Stránka 2 z 4
Napsal: úte črc 22, 2008 21:40
od Marek89
Vzdialenosť je odlišná oproti GPS do cca 1km. Zajtra to zmerám na meračoch rýchlosti, možno kecá GPS. Difík mam 4,3:1, náhon tachometra by mal byť tiež 4,3:1. Na 4q ale aj na 5q je odchýlka tá istá.
Napsal: úte črc 22, 2008 21:53
od Křečík Barbuška
Mě to přidávalo cca 3Km/100Km v kombinaci 3,9 - 4,1. Jsi si jist, že 5q má náhon na 4,3?
Napsal: úte črc 22, 2008 21:54
od Marek89
Rozvodovka je kde presne a ako sa dá zistiť jej pomer? Prevodovka je z 07. 4q tiež tak isto premeriavala.
Napsal: úte črc 22, 2008 21:57
od Křečík Barbuška
Rozvodovka, difík, to vše je to co je v zadu a vypadá to jako hruška, v jiném tématu píšeš, že dle Luďka to zkontroluješ, svítá?
Napsal: stř črc 23, 2008 10:06
od Marek89
Odchýlka podľa meračov rýchlosti je pri tachometrovej 60-tke cca 45km/h. Pri tachometrovej 120-tke je reálna 100-vka. Difik je 4,3:1. Náhon v prevodovke neviem aký je, je to 5q z 07. Neviem aké náhony sa používajú v 5q. Ináč stačilo by vymeniť iba bowden za nejaký kratší ?
Napsal: stř črc 23, 2008 10:13
od Hurikán
Pleteš dvě věci dohromady.
Bowden je ohebný hřídel přenášející pohyb z převodovky do rychloměru. Změnou jeho délky nic nevyřešíš. Kratší by Ti třeba už nedosáhnul ani do tachecu.
V převodovce je zabudován převod náhonu rychloměru (do něj se strká bowden). Jsou tři druhy převodů: pro dif 4,3; 4,1; 3,9. Při výměně převodu náhonu rychloměru je nutná částečná rozborka převodovky.
V 5q z 07 je s nejvějtší pravděpodobností náhon 3,9 možná 4,1.
Napsal: stř črc 23, 2008 10:15
od Malda
Tachak jsem nikdy totalne rozebranej nemel. Asi by neslo nejakym vytunenim dodatecne ten tachak zkalibrovat ...
Napsal: stř črc 23, 2008 10:27
od Luděk Musil
Mě 044i (taktéž i dřívější 073i) přeměřuje přesně o 10 km/h. Tedy v obci jedu tachometrově 60 km/h, obcorychloměr ukazuje 50 km/h. Zvykl jsem si s tím žít a tudíž takovou banalitu neřeším. L.
Napsal: stř črc 23, 2008 16:43
od Dobi
Luděk Musil píše:Mě 044i (taktéž i dřívější 073i) přeměřuje přesně o 10 km/h. Tedy v obci jedu tachometrově 60 km/h, obcorychloměr ukazuje 50 km/h. Zvykl jsem si s tím žít a tudíž takovou banalitu neřeším. L.
1) Přikláním se k Luďkovu názoru.
2) Na zadní straně tachometru je azbukou napsáno "1 oborot 1 meter". Na to není ani třeba umět rusky. Je možné zkusit vzít tachometr na vrtačku ( !pozor s nastavitelným levým chodem! ) a nastavit otáčky aby klidně ručička ukazovala 60km/h - tzn. 1km za 1 minutu a změřit, za kolik času ten kilák udělá. No, a pak bádejte! Kdysi bývala v Praze cejchovna tachometrů, ale to už je asi " mnógo lět tomú nazád ". Mám několik tachometrů z 03, 05 a z 07 a mohu spolehlivě říci, že ukazuje každý něco jiného. Pokaždé však víc.
