Stránka 2 z 5

Napsal: úte bře 10, 2009 11:47
od Marek
Motorů 1,6 bylo víc typů a mnoho výkonů. Konkrétně u roku 1986 je problém, že se měnil modelový typ z modelu III na model IV. Uvádím zde všechny motorizace FORD Escort 1,6 od roku 1981 do roku 1990 (model III a IV).


1,6 (1555ccm) OHV 8V, ventily 0,15 / 0,20 mm, rozvod řetězem bez napínače (otáčí se doleva, třikrát uložená klika) - zastaralý - nedoporučuji !

LGA - 48kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V typ 460


1,6 (1597ccm) CVH 8V, hydraulické vymezování vůlí ventilů, rozvod řemenem

LP1, LPA - 58kW, KP = 9,5:1; karburátor Ford VV
LUG - 65kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
LUC - 66kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
L4B - 66kW, KP = 8,5:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic (pouze model IV)
LUA - 71kW (XR3); KP = 9,5:1; karburátor WEBER 32/34 DFTA (pouze model III)
LRA, LR1, LR2, LRB - 77kW (XR3i), KP = 9,5:1; MPi vstřikování BOSCH mechanické K-Jetronic
LNA, LNA/B - 97kW, KP = 8,3:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic + Turbo



Fotky modelů Esc III a Esc IV (abyste měli představu, které to jsou):

Napsal: úte bře 10, 2009 14:29
od Puhi
Volal som tomu kamošovi a vravel že to karbec nemalo, ale ani klasické MPi, vychádza to na to mechanické vstrekovanie a určite že má remeňový rozvod.
Marek, Díky, pomohol si, dal by som aj helpíka keby to bola moja téma :D
Majo, nemôžeš dať za mňa? :mrgreen:

Napsal: úte bře 10, 2009 19:18
od Majo2103
Je tam...myslím,že oprávnene 8)

Napsal: úte bře 10, 2009 19:26
od Puhi
určite :D

Napsal: stř bře 11, 2009 08:48
od Marek
U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).


Klasické jednobodové elektronické vstřikování WEBER EEC-IV měly motory 1,4i s kódem F6D a F6B - 54kW (KP = 8,5:1).
Motory 1,4 s kódem FUA - 55kW (KP = 9,5:1) měly karburátor WEBER 28-30 DFTM.
Motory 1,4 s kódem FUC - 54kW (KP = 8,5:1) měly karburátor WEBER TLD.
pozn.: všechny jsou CVH 8V - pouze v modelech IV

Napsal: stř bře 11, 2009 19:49
od Puhi
Marek píše:U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).
No už som z toho jeleň (Jeleň bez urážky :D ). To je tak, zavesil mi na nos že mu to mám zistiť lebo on na net vôbec nechodí a tak to potom vyzerá... Takže toľko, určite to nieje karbec a určite tam vraj bol remeň, a to vstrekovanie potom neviem no, vraj sa mu to zdalo čudné. Ach, nech ho len vezme, podľa tej tvojej "tabuľky" je každé vstrekovanie vcelku výkonné... Potom sa mrkneme či to má lambdu :mrgreen:
Ešte raz dík, pekne si to rozpísal :D
ps. ešte jedna blbá otázka, obidva tieto escorty majú predný náhon? spomenul som si ako vravel že v tej tme ak dobre videl tak mal motor pozdĺžne. Alebo to má to uloženie, aj 80ky audi mali tak, ako sa to vola, quatro? :roll: Nejak mi to nepasuje, bude to asi somarina

Napsal: čtv bře 12, 2009 01:48
od Cory
aj motor ulozeny pozdlzne moze mat predny nahon.

Napsal: čtv bře 12, 2009 11:05
od Marek
To Puhi:
Všechny Escorty III. a IV. modelové řady mají motory příčně a přední náhon, a to bez výjimky.

Jestli je to podélný motor, pak to není Escort, ale Sierra (což je o poznání větší vůz).




Cory píše:aj motor ulozeny pozdlzne moze mat predny nahon.
Ano, i to se často vidí, například Moskvič 2141, když tedy máme rádi ty Rusáky...
A nebo Audi, VW Passaty, Superby a mnoho jiných vozů.
Obecně platí, že podélně uložené motory jsou výhodnější - především pro lepší rozložení hmotnosti, kvalitnější uložení agregátu (menší vibrace a náklony), v neposlední řadě je to kvalitní deformační zóna čelního nárazu.

[ Komentář přidal: Laďuša: pá březen 13, 2009 20:32 ]
Následná debata o uložení motorů a podobně byla odsunuta do vlastního tématu v poklábosme.

Napsal: úte bře 24, 2009 12:28
od gogo
tot moj, momentalne uz je OK, este sa chystam vymenit silentbloky na ramenach, pomerne casta to choroba tychto aut. dost haluz s tym jazdit, ked tomu tlacim na pedal, a tento motor si otacky pyta....

PS: ked chytim fotak, tak ta herecka mi hned pozuje... :lol:

Napsal: úte bře 24, 2009 12:35
od Marek
Tohle už je podstatně novější model. Tohle je "šestka", tedy poslední řada vyráběná od roku 1995. Navíc jak koukám je to výbava Ghia..............

Napsal: úte bře 24, 2009 12:42
od gogo
Marek píše:Tohle už je podstatně novější model. Tohle je "šestka", tedy poslední řada vyráběná od roku 1995. Navíc jak koukám je to výbava Ghia..............
...pozeras dobre, je to ghia. podla coho si to zistil? :wink: tu ghia znamku tam neni moc vidno :shock:

inak k tej rade, kdesi vo fordackej literature som vyhladal ze to je model mk7, ale hadat sa nebudem, v podstate to je jedno...
s tou vybavou som nadmieru spokojny, mnohe dnesne nove auta nemaju taku vybavu, alebo ked uz tak za pekny priplatok...

Napsal: úte bře 24, 2009 12:43
od Cory
gogo píše:podla coho si to zistil?
mas to v podpise :mrgreen:

Napsal: úte bře 24, 2009 12:45
od gogo
Cory píše:
gogo píše:podla coho si to zistil?
mas to v podpise :mrgreen:
KUA :finga:

Napsal: úte bře 24, 2009 12:54
od Cory
no neviem, mozno to Marek zistil inak, ale ja takto :lol:

Napsal: úte bře 24, 2009 14:13
od Marek
Podpisu jsem si nevšiml. Zjistil jsem to podle chromového rámečku masky - jiné výbavy než Ghia jej nemají.

Model VII fakticky neexistuje, protože Escort měl jen šest modelových řad - ale někdy se sedmičkou označuje faceliftovaný model VI (od roku 1998 jako model ´99).