Spotreba LPG a benzinu
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Kopr píše:kuchi, jestli komentuješ mě tak na filtr se chystam a lpg mam rok a pul stare a jezdim na obyč brisky jen teď jsem koupil championy a v servise mi to seřídili tak že to nejelo a žralo i trávu kolem cesty
Nová dědina není to u Frýdlantu ???
Ne Nová dědina u Kroměříže.
Já osobě jsem dřív na svém Favoritu(víc krát už nikdy , osudová chyba vyrobit takové auto) řešil všechno jednoduše před zimou vzduch. filtr, plynový filtr , svíčky, a pak seřídit a nebyl problém startovat v zimě na plyn jo a fridex na asi -50C aby nezamrzal reduktor.
Takze ....
Nechal jsem to sestelovat,sice mi doporucil vymenu membran za 1600 i s praci,ale rikal jsem ze to zkusime jen seridit a uvidime. Moc se mu do te vymeny nechtelo,prej je tam "koko..." pristup ze si to mam vymontovat a donest ,ze to bude i levnejsi
Kazdopadne serizoval to tak ze vytocil motor az me ho bylo lito a kroutil sroubem na hadici pred rozdvojkou.Napred na jednu a pak i na druhou stranu.Ze prej hleda stred mezi "uz je to moc a nebo malo".Cekal jsem ze budou mit nejaky merak,ale prej podle ucha je to lepsi.
Dal jsem nove svicky BRISK silver L15YS nebo tak nejak,proste ty same co tam byly predtim,Mezeru jsem nastavil na 0,75. Take jsem tomu dal novej vzduchovej filtr jen tak pro jistotu.
Spotreba klesla na nejakych 10,5 s tim ze asi 30km jsem jeste odjezdil bez serizeni,svicek a filtru.V sobotu 2x Prerov Olomouc s vozikem.Spotreba merena mezi tankovanim od bodu kdy je maximalka zhruba 50 a vic to nejde
Uvidim jak se to bude chovat dal.Hlavne nevim co tomu vsechno pomohlo kdyz jsem udelal tolik veci naraz
Jeste me zajima jedna vec.Funguje nejak ekonomizer i na plyn? Teoreticky by snad mel,ale po vytazeni podtlakove hadice to chcipe jen na benzin.Na plyn to tak nejak ztrati otacky,zacne kuckat,ale uplne se to nezastavi.Tak nevim jestl neco malo neprochazi i vlasovyma mezerama mezi klapkama.
Nechal jsem to sestelovat,sice mi doporucil vymenu membran za 1600 i s praci,ale rikal jsem ze to zkusime jen seridit a uvidime. Moc se mu do te vymeny nechtelo,prej je tam "koko..." pristup ze si to mam vymontovat a donest ,ze to bude i levnejsi
Kazdopadne serizoval to tak ze vytocil motor az me ho bylo lito a kroutil sroubem na hadici pred rozdvojkou.Napred na jednu a pak i na druhou stranu.Ze prej hleda stred mezi "uz je to moc a nebo malo".Cekal jsem ze budou mit nejaky merak,ale prej podle ucha je to lepsi.
Dal jsem nove svicky BRISK silver L15YS nebo tak nejak,proste ty same co tam byly predtim,Mezeru jsem nastavil na 0,75. Take jsem tomu dal novej vzduchovej filtr jen tak pro jistotu.
Spotreba klesla na nejakych 10,5 s tim ze asi 30km jsem jeste odjezdil bez serizeni,svicek a filtru.V sobotu 2x Prerov Olomouc s vozikem.Spotreba merena mezi tankovanim od bodu kdy je maximalka zhruba 50 a vic to nejde
Uvidim jak se to bude chovat dal.Hlavne nevim co tomu vsechno pomohlo kdyz jsem udelal tolik veci naraz
Jeste me zajima jedna vec.Funguje nejak ekonomizer i na plyn? Teoreticky by snad mel,ale po vytazeni podtlakove hadice to chcipe jen na benzin.Na plyn to tak nejak ztrati otacky,zacne kuckat,ale uplne se to nezastavi.Tak nevim jestl neco malo neprochazi i vlasovyma mezerama mezi klapkama.
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
2103 model 77 Bila pani
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
Přesně tak . Asi už mezera není až tak vlasová . Jinak ekon. funguje i na plyn . Jinak výmněna membrám není nic záludného je to jen skládačka a vše potřebné je v sadě (cca 500 kč) . Membrány "na výmněnu" poznáš lehce , že studený motor po nsatartování nechce dobře držet malé otáčky (cca1000- 1200-volnoběh) . Samozřejmostí jsou dobré svíčky . Existuje jedna finta jak poznat jestli je dobře seřízen plyn na volnoběh . (podmínka testu je posilovač brzd). Na ohřátém motoru na provpzní teplotu (po jízdě nebo během ní) . Při volnoběhu zmáčknete několikrát rychle po sobě pedál brzdy (stačí o kousek , nemusíte na to "hamtat") . Pokud se při šlapání na brzdu otáčky motoru zvedají je smněs bohatá . Pokud klesají je chudá . Pak je potřebné šroubem na reduktoru seřídit takovou smněs aby otáčky jen velmi málo stouply . Seřízení do oblasti "mírně bohatá" Je to proto aby při vyřazení na neutrál ve vyšších rychlostech nechcípal motor vlivem přetlaku v motorovém prostoru který ochuzuje smněs .zigulman píše:Tak nevim jestl neco malo neprochazi i vlasovyma mezerama mezi klapkama.
