Stránka 2 z 3

Napsal: stř srp 13, 2008 23:04
od Laďuša
Tak sraz se nezadržitelně blíží, tak už by to chtělo se poněkud rozhoupat, využijme toho, že to neni třeba u Gdynie....
Navíc polská strana už začíná organizovat, sepisovat a podobně!
Takže hlašte, kdo spojíme kolonu :D

Napsal: pát srp 15, 2008 18:44
od Křečík Barbuška
Mno, nechat si nadělat na hlavu od netopýrů je neodolatelné, ale přesto odolám, dovolená na Vysočině je lákavější.

Napsal: pon srp 18, 2008 21:53
od tavri
Zatím to nevidím reálně, protože ve středu nebo čtvrtek jedu na druhou dovču k polskému moři a o tři týdny později se mi nebude chtít jet stejnou trasu...
chce jet někdo s náma? V neděli zpátky... Lada mikro kolona :-)

Napsal: pát srp 29, 2008 14:14
od tavri
Na sraz nejedu - viz minulý příspěvek.
Pokud někdo pojedete, natankujte si u nás, v Polsku stojí beňol 32-34 Kč (4,35-4,59 Zlotych) Silnice překvapivě slušné.

Napsal: sob srp 30, 2008 11:02
od Laďuša
No stejně to budu asi muset docmrndnout i tam (eště jsem kilometráž moc neřešil, takže vlastně nevim). A jak se Naturál jmenuje v Polsku? A je taky zelenej? Abych nenatankoval cosi špatnýho...
Jinak to opravdu pojedu sám? :(

Napsal: ned srp 31, 2008 20:55
od tavri
natural se jmenuje eurosuper a má 95. 95 mají i UNI - obdoba speciálu.
Někdy příště ;-)

Napsal: pon zář 01, 2008 19:52
od Laďuša
Tak dneska jsem pořídil atlas Polska, hasičák a pare złotych. Ingredience na vítr z hor jsou samozřejmostí :mrgreen:

Napsal: pon zář 01, 2008 20:05
od Ivo
Laďuša píše:Ingredience na vítr z hor jsou samozřejmostí
budou mít radost :lol:

Napsal: pon zář 01, 2008 20:24
od tavri
Hasičák je v Polsku potřeba jen na vozidla, která jsou registrována v Polsku. Pitomí rakušáci by to s jejich vestičkou mohli od nich odkoukat.
Škoda, jel bych tam zase, ale tento víkend už mám jiný plány. Pokud bude jiný zlotík či spotík, dej vědět.

Napsal: čtv zář 04, 2008 10:42
od Laďuša
Obrázek

Tak jsem si zase stvořil malou reklamu :)

Napsal: pon zář 08, 2008 21:43
od Laďuša
No a už jsem doma.

Vyjížděl jsem v pátek cca v půl sedmý ráno, cesta vedla na sever na Plzeň, Žatec, Litoměřice, Českou Lípu, Jablonec nad Nisou, hranici jsem překročil před jednou hodinou na přechodu Harrachov/Jakuszyce, dál jsem pokračoval směr Jelenia Góra, Bolesławiec, Nowa Sól, Świebodzin a Boryszyn. Dorazil jsem někdy v pět odpoledne. Cestou jsem měl pár zastávek. Taky jednu neplánovanou u Świebodzina, kde to bylo pěkně ucpaný. Musel jasem si trochu přitopit, mam podezření, že mi nefunguje sahara, budu se na to muset mrknout. Trasa měřila 572km i s objížďkama.

Jelo se vcelku dobře, občas kamion, silnice povětšinou dobrý. Nejhorší to bylo před a za hranicí, no prostě hory. Úzký klikatý silnice, povětšinou nemožnost předjíždění... Jo a taky úsek cca 40km před Bolesławiecem byl vcelku bídnej. Provoz dobrej, když člověk akceptuje drobný rozdíly provozu, značek apod. v Česku a Polsku (hlavně se smířit s faktem, že kam se vejde aspoň kousek auta za krajnici, tak silnice nemá 2, ale 3 jízdní pruhy), tak se jezdí bez problémů.

Po příjezdu bylo na místě (starší velkej dům, kdysi snad cosi skautskýho, zčásti obydlenej, uzpůsobenej na ubytovávání pár pokojema a velkým podkrovím) zatim asi 5 aut a o něco víc lidí, mezi nima i naši 3 známí Estonci Doris, Olaaf a Raldo ;) Byl jsem vřele uvítán, ubytován a bylo mi vysvětleno, že se bude grilovat a že krám je támhleto žlutý :) Tak jsme nakoupili a začlo se kecat a pít.

