Stránka 2 z 8
Napsal: pon srp 22, 2005 06:13
od tavri
Ještě bych doplnil: Motorky se liší levý a pravý, přičemž jsou vzájemně zaměnitelné z předních a zadních dveří. Stahovací mechanismus je naopak jiný, vzadu je menší trojúhelník.
Na tu kličku je to škoda předělávat a stejně by se musel koupit nový trojúhelník. Střed toho současného je v jiné poloze, než záslepka pro kličku.
Už jsem to rok nerozebíral a doufám že brzy nebudu
Napsal: pon srp 22, 2005 20:35
od Jiri
odcituju tu nemecke forum
www.lada-welt.de
ve zkratce.. take je zlobi ozubena plastova kolecka, Jurgen radi namazat mechanismus silokonovym sprayem a rika ze ty motorky vymenil za jine znacka waeco
tady je jejich sortiment-
http://www.waeco.de/de/produkte/_pdf/pr ... e_2005.pdf
lada jaksi chybi.. kdo vi s cim to bude zamenne nebo jestli je ten katalog neuplny. kazdopadne jestli se mi to stahovani vysype tak budu hledat co jineho tam dat.. auto posledni 2 roky pouzivam denne a minimalne okeno ridice stahuju nekolikrat.. zatim to chodi...zatim...
))
Leminski,Siegfried
» 21.08.05 17:11 «
2111-291@onlinehome.de
--------------------------------------------------------------------------------
Bei mir streiken schon wieder die elektrischen Fensterheber hinten und bei dem anderen vorne links.
Gibts bald mal andere Motoren die mal länger halten,wie max 2Jahre bzw die Plastezahnräder.
Entschuldigt aber bei dieser miesen Qualität,ist mein Meckern nicht auf die Marke bezogen.
MfG Lemmi
Jürgen
» 21.08.05 20:06 «
juergen@lada-welt.de
--------------------------------------------------------------------------------
kein thema, hast ja recht!
habe meine alle auf waeco umgerüstet. auf garantie!
seither ist ruhe.
solltest allerdings mal prüfen ob der lauf der scheibe sauber ist! bitte prüfen ob die scheibe gerade drin ist und nicht ruckelt! ebenfalls kannst du die laufleisten mit silikonspray einsprühen, dann flutscht es besser und die motoren werden geschohnt! aber bitte nur auf den senkrechten, sonst vesauigelst du dir deine scheibe!
gruß, jürgen
www.lada-welt.de
Napsal: úte srp 23, 2005 07:25
od tavri
Ono to je taky pakárna to správně seřídit, aby se okno vysouvalo tam kam mělo, tj. zcela nahoru a přitom to nenajíždělo do těch plastových koleček. Ty se pak neustálým nabouráváním deformují, hlavně v létě, kdy je auto rozpálené od slunce.
Je to snad nejnedokonalejší část na autě, možná proto, že to je asi první vynalezené ruské stahování oken
Ale jak jsem už zmiňoval, první modely to měly oddělené, novější se dodávají jako celek. Prý na to Ivani časem přišli a zdokonalili to, říkal prodejce ND v Koněvově.
Jiri - máš možná tu dokonalejší verzi, která se už nesype. Držím palce.
Ty moje motorky také stahují okno šíleně pomalu. S Octavií se to nedá srovnat. Také v ní není slyšet navíjení lanka a různé pazvuky, ale jen tichý chod motorku.
A co centrál? To je taky kapitola. Spolehlivě funguje jenom na jaře a na podzim. V létě se materiály roztahují a pak to sem tam nedovírá, v zimě zase zamrzá. Nebaví mě stále sundávat čalounění a promazávat. Je to moc pracný.
Všechno se dá opravit nebo vyměnit za jiný typ, ale stojí to čas a peníze...
Napsal: úte srp 23, 2005 07:48
od Jiri
u centralu dela desnej kraval ten mechanizmus ve dverich ridice tedy on urcite nefunguje a jde pres zuby ale nemam k tomu dalkove ovladani tak to neresim, u tech dveri ridice se tim padem pouzivaji jen kontakty aby to seplo pro ostanti dvere. jinak to chodi v pohode . Fakt co kus to unikat...
