Nová LADA NIVA
Moderátor: Moderátoři
ja mam nivu 1.7 a kupil by som ju znovu kedykolvek.
So Suzuki Jimny jazdim pomerne casto a neda sa povedat ze je to uplne nahovno, ale Niva to nie je. Sikovny sofer dokaze na oboch autach podobne veci. Suzuki ma trochu mensiu spotrebu, Niva VYRAZNE vykonnejsi motor. To som nevycital z parametrov, ale z dlhobobeho pozorovania....
So Suzuki Jimny jazdim pomerne casto a neda sa povedat ze je to uplne nahovno, ale Niva to nie je. Sikovny sofer dokaze na oboch autach podobne veci. Suzuki ma trochu mensiu spotrebu, Niva VYRAZNE vykonnejsi motor. To som nevycital z parametrov, ale z dlhobobeho pozorovania....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Ak ta mozem este trosku otravovat, mozem sa ta opytat detailnejsie?
Ja uvazujem nahradit moj Ignis bud Jimnym, alebo Nivou. Auto chcem na beznu prevadzku, tzn. po meste, do prace, a pod., mesacne najazdim priemerne tak 2000km, pricom sem-tam aj na dlhsie trasy - cca aj 600 km v kuse, ale to fakt len malokedy. No ale obcas MUSIM ist aj do terenu, ktory sice zatial moj Ignis 2WD vzdy, teda okrem zimy, zvladol, ale bol z toho dost off Ten teren je dvoch druhov: bud tazsi teren stylu cesta jazdena V3S, ale sucha, alebo lahsi teren, nejaka luka, alebo kopec, ale bud zasnezeny, zabahneny, alebo rozmoceny. Vsetko pekne pomaly, opatrne. Auto okrem toho sem tam pouzivam aj ako dodavku na prevoz nejakej mensej skrine, alebo chladnicky, ci pod. Viem ze je to nadlho, ale potrebujem radu od niekoho, kto ma realne skusenosti s oboma autami. Radsej by som bral Nivu, pretoze by isla na LPG a dokopy by sa tak usetrilo dost penazi len v porovnani s nakupom benzinoveho Jimnyho, len sa bojm ten nepozinkovanej karoserie a rozpadavania sa diferencialov. Ale zas co som pocul od ludi co maju Jimnyho, tak u neho trpi predna naprava hadam rovnako ako na Ignise, a to teda nie je nic moc. Co by si si za takychto podmienok vybral ty?
Viem, ze som to mozno napisal ako buk, ale dufam, ze aspon trosku jasne.
Dakujem.
PS: Auto chcem hlavne soferovat, nie ho opravovat. Priznam si, som uplny antiautomechanik. Takze?
Ja uvazujem nahradit moj Ignis bud Jimnym, alebo Nivou. Auto chcem na beznu prevadzku, tzn. po meste, do prace, a pod., mesacne najazdim priemerne tak 2000km, pricom sem-tam aj na dlhsie trasy - cca aj 600 km v kuse, ale to fakt len malokedy. No ale obcas MUSIM ist aj do terenu, ktory sice zatial moj Ignis 2WD vzdy, teda okrem zimy, zvladol, ale bol z toho dost off Ten teren je dvoch druhov: bud tazsi teren stylu cesta jazdena V3S, ale sucha, alebo lahsi teren, nejaka luka, alebo kopec, ale bud zasnezeny, zabahneny, alebo rozmoceny. Vsetko pekne pomaly, opatrne. Auto okrem toho sem tam pouzivam aj ako dodavku na prevoz nejakej mensej skrine, alebo chladnicky, ci pod. Viem ze je to nadlho, ale potrebujem radu od niekoho, kto ma realne skusenosti s oboma autami. Radsej by som bral Nivu, pretoze by isla na LPG a dokopy by sa tak usetrilo dost penazi len v porovnani s nakupom benzinoveho Jimnyho, len sa bojm ten nepozinkovanej karoserie a rozpadavania sa diferencialov. Ale zas co som pocul od ludi co maju Jimnyho, tak u neho trpi predna naprava hadam rovnako ako na Ignise, a to teda nie je nic moc. Co by si si za takychto podmienok vybral ty?
Viem, ze som to mozno napisal ako buk, ale dufam, ze aspon trosku jasne.
Dakujem.
PS: Auto chcem hlavne soferovat, nie ho opravovat. Priznam si, som uplny antiautomechanik. Takze?
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
trochu sa vám zamiešam do debaty....
Tiež mám nivu, síce necelý len pol rok, ale...., kúpená ako nová.
