Stránka 2 z 3

Napsal: pát pro 26, 2008 21:14
od Marek
Osobně mám dojem, že 16V hlava je pro motory Lada k ničemu. Nikdo z vás, pánové, totiž nebude schopen takto upravený motor odladit, aby jel jak byste chtěli.

Pokud osadíte motor šestnáctiventilovou hlavou, budete se muset smířit s tím, že jej odsoudíte k práci ve vysokých a velmi vysokých otáčkách. Motory pro takové otáčky by určitě neměly mít dlouhý zdvih (takže motory 1500 a 1600 NEE) a motory s krátkým zdvihem s kubaturou 1200 a 1300 ccm jsou natolik málo výkonné a jejich potenciál toho moc navíc nenabízí, že se to absolutně nevyplatí.

I kdybyste osadili motor Lada hlavou se šestnácti ventily, čím byste takový motor chtěli krmit? I kdybyste ho krmili nějakým soutěžním karburátorem (nebo párem karburátorů), nikdy k tomu nebudete schopni odladit výfukové potrubí a zapalování. Bez brzdy ani omylem. Nehledě ke skutečnosti, že vás takový motor doslova sežere (spotřeba 30 - 60 litrů na 100 km je víc než jasným důkazem).

Navíc celá tato "přestavba" by vyšla na tak nekřesťanské prachy, že byste museli být milionáři.

A co to bude platné, když i po takových peripetiích vám kterékoli moderní auto s motorem v serii ujede, kdy si vzpomene...............? Nejen, že ten motor nikdy nebudete schopni vyladit tak, aby jel jak má, ale především nemáte na to tuhost karoserie, stabilitu podvozku, brzdy, rozchod kol, zavěšení přední nápravy a mnoho jiných maličkostí.

Spadněte na zem.


Ale nikomu to nechci rozmlouvat, jen teoretizuju.

Napsal: pát pro 26, 2008 22:15
od Křečík Barbuška
Marek píše: ... jen teoretizuju.
Stejně jako většina zde píšících, neber vše tak vážně.

Napsal: pát pro 26, 2008 23:07
od Acibuk
5 jich bylo vyrobena a šestá je na Ladě 2105, vzdušnou čarou od mého domu asi 1km, životnost toho motoru je dvě hodiny a jedna motohodina je spočítaná na 100 000Kč:) Kamarád potkal bývalého závodníka Metalexu a ten jej zavedl do garáže:)

Napsal: sob pro 27, 2008 12:24
od Pája
No tak na co ještě čekáme? Kupuju! Kolik za ní chce?

Napsal: sob pro 27, 2008 17:43
od Acibuk
Pájo, pochybuju, že by ji prodal... Ale mám slíbené domluvení audience..

Napsal: sob pro 27, 2008 18:30
od Pája
To nevadí, ale zkusit se to musí. Koupit se dá všecko. 8)

Napsal: sob pro 27, 2008 23:03
od radek mb
Pája píše: Koupit se dá všecko
A všichni.Je to jen otázka ceny.

Napsal: ned pro 28, 2008 20:23
od dusin
Ad ACI:
Tak nezapomeň foťák ssebou a fotit a fotit a fotit a fotit a fotit a pak nám poslat odkaz.A co zbytek?Je někde k vidění v akci?A nebo už pouze leží v depozitáři některého technického muzea?

Napsal: pát led 02, 2009 15:51
od Pája
Nevim, co tady furt rozumujete, co se vyplatí a co ne. Bavíme se přece o čistě závodní úpravě, né kam si do auta přidělat držáček na pití.
Jinak Lada motor vrtlej na dva litry s toudle hlavou měl 200 ps a auto cca 800kg, tak tady nemumlejte, že tomu bude kdejaká seriovka stačit.

Napsal: pát led 02, 2009 23:36
od Acibuk
Pája píše: Jinak Lada motor vrtlej na dva litry s toudle hlavou měl 200 ps a auto cca 800kg
to bude zhruba stejnej údaj, kterej mi říkal ten připitej borec..

Napsal: sob led 03, 2009 18:39
od Miči
to Laďuša: stejně se to nevyplatí.... NEVYPLATÍ !!! :lol:

Napsal: stř úno 11, 2009 08:21
od EMI

Napsal: stř úno 11, 2009 08:51
od radek mb
nevim,co to je za překladač,ale je naprosto tragickej.

Napsal: stř úno 11, 2009 08:52
od zelvotron

To je motor 2112, to už mě taky napadlo :P Na bloku jsou pořád závity na krabicový úchyty, takže jedinej závažnější problém je termostat, kterej trčí dozadu, tj do příčky mezi motorem a kabinou a se spojkou, pak trošku asi se svody výfuku.

Ovšem nebude jednoduchý ten motor sehnat vzhledem k rozšířensti 10 řady u nás ;)

Napsal: stř úno 11, 2009 09:58
od Pája
To není až tak zajímavý, tam cpát tenhle motor. Je to sice 16V, ale výkonovej nárůst není nic moc, jak sme mohli vidět na srazech.
A borec psal, že to chce oturbit a to už moch udělat rovnou s origo 8V. U turba to nehraje takovou roli, kolika ventilama to protlačí.
A co dělá Acibuk a ten jeho 16V soused???