Stránka 2 z 2

Napsal: úte čer 17, 2008 23:04
od Teepee
Patrac píše:No Marek mě tak nahlodal... Nový auta maj lopatky pumpy z plastu. a kdyby se jedna odlomila a odcestovalo to do palice.. no nic tak ybch sundal hlavu, udělal při tom rozvody a vyměnil pro jistotu i gufera na ventilech a zkontroloval těsnost ventilů. ( vše zlé je k něčemu dobré)
Tohle na autech miluju, jedna chyba v postupu a může z toho být taková teorie, že už člověk pomalu myslí na nákup jiného auta. Nestahuj kalhoty, když k brodu je ještě daleko, ale dej vědět, jak to dopadlo.
Zajímalo by mě, co to bylo za nemrzku, kterou jsi vypustil a kterou jsi nasadil. Auto máš přece už rok a půl, nemrzku jsi už jistě měnil, takže předpokládám, že šla G12 za G12 (norma D za normu D), navíc z popisu plyne, že to rozpustila spíš ta nemrzka než ocet, když to chvíli po octové kůře na destilku chladilo v pohodě.
Jen připomenu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=197&start=25 :wink:

Napsal: stř čer 18, 2008 06:09
od Patrac
bacha to co připomínáš je ještě z dob kdy jsem měl 07.
Tady byla nějaká modro zelená břečka a já to po propláchnutí nahradil G12+ tedy tím co jsem standardně měl v autě i před tím. mmj tady v autě zž G12+ byla skoro rok a čtvrt. protože jsem ji měnil hned po koupi auta.
Včera jsem vyměnil chladič za zapůjčený od Luďka. musel jsem nejprve přiletovat vstup a výstup hrdlo protože byly urvaný. Jinak chladič se zá být v o dost lepším stavu než ten můj. Problém ale je že dnes se to sice nehřálo tolik ale hřálo ani nesepla sahara takže to je už v normě. Ale to může být zpúsobeno i tím že jsem dnes jel s vozíkem. Reálné to bude v sobotu. Pojedu do mikulovat tak uvidím jestli se to bude hřát nabo ne. Každopádně vím jedno. Martirium pokračuje. Vyměněný chladič totiž TEČE !! takže i kdyby to už bylo dobré tak mne stejně čeká ještě jedna výměna. :evil: Přemejšlím pokolikáté ten chladič budu už vydělávat... po pátý? po šestý? :(

Napsal: stř čer 18, 2008 07:07
od Luděk Musil
To je na mrtvicu! :Hangman: O tom utrženým spodním výstupu jsem věděl (bodejť by ne - kdy to bylo skoro po celém obvodu). Poněkud mě překvapil ten horní vstup a velmi mě překvapilo to "TEČE" :( . Za to se tedy omlouvám :oops: - to jsem nevěděl.
Při další výměně chladiče Ti tedy budu (za trest :lol: ) pomáhat. L.

Napsal: stř čer 18, 2008 07:20
od Patrac
Luděk Musil píše:To je na mrtvicu! :Hangman: O tom utrženým spodním výstupu jsem věděl (bodejť by ne - kdy to bylo skoro po celém obvodu). Poněkud mě překvapil ten horní vstup a velmi mě překvapilo to "TEČE" :( . Za to se tedy omlouvám :oops: - to jsem nevěděl.
Při další výměně chladiče Ti tedy budu (za trest :lol: ) pomáhat. L.
Luďo klííd chladič vykuchám ven už v tom mám praxi. Začal jsem na hodině a půl a včera mi postup: odpojit hadice chladič ven vylít vodu, odmontovat saharu namontovat na druhej chladič osadit do auta připojit zaplavit nastartovat a ohřát motor trval už jenom 39 minut.
Myslím že když se budu snažit tak se dostanu i pod půl hodiny. :lol:
Doufám že chladič od Drobka už nepoteče. :Hangman:
Pokud zjistím kde na tom " tvým" je ta prasklina a bude li to jen trochu opravitelné tak ti ho zaletuju a vrátím funkční. Prostě mne jen sere to že už to dělám pošestý. A plácám na to těžce vydolovaný volný čas zatím co bych ho mohl věnovat úpravám na autě. chjo.
No hlavní je že se ukazuje že to asi bude opravdu tím chladičem.
Jinak spodní hrdlo bylo celý pryč a horní bylo odtržené to cínování. Nemuselo to tama tenkrát týct ale když jsem ten spoj viděl tak jsem to raději přeletoval.

Napsal: stř čer 18, 2008 07:36
od Drobek81
Patrac píše: Luďo klííd chladič vykuchám ven už v tom mám praxi. Začal jsem na hodině a půl a včera mi postup: odpojit hadice chladič ven vylít vodu, odmontovat saharu namontovat na druhej chladič osadit do auta připojit zaplavit nastartovat a ohřát motor trval už jenom 39 minut.
Myslím že když se budu snažit tak se dostanu i pod půl hodiny. :lol:
všechno špatné je k něčemu dobré :wink:
U startéru seš pod 15ti minutama, chladič bude beztak pod 30...čeče asi Ti budu vozit auto na opravu abych neztrácel čas 8)
Jinak taky doufám, že chladič už bude OK :shock:

Napsal: stř čer 18, 2008 14:11
od Patrac
Už tomu přestávám rozumět.
Před zásahem do chladící soustavy (výměnou potrubí a vypláchnutím systému) mi přístroje vykazovaly toto:
provozní teplota ručička byla asi 1mm za rozhraním Bílé/zelené pole
Sahara spínala asi o 1-1,5mm dál

po úpravě se motor začal za 14 dní přehřívat. sahara i po sepnutí nedokázala auto ochladit, sahara jela i v rychlosti kolem 90km/h a stejně teplota nechtěla jít dolů.
Provozní teplota ručička kolmo nahoru a sahara spínala asi o 1,5mm dál
Po výměně chladiče ( jel jsem dnes s vozejkem) se tepllota dostala asi o 1-1,5mm dolů ( podle budíku. Tedy
Provozní teplota 1mm před polohou kolmo nahoru sahara spíná v poloze kolmo nahoru a nebo o kousek dál. Co se týče ochlazení motoru sahar už dokáže motor ochladit i při stání a při jízdě nespíná. tedy pokud nejednu na 2 do kopce pak sepne a po ochlazení vypne) jenže Ručička teploměru vykzuje stále skoro o víc jak 2mm vyšší teplotu než bylo dříve. Čím to může být?
je možné že začal proměřovat budík??? je možné že by odešlo čidlo teploty na hlavě auta?? resp že by začalo proměřovat?
Auto se teď chová už naprosto korektně jen budík tvrdí že se stále mírně přehřívá.
PS: a chadič přestal téct. Najel jsem teď asi 50km a ani kapka.. mám dojem že se mnou motor špásuje

Napsal: stř čer 18, 2008 18:34
od Dusan
Neviem ale mam taku skusenost ze vypustanie a napustanie kvapaliny do chladiacej sustavy nejako neprospieva termostatu :)

Napsal: čtv čer 19, 2008 06:54
od Patrac
termostat jsem vyměnil :( jako první protože jsem si v prvé řadě myslel že ono hřátí motoru má právě on na svědomí. že prostě neotevírá a nebo neotevírá dostatečně. Mohl za to ale ucpaný chladič.
mmj dnes se motor choval naprosto v pohodě. Začínám podezřívat buď snímač teploty a nebo vlasntí budík. Mám dojem že jedno z toho začalo žít svým vlastním životem... :evil:

Napsal: čtv čer 19, 2008 07:44
od Pisty
Ja mam teplotu po vymene termostatu asi 2mm za kolmou polohou. No proste ten termostat je teplejsi. :axe:
U mna zase sposoboval prehrievanie (naposledy) zly olej!!!.
Po vymene oleja vsetky zavady sposobene prehrievanim zmizli. Dokonca sa aj zlepsil chod motora.

Clovek si nieje isty co mu to prehrievanie sposobuje. Teraz mam klud. od vymeny 4kkm.

Napsal: čtv čer 19, 2008 21:13
od Teepee
Patrac píše:bacha to co připomínáš je ještě z dob kdy jsem měl 07.(
Já měl na mysli hlavně tu pračku a postupné dávkování. V dubnu 2005 chybělo UnderConstructionovi ještě rok a půl než šel k MB.

Napsal: pát čer 20, 2008 06:33
od Patrac
tak se to konečně usadilo. Zítřejší cesta do Mikulova prověří ohřev motoru i na delší trati. :wink:

Napsal: pát čer 20, 2008 20:59
od Teepee
Tak následoval jsem Tvého příkladu a dneska se konečně utrhnul, vypustil neznámou směs z Hnědého LADY, kterou měním od doby co jsem ho koupil, vyndal jsem chladič, vypláchl hadicí a konví kal, prostříkal voštiny hadicí, propláchl motor skrz výstupní hadici z hlavy a nakonec jsem rozendal vratnou hadici topení a propláchl i to, zítra to seskládám pospojuju, nasadím novou nádobku, hadici od nádobky a hadici hlava chladič (stará začala téct) a nasadím ARAL Antifreeze (norma C - modrý). A jestli to začne neúnavně někde téct, nebo to přestane chladit, tak se jen potvrdí, čím víc péče, tím víc se přivodí problémů. (takže výpušťák na chladiči už rozhýbávat nebudu).
Ale vodního kamene moc není, nejvíc asi mezi hadicemi a nátrubky, šedý povlak uvnitř se stírá prstem, výplach ho víc nezlikvidoval.
Vlastně jsem se letos k práci na Hnědém dostal podruhé. :roll: :shock: