsal, Když mi Marek na srazu šteloval motor, což bylo přínosný, se při jednom vytočení motoru tam, kam i král chodí o samotě ozvalo takové tlumené DUC! No, zhasnul jsem to, a Marek konstatoval vrtuli. Teda... vrtuli na střepy, prostě zmizela, na pumpě nezůstalo nic co by ji připomínalo. Vyndal jsem střepy, zaradoval se z chladiče, protože byl vcelku, a pokračovalo se na zkušební jízdu. Ani jednou za následující jízdy se mi nestalo, že by se motor přehřál, spíš jsme registroval jev, kdy ručka teploměru chodí běžně do míst plného otevření termostatu, kam mi jinak chodí vyjímečně. Třeba na dálnici nebo někde v kopcích. Ale jezdit by s tím šlo.

Nárazník je hotový. Teda skoro. Nemá boční úchyty. Ale je spasovaný, původně pokřivené držáky srovnané, blatníky vyrovnané docela použitelně, no a celý nárazník je včetně všech šroubových spojů natřený rezistinem.

Fotky zde: http://mkbrno.rajce.idnes.cz/VAZ_2102_V ... _narazniku

Jméno a heslo do alba je "ladaklub".

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pon říj 03, 2011 17:39
od MartasBrno
Tady jsou fotky té rozsekané vrtule a ohnutého krytu, který mi možná zachránil nějakou tu hadici. A přihlížejícím oči.
http://mkbrno.rajce.net/Jedovnice_2011_Roszekana_vrtule

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pon říj 03, 2011 17:59
od Luděk Musil
Hele Marťas - mám Ti vzít na schůzu druhou/zánovní vrtuli?

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: úte říj 04, 2011 16:13
od MartasBrno
Není nutno, mám jich asi 3 nebo kolik. Díky. Leda že by byla nějaká exkluzivní.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 13:51
od Teepee
Předpokládám, že Ti Marek, který má s tímhle už určité zkušenosti ze srazu v Bechyni, vysvětlil, že vrtule má prostě své limity.
Je to prostě tak, i další vrtule jsou v ohrožení.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 16:39
od Luky
Nechtěl bych zanášet Marťasův topic blábolama, ale snad tímhle předejdu roztříštění dalších vrtulí, takže:
Vrtule má svůj limit? Předpokládám že ot/min ? Myslel jsem, že to co se stalo Marťasovi s vrtulí v Jedovnici bylo spíše únavou materiálu. Marek by motor asi netočil do extrémně vysokých otáček. Jinými slovy: prosím o objasnění pojmu "limit vrtule", mám totiž takový pocit, že na mé jedničce je drtivá většina věcí původních, a rád budu mít více jasno, než mám teď :) . Dík

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 20:51
od MartasBrno
Luky, zahnojilo se to už dříve. A chápeš to obráceně, skutečnost je taková, že vrtule limity nemá, a že Marek to točí až do nebes. Samozřejmě, že v rámci dovolených limitů a lidských schopností situaci posoudit. A ta vrtule byla nejspíš načatá, takže tak asi. Prostě když s tím celej život jezdí děda kadla kadla, tak tě žádné limity nezajímají a přežije to. Když tomu dáš kapky a je to v nepořádku, tak se chyba projeví. Su rád, že neměním chladič, hadice, nebo vodní pumpu. To jsem si užil na jiném. Zbytečné řešit...

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 22:52
od Hurikán
Tak samozřejmě, že vrtule svůj limit má. Jako ostatně všechno. Pravdou ale je, že pokud je vrtule a všechno ostatní v pořádku, potom je daný limit dostatečně vysoko. Neuvedu přesné číslo, protože jsem to nijak neměřil, ale každopádně tento limit leží až někde od 7.000 otáček motoru výše. A takhle vysoko motor Marek určitě netočil.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 22:53
od ger007
u mna by sa taka chybna vrtula prejavila uz asi na ceste od povodneho majitela :mrgreen: :mrgreen:

apropo ked som rusil svoju 1,2 tak ta vrtula tocila viac ako 7500ot a nic sa jej nestalo a nasledne jazdila este dlhych par rokov a vlastne jazdi mozno este dnes v neakom ciganskom zigule

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 22:57
od Hurikán
ger007 píše:u mna by sa taka chybna vrtula prejavila uz asi na ceste od povodneho majitela :mrgreen: :mrgreen:
JJ, prakticky v tom istom okamihu, kedy bys motoru ukazal červený pás otáčkomera, hej? :lol: :lol:

Jinak v zásadě potvrzuješ mnou uvedený parametr. ;)

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 23:03
od ger007
iba tie cervene otacky su spravne ! :-D :twisted:

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: čtv říj 06, 2011 23:16
od Hurikán
JJ, teprve tam motor totiž chytá třetí dech. :twisted: :lol: :lol: