Měřič sytosti paliva?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
V žádném případě ! Ekonoměr (aspoň tak jak je řešen v Ladě) měří podtlak v sacím potrubí a tím vlastně zatížení motoru . (Čím menší podtlak tím vyšší spotřeba) je to ještě závislé na rychlosti proudění bzduchu , ale to již jednoduchý ekonoměr neměří a tím pádem "kecá" .Little Red Riding Hood píše:vždyt to je v podstatě ekonoměr ne??.
Tohle zařízení spolu z lambdou měří bohatost směsi která nemá nic společného s podtlakem .
Třeba s chudou směsí moc ekonomicky nepojedeš a navíc může poškodit motor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
V podstatě je vše tak, jak zde píše Saša. K tomu jen dodám, že je to další drahá „ptákovina“, (mluvím o zařízeních s Lambda sondou) poněvadž pokud bude použita na motoru s karburátorem, najde jen velice ostrou hranici – za jediných podmínek (zatížený/nezatížený motor, nějaká teplota nasávaného vzduchu, nějaké palivo atd.) Pochybuji, že by byla použita velice drahá širokopásmová Lambda. U „stříkaček“ je to teprve o ničem, poněvadž Lambda před katalyzátorem posílá informaci do řídící jednotky a ta podle mnoha dalších vstupních veličin upravuje množství vstřikovaného paliva. Takže jediné co tím lze zjistit (a nelze ovlivnit) je rychlost reakce celé této zpětnovazební smyčky. Další Lambda za katalyzátorem (U Euro 3 a výše) pouze kontroluje činnost té prvé smyčky a kvalitu činnosti katalyzátoru. Závěr ze všeho – kdo chce mít na palubce spoustu „budíků“ nechť je nakoupí lacino ve Vietnam-shopu a vyjde to nastejno.
Právě naopak . Na lambdě nenalezneš napětí třeba 400mV buď je tam 100 nebo 800 nic okolo . Přečti pořádně všechny příspěvky je to vysvětleno dostatečně .Pája píše:Z grafu vyplívá, že to jde
Labdu 1.7i Lada má . Je přímo na sběrném litinovém potrubí výfuku . POZOR je to velmi citlivé zařízení !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Pája,
Ve výsledku zjistíš, jestli máš směs bohatou, nebo chudou. Nebudeš ale vědět jak moc. Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování. Pořád to běhá z bohaté na chudou a zpět.
Pokud chceš vědět opravdový směšovací poměr, budeš si muset pořídit analyzátor výfukových plynů.
Ve výsledku zjistíš, jestli máš směs bohatou, nebo chudou. Nebudeš ale vědět jak moc. Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování. Pořád to běhá z bohaté na chudou a zpět.
Pokud chceš vědět opravdový směšovací poměr, budeš si muset pořídit analyzátor výfukových plynů.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
To opravdu ne to by byl čistý benzínMarek Doležal píše:Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování


VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Omlouvám se, chybička se vloudila! 

Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Teď nemohu nalézt foto ale je těsně nad přírubou pro první dil , čili v mistě styku 4 svodů a pracovně kouká do svodů 1a2ho válce
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Shrnuto: 4 drát , širokopásmová není , vyhřívaná ano , pro volnoběh OK , zátěž velmi diskutabilní a nepravděpodobné .
Nemáš SKYPE ? datlování mi nejde , voice je to lepší
Nemáš SKYPE ? datlování mi nejde , voice je to lepší
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
lambda je na te casti vyfuku co mas prisroubovanou k hlave. oproti klasickym svodum lambda "spojuje" obe dve trubky. na 50kach mame lambdu az dole u prevodovky tesne za spojenim 2-1
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009