Stránka 2 z 3
Napsal: ned říj 24, 2010 17:59
od Dusan
no nastav to na 5° a budes to mat dobre podla jednej aj druhej literatury

Napsal: pon říj 25, 2010 07:03
od Cenek
EMI píše: osobně bych se nebál dál předstih až někam k 10° pokud jezdíš na plyn
EMI, myslíš tím 10° základního statického předstihu, nebo 10° při volnoběhu?
Napsal: pon říj 25, 2010 08:06
od Petr HC
Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
Napsal: pon říj 25, 2010 09:05
od Majo2103
Ked som robil hlavu este na nebohej 03ke,mal som vonku rozdelovac....po poskladani a zalozeni rozdelovaca podla Tumu(palec ukazuje na 1.valec),motor nechcel naskocit akurat buchal do filtra ako popisujes.....nepomohlo ani rozne natacanie rozdelovaca.....na radu Coryho som zalozil rozdelovac tak,aby ukazoval na 4.valec a chytlo to hned.....sice potom bol problem nastavit presny predstih(tiez to bolo niekde mimo rysky),ale to bolo sposobene blbo nastavenymi rozvodami....po presadeni vsetko v pohode.....
Napsal: úte říj 26, 2010 13:55
od Cenek
Petr HC píše:...nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne...
to
Petr HC: Tuto metodu jsem (tuším že v příručce) taky našel. V minulosti jsem se o to pokoušel, ale bezúspěšně. Buď to neslyším, nebo nedokážu rozeznat to "správné" zaklepání nebo oboje.
Až do teď jsem nastavoval v amatérských podmínkách odtrh měrkou 0.4mm a statický předstih 5 až 7°.
Teď jsem se rozhodl udělat to nejlépe jak to jde - koupil nová kladívka, vyrobil si přípravek na měření úhlu sepnutí a rozepnutí kontaktů a sehnal stroboskop. O víkendu se na to chystám vrhnout.
Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
Napsal: úte říj 26, 2010 16:24
od Saša
Cenek píše:Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
To ti tady asi těžko někdo řekne . Ani já jezdící 23 let výhradně na LPG nevím ve skutečnosti jaký je "nejlepší" základní předstih . Jde totiž o více faktorů . V principu ale musí bejt vyšší než u benzínu a průběh regulace je také jiný (plyn hoří pomaleji) . Aby motor jel dobře na LPG musí zapomenout na benzín alespoň trochu upravit .
Vždy jsem každý zásah testoval na jedné "rovince" (z kopce do kopce) a měřil zrychlení . Mám i "plynový" měřič okamžité spotřeby tekuté báze .
Odtrh nastav na 55°
Napsal: úte říj 26, 2010 17:22
od Petr HC
Cenek píše:
Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
Z doby počátku intenzivnější "plynofikace" automobilů u nás (okolo roku 1990) si vzpomínám, že jsem jezdil se služební Felicií na plyn a když mi plyn došel (plnících míst bylo málo) a přepnul jsem na benzin, ubíral jsem cca 3-4 st. na rozdělovači, aby motor "neklepal" (proti seřízení na plyn ze servisu). Takže toto ber jen jako odhad - tedy - seřiď na benzin popsanou metodou a pak ty 3-4 st. zkus přidat.
P.S. celolitinový motor klepe podstatně méně výrazně proti hliníkovému s mokrými vložkami a vzhledem k malému kompresnímu poměru neupravovaného motoru řady 210x, by možná bylo vhodné při seřizování na benzin, použít palivo s menším oktanovým číslem.
Napsal: stř říj 27, 2010 16:49
od EMI
Cenek píše:myslíš tím 10° základního statického předstihu, nebo 10° při volnoběhu?
tadle otázka mě trošku zaskočila, protože předstih nastavuju na stroboskop (čili na volnoběh). ale uvažuju, že změna předtihu podtlakem nebo odstředivou reg. nebude na volnoběh nějak velká. (odstřdivka v otáčkách za to vezme cca o nějakejch 30° ne? ) řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.)

