Stránka 2 z 7

Napsal: úte čer 17, 2008 13:22
od Luděk Musil
Wolf píše:Tak to jsi měkej .....
Njn :oops: ... ne každej má tak dokonale odladěný odpory třením jako Ty :banghead: . Až se budu totálně nudit (resp. budu mít tolik volného času co Ty náměstku :D ) tak začnu řešit odpory na brzdách, ložiscích předních kol, kardanu ... . L.

Edit: a ve finále budu auto do kopců tlačit :D

Napsal: stř čer 18, 2008 10:20
od Luděk Musil
Ještě se vrátím k jedné "maličkosti":
Od doby koupě (30.10.07) jsem měl problém s řazením :roll: . U stojícího vozidla šla zpátečka "přes zuby" nešla lehce zařadit jednička - byl to vždycky boj :evil: , často jsem měl pocit, že ten fofrklacek urvu :shock: nebo ulomím :( . Spojka prostě "unášela". Nepomohlo ani zrušení 3-5 mm vůle na vypínací vidličce :dontknow: .
Když jsem měnil motor, tak jsem vyměnil i spojkovou lamelu. Od toho okamžiku se vše změnilo :wink: . Kvalty tam skáčou zcela bez problémů, řekl bych že samy :lol: .
Včera navečer jsem o tom přemýšlel :shock: , posléze jsem z ponku vylovil šupleru 8) , očistil ji smirkovým papírem od rzi ( :oops: ), prostříkl WD-čkem a ze skříně jsem vytáhl původní lamelu. Při zběžném pohledu se mi zdála být jiná :( . Po podrobnějším prozkoumání a přeměření se ukázala pravda :roll: : v autě jsem měl lamelu určenou pro "slabší" motory (1200, 1300, 1500 v sérii), tedy lamelu s šířkou (žejo, Marku :D ) obložení 29 mm, 3 slabšímí a 3 silnějšími pružinkami, obložení bez šikmých/vyhazovacích drážek. :x :x :x

Lamela určená pro "silnější" motory (1600, 1700 v sérii) má šířku obložení 35 mm a všech 6 pružin je ze silnějšího drátu. V současné době se vyrábí VŠE s šikmými drážkami.

Nejpravděpodobnější důvod proč spojka "unášela":
Kdo už jste lamelu spojky držel v ruce a díval se na ni pozorně, jistě víte, proč se to jmenuje lamela (viz obrázek, poz. 3). Jednotlivé lamely jsou při výrobě "zkrouceny do vrtule". Při použití slabší spojkové lamely v silnějších motorech dochází kromě prokluzu (daného menší šířkou obložení), cukání (dané použitím 3 slabších pružin), k vyhřátí materiálu spojky (jak obložení, tak pružiny, tak vlastní lamela). Takže ty "vrtule" se zkroutí do ještě větších vrtulí, čímž dojde k házivosti lamely. Jinými slovy: když se podíváme na novou lamelu tak je to zcela ploché kolo. Vyhřátá lamela vypadá jako kolo "s osmičkou". Přítlačný talíř při vystavení (rozepnutí spojky) dává mezeru necelé 2 mm (což je na každou stranu lamely necelý mm). A při zkroucené lamele tato mezera nestačí a přestože je spojka vypnuta tak i nadále unáší a přinese ssebou tento problém.
L.

Napsal: pon čer 23, 2008 19:39
od Atex
tak proto uz sem dlouho nezaradil zpatecku bez zubu.. . ..

Napsal: pon čer 23, 2008 20:01
od Laďuša
Kurňa, že by??? Ale zas to taky nemam úplně pokaždý.....

Napsal: úte čer 24, 2008 21:36
od Maysner
ze by razerni zpatecky pres zuby fakt mohlo byt tim i u 15ky? ale jen po zahrati :roll:

Napsal: stř čer 25, 2008 05:52
od Wolf
Luděk Musil píše:...Od doby koupě (30.10.07) jsem měl problém s řazením :roll: ...
:D ... to se ani nedivim, kdyz to predtim servisovali v Moste, bud rad, ze tam misto lamely nedali zubovou spojku. Ja az budu vypravet, tak to bude jako v "Natočto".

Napsal: pon srp 11, 2008 21:23
od OndrejGTi
mas odskusane zrychlovanie? zaujimam ma nejaky cas pre odhadnutie vykonu.

Napsal: úte srp 12, 2008 09:03
od Luděk Musil
Testy jsou momentálně přerušeny, motor rozebrán na stole, řeší se snížení komprese, šály, čepy, předstih. L.

Napsal: úte srp 12, 2008 11:41
od FOMA
vždyt to furt říkám,že z toho bude 2.0i(compresor) :twisted:

Napsal: stř srp 13, 2008 07:40
od čmelák
uz vies ako znizis kompresiu?

Napsal: stř srp 13, 2008 08:38
od Luděk Musil
čmelák píše:uz vies ako znizis kompresiu?
Ještě nevím, který způsob zvolím (možná i kombinaci obou).
Způsoby snížení komprese:
1. snížení kompresní výšky pístu (kompresní výška pístu = vzdálenost dna pístu a středu pístního čepu). Ladapíst 21073 má kompresní výšku 38 mm, Fiatpíst (užitý v tomto motoru) má 38,5 mm. Takže by bylo možno odfrézovat cca 0,5 mm ze dna pístu.
2. zvětšení kompresního prostoru válce = odfrézování části pracovního prostoru hlavy (viz barevná/šrafovaná část obrázku) o cca 0,5 - 1 mm.
L.

Napsal: stř srp 13, 2008 12:34
od Atex
Ja osobne bych radeji laboroval s hlavou nez s pistama, jako sehnat nejake z toho fiata ktere by odpovidaly vsem pozadavkum, to uz je jina... Jinak ludku, co takhle to zkusit starou dobrou metodou vetsi tesneni pod hlavu? Na zakazku jsou schopni ti udelat na jakykoliv motor az 2,6mm tluste, v jake chces kvalite nebo materialu.

Napsal: stř srp 13, 2008 12:46
od Luděk Musil
Atex píše: ... az 2,6mm tluste ...
Standart pro 1,7 je cca 1,5 mm, měl jsem zakázkový 2 mm, propálil jsem je, budu nechávat dělat nový ....
Také spíše uvažuju o frézování hlavy, protože na písty se mi moc šahat nechce. A to už vůbec nehledě na to, že písty pro Fiat Mirafiori 1600 DOHC neseženenu, pokud něco seženu - tak to bude Fiat Croma a cena jednoho kousku byla před dvouma rokama na cca 2.500 Kč. L.

Napsal: stř srp 13, 2008 17:16
od Atex
napisu ti do SZ firmu ktera mi to nabizela, prohlidni si jejich nabidky, mozna ti pomuzou :-)

Napsal: stř srp 13, 2008 17:36
od čmelák
urcite uprav priestor v hlave, len pozor na objem vysledny 4x rovnaky :) z toho mam ja paniku