Stránka 2 z 3
Napsal: sob čer 28, 2008 22:30
od Atex
Aleš.Melichar píše:Mirafiory jsou nadherne auta...
potvrzuji, strejda ho mel spousty let, krasa..
Napsal: ned čer 29, 2008 12:19
od Miči
Sice to sem nepatří, ale loni jsem s 2105 dojel fiata 125P, seděl v tom postarší velice rozvážný pán a jednou rukou držel dřevěný volant..auto bylo obutý na 215gumách a nějak níž k zemi. Říkal jsem si o co tak asi může jít. Nutno dodat, že jsme nejeli zrovna pomalu, rafika tachecu byla trvale za 100km/h a řezali jsme zatáčky docela zostra. Nicméně já "mladej a blbej" naznal, že meziplyn a trojka to jistí. V jedný docela přijatelný zatáčce jsem se do pána pustil. Za jekotu gum a šílenýho řevu motoru 1300 jsem ho předjel. Pán mi během předjíždění pokynul a naznačil ať, ale jedu - já to gesto, ale nepochopil. Pravda stál jsem na to jak o život...ale když jsem viděl ve zpětným zrcátku jak pán šáhnul na řadící páku, fiat zařval a začal předjíždět. Uhnul jsem ke kraji páč už jsem měl pocit, že to prostě Lada nezvládne a ještě pár km jsem mu dejchal na záda. Resp.chroptěl z posledních sil, zatímco co on se kochal krajinou. Nakonec to chlap zapíchl v nějaký dědině a já měl možnost se tomu podívat pod kapotu - 2.0 DOHC abarth dle TP 110kw, soutěžní verze homologovaná v německu pro provoz na pozemních komunikacích - když jsem se ho zeptal proč to má všechno v 125kastli usmál se a řekl, že je to auto po jeho otci, chtěl ho zachovat, ale taky chtěl, aby to jelo, tak zachoval jen kastli (pro příklad: zadní náprava měla 4vinuté pružiny a 4tlumiče, motor byl osazen 4mi karburátory na zakázkově dělaným sacím potrubím atd..nenechal mě na to moc dlouho tlemit,byl docela vysmátej). Blbý bylo jenom, že ho to auto stálo přes 180tis kč a jak řekl, to jenom díky známejm. Nevím, ale fiat asï bude lepší volba než lada...jenom nějak nejsou kde brát.
Napsal: úte črc 01, 2008 10:43
od Tomáš
to muselo žrát i děti kolem silnice
ale věřím,že to může být krutý....jinak já měl fiaty 125p dva vždy s motorem 1500...a nemůžu říct,že by to auto jelo nějak blbě..řekl bych že lada1500 a fiat s 1500kou sou na tom stejně...můj první vůz r.v.1970měl ještě motor origo ital to byla doba co byli italové v polsku a kopali do poláků aby dělali . motor měl najeto přez 250tis bez zásahu a táhl jako bejk...možná by teda stálo za zvážení použít origo motor ale ve skvělým stavu a potom něřešit poroblémy na stk
Napsal: úte črc 01, 2008 11:32
od pov
zvazuju ted moznost predelani 1300 na 1500, prevlozkovat, dat vetsi pisty, jen nevim jestli se to lisi i v klice... samozdrejme trosku vybrousit ojnice a kliku, pisty, zvetsit kanaly v hlave, myslim ze by to slo... a nejakych 80koni by mi stacilo...
Napsal: úte črc 01, 2008 19:55
od PaoloF
Pov : Trošku nechápu co od toho auta budeš chtít.
Přijde mi zbytečné přestavovat 1300 motor na 1500, to ho z auta radši vyhod' a kup za bakšiš origo 1500, nemusíš se s tím tak s*át!
Tyhle motory se dají sehnat pořád a za levno, stačí sledovat nabídku na netu.
Další věc, říkáš že z toho nechceš dělat ultra přestavbu, a najednou přemýšlíš o fauvé motorizaci. To už by bylo pro technika STK nebo konstábla pěkné sousto.
Lada motor nedávej, to je stejný jak u toho VW.
Já bych to asi řešil stylem, pokud se tedy nechceš drbat s úředníkama, koupí právě Polské patnáctky. A udělal bych si malý výlet do Polandu, z Kroměříže to zase tak daleko není.
V Polandu si kup sadu pístů s vložkama na Poloneza 1600. Je to naprosto stejný motor jako polská 1500, jen ho Jackové trošku upravili, dali mu ozubený řemen na rozvody
a zvětšili obsah. A trošku poléčili časování, aby snížili emise. V základu má ten motor 85 koní, to už by Ti mohlo stačit.
Měl to tak kámoš v jednom Poláku, a jelo to na svůj věk a obsah velmi dobře.
