Stránka 2 z 6

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 12:00
od Wolf
Petr HC píše:Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.
To asi bude hlavní důvod. A podružný ten, že brání tomuto řešení bezpečnost, ani podle našich předpisů nesmí mít rotující (nekrytované) části žádné výstupky (co kdyby se někdo ukrýval v motorovém prostoru a utrhlo mu to rukáv :D )

Napsal: úte lis 10, 2009 14:11
od zelvotron
Už se to tu řešilo, i jsem sem psal stejnou námitku jako Wolf, že na škodovkách se to netočí... Hlavní důvod je asi ten, že točící se manžeta na předním kole, kterým se i zatáčí musí být ve všech směrech stejně ohebná, což u dělený nejde zaručit - vždyť se tam dává v tom spoji pod nejty/šroubky plech, aby to těsnilo...

Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.

Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.

Napsal: úte lis 10, 2009 15:59
od tavri
Objednal jsem originalní díly, t.j. manžety a pásky, vzhledem k počasí se o to svépomocí nebudu pokoušet a dám to někam do servisu...
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu

Re: Poloosa, manžety

Napsal: úte lis 10, 2009 17:26
od Čahoun
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.

Napsal: pát lis 13, 2009 22:07
od tavri
díky za rady. Dal jsem to včera do servisu a dali mi tam nějakou univerzální manžetu, tu co se přetahuje přes kloub. Teď jsem sundal kolo a celé to omrknul, kouzelník povolil jen středovou matku a ty dva šrouby dole u kuláku, manžetu provlíknul pomocí nějakého přípravku skrz střed... Udělaný to je dobře, manžeta je velká a dlouhá, přesto nikde o nic nedrhne... ten menší otvor je uchycený až za to místo kde je tyč zesílená...

Napsal: sob bře 06, 2010 12:00
od tomassva
měl jsem podobný problém a nakonec sem si našel hlápka, co opravuje vozidla 2km odemě, je tu novej. za komplet rozvody, výměnu brzdových hadic a výměny té manžety si vzal 600Kč. hadice byly ještě asi původní, rozvoďák bůhví, jak to s ním bylo ale byl pěkně poposunutej a prachovka byla úplně v háji. doporučil mi koupit originální, že prý ty univerzální za moc nestojí. mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami

Napsal: ned bře 07, 2010 00:53
od plavec
tomassva píše:mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
vítej v klubu kámo. Hodně šťastných kilometrů s tímto povozem a co nejméně závad. :wink:
Ta manžeta stojí kolik kč?

Napsal: ned bře 07, 2010 07:39
od tavri
Původní 2 manžety s páskama stály ve Skalici celkem cca 200 Kč. Zboží mají z POP-artu.
Neorigo manžeta z místní opravny stála kus 200 Kč, 300 za práci.

Re: Poloosa, manžety

Napsal: sob lis 20, 2010 10:37
od jjenik
Čahoun píše:
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
No tady to vypadá jak to píšeš jednoduše ale naopak to zas taková srada nebyla podle postupu sem vyndal spodní a horní čep vytočil středovou matici a sundal kloub pak sem se snažil ,,zklepnout" kloub poté sem do toho mlátil a nic jinýho mi nezbilo než sundat celou poloosu a jet za někym kdo se vyzná zase se skoušela taktika z kladivem nakonec upnula poloosa do svěráku a s použitím dvou montpák se podařilo kloub sundat stim že já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek na ní celou váhou zatlačil jako že ani jeden nejsme žádný vyžle tak i přesto sme na tom chvilku skákali ve vnitř je pojistnej kroužek ten samozřejmě prask a kloub vyjel ven manžetu sem nasadil kloub vymil dal sem novej pojistnej kroužek vazelínu prachovku spátky do převdovky a tradá akce v Dačicích.Nandání do převodovky nebyl problém ač mě plavec psal sms že by tam mohla nastat komplikace. Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc :-) :D :D

Napsal: sob lis 20, 2010 13:15
od plavec
jjenik píše:já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek
hm, takže tohle by stejně nebyla práce pro mě, když nejsem zrovna Pořízek :D
jjenik píše:Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc
A aby ses vyznal ještě víc, tak Ti můžu sehnat dílenskou příručku. :wink:

Re: Ventilátor topení

Napsal: úte led 15, 2013 12:30
od JmJ
Tak ventilator kaslu, po 40 km obcasneho hrkani rupl kloub na levem kole. No do servisu to nebylo daleko. Asi mam zlou karmu nebo tak neco.

Re: Ventilátor topení

Napsal: úte led 15, 2013 14:07
od Cory
Plavcov syndróm...

Re: Ventilátor topení

Napsal: úte led 15, 2013 14:19
od JmJ
Cory píše:Plavcov syndróm...
nestras.

Re: Ventilátor topení

Napsal: úte led 15, 2013 16:35
od FOMA
To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.

Re: Ventilátor topení

Napsal: úte led 15, 2013 16:40
od JmJ
FOMA píše:To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
manzety byly zrejme ok, ale tezko rict, co se s takovym kloubem deje, kdyz 10 let temer nejezdi. Kazdopdne me celkem zaujalo to, ze to zacalo pekne kopat do volantu, jako by se kolo zasekavalo, coz pak ustalo a pak najedou lup a byl to v haji. Cele to mohlo trvat tak 40 km. Km - korycany - jarohnevice.