Stránka 2 z 10

Napsal: ned dub 18, 2010 06:55
od zelvotron
Tak to je nějaký zakletý, mě to včera taky přestalo fungovat, akorát že to pro změnu netopilo.

Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku?

Napsal: ned dub 18, 2010 07:34
od Cory
Cory sa toho kusku vzdava :D

Napsal: ned dub 18, 2010 07:51
od radek mb
Cory píše:Cory sa toho kusku vzdava
:prayer:

Napsal: ned dub 18, 2010 07:58
od radek mb
zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku
dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...

Napsal: ned dub 18, 2010 08:31
od Petr HC
radek mb píše:
zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku
dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...
Neměl jsem to rozdělané, ale podle zvuku to servo ovládá nějakou klapku (přívod vzduchu do radiátoru). Tebou popisovaná porucha by také mohla být způsobena závadou termistoru (vedle stropního svítidla) . Pokud se odpojí (nebo jeho odpor podstatně stoupne) , regulátoru teploty je dána informace, že ve vozu je sibiřský mráz a regulátor se podle toho zachová. Mimochodem - je více typů regulátorů (se stupňovitou ruční regulací a s reg.automatickou).

Napsal: ned dub 18, 2010 11:50
od zelvotron
Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem, teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.


edit 18:15...

Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce... :D

Napsal: ned dub 18, 2010 19:23
od plavec
zelvotron píše:Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem
Tak Zeĺvotron mě předběhl. Je to tak. Desítka kohout nemá, a řídí se to klapkou.
zelvotron píše:teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.
Tak to bych ani neřekl, Ta klapka je buď v jedný poloze nebo v druhý.Proto ty "skotský střiky" Ledaže u novějšího topení by to už bylo tak jak píšeš.
radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz? :)

Napsal: ned dub 18, 2010 19:45
od zelvotron
Ta klapka má asi 10 poloh, je to různý od typu. Má dva dráty k servomotorku a dva k čidlu natočení a podle toho čidla přepólovává napětí na svorkách motorku.

Napsal: pon dub 19, 2010 07:57
od radek mb
plavec píše:radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz?
Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.
zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku?
Když je to nastavený na minimum,tak se neděje nic,ani ta vrtulka nad hlavou se netočí.Když to přepnu na 16 st.,tak se ta vrtulka roztočí a za tím knoflíkem se ozvu takové loupnutí,jako kdyby cvaklo relé.Po dalším přidávání teploty se neděje nic.Žádné mručení servomotorku není slyšet,ať už reguluji teplotu jakkoliv.
zelvotron píše:Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce...
:D :D :D

Napsal: pon dub 19, 2010 10:32
od zelvotron
No je fakt, že já mám ten servomotrek poměrně hlučnej a je trochu slyšet do kabiny i na volnoběh. Sundal bych koberec za motorem a pak už se dostaneš na konektory větráku a servomotorku. Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout. Takže spíš to vyzkoušet ve dvou, jeden kroutí teplotou a druhej poslouchá z motorovýho prostoru servomotorek.

Napsal: pon dub 19, 2010 18:41
od plavec
zelvotron píše:Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout
Radši bych ten koberec sundal úplně.Jen odehnout to by přišel o prsty.
Já už ho tam ke konci ani moc neměl, protože se do toho topení pořád lezlo.Bouchlý radiátory a vypadlý klapky- častá závada. :?
radek mb píše:Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.
OuKej.

Napsal: úte říj 19, 2010 20:24
od zelvotron
Zeptám se, podařilo se někdy někomu demontovat ne-li dokonce vyměnit ten servomotorek bez demontáže buď celýho topení nebo konzoly brzdovýho pedálu (vč. pedálu, posilovače a HBV). Mém ten prostřední typ topení, na straně E154 katalogu ND.

Napsal: úte říj 19, 2010 20:45
od plavec
Troufnu si tvrdit, že to půjde. Akorát je mizenrnej přístup na ty boční šroubečky který držej ten servomotorek.
zelvotron píše: konzoly brzdovýho pedálu (vč. pedálu, posilovače a HBV
Tak ten ven určitě nemusí. :wink:

Napsal: úte říj 19, 2010 21:05
od zelvotron
No počkej je tam tak 2 cm místa, hlavně na ten spodní šroubek se nedá vůbec, není na něj skoro ani vidět. Napadlo mě, že možná by bylo jednodušší vyhodit konzoli s posilovačem, celý topení vyndavat je nesmysl, protože musí pryč celá palubka a to už by nikdo nedal dohromady :-D Možná by stačilo jen tu konzolu pedálu odšroubovat a kousek odehnout bez odpojování trubiček z HBV, a zase by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí, jenže to bych musel vyhodit expanzní nádobku.

Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat. :?

Napsal: úte říj 19, 2010 21:27
od plavec
zelvotron píše:by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí
nepamatuju si přesně jestli jsem ho měl venku taky. Ale chce to hlavně křížovej šroubovák menší průměr, ale větší délky a magnetickej. JInak co Ti brání rozebrat půlku topení když tam nemáš lpg vedení? :wink:
Koukajíce na fotky toho Tvojeho topení je to asi stejný, akorát je to jiný v těch přívodních hadicích.
zelvotron píše:Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat.
Nojo, oni si to asi mysleli skoro u všeho na tomhle autě. Teda kromě bubnu, ten se sundavá docela dobře, že se nemusí seřizovat pak ložisko jako např. u Formana 94