Výfuk
Moderátor: Moderátoři
Re: Výfuk
Si říkám, že bych to klidně den předem stříknul nějakým uvolńovadlem nebo červenou brzd. kapalinou. Nicméně předpokládám, že za 17 let provozu to bude docela dost zpečený
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Já se na tom učil odvrtávat, dneska bych to dělal jinak, byť možná by mi taky nestálo za to vyndavat svody, vypouštět kvůli tomu chlazení, atd., a prostě bych vlezl pod auto s lampou a vrtačkou, začal vrtákem kolem 4 nebo míň, pak 5, pak 6, a pak vytočit závitníkem zbytek, a je pokoj, srát na to
Akorát bacha na oči, chytil jsem si šponku a jelikož nebyl nikdo poblíž, vyndavat sám sobě něco z oka je fakt lahůdka. "Oko ztratíš ve chvíli, když pracuješ bez brýlí"
S uvolňovadly jsem nikdy nepochodil, rez je rez, za ty léta se to prakticky spojí. Leda když jsou kvalitnější šrouby nebo naopak metriál, ve kterým jsou, nespojí se to a jde to vytočit i po letech, což je skoro cokoliv origo na 2101. Na Kalině ani omylem, vyplatí se šrouby vyměnit za kvalitnější, což je další problém, protože 2/3 pozinkovaných šroubů u nás prodávaných stojí taky za prd - někde jsou i značky materiálový, způsob zinkováni/niklování/..., ale jelikož písmenkům nikdo nerozumí, prodejci na to obvykle kašlou. Jedna výjimka je tady, tam ví, co prodávají; v Ingomatu jsem kupoval nový šrouby na brzdový třmeny na Kalinu, protože jsem je taky urval (a odvrtal): http://www.ingomat.cz/
Koukám, že na webu mají i značení povrchových úprav: http://www.ingomat.cz/index.php/info/povrchova-uprava
Jestli šrouby vytočíš, pořádně to oslav
Akorát bacha na oči, chytil jsem si šponku a jelikož nebyl nikdo poblíž, vyndavat sám sobě něco z oka je fakt lahůdka. "Oko ztratíš ve chvíli, když pracuješ bez brýlí"
S uvolňovadly jsem nikdy nepochodil, rez je rez, za ty léta se to prakticky spojí. Leda když jsou kvalitnější šrouby nebo naopak metriál, ve kterým jsou, nespojí se to a jde to vytočit i po letech, což je skoro cokoliv origo na 2101. Na Kalině ani omylem, vyplatí se šrouby vyměnit za kvalitnější, což je další problém, protože 2/3 pozinkovaných šroubů u nás prodávaných stojí taky za prd - někde jsou i značky materiálový, způsob zinkováni/niklování/..., ale jelikož písmenkům nikdo nerozumí, prodejci na to obvykle kašlou. Jedna výjimka je tady, tam ví, co prodávají; v Ingomatu jsem kupoval nový šrouby na brzdový třmeny na Kalinu, protože jsem je taky urval (a odvrtal): http://www.ingomat.cz/
Koukám, že na webu mají i značení povrchových úprav: http://www.ingomat.cz/index.php/info/povrchova-uprava
Jestli šrouby vytočíš, pořádně to oslav
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Ohřát matici, ale nemusí to pomoct, je to teplem zapečené. Pak matku odbrus flexou. Jednu ze šesti ploch, nebo hran, podle toho jaký máš klíč, odbrušovat tak dlouho až vykouknou závity, pak WDčko a tím, jak se matice broušením ohřeje a WDčko do závitů vleze z boku, nic se neutrhne. Po odbroušení by to mělo jít normálně povolit. Pokud ne, nepovolovat tahem, ale odrazit, tj. na klíč klepnout kladivem, ne to táhnout rukou.
Pokud není přístup, pak místo flexy jde použít přímá bruska.
Zpět výhradně nové matice na výfukové potrubí, třeba tady:
https://www.autokelly.cz/Product/XS-111 ... 0/12076615
A případně šteft: https://www.autokelly.cz/Product/XS-978308025/1950132
Protože. Mosazné matky se mi pořád povolují, jednu jsem i ztratil. Nasadil jsem tyhle, ale výsledek ještě pořádně nevím, horký to nemá cenu zkoušet, to jsou volný stadnardně a po schladnutí se zase zatáhnou. Pérovky podložky bezpředmětné, teplem se z nich stanou kroužky.
Navíc matic jsou dva typy, ty s kroužkem na konci, viz odkazy a pak ty s lisováním na konci. A protože mám štefty omordované, se dvěma podložkami ten jistící konec skoro na šteftu není.
Aktuálně je tohle jediná spolehlivostní bolístka jedné z mých hraček, Š105L a tam jsou jen tři štefty M8.
Nějaký vyzkoušený postup, jak štefty po těch létech zapékání vyšroubovat?
Ještě před tímhle finále? https://www.youtube.com/watch?v=cGI-LsStlHg
Pokud není přístup, pak místo flexy jde použít přímá bruska.
Zpět výhradně nové matice na výfukové potrubí, třeba tady:
https://www.autokelly.cz/Product/XS-111 ... 0/12076615
A případně šteft: https://www.autokelly.cz/Product/XS-978308025/1950132
Protože. Mosazné matky se mi pořád povolují, jednu jsem i ztratil. Nasadil jsem tyhle, ale výsledek ještě pořádně nevím, horký to nemá cenu zkoušet, to jsou volný stadnardně a po schladnutí se zase zatáhnou. Pérovky podložky bezpředmětné, teplem se z nich stanou kroužky.
Navíc matic jsou dva typy, ty s kroužkem na konci, viz odkazy a pak ty s lisováním na konci. A protože mám štefty omordované, se dvěma podložkami ten jistící konec skoro na šteftu není.
Aktuálně je tohle jediná spolehlivostní bolístka jedné z mých hraček, Š105L a tam jsou jen tři štefty M8.
Nějaký vyzkoušený postup, jak štefty po těch létech zapékání vyšroubovat?
Ještě před tímhle finále? https://www.youtube.com/watch?v=cGI-LsStlHg
Bílý LADA a okřídlená spol.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Pérovky ne výfuk fakt nepatří, max. na objímku dál ke konci. Chvilku do toho mlátit dlaní přes trháček fakt pomáhá. Taky se rez při povolování hodně hřeje, naučil jsem se dělat pauzy, protože když se to zahřeje víc, snadno to prdne - opět záleží, jak moc rzi tam je.
Mosazný matky, pokud jsou nový, bývají "klepnutý", nikdy jsem žádnou neztratil. Teda pokud byly mosazný, prostě ty vysoký z ladakarámů, že to tak vypadá, neznamená, že to není jiný materiál. Rozhodně dobře odolává teplu i korozi.
Ty štefty - záleží v jakém stavu jsou, já povoloval jednou ve stavu, kdy už na nich ani závit skoro nebyl, prostě uhnil, a tam, kde byl kontakt, bylo to zarezlé dohromady.
Brousit flexou jsem to nikdy nezkoušel, nechtěl jsem si ubírat materiál, navíc v těch místech by to byl voser. Ale možná to někdy smysl má.
Mosazný matky, pokud jsou nový, bývají "klepnutý", nikdy jsem žádnou neztratil. Teda pokud byly mosazný, prostě ty vysoký z ladakarámů, že to tak vypadá, neznamená, že to není jiný materiál. Rozhodně dobře odolává teplu i korozi.
Ty štefty - záleží v jakém stavu jsou, já povoloval jednou ve stavu, kdy už na nich ani závit skoro nebyl, prostě uhnil, a tam, kde byl kontakt, bylo to zarezlé dohromady.
Brousit flexou jsem to nikdy nezkoušel, nechtěl jsem si ubírat materiál, navíc v těch místech by to byl voser. Ale možná to někdy smysl má.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Výfuk
Já nikdy žádný neutrhl:)
Jinak tu přírubu pro E2 tu někde mám, nechával jsem si ji řezat na laseru, objednal jsem jednu navíc, že se někomu bude určitě hodit.
Jinak tu přírubu pro E2 tu někde mám, nechával jsem si ji řezat na laseru, objednal jsem jednu navíc, že se někomu bude určitě hodit.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Výfuk
Jak jsi to dokázal, stříknul jsi to předem něčím, aby ta rez nasákla a pak to šlo? Řešit to budu stejně až po dovolené, na tu pojedu s Fusionem (především kvůli klimě), takže 11ka bude muset čekat. Navíc je provozuschopná, byť je to díky tomuto "časovaná bomba"Chester píše:Já nikdy žádný neutrhl:)
Jinak tu přírubu pro E2 tu někde mám, nechával jsem si ji řezat na laseru, objednal jsem jednu navíc, že se někomu bude určitě hodit.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Výfuk
FOMA píše:Jak jsi to dokázal, stříknul jsi to předem něčím, aby ta rez nasákla a pak to šlo? Řešit to budu stejně až po dovolené, na tu pojedu s Fusionem (především kvůli klimě), takže 11ka bude muset čekat. Navíc je provozuschopná, byť je to díky tomuto "časovaná bomba"Chester píše:Já nikdy žádný neutrhl:)
Jinak tu přírubu pro E2 tu někde mám, nechával jsem si ji řezat na laseru, objednal jsem jednu navíc, že se někomu bude určitě hodit.
popravdě jsem zatím vždy prostě poklepal kladívkem a povolil asi štěstí
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V