Nepozinkovaných plechov sa veľmi nebojím, ak sa spraví aspoň základná údržba musia min. 10 rokov vydržať v používatelnom stave, a keby potom ich bolo treba vymeniť, tak verím tomu že to nebude stáť majland. Veľmi odporúčam použiť také plastové podbehy nad koleso. (aspoň myslím že sa to tak volá) Zachytáva to všetko svinstvo od kolies, a tým to udržuje blatníky z vnútornje strany čisté, teda nemalo by to tamade až tak hrdzavieť. Mimochodom, len pre zaujímavosť, pri kúpe predavač silou-mocou tvrdil, že je to pozinkované, ale neverím tomu, a aj tu na fóre mi bolo povedané že nie je.
O rozpadavajúcich sa diferenciáloch neviem skoro nič, tak k tomu sa nevyjadrujem, nech nezavádzam.
(Ne)pohodlie v interiéry - väčšinou sú to len vibrujúce tapecíri dverí a podobné blbostky, nič, čo by sa v domách podmienkach nedalo spraviť....
Aj ked Niva nie je veľké auto, ale určite tú chladničku či skrinu tam napraceš skôr ako do Jimmiho.
[quote=Maňo]...Priznam si, som uplny antiautomechanik...[/quote]
Ja tiež, ale postupne do toho začínam vnikať....
Niva určite nie je dokonalá, každá má svoje muchy, ale za tú cenu iný offroad/SUV nový nekúpiš. Také bežné závady čo sa v nivách vyskytujú a mám/mal som ich aj ja na svojej je je zápach benzínu - aj tu na fóre som o tom videl tému, dá sa to poriešiť, a neukazujíci palivomer, tu sa zasa riadim podľa prejdených KM.
Ano, kúpil by som ju znova.
Tiež mám nivu, síce necelý len pol rok, ale...., kúpená ako nová.
Nepozinkovaných plechov sa veľmi nebojím, ak sa spraví aspoň základná údržba musia min. 10 rokov vydržať v používatelnom stave, a keby potom ich bolo treba vymeniť, tak verím tomu že to nebude stáť majland. Veľmi odporúčam použiť také plastové podbehy nad koleso. (aspoň myslím že sa to tak volá) Zachytáva to všetko svinstvo od kolies, a tým to udržuje blatníky z vnútornje strany čisté, teda nemalo by to tamade až tak hrdzavieť. Mimochodom, len pre zaujímavosť, pri kúpe predavač silou-mocou tvrdil, že je to pozinkované, ale neverím tomu, a aj tu na fóre mi bolo povedané že nie je.
O rozpadavajúcich sa diferenciáloch neviem skoro nič, tak k tomu sa nevyjadrujem, nech nezavádzam.
(Ne)pohodlie v interiéry - väčšinou sú to len vibrujúce tapecíri dverí a podobné blbostky, nič, čo by sa v domách podmienkach nedalo spraviť....
Aj ked Niva nie je veľké auto, ale určite tú chladničku či skrinu tam napraceš skôr ako do Jimmiho.
[quote=Maňo]...Priznam si, som uplny antiautomechanik...[/quote]
Ja tiež, ale postupne do toho začínam vnikať....
Niva určite nie je dokonalá, každá má svoje muchy, ale za tú cenu iný offroad/SUV nový nekúpiš. Také bežné závady čo sa v nivách vyskytujú a mám/mal som ich aj ja na svojej je je zápach benzínu - aj tu na fóre som o tom videl tému, dá sa to poriešiť, a neukazujíci palivomer, tu sa zasa riadim podľa prejdených KM.
Ano, kúpil by som ju znova.
Vdaka za nazor, Rhyno.
A chodievas na tej Nive aj normalne o cestach? Ake su tvoje pocity? Mas to na LPG ci normalne benzin? Spotreba?
Ved prave to je vyhoda Nivy oproti Jimnymu, ze je o poznanie vacsia, a stale o 130.000sk lacnejsia. A ja mam suzuki, a neviem ci by sim chcel dalsie, ale skor uz asi nie, tak preto sa zaujimam o Nivu.
A chodievas na tej Nive aj normalne o cestach? Ake su tvoje pocity? Mas to na LPG ci normalne benzin? Spotreba?
Ved prave to je vyhoda Nivy oproti Jimnymu, ze je o poznanie vacsia, a stale o 130.000sk lacnejsia. A ja mam suzuki, a neviem ci by sim chcel dalsie, ale skor uz asi nie, tak preto sa zaujimam o Nivu.
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
- chomjak
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř led 14, 2009 23:36
- Bydliště: Brno, Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Já mám Nivu 14 dní, takže taky jen krátce. Mám 1.7i rok 97. Rezavá není vůbec, původní majitel se o ni staral dobře. Co se týká spotřeby, tak na silnici jezdím s lehkou nohou za 8,5 litru. V terénu je to horší, ale těžko se to počítá, takže přesně neřeknu. Jediný, co mě trochu vadí je, že je hlučná. Ale pokud si člověk pustí nahlas rádio, tak je to v pohodě. Koupil bych si ji znovu. Jak ji člověk dostane trochu do ruky, tak je zlatá a projede s ní všude.
Honda shuttle 1.6, 4x4, 110 koní
Niva 1,7i - Bludimíra
Niva 1,7i - Bludimíra
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
chodievam cesta:terén 60:40, mám to normálne na benzín, spotrebu mám na ceste kombinovane 9.62l/100km. Ale je to merané hned na prvú plnú nádrž, tak počítam že teraz ked sa to trocha zajazdilo by spotreba mohla byť aj menšia. Tak odhadom okolo 9l.
Ale jazdím fakt s ľahkou nohou, moja cestovná rýchlosť je cca 80 - do 90Km/h,
O zástavbe LPG zataiľ neuvažujem, neoplatilo by sa mi to, bývam na východe SR a tankujem v zahraničí (nechcem priamo napísať že na UA ) benzín mám do 20SK/L....ale za iných okolností by som dal LPG pod kufor.
Moje pocity....ak si vieš vychutnať pohodovú jazdu, tak pohoda. Ako dá sa ísť aj tých 120+, ale to je už cítiť, že to je už ten strop, vlastne tak do 100-110 je to komfort(na nivu).
Spotreba v teréne je kapitola sama o sebe, ale to nepovažujem za podstatné, veď v teréne ide o prejdenie, o to dostať sa kam chcem. Spotreba sa tu ani veľmi merať nedá, lebo to záleží od konkrétnych podmienok v konkrétnom teréne. A priechodnosť? Kde vyšlo upravené Pajero V6 3.5L, tam som sa vyškrabal s Nivou aj ja, a v obratnosti má Niva tiež trošku navrch.
A tak ako napísal chomjak, hrdza je viac-menej produktom (ne)dbalosti o auto, aj niekedy človek robí čo može, aj tak to hrdzavie...
A že ju treba "dostať do ruky" možem tiež potvrdiť. Zo začiatku mi priadala, kôli tej prednej kapote neohrabaná ako nejaká loď alebo čo, zastavoval som napr. 1,5 metra pred miestom, kde by bolo optimálne zastaviť, ale teraz sa s ňou viem napasovať na centimeter...
A mimochodom, keď som to dotiahol prvýkrát domov, sused sa hned musel posadiť, a bol som prekvapený keď chválil ako dobre, voľne sa v tom sedí, a aký je z toho dobrý výhľad, a že sa s tým musí výborne cúvať, bol som prekvapený že to chváli práve on, taký "nóbl" človek....
Ale jazdím fakt s ľahkou nohou, moja cestovná rýchlosť je cca 80 - do 90Km/h,
O zástavbe LPG zataiľ neuvažujem, neoplatilo by sa mi to, bývam na východe SR a tankujem v zahraničí (nechcem priamo napísať že na UA ) benzín mám do 20SK/L....ale za iných okolností by som dal LPG pod kufor.
Moje pocity....ak si vieš vychutnať pohodovú jazdu, tak pohoda. Ako dá sa ísť aj tých 120+, ale to je už cítiť, že to je už ten strop, vlastne tak do 100-110 je to komfort(na nivu).
Spotreba v teréne je kapitola sama o sebe, ale to nepovažujem za podstatné, veď v teréne ide o prejdenie, o to dostať sa kam chcem. Spotreba sa tu ani veľmi merať nedá, lebo to záleží od konkrétnych podmienok v konkrétnom teréne. A priechodnosť? Kde vyšlo upravené Pajero V6 3.5L, tam som sa vyškrabal s Nivou aj ja, a v obratnosti má Niva tiež trošku navrch.
A tak ako napísal chomjak, hrdza je viac-menej produktom (ne)dbalosti o auto, aj niekedy človek robí čo može, aj tak to hrdzavie...
A že ju treba "dostať do ruky" možem tiež potvrdiť. Zo začiatku mi priadala, kôli tej prednej kapote neohrabaná ako nejaká loď alebo čo, zastavoval som napr. 1,5 metra pred miestom, kde by bolo optimálne zastaviť, ale teraz sa s ňou viem napasovať na centimeter...
A mimochodom, keď som to dotiahol prvýkrát domov, sused sa hned musel posadiť, a bol som prekvapený keď chválil ako dobre, voľne sa v tom sedí, a aký je z toho dobrý výhľad, a že sa s tým musí výborne cúvať, bol som prekvapený že to chváli práve on, taký "nóbl" človek....
No tak ta spúotreba ti isto este pojde dolu, mne v Ignise v ramci zabehu klesla o vyse liter. Jasne ze ma zaujima len spotreba na ceste, v terene to je jedno, len ab bolo palivo, ci uz plyn alebo benzin Mne sa Niva paci, najma tie 16" kolieska Uvidim ako bude s korunami a mozno ze coskoro pribudnem do klubu ... len este zatial pozistujem ci niekto v mojom okoli vie legalne zabudovat LPG pod kufor a za kolko. Tak nech ti zatial Nivka dobre sluzi a co najmenej papa!
