Stránka 2 z 5
Napsal: stř čer 04, 2008 09:50
od Marek
Já používal originál ruskou spojku i v případě zvýšeného výkonu na 135 Nm a 77kW.
Měl jsem patnáctkový přítlačák a šestnáctkovou lamelu (má větší "maso" na obložení díky menšímu vnitřnímu průměru). Nikdy se nestalo, že by klouzala. Tedy pokud by se k ní dal i přítlačák z motoru 1600 (a Niva), musí to udržet mnohem víc (ovšem k tomu se musí vyměnit axiální ložiska kliky za zesílená!!!).
Vemte v úvahu třeba motor 1,8i Luďka Musila - původní "sedmnáctka" převrtaná na 84mm, jejíž stupeň komprese se díky pístům s rovnými dny vyšplhal na hodnotu téměř 11:1 (tlaky ve válcích jsou daleko nad 16 Bar) a drží mu to v pohodě seriová spojka. Odhadovaný výkon tohoto jinak seriového motoru je přes 100 koní a točivý moment je naprosto jistě vysoko nad 150 Nm.
Napsal: stř čer 04, 2008 10:17
od Mirek999
Uz sem se rozhodl,vemu toho Sachse a bude to.Jinak jeste dotaz.Je hodne tezka prevodovka?Mam 5q.Jestli to zvladnu sam,nebo si mam nekoho vzit sebou?Budu to delat na jame.Delal sem 6 spojek dohromady favorit a felicie a skoro vzdy sem byl sam.Da se tady taky udelat v jednom?

Napsal: stř čer 04, 2008 11:26
od Drobek81
jasný, pokud to budeš dělat na jámě, budeš to mít ještě jednodušší. Převodovka může mít tak 25kg, nic těžkého. Hlavně aby jsi měl trn na vystředění, možná zkontroluj ložisko v setrváku a když už budeš mít vše dole tak ho vyměň také.
Napsal: stř čer 04, 2008 14:40
od Mirek999
Drobek81 píše:jasný, pokud to budeš dělat na jámě, budeš to mít ještě jednodušší. Převodovka může mít tak 25kg, nic těžkého. Hlavně aby jsi měl trn na vystředění, možná zkontroluj ložisko v setrváku a když už budeš mít vše dole tak ho vyměň také.
Pri vymene toho loziska v setrvaku je potreba co?Musim setrvak sundat?Musim ho necm stahnout?Spis teda vytahnout.Jelikoz vim,ze u favorita a felcky lozisko neni,tam to jde primo.Vystredovak si vyrobim,jako vzdy.Vemu kulatinu,izolackou omotam nejdrive vnitrni prumer setrvaku,tady loziska a za to hned vnitrni prumer lamely.A je to,delal sem s tim vsechny auta a vzdy sem chytl prevodovku bez zadneho jebani.

Kolik tak stoji to lozisko?
Napsal: stř čer 04, 2008 14:42
od Marek
Setrvačník je dobré sundat. Nic na tom není, je to šest šroubů navíc.
Ložisko se vyviklá trnem pro vystředění spojky, nové se naklepne za vnější kroužek paličkou. Stojí asi stovku.
Napsal: stř čer 04, 2008 14:51
od Drobek81
sundej setrvák, ložisko vyndej buď jak popisuje Marek a nebo stahovákem(já na to mám takovou vifikundaci - home made).
Hlavně si poznač pozici setrváku, sice jsou jen dvě možnosti ale víš jak...
středící trn je nejlepší od někoho půjčit, nebo prostě ze staré převodovky použiješ vstupní hřídel. Lamela nejde otočit, tudíž už není nic, co by mohlo překvapit...
Napsal: stř čer 04, 2008 14:53
od Marek
Trn na vystředění mám a je mi již k nepotřebě. V případě zájmu mohu zapůjčit případně věnovat Klubu.
Napsal: stř čer 04, 2008 14:58
od Mirek999
No jasny,takze mrkev ze skodovky pasuje na zigula?Pokud ano,tak ji mam doma a je po starostech.Ale ted se tady obevil jeden mensi problem,v kelly nemaj spojku od Sachse a nevi kdy by jim dorazila na obednavku,takze to je pekne v pr....Si asi pujdu hodit masli.Nevite nekdo kde ji maji do tech 4000?Diky.