PS: u benzínu test funguje taktéž !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Kdyz jsem jezdil s Formanem v LPG,tak tam byl strasny problem seridit ten plyn jelikoz se ani poradne nemohl chytit predstih.Rozdelovac mel vule a rozvody to same.Po tom,kdyz se to udelalo,tak to bylo dobre,ale vymenily se membrany a jak jsou nove a mekke,tak se v zatackach na volnobeh v regulatoru preklapely a ten motor chcipnul.Jakmile se jelo do zatacky a clovek mel vyrazeno,tak to chciplo a byla to jenom pravotociva zatacka.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
jak se můžou překlápět membrány ,přece tam jsou pružiny podnima nedokážu si představit funkci membrán bez toho aby je něco vracelo do původní polohy.Mirek999 píše:Kdyz jsem jezdil s Formanem v LPG,tak tam byl strasny problem seridit ten plyn jelikoz se ani poradne nemohl chytit predstih.Rozdelovac mel vule a rozvody to same.Po tom,kdyz se to udelalo,tak to bylo dobre,ale vymenily se membrany a jak jsou nove a mekke,tak se v zatackach na volnobeh v regulatoru preklapely a ten motor chcipnul.Jakmile se jelo do zatacky a clovek mel vyrazeno,tak to chciplo a byla to jenom pravotociva zatacka.
Bylo mi to tak receno od cloveka,ktery se plynem zabyva uz mnoho let a ma na to i atestaci.Byl to semnou i projizdet a nicemu k nicemu jinemu to nepriradil,nez k tomuto.Ze se tam muze udelat mensi fuka a zdechne to.Dnes jsem si musel zvedat trochu volnobeh,jelikoz byl nejak nizko.Dal jsem to na 1000ot./min.,aby to lepsi mazalo i na ten volnobeh.Jelikoz stojim dost kolony,tak se to hodi.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
For žigulman: mě vydržely "silverky" v autě cca 3.000 km - pak letěly ... .
Mé původní doporučení: LR 14 YC stále platí. Elektrodová vzádlenost 0,7 mm. L.
Mé původní doporučení: LR 14 YC stále platí. Elektrodová vzádlenost 0,7 mm. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
0,7 mm pri pouziti zapalovaciho modulu nebo pri kladivkovem rozdelovci? (ja jen tak pro upresneni )Luděk Musil píše:For žigulman: mě vydržely "silverky" v autě cca 3.000 km - pak letěly ... .
Mé původní doporučení: LR 14 YC stále platí. Elektrodová vzádlenost 0,7 mm. L.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: st listopad 19, 2008 09:20 ]
Jmj:
Žigulman: hodnoty platí pro kladívkový rozdělovač
VAZ 2104 1.3 1989
Membrány se "překlápět" nemohou . Je ale pravda že na "ně" (velká - druhá regulační) působí gravitační síly . Nejsem si ale jist že běžné auto (natož Favorit) "vyrobí" v zatáčce potřebné G k většímu ovlivnění funkce reduktoru . Pokud k tomu docházelo musel byt nastaven velmi "na hraně" (bohatá/chudá) a při sebemenší odchylce už to motor neskousnul .Mirek999 píše:ale vymenily se membrany a jak jsou nove a mekke,tak se v zatackach na volnobeh v regulatoru preklapely a ten motor chcipnul
Ovlivnění funkce reduktoru ovšem dochází když je z důvodu buď neznalosti nebo místa namontován membránama kolmo k jízdě . Pak při prudkém brždění (které potřebné G už vyrobí) se membrána díky setrvačnosti trochu pohybuje a ovlivňuje bohatost směsi na volnoběh . K zamezení chcípnutí motoru se musí v takovém případě nastavit bohatost směsi tak aby při brždění motor otáčky zvedal nikoli naopak . (chudá/bohatá podle orientace reduktoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
ja mam tiez problem z karburatorom ale tam mam niaky divni skodovacky a zere mi to 10L pri richlosti od70km/h do120km/h stale rovnako a neda sa poriadne nastelovat volnobeh tocim tri otacky volnobezni srob a nic sa nezmeni neviem co mam uriobit na tom karburatore nema elektronicky regler cize usudzujem ze neni zo 120-cki ale z niecoho starsieho ked ma niekto skusenost mohol by poradit dakujem ide o ladu 1200
ja mam 21061 r.v.86 a este aj kombi 2104 r.v.89 1300