Po příjezdu Marty v Samaře sedanu se potřebovalo sehnat ještě dva střízlivý řidiče (podotýkam, že už byla tma a přesto se to podařilo :!: ), naskládali jsme se do aut a jelo se na výlet. S náma jezdila místní paní z toho domu, kde jsme byli ubytovaný, která to tam má zmáklý a vyzná se v těch bunkrech z II. světový, kterých je po okolí opravdu hodně ;) Tak jsme si prohlídli most obrotowy, kterej má pilíř uprostřed a kolem něj se otáčel, aby přes ně nemohly tanky, vlezli jsme do bunkru (přístupného.. a že těch chodeb, křižovatek tam neni málo) a prohlídli jsme si bejvalej železniční most, po kterým kdysi vedla jakási hlavní trať, kterou postavili němcí a na dlaždičkach, kterýma je vyzděnej, jsou zajímavý starý nápisy. Bohužel už dost zničeno "cholernymi sprejami" :? Na mostě ještě prej dokonce byly koleje, což je "niemožliwe w tym kraju" (takže jako u nás).

No a po návratu (mezitim přijelo pár dalších) už se začlo grilovat, pít, hodovat, povídat a podobně. Z Vítru z hor měli opravdu radost, chutnalo jim (francovku neznají, ovšem když se někdo zmocnil flaštičky a přelouskal nápisy "po masažu a do kompieli....ty chuju :shock: " bylo tajemství vyzrazeno :mrgreen: Přesto úspěch a trochu mě mrzí, že jsem nevzal víc. Já jsem taky ochutnal jejich věci, Žubruwku, pár druhů piv (čimž jsem si rozšířil sbírku cizích obalů od alkoholu :) ). No spát se šlo kolem 5 ráno.
Další den ráno jsem poznal jeden z rozdílů oproti našim srazom - lidi tam spí. To jsem ocenil, né jako u nás, že v 7 ráno je živo a kravál. Ne, pohodička, já jsem vstal tak v půl 10 a nebyl jsem zdaleka poslední.

Potom následovaly orientační jízdy, delší A a kratší B. Já jsem dělal navigátora Sylwestrowi, takže si dokážete představit, jak to tak vypadalo, když polsky neumim a DEx nepíše zrovna krasopisně :) Chybu na A jsme udělali už na prvním řádku, přesto se i na špatnej cestě našly body, který odpovídaly itineráři (třeba ohrazený místo a co se nachází nalevo?). Bohužel, mojí žádosti o uznání trasy C nebylo vyhověno :lol:
Trasu B jsme zvládli relativně slušně, přece jenom jsme se potkali s jiným autem a vysílačka pomáhala :) Trasa končila ve vesničce Kęszyca Leszna, kde až do roku 1995 byla ruská armáda a nikdo tam nesměl.
Potom jsme ještě jednou zkusili A, tentokrát správně, cestou v lese jsme potkali další auto, kde se spravoval ventilátor chladiče. No a tak jsme udělali procházku po lese, kde jsou zbytky bunkrů, zničehonic je v zemi ohromná vybetonovaná díra, jinde zase trčí kus železa, o kousek dál zákopy...
No a po cestě zpátky bylo krásný jezero (jezioro Buszno), kde jsme se vykoupali. Voda byla krásně teplá a čistá - při vodě až po krk bylo krásně vidět, v čom stojíte.

Po konci orientaček byla zase chvíle pokecu, ohlížení aut, oprav drobných nedostatků (třeba ventilátor chladiče), doplňování zásob v krámu a podobně. V tu chvíli kulminoval počet Lad na sraze - dosáhl počtu 13 kousků.

Potom jsme se opět už za tmy naskládali do aut (tentokrát už vícera ;) ) a jeli jsme zase na bunkr a na netopýry. Ovšem netopýři nás vcelku vypekli a nebyli :lol: Celkově jsme viděli asi 3 a potom byl ještě papírovej - člověk plížící se za váma, co vás ve vhodnou chvíli polechtá tim papírem. :D Mělo to vcelku účinek, kdo už byl napálenej tak se moc těšil na dalšího :P .

Pak jsme se vrátili, bylo pečený prasátko, hromada (resp ohromná krabice) výbornýho cukroví a vědomostní test. Jak vypadá diplom pro vítěze vam možná ukážu ;) . Jedli jsme, podebatovali a šli spát tentokrát už asi ve tři.

Ráno anketa o nejxxx Ladu, vyhlášení výsledků, rozdání diplomů, rozloučili jsme se s Boryszynem a vyrazili jsme na společný focení. To proběhlo na jakýmsi fotbalovým hřišti a ještě jsme jeli na další bunkry. Tentokrát ale ne volně přístupný a hlavně zezačátku zdevastovaný, ale do jakéhosi skanzenu nebo jak to popsat v Pniewu. Všude po bunkrech s náma jezdila ta paní, takže jsme to měli pěkně zadarmo, sestoupili jsme dolů, prohlídli jsme si, pojezdili v podzemí na drezíně, pochodili v chodbach, vystoupali zase nahoru (kus vedle než vchod) a to byl vlastně konec srazu. Kolem tam byly vystavený ňáký kanony, raketa a tank T-34, do kterýho se mohlo lézt a i s věží otáčet. Tak jsme si tam trochu pohráli, před šplhem na věž jsem ovšem na pás položil mikinu, která asi navždy už zůstane v Polsku :(

V tu chvíli, kdy jsem si uvědomil, že je vlastně neděle, se mi tak strašně nechtělo domů a bylo mě prostě líto, že něco tak parádního končí. Měl jsem úplně jinej pocit, než v neděli na čs. srazech. Prostě se něco dělo a připadalo mi to, že to končí uprostřed :cry:

Vyjížděl jsem v půl druhý, což bylo přibližně v čas, kdy odjížděla většina. Na pumpě v Bolesławiecu jsem asi způsobil poveselení, když se mě předtim v Desnej podařilo ňák moc utáhnout víčko od nádrže a asi 10 minut jsem se s tim u stojanu pral :lol: Dál jsem se stavil asi v 6 kousíček před českopolskou hranicí, zbaštil ňákou paštiku, umyl přední světla (páč ve stavu, v jakým byly po páteční deštivej cestě tam bych toho v noci moc neviděl) a vyrazil vstříc domovu. Těsně za hranicí ale se při brzdění motoren začly ozývat takový zvuky, jako když vypnete zahřátý auto a trochu praská ve vejfuku, jak to chladne. Tuto ovšem bylo víc :) Tak jsem vyřadil, že poslechnu, jestli to je i na neutrálu a v tu chvíli nevim proč, ale zdechnul motor. Nastartoval jsem a ejhle - nedobíjí... Tak jsem vylez, pohejbal kablíkama, nastartoval, kontrolka zhasla a já jsem pak stavěl až v Plzni, kde jsem se byl podívat za kámošem na pumpě. Byl jsem tam asi hodinku, když už jsem tam byl tak jsem dotankoval no a ve čtvrt na jednu v noci jsem se po 566 kilometrech dostal domů.

Takže moje pocity z výletu jsou jenom kladný, bylo to tam výborný, lidi skvělí, jsem rád, že jsem jel a moh je poznat. Příští rok, pokud to bude v mých silach, pojedu zase a vam to můžu jenom doporučit.

Moje fotky jsou tady: http://ladusa.fotosik.pl/albumy/501913.html#e
Časem možná přidam eště společnou.

Ale jsem se rozepsal...

Napsal: pon zář 08, 2008 22:07
od Michal Pokorný
Hm, hm ........ no, kdyby se mi podařilo si příští rok vybojovat v práci dovolenou, bude-li se v Polsku něco konat, tak bych se možná i zajel podívat.
Jen mám bohužel takový nepříjemný pocit, že bych si moc, tedy vlastně vůbec, nepokecal 8)
Pravda , jako menší jsem vůbec neměl problém s tím rozumět polsky. Jedna kamarádka mojí matky bydlí v Plońsku (přeškrtnuté l neumím :P ) a když jsme tam byli, nebo oni byli u nás tak jsem s tím neměl problém. Ovšem, nevím proč, ale schopnost rozumět polštině mě nějak opustila.
Tak že když od ní přijde nějaký mail, tak ho u nás doma přečte jedině matka.

