Stránka 2 z 6

Napsal: pát lis 07, 2008 17:23
od Jelen
Laďuša, debata zbytečná, ale já se do ní zakousnu :mrgreen: konce lišt maj plastový jen novější 06ky, jinak jsou stejný, 06 má oproti 03 chromovanej i rámeček předních malých blinkrů a zadních odrazek, popelník je sice černý, ale přijde mi interiér trochu útulnější, že tam na člověka "nesvítěj" studený chromy, větrání na slupcích je zas podle barvy auta, stejné jako na 03, na tmavých autech je chrom. Nárazníky se mi líbí u obou. Každému se líbí trochu odlišností. Ale sedačky 06 jsou lepší v tom, že se nerozpálí na slunci a maj opěrku hlavy.

Napsal: pát lis 07, 2008 18:43
od Laďuša
Jen kousej. S tim chromem na C sloupku podle tmavosti teda nevim nevim, na nulašestce jsem ho eště asi neviděl a na nulatrojkach jenom starších. Opěrky hlavy jsou ale pěkně tvrdý. No ale nebudeme si tu lhát, nejlepší sedačky jsou z 2107 ;) A takový detajlky jako je chromovaná lišta v zadním světle 03 a podobně už fakt řešit nebudu. Prostě 03 a 06 jsou nejhezčí a nejchromovanější. I když 03 malinko víc :toothy10:

Napsal: pát lis 07, 2008 18:44
od Jelen
Méně je někdy více :-P :-D Sedačky 07 nejsou nejlepší, ale nejpohodlnějši, zato vypadaj jak blbě vokousanej nanuk...

Napsal: pát lis 07, 2008 19:05
od Hurikán
Měli byste se uklidnit. Dost jste se vzdálili od původního tématu, kdy nový potencionální majitel chtěl znát rady. Hádky o sedačkách a lištách si nechte max. do kulatáxhranatá, nebo budete ostužkovaní.

Čili zpět k věci. :wink:

Napsal: pát lis 07, 2008 19:07
od Jelen
Majitel se ještě nevyjádřil, jaký model by si představoval. Nuž necháme to tedy na něm.

[ Komentář přidal: Hurikán: pá listopad 07, 2008 20:01 ]
JJ, v této fázi je to nejlepší řešení. :wink:

Autor původního dotazu: Díky moc všem!

Napsal: pát lis 07, 2008 21:14
od MartinL
Ahojte, všem děkuji za Vaši snahu mi poradit. Nejvíce děkuju Jelenovi, ale nezapomínám ani na ostatní. Ještě jednou dík.

Jak jsem napsal potřebuju jezdit s Ladou na pole, na zahrádku průměrně 2xkrát do měsíce (v létě často, v zimě vůbec). Vyznávám zásadu, že auto má sloužit majiteli a ne majitel autu. Takže bych uvítal co nejjednodušší auto, pokud možno bez závad.


Takže shrnutí na závěr:
Takže jestli jsem dobře pochopil, tak největší problém bývá s karosérií. Koupit spíše garážovanou Ladovku, která nemá měněné blatníky a prahy. Spíše se vyhnout 1,7 motoru, protože potřebuje údržbu, nebo ne? Když za rok najedu 500 až 1000 kilometrů, tak se mi LPG opravdu nevyplatí, spíše je to pro zlost - menší kufr, častější STK. Bývá problém s elektrikou - které Lady mají elektriky nejméně?

Vychází mi z toho 2102 kombík (jestli jsem četl dobře -:).

pár dodatečných otázeček:
1. Mimochodem, jak často se musí s Ladou (dejme tomu r.v. 1985) na STK?

2. Podle čeho poznat, že Lada byla bouraná? (myslím hnuté osy aj.)

3. Která Ladovka má zaměnitelné díly s polským Fiatem? A která ne?

Mějte se.

ml.

Napsal: pát lis 07, 2008 21:22
od Maysner
1.7i potrebuje udrzby stejne ne-li mene jak karburator. neresis nastaveni karbu, kdyz k tomu po delsi dobe prijdes jen otocis klickem, pockas az cerpadlo nasaje a nastartujes. cena 30tis uz neni davno pravda. daji se sehnat mnohem levneji a to i v dobrym stavu. lpg se ti nevyplati do auta montovat. a s tema kilometrama ani auto s lpg kupovat. stk se dela u lpg stejne casto jako u benzinaku

nejmene elektriky maji 2101 a 2102. casta zavada byvaji zoxidovany kontakty. vlhkost je svine.

s kazdym autem pro bezny provoz se chodi na stk i me jednou za dva roky

Napsal: pát lis 07, 2008 21:31
od Hurikán
ad1: na STK se chodí stejně často, jako s jakýmkoliv jiným autem, tj. každé dva roky.

ad2: záleží na tom, z jakého směru byla bouraná. Ono je to u ladovek poněkud složitější toto poznat než u nových aut, protože v době jejich výroby bylo lícování někde jinde než dneska, takže toto není moc vodítko. Taky hodně aut má měněné blatníky, prahy apod. Většinou to je z důvodu koroze než kvůli havárii. Nejčitelnější jsou následky havárie zadní části (kufr). Bývají zdeformované podélné nosníky, příp. podlaha kufru. U přední části to může být poznat jedině na podbězích. Ostatní plechy se vymění a hotovo. Většina malých nehod nemá na další spolehlivost karoserie zásadní vliv. Důležité jen je, provedení opravy a použití správně vylisovaných plechů.

ad3: jak už bylo zmíněno, tak všechny typy od 2101 do 2107 mají 90% mechanických dílů stejných. S polským fiatem toho moc záměnného není. Některé typy mají třeba záměnná přední světla, napříč typy je použitelná převodovka (po úpravě kastle), atd. Možná i nějaký čep by šel použít, ale tím si jist nejsem. Každopádně záměnnost dílů s polákem není důležitá (pokud tedy těchto dílů nemáš plnou stodolu), protože dílů na lady je dostatek.

ad4: elektrika je u všech typů (mimo vstřikování) v zásadě stejná, takže je to prašť jak uhoď.

Takže závěrem: pokud tedy chceš jít do lady, tak pořiď to auto, které bude ve slušném stavu a to jak mechanicky, tak neprorezivělou karosérií a bude za solidní cenu. Zbytek už závisí jen na tom, jakému konkrétnímu tvaru, či barvě dáš přednost. :wink:

Napsal: pát lis 07, 2008 21:43
od radek mb
V tom říadě,dle tvých *ožadavků,do*oručuji 2104,je to kombik,malé ručení,*rotože motor je 1300ccm,*raktické,široce dostu*né,není drahé a nemusí tě zajímat ani chromové lišty,ani zrcátka.Dostu*nost dílů dobrá.

Napsal: pát lis 07, 2008 22:08
od Laďuša
No jak to tady tak sleduju, tak pro tvý záměry by se asi fakt nejvíc hodila ta 2104. Přemejšlet ve stylu nejmíň elektriky nemá cenu, protože když už, tak většinou bejvá stejně problém s kostrou nebo oxidací, takže by jsi si stejně nijak nepomoh. Akorát jsou přidělaný relé, ohřev okna a tak, takže vlastně komfortnější i spolehlivější ;)

Jo a Radku, péčko neni vždycky sprostý ;) :mrgreen:

Napsal: ned lis 09, 2008 11:37
od radek mb
[quote="Laďuša"]Jo a Radku, péčko neni vždycky sprostý ;) :mrgreen:[/quotsory,ale u brácha měl včera doma na zkoušku nějakou jinou klávesnici a tam P nešlo,tak jsem to nahradil* :)

Napsal: ned lis 09, 2008 20:25
od FOMA
[quocente="Maysner"]1.7i potrebuje udrzby stejne ne-li mene jak karburator. neresis nastaveni karbu, kdyz k tomu po delsi dobe prijdes jen otocis klickem, pockas az cerpadlo nasaje a nastartujes


Osobně bych souhlasil s tím co je uvedeno nahoře(je to mnohem komfotnější,řekl bych i spolehlivější,méně nákladnější apd.)prostě odpadají ti klasický starosti s karburátorem.Nehledě na to že motor 1.7i si vezme téměř stejně jako karbecová 1300 :wink: .
Jinak jak již zde zaznělo zřejmě jako nejvhodnější z Lad by se pro tebe hodila 2104,já bych však volil 21044i tedy s motorem 1.7i(jednak komfort interiér 2107,výkon motoru-spotřeba,relativně mladé ročníky od r.v 1996-2000) :)

rozhodnutí je však na tobě

Re: Autor původního dotazu: Díky moc všem!

Napsal: pon lis 10, 2008 10:56
od Jimmi
MartinL píše: 3. Která Ladovka má zaměnitelné díly s polským Fiatem? A která ne?
Polský fiat je o třídu větší auto. Zaměnitelného není skoro nic. I s tou převodovkou bych byl opatrný, díra pro šaltpáku je asi o 20cm víc vzadu.

Napsal: stř lis 12, 2008 14:56
od ger007
nechcem ta do nicoho tlacit ja mam 02ku a neni spokojnejsieho cloveka elektrika jednoducha zvladne ju aj absolvent strojarskej priemyslovky (ja) staci ti velka golasada a auto uveze slona ak je v OK stave dokonca sa v nom aj dobre spi :D, ddnes je vsak problem zohnat 02 v neakom rozumnom stave ale ako sa hovori kdo hlada najde
prajem vela stastia s nakupmi

Napsal: stř lis 12, 2008 18:49
od Cory
ja mam 05ku a ukonceny gympel a nemal som problem :P