3) Nejsem si tak docela jistý, jestli ty obcorychloměry ukazují všechny stejně. Perlou je zajisté tahle vymoženost v Kolíně, u školy na Ovčárecké, ve sm. od "nového" mostu. jedeš 50 a ukazuje 35 !!! Ale třeba ho už dali do kupy. Zjistím to pozítří.
4) Mám teď jiné starosti, a to GO plechů, tak že tato skutečnost jde momentálně na nějakou dobu stranou.
Napsal: stř črc 23, 2008 19:25
od Vašátor
Ehm Maldo ... když jsme u toho ... možná by ses tu měl zmínit, že ti tachál řachl na zem, až ulítnul doraz ručičky ... Mno a jelikož se jedná původně o můj tachometr, který bydlel v Ladátorovi, mohu tě ujistit, že na 60Km/h měl odchylku dle ostatních vozů v koloně do Bechyně +- 8Km/h. Na 170Km/h mi ukazoval s odchylkou od Drobka cca 5Km/h
Napsal: stř črc 23, 2008 19:27
od Malda
Vašátor píše:Ehm Maldo ... když jsme u toho ... možná by ses tu měl zmínit, že ti tachál řachl na zem, až ulítnul doraz ručičky ... Mno a jelikož se jedná původně o můj tachometr, který bydlel v Ladátorovi, mohu tě ujistit, že na 60Km/h měl odchylku dle ostatních vozů v koloně do Bechyně +- 8Km/h. Na 170Km/h mi ukazoval s odchylkou od Drobka cca 5Km/h
No doraz upad proto, ze murphy proste funguje a doraz se udelal novej. Nevedel sem, ze jinej doraz ma vliv na funkci
Kdyby praskla ta pruzinka, jak jsi rikal, tak by to kecalo uplny kraviny, ne?
Napsal: čtv črc 24, 2008 03:27
od Honza 21061
Nejpřesnější tachometr měl vždy Wartburg- neznám přesnější tachometry a počítače vzdálenosti.
U Žigula mám tradičně na tachometru +7 km/h, přeměřené dle GPS. Nad 100 km/h to měřené nemám, ale počítám, že to bude stejné. Také to neřeším, je to normální.
Ostatně, normami je odchylka předepsána tuším 7% a výrobci raději udělají tachometr tak, aby přeměřoval, než podměřoval a byly z toho problémy.
Dokonce i jako reklamní trik to může být dobré. Až se totiž nějaký jedinec s Porsche bude na golfu chlubit, že mu to jede 250, tak v reálu to může být o dost méně. Když to půjde reklamovat, přepočítají mu, že dle tolerance je to normální a nazdar!
Napsal: čtv črc 24, 2008 10:31
od Saša
Honza 21061 píše:výrobci raději udělají tachometr tak, aby přeměřoval, než podměřoval
Anno je to tak . Dnešní tachometry v převaze elektronické jsou naprogramovány s "umělou" nepřesností + 10% (byl jsem u výroby a testů)
Pokud někdo chce 100% přesný tachometr ať si tam dá jako já tachák z kola určený do 250km/h a nastaví dle GPS
Napsal: čtv črc 24, 2008 13:09
od Laďuša
Honza 21061 píše: ...výrobci raději udělají tachometr tak, aby přeměřoval, než podměřoval...
Ono ani ne tak raději, jako že prostě musí...
Napsal: čtv črc 24, 2008 16:31
od Roman
Si predstav, keby tachac ukazoval menej, tak by si pri kazdej pokute za rychlost mohol podavat zalobu na vyrobcu auta. Hladal som nieco o tom na nete, lebo v praci robim s gps kovymi knihami jazd a tam je problem, ze gps vzdy nameria menej km ako tachometer. Chcel som zistit nejake oficialne tolerancie tachacov, ale nic som nenasiel. Jedine som nasiel, ze u malych motocyklov musi tachometer ukazovat podla nejakeho EU nariadenia tusim o osem percent viac.