Stránka 2 z 3

Napsal: úte kvě 13, 2008 18:08
od Cory
Bude to asi OT, ale z akeho ineho dovodu tam bol?

Napsal: úte kvě 13, 2008 18:12
od Saša
Jako bezpečnostní prvek automatického startování .(omylem nechaný kvalt).

Napsal: ned lis 09, 2008 21:33
od MartasBrno
Ahoj lidi,
sem tu na fóru nový, teda už delší dobu to tady pročítám, ale tohle mně zaujalo: Sašo, sem elektronik - bastlíř a zajímá mne to automatické startování a ten zmíňený bezpečnostní prvek - princip. No a to hlídání směru otáčení kardanu - dobrý nápad, líbí se mi že by se nevrtalo do převodovky.... k tomu nějaké zpoždění... a bylo by. Moje druhá 01 r.v.72 zpětné nemá a hodilo by se.

Tak a teď su zvědavej co vyleze z otázky na půl roku starý téma.
Zdravím všechny
Martin

Napsal: pon lis 10, 2008 09:51
od Saša
MartasBrno píše:automatické startování a ten zmíňený bezpečnostní prvek - princip. No a to hlídání směru otáčení kardanu - dobrý nápad
Jak jsem psal auto umnělo samo v předem nastavený čas po provedení kontroly samo nastartovat (dnes nic zvláštního ale v r. 1987 naprostá rarita) . No a aby náhodou nestartovalo když byl zařazen "kvalt" tak se snímal pohyb kardanky . Kdyby se při "autostartu" pohla tak se vše vyplo . Toť bezpečnostní prvek .
U hardyspojky byl pod těmi šrouby plech a ten "protínal" optozávoru tvoženou dvěmi fototranzistory (KP101) a elektronika (2x klopný obvod) "hlídala" který ze snímačů dá impuls dřív , dle toho zapínala couvačku . A hlídala pohyb kardanu . Dnes bych to samozřejmě řešil naprosto jinak .
MartasBrno píše:k tomu nějaké zpoždění
Nevím co Jsi tím myslel ?

Napsal: pon lis 10, 2008 10:11
od MartasBrno
Řešil jsi nějak ovládání sytiče při té automatice? Nevím jak mají novější Lady řešený sytič... Jinak díky za popis, asi to fakt byla rarita, ikdyž na tomto autě asi pořád bude.

To zpoždění na couvačku sem myslel tak, aby couvačka nezhasla hned po zastavení auta, ale ještě chvíli svítila než se člověk rozhlédne a rozmyslí jestli ještě popojede.

Napsal: pon lis 10, 2008 11:27
od Laďuša
To by se taky hodil předstih, aby si okolí stihlo všimnout, že se bude manefrovat :P

Napsal: pon lis 10, 2008 11:49
od Saša
MartasBrno píše:aby couvačka nezhasla hned po zastavení auta
Ona taky nezhasla (pokud se nepopojelo dopředu) , nebo nevypnul motor .
Sytič to nastavit neumnělo , nastavil se ručně při odchodu z auta . Tehdy bylo témněř nemožné sehnat malý servopohon . A navíc tam nebylo místo pro další poněvač tam už jeden byl a to pro tempomat .
Všechny karburátorové Lady s manuálním sitičem to mají stejně řešeno . U "stříkaček" (íčka) "sytič" jako takový" neexistuje . Tam je "autostart" banalita .
To Laďuša : "předstih" couvačky to neumnělo muselo se cca 10cm couvnout .

Napsal: pon lis 10, 2008 18:14
od MartasBrno
No, právě si dnes, v době levných jednočipů dokážu představit automatiku na sytič třeba s modelářským servem. Ikdyž tohle se obejde i bez procesoru. No ale tempomat? Docela nadstandartní výbava. Koukám , že jsem narazil na schopného konstruktéra :-)

Napsal: pon lis 10, 2008 19:56
od Saša
MartasBrno píše:v době levných jednočipů
To je pravda ale má to jeden zádrhel , neumím napsat program . Vše bylo řešeno pomocí TTL logiky .
Ps: skus kouknout sem http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9048

Napsal: úte lis 11, 2008 22:14
od tarquin
Můžeš si udělat logickej obvod, kterej se sepne pokud tachometr bude ukazovat nulu a zároveň otáčky pudou nahoru.

Napsal: úte lis 11, 2008 22:18
od Cory
a ked budes pridavat na neutrale?

Napsal: úte lis 11, 2008 22:35
od Maysner
a ja bych to resil osazenim prevodovky ktera uz cidlo ma. k tomu natahnu draty a je to uplne jednoduchy. zadny vymysleni, zadny vzpominani si na tlacitko apod :roll: dneska se 4q prodavaj vicemene za cenu srotu protoze uz to skoro nikdo nechce kdyz se da kazdou chvili sehnat 5q :roll:

Napsal: úte lis 11, 2008 22:50
od Hurikán
Maysner, JJ, tak jak píšeš. Jenže někteří lidé rádi řeší i jednoduché věci složitě. 8)

Napsal: čtv lis 13, 2008 00:06
od MartasBrno
Sašo, odkazy sem prohlíd a líbí se mi to. Díky.
Maysnere, jeden vůz mám s veteránským lejstrem, na ten se nesahá a druhej to snad čeká.
Převodovku měnit nechci, jen bych rád doplnil světlo. Zaujalo mne ale to řešení co popsal Saša.
A asi to vyhraje obyč vypínač. Jinak s elektronickými udělátky si hraju a krátím už tak krátký volný čas :-)

Napsal: čtv lis 13, 2008 20:32
od Hurikán
MartasBrno píše:jeden vůz mám s veteránským lejstrem, na ten se nesahá
MartasBrno píše:A asi to vyhraje obyč vypínač.
:roll: Mno tak nevím. Mám taky veterána s testací, ale pokud už bych se rozhodnul, že namontuji zpětné světlo (a tím chtě nechtě stejně naruším originalitu), určitě bych to neřešil nějakým bastl-vypínačem. V tomto případě je výměna/úprava převodovky daleko čistší řešení, která originalitu narušuje několikanásobně méně, než nějaký ten vypínač, nebo dokonce přídavný modul s klopným obvodem atp. :shock:

Provedení je však samozřejmě na Tobě. :wink: