Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od zelvotron »

pár minut plus mínus, vsázím na ten potencimetr nebo pak servo volnoběhu, váha je u toho spolehlivá a obzvláště ta stará GM ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od plavec »

tavri píše:No včera zrovna ne, ale v pondělí ano. Na jak dlouho odpojit baterii? Stačí chvilka?
Stačí pár minut.
Jinak jestli jsou tam torxy (čemuž se mi ani nechce věřit) , tak tam pak dej šroubky z merkuru. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od Raduz »

plavec píše:
tavri píše:No včera zrovna ne, ale v pondělí ano. Na jak dlouho odpojit baterii? Stačí chvilka?
Stačí pár minut.
Jinak jestli jsou tam torxy (čemuž se mi ani nechce věřit) , tak tam pak dej šroubky z merkuru. :wink:
Merkur je M 3.5 :!: :?:

Já resetoval 15-20 min.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od tavri »

Hlavně aby závit byl metrický.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od tavri »

Závit metrický není, je o něco menší než M5. Stoupání nepatrně větší - amerika, asi Withworth. Nevadí, kdo nemá torx-šroubovák nebo aspoň bity, jde to povolit i sikokleštěma za hlavičku. Závada zmizela.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od zelvotron »

Tak to slyším poprvé, zřejmě to bude výsada jen starších modelů, jak říkám, já tam mám klasický křižový šroubky se závitem z merkuru.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od tavri »

Pro upřesnění, potenciometr je na klíček Torx T25, servo T20. Nebyla vyšoupaná odporová dráha, ale unášení v plastu (kříž). Nejspíš stářím a teplem polorozpadlé, mechanicky drnulo v přenosu.
Po přehození OK.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od plavec »

Potenciometr i krokáč jsem měl taky jak píše krotitel želv, na šroubkách z merkuru ale na křížák, když jsem je ožužlal, dal jsem ty origo z merkuru na plochej šroubovák.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od tavri »

Konečně jsem si opatřil Torx 20, abych neotravoval furt souseda a mohl dokončit výměnkaření krokového motorku. Vyjmul jsem ho, je v černém plastu a na něm vyleptaný nápis Assembled in MEXICO, dal jsem krokáček z bílé, celý v hliníku, který je Made in Russia a má označení 2112...
Zajímavé, ovšem na funkci to nemá vliv.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Zhasínanie motoru za jazdy

Příspěvek od lucifero89 »

Zdravím,

mám Ladu 112-ku, 1.6 16V, pred nejakou dobou začala horšie štartovať (chytila len s pridaným plynom a po dlhšom točení), ale po naskočení už bolo všetko OK. Po nejakej dobe žačal motor náhodne za jazdy zdochýňať. V servise zistili diagnostikou (svietila kontrolka CHECK ENGINE), že je chybný snímač vačky aj kľuky. Oba snímače vymenili, auto štartuje na brnk, ako predtým. Avšak s náhodným zdochýňaním si nevedia rady. Niekedy ide auto OK aj dlhšiu dobu, potom zdochne aj viackrát v krátkom časovom intervale. Taktiež niekedy pri studenom motore po naštartovaní okamžite skape... Čo to môže byť?

Kontrolka CHECK ENGINE tentokrát nesvieti, no pri diagnostike som našiel v pamäti tieto tri chyby:
P0102 - signál z čidla prietoku vzduchu na príliš nízkej úrovni,
P0343 - signál z čidla vačkového hriadela príliš vysoký,
P1513 - obvod regulátora voľnobehu skratovaný na kostru.

Možno, že ide aj o nejaké staršie chyby... Tipoval som to však na chybný regulátor voľnobehu, vymenil som ho za nový, no porucha pretrváva... Tiež som si všimol, že po otočení kľúčika v spínacej skrinke niekedy kontrolka CHECK ENGINE svieti slabšie a ako keby slabučko bliká (ako pri nejakom skratovaní) a v tomto pripade nedokážem vôbec naštartovať. Keď zapaľovanie parkrát vypnem/zapnem, tak už svieti s normálnou intenzitou a motor naštartuje na brnk. Po naštartovaní kontrolka zhasne...
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie motoru za jazdy

Příspěvek od ger007 »

skontroluj ukostrenie motorovej kabelaze, dokaze to robit psie kusy su to take hnede kable s ockom na konci, neviem kde to ma 112, hladaj pod kapotou
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Zhasínanie motoru za jazdy

Příspěvek od zelvotron »

Ta chyba 102 váhy vzduchu dost pravděpodobně ukazuje na to, že servo volnoběhu nechodí a je zavřený, proto motor neudrží volnoběh a zdechne - logicky potom průtok vzduchu je pod minimální hodnotou - když se zavře škrtící klapka a současně není vzduch dodáván přes servoventil obtokem.

To ukostření o kterým píše Ger je u termostatu, mohlo by to být tím, zkontroloval bych i další konektory a kabeláž a vyčistil obtok klapky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od lucifero89 »

Vdaka, ukostrenie precisetene, vyzera byt OK. Ten servoventil asi chodi, lebo vykazuje aktivitu minimalne tym, ze ho pocut, niekedy cvaka ako besny, niekedy zase nic nepocut... Neviem, ci je to uplne normalne... Pri vymene za novy som aj precistil kanalik...
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od zelvotron »

Normální mi to nepřijde, já jich měl už několik, ale vždycky byly dost tichý a za běhu motoru vůbec neslyšitelný.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

Příspěvek od lucifero89 »

Dnes som robil znova diagnostiku práve v okamihu, keď auto zdochýňalo, objavili sa nové chyby:
P0201 - Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction/porucha v obvode vstrekovača – valec 1,
P0203 - Cylinder 3 Injector Circuit Malfunction/porucha v obvode vstrekovača – valec 3,
stretol sa s tým už niekto?
Lada 4x4 (2131), 2018
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“