Stránka 2 z 5

Napsal: pon led 26, 2009 12:49
od Little Red Riding Hood
Pája, vždyt to je v podstatě ekonoměr ne??.

Napsal: pon led 26, 2009 12:56
od Saša
Little Red Riding Hood píše:vždyt to je v podstatě ekonoměr ne??.
V žádném případě ! Ekonoměr (aspoň tak jak je řešen v Ladě) měří podtlak v sacím potrubí a tím vlastně zatížení motoru . (Čím menší podtlak tím vyšší spotřeba) je to ještě závislé na rychlosti proudění bzduchu , ale to již jednoduchý ekonoměr neměří a tím pádem "kecá" .
Tohle zařízení spolu z lambdou měří bohatost směsi která nemá nic společného s podtlakem .
Třeba s chudou směsí moc ekonomicky nepojedeš a navíc může poškodit motor .

Napsal: úte led 27, 2009 16:07
od Petr HC
V podstatě je vše tak, jak zde píše Saša. K tomu jen dodám, že je to další drahá „ptákovina“, (mluvím o zařízeních s Lambda sondou) poněvadž pokud bude použita na motoru s karburátorem, najde jen velice ostrou hranici – za jediných podmínek (zatížený/nezatížený motor, nějaká teplota nasávaného vzduchu, nějaké palivo atd.) Pochybuji, že by byla použita velice drahá širokopásmová Lambda. U „stříkaček“ je to teprve o ničem, poněvadž Lambda před katalyzátorem posílá informaci do řídící jednotky a ta podle mnoha dalších vstupních veličin upravuje množství vstřikovaného paliva. Takže jediné co tím lze zjistit (a nelze ovlivnit) je rychlost reakce celé této zpětnovazební smyčky. Další Lambda za katalyzátorem (U Euro 3 a výše) pouze kontroluje činnost té prvé smyčky a kvalitu činnosti katalyzátoru. Závěr ze všeho – kdo chce mít na palubce spoustu „budíků“ nechť je nakoupí lacino ve Vietnam-shopu a vyjde to nastejno.

Napsal: pát led 30, 2009 13:43
od Pája
Takže to asi nepujde vymyslet stylem vrtnout do laufu ?někde? blíž k motoru lambdu a na ní připojit voltmetr. Mě to příjde celkem reálný. Co bude ukazovat voltmetr?

Napsal: pát led 30, 2009 14:51
od Petr HC
Snad pomůže příloha.
P.S. "Vy nás ale zaměstnáváte pane Karfík"

Napsal: pát led 30, 2009 15:03
od Pája
Z grafu vyplívá, že to jde. A navíc velmi přesně. Teď už jen omrknout, kde má 1700i lambdu a sehnat ji. Má ji vůbec?
PS for Petr HardCore: Kdo chce něco vědět, musí čmuchat, studovat a ptát se zkušenějších. :book:

Napsal: pát led 30, 2009 15:09
od Saša
Pája píše:Z grafu vyplívá, že to jde
Právě naopak . Na lambdě nenalezneš napětí třeba 400mV buď je tam 100 nebo 800 nic okolo . Přečti pořádně všechny příspěvky je to vysvětleno dostatečně .
Labdu 1.7i Lada má . Je přímo na sběrném litinovém potrubí výfuku . POZOR je to velmi citlivé zařízení !

Napsal: pát led 30, 2009 15:25
od Marek Doležal
Pája,
Ve výsledku zjistíš, jestli máš směs bohatou, nebo chudou. Nebudeš ale vědět jak moc. Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování. Pořád to běhá z bohaté na chudou a zpět.
Pokud chceš vědět opravdový směšovací poměr, budeš si muset pořídit analyzátor výfukových plynů.

Napsal: pát led 30, 2009 15:29
od Saša
Marek Doležal píše:Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování
To opravdu ne to by byl čistý benzín :twisted: Správný poněr je číslo lambda 1 :wink:

Napsal: pát led 30, 2009 15:30
od Pája
Ale mě nezajímá napětí Sašo. Mě zajímá směs. Ta lambda v potrubí je až u spojení jednotlivých výfukových trubek, nebo někde na samotné větvi? Foto?

Napsal: pát led 30, 2009 15:31
od Marek Doležal
Omlouvám se, chybička se vloudila! :oops:

Napsal: pát led 30, 2009 15:41
od Saša
Teď nemohu nalézt foto ale je těsně nad přírubou pro první dil , čili v mistě styku 4 svodů a pracovně kouká do svodů 1a2ho válce

Napsal: pát led 30, 2009 15:57
od Pája
Kolika drátová je ta lada-lambda? Je vyhřejvaná? A širokopásmová doufám není? Rád bych si prohlídnul funkci a hodnoty osciloskopem, naladil směs na volnoběh a při zátěži a pak už jen jezdil. Snad by to mohlo takhle fungovat, ne?

Napsal: pát led 30, 2009 16:18
od Saša
Shrnuto: 4 drát , širokopásmová není , vyhřívaná ano , pro volnoběh OK , zátěž velmi diskutabilní a nepravděpodobné .
Nemáš SKYPE ? datlování mi nejde , voice je to lepší

Napsal: pát led 30, 2009 19:10
od Maysner
lambda je na te casti vyfuku co mas prisroubovanou k hlave. oproti klasickym svodum lambda "spojuje" obe dve trubky. na 50kach mame lambdu az dole u prevodovky tesne za spojenim 2-1