probleem motor
Moderátor: Moderátoři
jedna otazka... v motore sa deru kruzky alebo stena valcov? podla mna steny valcov
co potom pomoze ked dam do motora nove kruzky ktore su rozmerovo ako tie stare...
trosku by som to chcel vysvetlit
a nie celkom som pochopil ako mam odmerat tu 0,15mm volu motor mam na stole a chcem to zmerat, tak ako je to presne lebo som to nepochopil
bez kluky odspodu vopcham mierku? alebo ako je to
co potom pomoze ked dam do motora nove kruzky ktore su rozmerovo ako tie stare...
trosku by som to chcel vysvetlit
a nie celkom som pochopil ako mam odmerat tu 0,15mm volu motor mam na stole a chcem to zmerat, tak ako je to presne lebo som to nepochopil
bez kluky odspodu vopcham mierku? alebo ako je to
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
dobre v piatok sa chystam na nakup co vsetko to mam kupit
tesnenie pod hlavou
gufera pod loziska
piestne kruzky
piestne loziska a co este ???
tesnenie pod hlavou
gufera pod loziska
piestne kruzky
piestne loziska a co este ???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
A nechces najprv pozret co potrebujes? Ja ked som myslel ze motor je KO a boli to len podpalene ventili. Najlepsie jeden den rozobrat a popozerat co je zle az po tom nakupovat a opravovat.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
tesnenie pod hlavou
gufera pod loziska .... as i gufero na venily
piestne kruzky
piestne loziska ..... ojnicne panvy (ojnicne a klukove loziskka)
Cmelo vlozis kruzok do valca .... pre 1500 asi 1,5cm od vrchu j hlavy ( vzdialenost je vlastne trosku vecsia ako nedobeh piestov lebo prvy kruzok je este o nieco nizsie... a zmerias medzeru na kruzku ma byt max 0,3-0,4 tak ako pisal marek strcis tam mierku a uvidis aka ti vojde.
Druha moznost je merat piest vo valci ale je vhodna okruhla mierka. MAS ?
vid JAK NA to LADA starna 32
gufera pod loziska .... as i gufero na venily
piestne kruzky
piestne loziska ..... ojnicne panvy (ojnicne a klukove loziskka)
Cmelo vlozis kruzok do valca .... pre 1500 asi 1,5cm od vrchu j hlavy ( vzdialenost je vlastne trosku vecsia ako nedobeh piestov lebo prvy kruzok je este o nieco nizsie... a zmerias medzeru na kruzku ma byt max 0,3-0,4 tak ako pisal marek strcis tam mierku a uvidis aka ti vojde.
Druha moznost je merat piest vo valci ale je vhodna okruhla mierka. MAS ?
vid JAK NA to LADA starna 32
čmelák píše:a nie celkom som pochopil ako mam odmerat tu 0,15mm volu motor mam na stole a chcem to zmerat, tak ako je to presne lebo som to nepochopil
bez kluky odspodu vopcham mierku? alebo ako je to
Vymontuje se píst s ojnicí a staré kroužky se vyhodí z pístu. Potom se píst otočí dnem dolů a vsune do válce. Mezi stěnu válce a píst bys neměl dostat měrku 0,15 mm v kolmé rovině na osu čepu.
Můžeš pístem posouvat do různé výšky, abys proměřil vůle v různých místech válce.
Není to úplně přesné měření a chce to trochu zkušeností, ale jako orientační údaj to stačí. Úplně správné měření je pomocí dvoudotykového dutinoměru (válce) a passametru či mikrometru (písty).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jde nějak podomácky přibližně změřit vůle mezi pístem a válcem aniž bych musel rozdělávat motor?
Teoreticky by to šlo vsazením nového pístního kroužku a změřením jeho rozevření, když je píst zajetý v dolní úvrati. Je tak? Či nějaká lepší metoda?
Teoreticky by to šlo vsazením nového pístního kroužku a změřením jeho rozevření, když je píst zajetý v dolní úvrati. Je tak? Či nějaká lepší metoda?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Vašátor píše:Jde nějak podomácky přibližně změřit vůle mezi pístem a válcem aniž bych musel rozdělávat motor?
Teoreticky by to šlo vsazením nového pístního kroužku a změřením jeho rozevření, když je píst zajetý v dolní úvrati. Je tak? Či nějaká lepší metoda?
Jedině tak.
Přímou vůli mezi pístem a stěnou na smontovaném motoru nezměříš. Spárovou měrku tam nedostaneš (vadí tam kroužky).
Ale Tebou navržená metoda úplně stačí (změřit to aspoň na třech místech - píst do dolní úvrati, na jeho dno seshora vložit kroužek a změřit, potom pootočit motorem někam do půli zdvihu, kroužek se posune spolu s pístem, a změřit podruhé - totéž potřetí kolem horní úvrati).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
U "projektu 1500"(motor z White Lady) to raději ani měřit nebudu , protože i na pohled bylo vidět že by to nespravil možná ani druhý výbrus . Mezi pístem a válcem je taková vůle že při prudším zabrždění bude slyšet "ťuk.ťuk.ťuk.ťuk" jak se písty naskládaj na jednu stranu .
PS: Motor ovšem do poslední chvíle jezdil a startoval scela normálně .
PS: Motor ovšem do poslední chvíle jezdil a startoval scela normálně .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
čmelák píše:no tak mne tej 1700vke ked som prstom chytil piest tak som ho dokazal mykat dostran zajtra odmeram tu volu
To je normální. Píst má u dna vůli téměř tři desetiny milimetru a tudíž když pístem pohýbeš ve válci, normálně se na čepu pootočí a "houpe" se jako kdyby měl velkou vůli (ale mít ji nemusí). Takhle se chová i zcela nový motor.
Důležitá je vůle na spodu pístu, ne u dna.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)