Každopádně to nechám na tobě a přeji, at' najdeš nejschúdnější cestu a seš spokojenej!
Napsal: úte črc 01, 2008 22:42
od Aleš.Melichar
PaoloF píše:Přijde mi zbytečné přestavovat 1300 motor na 1500, to ho z auta radši vyhod' a kup za bakšiš origo 1500
Taky si myslím, někde bych měl mít kontakt na borce, který mi ho nedávno nabízel (uvažoval jsem, že ho vezmu, ale bohužel se jisté okolnosti změnily a já s auty na jistý čas končím). Zkusím ho vyhrabat, snad ti bude k užitku.
Napsal: stř črc 02, 2008 12:08
od pov
PaoloF píše:....
Dobra, prekuchat vnitrnosti motoru neni az takovy problem, pokud by z toho sla udelat 1600, bylo by to supr. Predelavat 13ku na 15 jsem chtel proto, ze by pak zustaly vsechny cisla, i kdyz ani nevim kde a jak to ma cislo motoru, jeste jsem se po tom nepidul
ten VW motor byl jen vyplod z nudy, mam ho nachystanej jako zalohu do golfa
polsko problem neni, v ostrave jsem kazdou chvilku pracovne, zkusim s tim zalaborovat a pohledat dily na tu 16ku a popremyslet o tom
Napsal: stř črc 02, 2008 20:42
od PaoloF
Poslyš, věc kolem čísel motorů padá, pokud to nemáš, nechej si úředně udělat výmaz čísla motoru z TP a máš pokoj. U 1500-ky jen vyměníš ventil víko za verzi pro 1300 a nikdo nic nepozná.
Možná by stálo že úvahu koupit v Polsku komplet motor 1600. Je ale třeba hledat na netu a kontaktovat prodávající. Problém je v tom, že nevíš v jakém stavu ten motor bude. Takže asi nejlepší cesta bude koupit 1500, zajet pro ty díly na 1600 a pustit se do skládání. Výhoda je že víš jak sis ten motor udělal a zároveň vlastně provedeš generálku.
Pokud Tě to zajímá, našel jsem v katalogu tech. údaje pro motor 1500 a 1600. Oba jsou už ale z Poloneza.
1500: 60 kW při 5200 ot., točivý m.:115 N.m při 3200 ot., vrtání 77 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,2:1.
1600: 65 kW při 5400 ot., točivý m.:130 N.m při 4000 ot., vrtání 80 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9,5:1.
Pro porovnání originální 125p 1300 rok 72: 44,2 kW při 5400 ot., točivý m.:93 N.m při 3200 ot., vrtání 72 mm, zdvih 79,5 mm, komprese 9:1.
Snad jsem trošku pomohl
Napsal: stř črc 02, 2008 21:36
od pov
tohle koncene vypada na rozumne reseni
jdu prohledavat allegro
Napsal: čtv srp 21, 2008 13:16
od pov
tak zas to tu ozivim, koupil jsem motor 1500, a potreboval bych standart rozmery ojnicnich a klikovych lozisek + utahovaci momenty hlavy, kliky, ojnic...kdyby nekdo ty hodnoty znal, byl bych rad
dalsi vec je, ze chci nechat srovnat hlavu, a rad bych lehce vzal i blok, ale mam strach ze uz by to mohlo zaklepat, sice jsem to meril, ale nejak si tim nejsem jisty, precejenom ojnice se v extremu dokaze natahnout i o 2mm, i kdyz tady jsou ojnice dost kratke, nicmene pisty jsou mekke az jsem se zdesil
v okoli neni nikdo kdo by mi poradil... vsichni co jezdej a jezdily lady, rikaj snizit hlavu i blok, ale lada ma kovany pisty, u fiatu by tohle neslo
Napsal: čtv srp 21, 2008 17:04
od Aleš.Melichar
pov píše:utahovaci momenty hlavy
8kpm = cca 80 joulů
Napsal: čtv srp 21, 2008 17:06
od Little Red Riding Hood
Aleš.Melichar píše:pov píše:utahovaci momenty hlavy
8kpm
120 Nm
Napsal: čtv srp 21, 2008 22:06
od pov
jinak, sice to sem nepatri, ale jakmile tam bude 1500 motor tak bude fiat asi na prodej
nemam pro nej misto, a nechci aby hnil pred barakem
Napsal: sob srp 23, 2008 19:02
od Tomáš
no je to velmi pěkný vůz,ale co si pamatuju,tak tohle jsou smíchaný dvě auta do jednoho ne?Chromová maska a ty vysunutý kliky dveřípatří prvním modelům 125p,ale ty zadní světla zase odpovídají modelu po roce 75
Napsal: sob srp 23, 2008 19:19
od Jelen
Přední blinkry jsou taky z novějšího modelu.