Napsal: stř čer 04, 2008 15:00
od Luděk Musil
Napsal: stř čer 04, 2008 15:07
od Mirek999

aaa sorry mejlka,sem cetl misto stare prevodovky,tak stare skodovky.

Napsal: stř čer 04, 2008 15:14
od Drobek81
vykašli se na novou spojku, zbytečně ztrojnásobíš hodnotu auta

prostě kup lamelu a vyměň jen tu...nikdy sem neměl problém a to tahám na vozejku i 1,5tuny...origo spojka, vše série
Teda pokud jsi nejezdil s prokluzující spojkou a nevyhřál to

Napsal: stř čer 04, 2008 15:22
od Mirek999
Drobek81 píše:vykašli se na novou spojku, zbytečně ztrojnásobíš hodnotu auta

prostě kup lamelu a vyměň jen tu...nikdy sem neměl problém a to tahám na vozejku i 1,5tuny...origo spojka, vše série
Teda pokud jsi nejezdil s prokluzující spojkou a nevyhřál to

S klouzajici spojkou nejezdim.Ale obcas je problem treba s vozejkem a nebo pri rychle akceleraci,kdyz nekde potrebuju zmizet,tak zacne skakat motor,uplne to klouze a auto nejde do tahu.Toto dela na plyn,kdyz prepnu na benzin,tak jedu pohodu,dam ctyrku,seslapnu plyn a vyleti otacky,ale auto jede stejne.Takze bych rad celou novou.Nejaky penize mam,ale dat jim v elitu 5500kc,za spojku,tak to fakt ne.

V kelly mi rekli az 2 mesice,coz sem se malem osypal.

Napsal: stř čer 04, 2008 15:40
od Drobek81
Mirek999 píše:S klouzajici spojkou nejezdim.Ale obcas je problem treba s vozejkem a nebo pri rychle akceleraci,kdyz nekde potrebuju zmizet,tak zacne skakat motor,uplne to klouze a auto nejde do tahu.Toto dela na plyn,kdyz prepnu na benzin,tak jedu pohodu,dam ctyrku,seslapnu plyn a vyleti otacky,ale auto jede stejne.Takze bych rad celou novou.Nejaky penize mam,ale dat jim v elitu 5500kc,za spojku,tak to fakt ne.

V kelly mi rekli az 2 mesice,coz sem se malem osypal.

Kua chlape, teď sem málem pustil slzu...když to tak čtu, radši fakt vyměň jen tu lamelu...nemá smysl do toho rvát prachy, když nemáš upravenej motor(i kdyby byl, spojka např. z Nivy nebo ze 17ky je dobře dimenzovaná) tak to neřeš. Dej si říct a kup jen lamelu...já koupil na 17ku lamelu která tam patří, označení má stejné jako na Nivu a o spojce nevím. Za učetřené peníze kup radši nějaké dobré gumy, nebo zajdi do bordelu, případně vyvětrej mladou(nevím, kolik Ti je-mám strach napsat starou)
Napsal: stř čer 04, 2008 15:42
od Drobek81
případně kup auto na ND za litr a máš to při troše štěstí i se spojkou

Napsal: stř čer 04, 2008 15:54
od Mirek999
Takze koupim spojku od LUKa,ted sem si zjistoval ceny a vyjde me tam na 2900kc,coz sem schopen dat v pohode.Vcera sem se ptal kamarada,co sem mu daval LUKa do felicie a je spokojenej dost.Prej bez problemu,menil sem ji o Vanocich.No,tak do toho.

Uvidime.Jsou ji schopni dodat hned do druheho dne.