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
K spotrebe sa velmi vyjadrovat nemozem, kedze jazdim stale plny plyn, max kolko to ide za kazdych okolnosti, ale v ramci zabehu tiez isla dole o vyse litra. A vykonovo to slo hore.
Nivu mam zdvihnutu na velkych kolesach a na LPG-sekvencne vstrekovanie. Prave som sa vratil z cesty po Ceskoslovensku - dokopy nieco cez 1500km, oproti bruchoplazu je to dost narocne ako po financnej tak i po komfortnej stranke.
Na velmi dlhe trasy to uplne idealne nie je, ovsem neni to seriovka, tam je to lepsie. Do mesta uplne super a v terene ani nehovorim.
Jimny je lepsi a pohodlnejsi na dlhe trasy a bude mat aj o nieco nizsiu spotrebu, ovsem predny nahon ovladany podtlakom je extremne poruchovy a z 10 pripadov sa ti 3x proste nezapne. A v tom pripade je to v terene skoro nepouzitelne.
A skoro by som zabudol - Co som nedokurvil JA, tak sa na Nive za celu tu dobu nepokazilo. Diferaky su uplne v pohode, tie drzia dokonca aj mne! Jedno co lamem su predne polosy, ale len pri velkych terennych pneumatikach(velkymi myslim 250/75) a jazde bez rozumu - prdnu az ked sa naserem a davam tomu zahul....
Nivu mam zdvihnutu na velkych kolesach a na LPG-sekvencne vstrekovanie. Prave som sa vratil z cesty po Ceskoslovensku - dokopy nieco cez 1500km, oproti bruchoplazu je to dost narocne ako po financnej tak i po komfortnej stranke.
Na velmi dlhe trasy to uplne idealne nie je, ovsem neni to seriovka, tam je to lepsie. Do mesta uplne super a v terene ani nehovorim.
Jimny je lepsi a pohodlnejsi na dlhe trasy a bude mat aj o nieco nizsiu spotrebu, ovsem predny nahon ovladany podtlakom je extremne poruchovy a z 10 pripadov sa ti 3x proste nezapne. A v tom pripade je to v terene skoro nepouzitelne.
A skoro by som zabudol - Co som nedokurvil JA, tak sa na Nive za celu tu dobu nepokazilo. Diferaky su uplne v pohode, tie drzia dokonca aj mne! Jedno co lamem su predne polosy, ale len pri velkych terennych pneumatikach(velkymi myslim 250/75) a jazde bez rozumu - prdnu az ked sa naserem a davam tomu zahul....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Kua, Majo, zeby som predsa len siel do tej Nivy? Asi zacnem predavat Ignis ... len mi este porad, ze kto a za kolko ti robil LPG? Chcem to mat legalne v TP .. a aspon 50L nadrz. A mas aj uzavierku na zadok? Rozmyslal som nad montazou v CB ONE, nevies o dacom lacnejsom? Dikes.
PS: zlomena polos by bola pre mna KO dakde v terene, alebo aj na ceste, tak dufam, ze sa lamu naozaj len pri extreme.
PS: zlomena polos by bola pre mna KO dakde v terene, alebo aj na ceste, tak dufam, ze sa lamu naozaj len pri extreme.
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
Uzavierku mam - CB One je dobry.... lacnejsi?No tazko niekto na slovensku...
LPG momentalne v Brne za 25ceskych!! Legalne Magic2 s nadrzou pod auto......
To kde to robili mne neodporucam nikomu.
Tym polosam ver - na seriovych gumach ani keby si sa snazil tak sa ti ju nepodari zlomit. A nove Nivy maju navyse polosy hrubsie nez stare...
LPG momentalne v Brne za 25ceskych!! Legalne Magic2 s nadrzou pod auto......
To kde to robili mne neodporucam nikomu.
Tym polosam ver - na seriovych gumach ani keby si sa snazil tak sa ti ju nepodari zlomit. A nove Nivy maju navyse polosy hrubsie nez stare...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Hm, tak to si ma potesil, s tymi polosami. Tak teda prezrad kde montovali LPG tebe, aby som sa im vyhol. Lenze ak by montovali LPG v CZ, tak asi to nedokazu spravit tak, ze by presiel zapis do TP, nie? A nevies ako je to so zarukou a montazou LPG na novych Nivach? Som dakde cital, ze ak sa da nejaky typ LPG namontovat v prvom roku po kupeni novej Nivy, tak nepada zaruka na motor. Nevies co je na tom pravdy? Resp. robia sa nove Nivy LPG, bo dakedy sa take robili. Vdaka za trpezlivost.
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele: