Stránka 11 z 61

Napsal: stř říj 20, 2010 15:36
od dvk
Tak to by bylo úplně nejlepší ... krabička, která by odhadla, že za 2 hodiny budu vstávat a zapla by to. To je výzva pro zdejší elektro-guru ! : ) Kdyby to ještě umělo i odházet sníh před garáží, vůbec bych se nezlobil.

Napsal: stř říj 20, 2010 15:52
od Křečík Barbuška
Měl bych dotaz, jak moc dobře se ti vyndávala ta mrazová zátka z bloku a jak moc dobře se to do bloku dávalo? Zajímá mne postup, zdali jsi blok nahříval a zátkotopidlo ochlazoval atd. .

Napsal: stř říj 20, 2010 16:13
od dvk
Mrazová zátka z bloku se mi vyndávala tak, že nevím jak to popsat slušně. Vzpomínal jsem na Luboše-lakatoše, přístup je tam fakt nahouby, půlku všech hadic dokola jsem musel vymontovat. Zátka tam je zarostlá jak sviňa, provrtal jsem ji 10 vrtákem (akučka nutná - i tak jde vrták zešikma) a snažil se různýma háčkama ji vytáhnout. Jde to blbě, chce to háček z pořádného matroše a hlavně se tam není jak pořádně zapřít. Chtělo by to asi na toto udělat nějaké udělátko, každopádně je dobré zátku něčím lehce naklepnout a "utrhnout" a pak teprve ji páčit zpátky ven. Za zátkou je dutina hluboká pouze cca 10mm, takže zamáčknutí dovnitř nebo obrácení v díře naštorc nehorzí. Nakonec se mi to nějak povedlo za pomocí uřezané ohnuté dvoustovky hřebíku a starých velkých štípaček. Prostě hrubá síla. Zátka je vidět na fotce detailu spirály.

Montáž spirály je brnkačka, je to těsněné gumovým o-kroužkem (na fotce červený), žádné setinky vůle ani kov na kov. Před montáží se tam dá kroužek a sestaví se rozpěrný "trn". Normálně rukou se to tam pohodlně strčí a pak se zatáhne matice. Tím se trn v bloku rozepře a zátka drží. Celé je to vidět na další fotce (té s krabicí a návodem).

Poslední fáze je zamontovat někam zástrčku pro připojení napájení. To mě ještě čeká, asi udělám místo v žebroví masky a zástrčku dám někam kde jinak bývají stěrače světel. Zdířka je velikostí asi jako zásuvka na zapalovač, jen vodotěsná a trojkolík.

Pokud bych chtěl předehřev dělat doma, sehnal bych si někde nějakou spirálu (předehřevy bývají na traktorech) a normálně ji dal do spodní hadice chladiče nebo někam kolem termostatu - jak psal p. Vintera.

Napsal: stř říj 20, 2010 16:17
od Křečík Barbuška
Díky, tak to jsi měl tu montáž zjednodušenu, já jen kdybych se náhodou někdy dostal k "výměně" mrazové zátky ... zima má být prý krutá :mrgreen: .

Napsal: stř říj 20, 2010 17:37
od Ivo
se tak ze zajímavosti koukám na ty fotky a zjistil jsem, že v práci na kompaktoru mám stejnou zásuvku. taky taková malá a trojkolík. Bohužel mi k tomu zapoměli dodat ten kabel, tak to nepoužívám.

Napsal: čtv říj 21, 2010 06:28
od dvk
Wow, kompaktor jakože něco takového ?

Obrázek

Napsal: čtv říj 21, 2010 06:49
od Luděk Musil
Jj ... něco takovýho ... jen většího a na gumovejch kolech ... (tedy pokud mě neklame paměť) :roll: . L.

Napsal: čtv říj 21, 2010 09:32
od vintera
na tento ohřev se připojuje kabel s koncovkou například jako mají starší vařiče, nebo remoska na pečení, některé měly integrovaný i vypínač, několik jich doma ještě mám. Takové se montovaly i do zetorů.

Napsal: čtv říj 21, 2010 15:15
od Saša
Odpojování při výjezdu ? zbytečnost . Hasičská auta to také při výjezdu neodpojují . Stačí použít specielní kabel s lankem a zástrčka se vytáhne sama a pomocí gumicuku "schová" abys jí při příjezdu nepřejel .
Elektronika ? Jednoduché "specielní" spínačky (zadávat pouze jednoduše hodinu odjezdu) a čidlo teploty je v autě tak není co řešit .

Napsal: čtv říj 21, 2010 15:56
od Ivo
Luděk Musil píše:Jj ... něco takovýho ... jen většího a na gumovejch kolech ... (tedy pokud mě neklame paměť) :roll: . L.
Paměť tě klame, ale už si na to zvykáme :lol: . Je to něco podobného, jak dal fotku dvk, akorád jiná firma. Velikost se takto blbě odhaduje. Navíc od té zásuvky je elektrika natažená až do kabiny, kde je nezávislé elektrické topení na 220V.

Napsal: čtv říj 21, 2010 21:38
od plavec
vintera píše:Takové se montovaly i do zetorů.
potvrzuji, viděl jsem to v jednom prastarým zetoru. :)

Napsal: pát říj 22, 2010 10:28
od vintera
plavec píše:
vintera píše:Takové se montovaly i do zetorů.
potvrzuji, viděl jsem to v jednom prastarým zetoru. :)
Při vývozu na západní trhy (skandinávie a pod.), jako nadstandartní výbavu :lol:

ale jinak je to super věc na autě.

Napsal: úte lis 23, 2010 13:23
od dvk
Tak už jsem skoro měl na Vážku nové potahy. Objednal jsem přes e-shop VOPI s.r.o., tady na fóru je na ně odkaz. Vybral jsem si potahy na míru Lada 2107, vybral barevnou kombinaci, zaplatil. Po týdnu telefon, že tuto požadovanou kombinaci barva/materiál nemají. Vybrali jsme jinou, po dalším týdnu následovalo upřesnění kde jsou opěrky a ať pošlu fotky (to už jsem znejistěl .. proč, když měly být potahy na míru na konkrétní model auta ?). Po týdnu telefon, že bohužel na Ladu nemají střih.

Tak potahy hold počkají do jara. Takový e-shop je prostě nanic. Musím ale pochválit, obratem vrátili peníze, bez problémů.

Napsal: úte lis 23, 2010 13:40
od Luděk Musil
Já si kdysi (odhadem tak 5 let zpátky) objednával potahy u této firmy:
http://firma.sluzby.cz/776684-vera-kant ... hy/kontakt
Měl jsem to na svou bývalou 21073i (tedy i se zadními opěrkami hlavy), doobjednával jsem si (asi po týdnu) ještě látku na dveřní tapecíry. Je pravda, že celá zásilka mě tehdy stála asi 3,5 litru, ale byl jsem velmi spokojen. Když bych velmi usilovně hledal, možná bych i našel jejich vzorník. L.
Edit: hledal jsem a ... prd

Napsal: úte lis 23, 2010 13:46
od Patrac
já si nechal šít potahy na zakázku přední sedačky opel vectra zadní 04 s opěrkama trojvrstvé 2 roky záruka cena 3800 kč :) a sedly jak prdel na hrnec. Přední i zadní