Napsal: úte zář 12, 2006 09:02
od tavri
Když jsme tady zmiňovali centrál, dal jsem si jedno odpoledne tu práci, sundal čalounění a všechny 4 dveře rozebral, pročistil a namazal. Zatímco vepředu se to vysouvání čudlu u zámků nechá seřídit, tím závitovým dílem co vede k zámku, u zadních dveří to je natvrdo. Vysouvání čudlu je tam přes páku. Čudl je přitom logicky úplně na druhé straně než klika. Obrousil jsem o 1 mm ten červený kroužek. Všechno teď chodí jak má a lehce. Snad už se to tam všechno (plasty) teplem vypeklo, posunulo, vychodilo a mohlo by to konečně trvale fungovat
Napsal: pon lis 06, 2006 21:20
od ELSIN
Levé zadní okno mi zatuhlo v zavřené poloze.Jednou se to rozjelo bouchnutím do dveří, podruhé po 2 měsících chodu jsem oddělal tapicírung a zjistil že do motorku +12V a opačných -12V jde, tak jsem promazal kladkový mechanizmus a okno jezdí normálně.
Je tam i igelitová zástěrka ,která hrozí že se odlepí a spadne do kladky,ale lanka jsou vedeny v bovdenu, tak asi těžko. Vodící trubku v níž jezdí držák okna bude nutno poctivě promazat vazelínou a při té příležitosti i mechanizmus centrálního zamykání-příležitostná prevence.
Napsal: úte lis 07, 2006 08:17
od tavri
Většinou zatuhne motorek. Rotor není uložen v ložisku, ale normálně v odlitku, snad tam je vsazené alespoň mosazné pouzdro. Hliníkový odlitek je parádní věc na oxidaci.
Ochranné zástěrky jsem ze všech dveřích strhal, docela mě iritovaly už při beztak náročné montáži celého mechanismu ven. Nevím jestli měly působit protihlukově nebo jako izolace, v tom případě nevím čeho a před čím. Na vnik vlhkosti do dveří nemají vliv. Kudlou jsem je nahoře odřezal, abych neporušil těsnění a nezavdal příčinu zatékání vody do dveří.
Napsal: úte lis 28, 2006 23:12
od ELSIN
El.stahování po promazání vazelínou funguje hladce. Vylepšil jsem to preventivně použitím silikonového spreje na okna a gumové obložrní, aby to na zimu lépe klouzalo a dobrý.
Napsal: čtv lis 30, 2006 16:11
od zelvotron
Okýnko u řidiče se mi zasekává ve dvou polohách při vytahování a při dojezdu k rámu se motorek točí dál za zvuku přeskakujících zubů. Neví někdo jak by to šlo levně opravit? V Koněvce maj jen celej motorek za 2 litry.
Napsal: čtv lis 30, 2006 19:02
od tavri
Sundej si čalounění, repro a madlo dveří a demontuj si celej mechanismus ven. Sklo zajistíš natvrdo drátem. V tom mechanismu mám podezření na kladku, lanko se špatně navíjí a pravděpodobně žvejká, nejspíš v důsledku poškozeného vodícího nebo odvíjecího kolečka. Pak nezbývá, než oslovit nějakého soustružníka. Já už to mám z duralu. Motorku by nic být nemělo, a pokud ano, dej si tam ten ze zadních dveří
Liší se jen pravý a levý, na každé straně jsou stejné vpředu i vzadu.
Napsal: pát pro 01, 2006 11:46
od zelvotron
To čalounění už sem sundaný měl (a ne jednou, bohužel
) jen sem nemoh přijít na to jak se ten mechanismus vyndavá (což už sem na předchozí straně našel). Ale asi to nechám až na jaro...(- kvůli nutnosti řešení mizící vody). Záměna motorků mě taky už napadla, ale když sem měl rozdělaný LZ dveře (taky okýnko - ale tentokrát to bylo spínačem, což se mi podařilo hned spravit) tak ten motorek vypadal trochu jinak - měl na sobě eště nějakej kryt z umělý hmoty, tak nevim. Jak vypadá to odvíjecí kolečko? Je to jen kolečko nebo sou na tom ňáký zuby apod.?
Napsal: pát pro 01, 2006 13:03
od tavri
Ten plastový kryt je držákem tělesa motorku, jeho převody drží nahoře 2 matice. Plastový kryt je dole rovněž uchycen.
Odvíjecí kolečko: když se na to kolečko podíváš v axiální ose, nevím jak to popsat, skrze něj je zasunuté/zatemované ukončení lanka (spojeno sevřením plíšku) a odprostřed ke krajím se z jedné strany odvíjí a z druhé navíjí. Na tomto principu se lanko posouvá z jednoho konce na druhý. Chce to fakt vyndat, rozmotat, kombinačkama sežvejkaná místa vyrovnat, správně navinout a svitek vložit do převodů motorku.
Vylisované drážky pro lanko budou už asi v háji, takže pilníkem trochu srovnat, vůle pak napneš v krajích (jsou seřiditelné) a pokřivené lanko se taky projeví na délce.
Krajní kolečka jsou obyčejná, jedno z nich mám z duralu. Blbě seřízený nosič okna v krajní poloze ho neustálým narážením úplně rozsekal.
Sklo u řidiče je nejdůležitějším sklem hned po čelním, to musí 100% fungovat.
Už mi to takhle funguje přes dva roky, spolehlivě a rozdělávat to už doufám nikdy nebudu.
Oprava stahování u řidiče
Napsal: stř dub 11, 2007 12:02
od zelvotron
Tak se venku udělalo dost pěkně na to abych se konečně moh kouknout na to stahování. U řidiče se to ve dvou místech při zavírání zasekávalo a v koncový poloze to rachotilo a šlo přes zuby. Podrobnějc posaný to bude někde o pár příspěvků vejš. Vyndal sem celej trojúhelník i s motorkem, šlo to docela dobře. Horší bylo, že když to bylo vymontovaný tak to bez okýnka jezdilo normálně. Tak sem z toho sundal elektromotor s převodovkou a tu převodovku rozpůlil. Závadu sem odhalil hned - sežvejkaný plastový kolo co zabírá s kovovým šnekem. Je sežvejkaný jen v jednom místě - proto se to zasekává v několika polohách - když to najede na to sežvejkaný místo. Tak sem to chtěl vyměnit za motorek ze zadních dveří, vim že tu někdo řikal že sou stejný. Ale v zadních dveřích mě čekalo překvapení - motorek je trošku jinej a hlavně - převodovka je kovová
. (viz fotky) Ze zadních dveří sem vyndal jen motorek, je tam horší přístup, ale nakonec to šlo
. Zjistil sem že sou ty motorky opravdu záměnný, i když vypadaj jinak, rozměry pro upevnění jsou stejný (teda skoro, vzadu sem to pak musel trochu upravit, ale to bych připsal spíš výrobní nepřesnosti). Ten špatnej motorek sem dal dozadu, protože sem se mylně domníval (spíš doufal
) že když je tam menší okno tak by na něj ještě moh stačit - nestačí
... . Jo ty motorky se lišej ještě v zapojení - zásuvky se musej dát obráceně aby pohyb okna souhlasil s šipkama na tlačítkách.
Takže jestli ste to dočetli až sem, tak závěr: Nechápu kde se mi ve dveřích řidiče vzal jinej motorek (koukal sem ještě do dveří spolujezdce a tam byl taky kovovej). Původní jsou ty kovový - jednak tam sou 3 (teda myslim - do PZ dveří sem nekoukal - tak min. 2
) a je na nich i odpovídající rok výroby. Na tom plastovym je sice taky nějaký neidentifikovatelný razítko 03 ale jesi je to rok nevim... . Jinak stahování u řidiče je tedy vyřešený, ale jelikož chci mít stahovací i zadní okýnko tak budu muset koupit novej motorek v Koněvce za 2000, když mi ho tam na podzim ukazovali tak myslim že to taky byl ten kovovej, což by bylo dobře - neví někdo jestli ta kovová převodovka má vevnitř ozubený kolo kovový nebo taky z plastu? Jinak kdyby měl někdo lepší řešení než koupi novýho motorku tak sem s nim
stahování u řidiče
Napsal: stř dub 11, 2007 12:03
od zelvotron
další fotky...
Napsal: stř dub 11, 2007 12:49
od tavri
Já měl závadu v tom trojúhelníku. Motorek jsem jenom promazal a s převodovkou nedělal nic. A co je tomu motorku? Vždyť je to jen rotor, uložený ve dvou mosazných futrech, stačí vyleštit a promazat. Zadní LP dveře mi to tahá ztuha a velmi pomalu, oproti jiným dveřím. Nevím jestli třením nebo malou silou motorku.