... podtlak má rozsah asi 0-5° někam do cca 2000 rmp myslim. ... ale typuju, že až si to přečte Marek, tak nebudu mít pravdu

jen uvažuju
Napsal: stř říj 27, 2010 18:51
od Dusan
Nozasada je ze predstih sa nastavuje pri odpojenej podtlakove jregulaci
Napsal: stř říj 27, 2010 21:15
od Cory
Dusan píše:Nozasada je ze predstih sa nastavuje pri odpojenej podtlakove jregulaci
To je fakt, ale nemal by sa zmenit pri zapojeni, inak to nema zmysel...pri volnobehu musi byt podtlakova regulacia v pokoji, inak je nieco spatne.
Napsal: čtv říj 28, 2010 14:20
od vintera
Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.
Tohle mne učil v šestnácti letech jakýsi "stodolový" opravář, když mi pořád netáhnul Mustang. Celé léto jsem k němu chodil do stodoly, kde pro pražské majitele simek, žigulíků a podobných tuzexových vozů pokoutně provozoval živnost. Tvrdil, každý motor je trochu jiný a má jiné nároky a potřeby, jako ženská.
Vždycky říkal, "motor je jako ženská, nejprv ji dlouho poslouchej abys pochopil po čem touží, až jí to dáš, bude ti věrně sloužit". Fakt nezapomenutelné a naprosto nenahraditelné zkušenosti.
Napsal: pát říj 29, 2010 21:05
od Cenek
EMI píše:
...řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.)...
To
EMI, při nějakých 1000 rpm už do toho odstředivá regulace "kecá".
Mému nastavení statického předsihu 8° před HŮ odpovídal volnoběžný předstih 15° při 1000 rpm.
To se mi zdá až dost, tak jsem trochu ubral. Nestih jsem to už změřit - byla tma. Zítra to pojedu, změřím a uvidím.
Podtlaková regulace na to ještě naštestí v 1000 otáčkách nemá vliv (vyzkoušeno).
Napsal: pát říj 29, 2010 21:13
od Cenek
vintera píše:Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.
S tímto souhlasím. Bohužel, abych se dopracoval k tomuto "levelu" mi zatím chybí dostatek zkušeností a nebo citu.
Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
[ Komentář přidal: Laďuša: pá říjen 29, 2010 22:14 ]
Prosil bych užívat tlačítko Upravit a psát víc myšlenek do jednoho příspěvku.
Napsal: sob říj 30, 2010 09:57
od Petr HC
Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu. Bohužel však nepodchytí únavu pružin odtrhu, odstředivého a podtlakového regulátoru(PR), ani deformace membrány PR, vůle v táhlech a ložiskách rozdělovače a čepu kladívka, "vytažení" řetězu (řemenu) rozvodu .
Takže, přestože mnou popsaná a Vinterou potvrzená metoda je určitě jen jakási "z nouze ctnost" , řekl bych, že u vozu s proběhem 100 kkm a více , (pokud nebyly všechny jmenované součásti vyměněny za nové) je přesnější a pro motor "zdravější" než ta "učebnicová".
Napsal: pon lis 01, 2010 12:11
od Cenek
Petr HC píše:Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu.
Ano, je to přesně tak!!!
Po celovíkendovém točení s rozdělovačem, protáčení motoru přes řemenici, blikání stroboskopem a několika zkušebních jízdách musím konstatovat, že máte naprostou pravdu.
Bohužel člověk většinou nevěří, dokud si na to nepřijde sám
Jako optimum pro můj motor se mi zatím jeví statický předstih 5° (který odpovídá volnoběžnému cca 12° / 1000rpm. Možná ještě zkusím stupínek přidat.
Ta "pocitová" metoda nastavení může být taky pěkně zrádná - auto jelo hodně pěkně a motor šel klidně a hladce i při nulovém předstihu! Ten by moc vhodný nebyl, zejména při jízdě na plyn

. Chce to vždycky aspoň zkontrolovat, kolik tam člověk má.
Dále člověk opravdu nesmí zapomenout, že plyn je "jen" alternativní palivo.
Co se týče předstihu - asi by to chtělo úplně jinou charakteristiku regulátoru než na benzín aby to dobře jelo v nízkých i vysokých otáčkách.
Je to tak, nebo se mi to jenom zdá a existuje i vhodné nastavení sériového rozdělovače?