Napsal: pát pro 26, 2008 21:14
Osobně mám dojem, že 16V hlava je pro motory Lada k ničemu. Nikdo z vás, pánové, totiž nebude schopen takto upravený motor odladit, aby jel jak byste chtěli.
Pokud osadíte motor šestnáctiventilovou hlavou, budete se muset smířit s tím, že jej odsoudíte k práci ve vysokých a velmi vysokých otáčkách. Motory pro takové otáčky by určitě neměly mít dlouhý zdvih (takže motory 1500 a 1600 NEE) a motory s krátkým zdvihem s kubaturou 1200 a 1300 ccm jsou natolik málo výkonné a jejich potenciál toho moc navíc nenabízí, že se to absolutně nevyplatí.
I kdybyste osadili motor Lada hlavou se šestnácti ventily, čím byste takový motor chtěli krmit? I kdybyste ho krmili nějakým soutěžním karburátorem (nebo párem karburátorů), nikdy k tomu nebudete schopni odladit výfukové potrubí a zapalování. Bez brzdy ani omylem. Nehledě ke skutečnosti, že vás takový motor doslova sežere (spotřeba 30 - 60 litrů na 100 km je víc než jasným důkazem).
Navíc celá tato "přestavba" by vyšla na tak nekřesťanské prachy, že byste museli být milionáři.
A co to bude platné, když i po takových peripetiích vám kterékoli moderní auto s motorem v serii ujede, kdy si vzpomene...............? Nejen, že ten motor nikdy nebudete schopni vyladit tak, aby jel jak má, ale především nemáte na to tuhost karoserie, stabilitu podvozku, brzdy, rozchod kol, zavěšení přední nápravy a mnoho jiných maličkostí.
Spadněte na zem.
Ale nikomu to nechci rozmlouvat, jen teoretizuju.
Pokud osadíte motor šestnáctiventilovou hlavou, budete se muset smířit s tím, že jej odsoudíte k práci ve vysokých a velmi vysokých otáčkách. Motory pro takové otáčky by určitě neměly mít dlouhý zdvih (takže motory 1500 a 1600 NEE) a motory s krátkým zdvihem s kubaturou 1200 a 1300 ccm jsou natolik málo výkonné a jejich potenciál toho moc navíc nenabízí, že se to absolutně nevyplatí.
I kdybyste osadili motor Lada hlavou se šestnácti ventily, čím byste takový motor chtěli krmit? I kdybyste ho krmili nějakým soutěžním karburátorem (nebo párem karburátorů), nikdy k tomu nebudete schopni odladit výfukové potrubí a zapalování. Bez brzdy ani omylem. Nehledě ke skutečnosti, že vás takový motor doslova sežere (spotřeba 30 - 60 litrů na 100 km je víc než jasným důkazem).
Navíc celá tato "přestavba" by vyšla na tak nekřesťanské prachy, že byste museli být milionáři.
A co to bude platné, když i po takových peripetiích vám kterékoli moderní auto s motorem v serii ujede, kdy si vzpomene...............? Nejen, že ten motor nikdy nebudete schopni vyladit tak, aby jel jak má, ale především nemáte na to tuhost karoserie, stabilitu podvozku, brzdy, rozchod kol, zavěšení přední nápravy a mnoho jiných maličkostí.
Spadněte na zem.
Ale nikomu to nechci rozmlouvat, jen teoretizuju.