Napsal: čtv zář 11, 2008 17:18
od Laďuša
No vidim, že vás muj román nezaujal, a to jsem eště zapomněl na tu část, jak o dvě vesnice vedle se slavili Dożynki. Velká sláva, moře aut, lidí, akce kulturní, na vjezdu to korigovali hasičí, nejspíš tamní SDH (Ochotnicza Straż Pożarna) a když jsme tam projížděli, tak na nás: "Na dožínky a nebo do Boryszyna na sraz??" :mrgreen:

__________________________________________________________________________
No a teď vam ukážu, jak vypadal Konkurs wiedzy o Ladzie ;)

[center]TEST
Grupa A[/center]

1 - Jaką pojemnośćma bak montowany w Ladzie 2102?
A - 30 litrów
B - 35 litrów
C - 40 litrów
D - 45 litrów

2 - Jak w Wielkiej Brytanii nazywano modele 2104/2105/2107?
A - Diva
B - Niva
C - Riva
D - Viva

3 - Pierwszy samochód VAZ, wyprodukovano w...
A - 1968
B - 1970
C - 1980
D - 1990

4 - Jak Rosjanie ochrzcili model 2101?
A - Kopiejka
B - Babuszka
C - Rubel
D - Wokzol

5 - Ile przednich reflektorów ma model 2103?
A - Nie ma :)
B - 2
C - 4
D - 8

6 - Ile wynosi masa modelu 2103?
A - 1035 kg
B - 1050 kg
C - 1055 kg
D - 1060 kg

7 - Czy w modelu 2105 montowano kiedyś silniki Diesla?
A - Tak, o pojemności 1,6
B - Tak, o pojemności 1,7
C - Nie, diesel był dostępny tylko w modelu 2102
D - Nie, diesle był dostępny tylko w modelu 2101

8 - Gdzie w modelu lada 2101 1600 MTX Rallye znajdował się akumulator?
A - W kabinie za siedzeniem kierowcy
B - W kabinie za siedzeniem pasażera
C - W komorze silnika
D - W przedniej części bagażnika

9 - Ilu calowe koła posiadał model 2105 VFTS?
A - 13 cali
B - 14 cali
C - 15 cali
D - 17 cali

10 - Jaki napęd był planowany w prototypie o oznaczeniu 2151?
A - Przedni
B - Tylny
C - 4x4
D - Producent nie podał tej informacji do wiadomości

11 - Modyfikacja "Landole" dotyczyła modelu...
A - Niva
B - 2107
C - 2105
D - 110

12 - Czy w modelu 21093 Baltik montowano kiedyś poduszkę powietrzną?
A - Tak ale tylko kierowcy
B - Tak ale tylko dla pasażera
C - Tak ale tylko boczne
D - Nie montowano

13 - Jaką moc osiągał gaźnikowy silnik Samary 1300?
A - 60 KM
B - 63 KM
C - 65 KM
D - 70 KM

14 - Czy do modelu 2108 montowano silniki Vankla?
A - Tak, były to jednostki produkcji Mazdy
B - Tak, były to jednostki produkowane przez Vaza
C - Nie, skończyło się tylko na prototypie
D - Nigdy nie produkowano takiego pojazdu

15 - Samara 21099 to inaczej?
A - Forma / Sagona
B - Landola
C - Rajdowa wersja dostosowana do ścigania się na lodzie
D - Wersja z napędem na cztery koła

16 - Czy produkuje się już model drugiej generacji Samary
A - Tak
B - Tak, ale to tylko krótkaseryjna wersja
C - Już nie
D - Nigdy jej nie produkowano

17 - Czym zajmuje się firma TMS?
A - Tuningiem
B - Produkcją klocków hamulcowych
C - Produkcją olejów i smarów
D - Jest dystrybutorem opon na rynki wschodnie

18 - Jakiego typu nadwozie posiada model 111?
A - Sedan
B - Kombi
C - Cabrio
D - Pick-up

19 - Priora bazuje na modelu
A - 2105
B - 2108
C - serii 10
D - 2103

20 - Czy wersja kombi Kaliny jest już produkowana?
A - Tak, ale w krótkiej serii testowej
B - Tak, ale tylko w kolorze papirus
C - Tak
D - Jeszcze nie


No a diplom za 1. místo vypadá takhle: ;)
Obrázek

Napsal: čtv zář 11, 2008 17:31
od Křečík Barbuška
Ty seš strašnej šprt :lol: . Vždyť to říkám furt, že jsi kádrová rezerva klubu :mrgreen: . Doufám, že jsi je zdrbal za tu hrubku v názvu, češtinářu jeden :twisted: .

Napsal: pát zář 12, 2008 16:13
od tavri
Ale zaujal, pěkný a bohatý program. Příště, jo? :wink: